..............................

Friday, March 4, 2011

အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ နဲ႔ အက်ဳိးနည္းေတာ့မည္

Monday, 28 February 2011

ဂါမဏိ

၂၀၀၁ ခုႏွစ္နဲ႔ ၂၀၀၂ ခုႏွစ္တုန္းက ယိုးဒယား - ဗမာ စစ္ပြဲ အတြင္း ယိုးဒယား ေလတပ္ရဲ႕ (အေမရိကန္လုပ္) အက္ဖ္ - ၁၆ တိုက္ေလယာဥ္ ေတြရဲ႕ အရသာကို ခပ္စပ္စပ္ကေလး ျမည္းလိုက္ရလို႔ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးနဲ႔ ဒု တပ္ခ်ဳပ္ႀကီး တို႔ဟာ မ်က္လံုးျပဴး မ်က္ဆံျပဴး ျဖစ္ကုန္ၿပီး အက္ဖ္ - ၁၆ ကို ယွဥ္ႏုိင္မယ့္ စစ္ေလယာဥ္ကို အသည္းအသန္ လိုက္ရွာ ဝယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ဘဲ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္မွာ ႐ုရွား ႏိုင္ငံဆီက အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ အေဟာင္းေတြကို ပြဲစားႀကီး ေတဇ အက်ဳိးနဲ႔ (၂၂) စီး စတင္ ေရာက္ရွိ လာခဲ့ပါတယ္။

၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ ေနာက္ထပ္အစီး (၂၀) ဝယ္ခဲ့ရာ (၁၂) စီး ေရာက္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွ႕ေျပး ၀င္လာတဲ့ ေလယာဥ္ (၁၂) စီး မွာ MiG-29 B အမ်ိဳးအစား(၁၀)စီး နဲ႔ MiG-29 UB အမ်ိုဳးအစား ေလ့က်င့္ေရး ႏွစ္ေယာက္ေမာင္း (၂) စီး ျဖစ္ၿပီး စုစုေပါင္း (၁၂) စီး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒလခ မွာ (၆) စီးနဲ႔ လကသ မွာ (၆) စီး (B-5 စီး+ UB 1 စီး) ခြဲထား ပါတယ္။ အဆိုပါ (၁၂) စီးတြင္ လက္နက္အစုံ ပါရွိတဲ့ ေလယာဥ္ဟာ (၆) စီးသာ ပါရွိၿပီး အဲဒီ (၆) စီးထဲမွာ ေတာင္မွ HMS စနစ္ပါတဲ့ ေလယာဥ္က (၃) စီးစာသာ ပါပါတယ္။ အဆိုပါ ေလယာဥ္မ်ားဟာ ေျမျပင္ ေရဒါေတြနဲ႔ ေပါင္းစပ္ တိုက္ပြဲ၀င္ႏိုင္မႈ အဆင္ေျပျခင္း မရွိေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ အဲဒီလို ေလယာဥ္ေတြမွာ လက္နက္အစံု ပစၥည္းအစံု ပါမလာတာေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အေရးႀကီးတဲ့ ေရဒါဖ်က္စက္ radar-jamming device မပါလာတာ တဝက္ေက်ာ္ ရွိေနလို႔ ထပ္ ဝယ္တပ္ရပါတယ္။

အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ကို ႐ုရွားႏိုင္ငံ (ယခင္က ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စု) မွာ ၁၉၇၇ ခုႏွစ္က စတင္ ထုတ္လုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၉၈၃ ခုႏွစ္မွာ ေကာ္မရွင္ ရခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုဆိုရင္ ေလယာဥ္ သက္တမ္း ႏွစ္ ၃၀ ေလာက္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုရွား ႏိုင္ငံကလည္း အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ကို မြမ္းမံ ထိန္းသိမ္းတာ အဆင့္ျမႇင့္တာေတြ မလုပ္ေတာ့ဘဲ အက္စ္ယူ -၂၇ နဲ႔ အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၃၁ တို႔ကိုဘဲ အေလးေပး အဆင့္ျမႇင့္ တာေတြ လုပ္ေန ပါေတာ့တယ္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ထဲမွာ ႐ုရွားေလတပ္က အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ၊ (၂) စီး ပ်က္က် ခဲ့ၿပီးေနာက္ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ေတြကို ပ်ံသန္းခြင့္ ပိတ္လိုက္ ပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ အားလံုးကို စစ္ေဆးမႈေတြ ျပဳလုပ္ၿပီး အစီး (၁၀၀) ေလာက္ကိုဘဲ ပ်ံသန္းခြင့္ ေပးခဲ့ပါတယ္။ အဓိက ျပႆနာက အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ေတြဟာ စတင္ ထုတ္လုပ္ ကတည္းက အၿမီးပိုင္းမွာ သံေခ်းကိုက္ လႈိက္စားၿပီး အက္ကြဲမယ့္ အလားအလာ ရွိခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခု ျမန္မာျပည္ကို ေရာင္းတဲ့ ေလယာဥ္ေတြမွာ ဒီ ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ကို ျပဳျပင္ၿပီး မၿပီး ဆိုတာ ကေတာ့ စီးၾကည့္လို႔ ပ်က္က်မွ သိႏိုင္ပါတယ္။

အေရွ႕ဂ်ာမဏီမွာ ကြန္ျမဴနစ္စနစ္ ၿပိဳကြဲသြားၿပီး အေနာက္ ဂ်ာမဏီနဲ႔ ျပန္ေပါင္းသြားတဲ့ အခါ အေရွ႕ ဂ်ာမဏီ၊ ဂ်ာမန္ ေလတပ္မွာ ရွိတဲ့ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ေတြကုိ အေမရိကန္ သိပၸံ ပညာရွင္ေတြ ၁၉၉၁ ခုႏွစ္မွာ ေလ့လာခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာ ေတြ႔ရွိတာက အမ္အိုင္ဂ်ီ-၂၉ ဟာ တာတို ေလယာဥ္ စီးခ်င္းထိုးရာမွာ အေမရိကန္ထုတ္ အက္ဖ္ - ၁၅ ထက္ သာတယ္၊ အျမန္ႏႈန္းနိမ့္မွာ ထိန္းသိမ္း ကိုင္တြယ္ရ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်ခဲ့ပါတယ္။ အဓိက အားေကာင္းခ်က္က ေလယာဥ္မႉး ဦးထုပ္မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ လက္နက္ဆိုက္ (ပစ္မွတ္ခ်ိန္ခြက္) Helmet Mounted Weapons Sight (HMS) ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ ဒီဆိုက္ဟာ မ်က္စိ ျမင္ကြင္းထဲ ရွိသမွ် ပစ္မွတ္ေတြကုိ (၄၅ ဒီဂရီ ေစာင္းတာေတာင္) မလြဲစတမ္း ခ်ိတ္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။ အေမရိကန္ ေလယာဥ္ေတြ ကေတာ့ ေရွ႕တည့္တည့္ မွန္ျပဴတင္း ျမင္ကြင္း က်ဥ္းက်ဥ္းေလး ထဲက ပစ္မွတ္ေတြကိုဘဲ ခ်ိတ္ႏိုင္ပါတယ္။ ၂၀၀၃ ခုႏွစ္က်မွ အေမရိကန္က HMS စနစ္ကို တီထြင္ တပ္ဆင္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဗမာျပည္ကို ေရာင္းတဲ့ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ အားလံုးမွာ ဒီဆိုက္ ပါမပါ မေသခ်ာပါ။ အီလက္ ထရြန္းနစ္ ပစၥည္းေတြ ပါမလာတာ အေတာ္မ်ားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။

၁၉၉၇ ခုႏွစ္မွာ ဆိုဗီယက္ျပည္ေထာင္စုထဲက ခြဲထြက္လာတဲ့ ေမာ္လ္ဒိုးဗား ႏိုင္ငံဆီက အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ (၁၄) စီးကို အေမရိကန္က ဝယ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီေလယာဥ္ေတြမွာ ေရဒါ ဖ်က္စက္ တပ္ဆင္ ထားၿပီး ႏ်ဴကလီးယား လက္နက္ တင္ေဆာင္ ႏိုင္ပါတယ္။ အေမရိကန္ဟာ ဒီေလယာဥ္ေတြကို တစ္စစီ ျဖဳတ္ၿပီး အားေကာင္းခ်က္ အားနည္းခ်က္ လွ်ဳိ႕ဝွက္ခ်က္ အားလံုးကို အိတ္သြန္ ဖာေမွာက္ ေလ့လာ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာင္မွာ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ စစ္ေလယာဥ္ ေတြကို တန္ျပန္ ေခ်မႈန္းဖို႔ နည္းလမ္းေတြ ဗ်ဴဟာေတြခ်မွတ္၊ လက္နက္ ပစၥည္း ကိရိယာေတြ တီထြင္ တပ္ဆင္ ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီကေန႔ထိ စစ္ပြဲေတြမွာ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္ရည္ သမိုင္းကို ၾကည့္လိုက္ရင္ အားရစရာ မရွိပါဘူး။

- ၁၉၈၀ ကေန ၁၉၈၈ ခုအထိ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အီရန္ - အီရတ္ စစ္ပြဲမွာ အဆင့္ အျမင့္ဆံုး စစ္ေလယာဥ္ အျဖစ္ အီရတ္က မီးရတ္ဂ်္ -၂၀၀၀ နဲ႔ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ ေတြ သံုးခဲ့ၿပီး အီရန္က အက္ဖ္ - ၁၄ ေတြနဲ႔ တိုက္ခဲ့ပါတယ္။ အီရန္က အဆင့္နိမ့္တဲ့ အက္ဖ္ - ၄၊ အက္ဖ္ - ၅ ေတြကိုလဲ သံုးခဲ့ၿပီး အီရတ္ကေတာ့ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၁၊ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၃၊ အက္စ္ယူ -၂၀၊ အက္စ္ယူ - ၂၂၊ မီရတ္ဂ်္ အက္ဖ္ - ၁ ေတြ ကိုလဲ သံုးခဲ့ပါတယ္။ အီရတ္ဘက္က အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ (၄) စီး ထိခဲ့ေပမဲ့ ေလယာဥ္ စီးခ်င္း ထိုးရာမွာ က်တာ မဟုတ္ဘဲ ကြင္းမွာတင္ ဖ်က္ဆီး ခံရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျခား စစ္ေလယာဥ္ ေတြေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား ထိခဲ့ၾကပါတယ္။

- အဲဒီ အီရန္ - အီရတ္ စစ္ပြဲအတြင္း ရဟတ္ယာဥ္ စစ္ပြဲမွာေတာ့ အီရန္ရဲ႕ (အေမရိကန္လုပ္) ေအအိပ္ခ်္ - ၁ ဆူပါ ေကာ္ဘရာ ရဟတ္ယာဥ္ေတြနဲ႔ အီရတ္ရဲ႕ (႐ုရွားလုပ္) အမ္အိုင္ - ၂၅ (ဗမာျပည္ကို ေရာင္းေပးတဲ့ အမ္အိုင္ - ၂၄ နဲ႔ အတူတူ) ေလေၾကာင္း တုိက္ပြဲမွာ ၁၉၈၀ စက္တင္ဘာလတြင္ အမ္အုိင္ - ၂၅ (၂ ) စီး၊ ၁၉၈၁ ဧၿပီလမွာ အမ္အိုင္ - ၂၅ ( ၂ ) စီး ပ်က္က် သြားပါတယ္။

- ၁၉၉၁ အီရတ္ - အေမရိကန္ ပင္လယ္ေကြ႔စစ္ပြဲမွာ အေမရိကန္ အက္ဖ္ - ၁၅ တိုက္ေလယာဥ္ ေတြက အီရတ္ အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ (၂ ) စီးကို ပစ္ခ်ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

- ၁၉၉၆ ေအာက္တိုဘာလမွာ ဂရိႏိုင္ငံနဲ႔ တူရကီႏိုင္ငံ ပဋိပကၡ ျဖစ္ရာမွာ ဂရိ ေလတပ္မွ (ျပင္သစ္လုပ္) မီးရတ္ဂ်္ ၂၀၀၀ တိုက္ေလယာဥ္က တူရကီ ေလတပ္ရဲ႕ အက္ဖ္ - ၁၆ ကို ပစ္ခ် ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

- ၁၉၉၉ ကိုဆိုဗိုစစ္ပြဲမွာ ေနတိုး အဖြဲ႔ဝင္ ဒိန္းမတ္ေလတပ္မွ အက္ဖ္ - ၁၆ က ယူဂို ဆလားဗီးယား ေလတပ္ရဲ႕ အမ္အိုင္ဂ်ီ -၂၉ တစ္စီးကို ပစ္ခ်ခဲ့သလို အေမရိကန္ ေလတပ္က အက္ဖ္ - ၁၆ တစ္စီးကလည္း အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ တစ္စီးကို ပစ္ခ် ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။ အေမရိကန္ ေလတပ္က အက္ဖ္ - ၁၅ ေလယာဥ္ေတြ ကလဲ အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ (၄) စီးကို ပစ္ခ်ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုဆိုဗို စစ္ပြဲအတြင္း စုစုေပါင္း အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ (၆) စီး ေလယာဥ္ခ်င္း ပစ္ခ်တာ ခံခဲ့ရပါတယ္။

- ၁၉၉၉ ခု ေဖေဖာ္ဝါရီလအတြင္းက အီသီယိုးပီးယား - အီရီထရီးယား စစ္ပြဲမွာ အီသီယိုးပီးယား ႏိုင္ငံက (႐ုရွား လုပ္) အက္စ္ယူ - ၂၇ တိုက္ေလယာဥ္ေတြက အီရီထရီးယား ေလတပ္ရဲ႕ (႐ုရွားလုပ္) အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ တိုက္ ေလယာဥ္ (၄) စီးကို ပစ္ခ် ခဲ့ပါတယ္။ အတည္ မျပဳႏိုင္တဲ့ သတင္း တစ္ခုကေတာ့ အက္စ္ယူ - ၂၇ ေတြကို ႐ုရွားလူမ်ဳိး ေၾကးစား စစ္သားေတြက ေမာင္းၿပီး အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ ေတြကိုေတာ့ ယူကရိန္းလူမ်ဳိး ေၾကးစား စစ္သားေတြက ေမာင္းတယ္လို႔လဲ ဆိုပါတယ္။

- ၂၀၀၁ ခု စက္တင္ဘာလမွာ ဆီးရီးယားေလတပ္ အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ (၂ စီး) ကို အဇၨေရး ေလတပ္ အက္ဖ္ - ၁၅ (၂ ) စီးက လက္ဘႏြန္ႏိုင္ငံ ကမ္းေျခေပၚမွာ ပစ္ခ် ခဲ့တယ္လို႔ သတင္း ထြက္ခဲ့ပါတယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံမွာ အနည္းဆံုး အက္ဖ္ - ၁၆ အစီး (၆၀) ရွိၿပီး ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ေလတပ္မွာေတာ့ အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ ဘဲ အေကာင္းဆံုး ရွိပါတယ္။ ထုိင္းၾကည္းတပ္မွာ ေအအိပ္ခ်္ - ၁ ရဟတ္ယာဥ္ (၁၀) စီးေလာက္ရွိၿပီး ေအအိပ္ခ်္ - ၁ ထက္ ပိုအဆင့္ျမင့္တဲ့ အပါခ်ီ ေအအိပ္ခ်္ - ၆၄ ရဟတ္ယာဥ္ေတြ ဝယ္ယူဖို႔ ရွိေနပါတယ္။

ေလေၾကာင္းစစ္ဆင္ေရးကို အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း ပညာအျဖစ္ ေလ့လာ တတ္ေျမာက္ ထားတဲ့ ဝါရင့္ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္ (ေလ) တပ္မႉးႀကီးေတြ၊ ေလယာဥ္မႉးႀကီး ေတြဟာ ေလတပ္ ေခတ္မွီ တိုးတက္ေရး၊ အေမရိကန္ အက္ဖ္ - ၁၆ ေတြကို ပုခံုးခ်င္းယွဥ္ ေခ်မႈန္းႏုိင္ေရး အတြက္ အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ ေတြ မဝယ္ဘဲ အက္စ္ယူ - ၂၇ သို႔မဟုတ္ မီးရတ္ဂ်္ -၂၀၀၀ ေတြကို ဝယ္ေစ ခ်င္ၾကပါတယ္။

ဒါေပမဲ့ ေလယာဥ္အေၾကာင္း၊ ေလေၾကာင္း တိုက္ပြဲအေၾကာင္း နကန္း တစ္လံုးမွ မသိတဲ့ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးနဲ႔ ဒုတပ္ခ်ဳပ္ႀကီး တို႔ဟာ မ်က္မ်က္ကေလး စားရတဲ့ လက္နက္ ပြဲစားက မ်က္မ်က္ကေလးေကြ်း ႐ိုက္စား သြားတာကို ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူ အားေပးၿပီး ပစၥည္းမစံု ဂိုေဒါင္ေအာင္း အမ္အိုင္ဂ်ီ - ၂၉ အေဟာင္းေတြကို ဝယ္ခ် လိုက္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တျခားဝယ္ထားတဲ့ ေခတ္မွီ လက္နက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေျပာရရင္ နအဖ တပ္ခ်ဳပ္ႀကီးတို႔ အားထား ေနတဲ့ ၁၅၅ မမ ေဟာင္ဝစ္ဇာ အေျမာက္ႀကီး ေတြဟာ ၁၉၈၈ ခု အင္ဂိုလာ စစ္ပြဲတံုးက ေတာင္အာဖရိက တပ္ေတြ သံုးခဲ့ရာမွာ ထိေရာက္ခဲ့ၿပီး က်ဴးဘား - အင္ဂိုလာ တပ္ေတြကို ဟန္႔တားႏိုင္ခဲ့ေပမဲ့ တြဲဖက္ရမယ့္ ေလေၾကာင္း အသာစီးရမႈ မရွိခဲ့လို႔ ေတာင္အာဖရိက ထိုးစစ္ တန္႔သြားခဲ့ရၿပီး အပစ္အခတ္ ရပ္စဲေရး လုပ္ခဲ့ရပါတယ္။

အီရန္ - အီရတ္စစ္ပြဲမွာလဲ အီရတ္ေတြရဲ႕ ၁၅၅ မမ ေတြေၾကာင့္ အီရန္တပ္ ထိုးစစ္ရပ္ ေနာက္ဆုတ္ သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေလေၾကာင္း အသာစီး မရွိေတာ့ အီရတ္ ေျမျပင္တပ္ေတြ အီရန္ ႏိုင္ငံထဲ ဝင္မသိမ္း ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ပင္လယ္ေကြ႔ စစ္ပြဲမွာ အီရတ္ ေဟာင္ဝစ္ဇာ အေျမာက္ေတြဟာ အေမရိကန္ရဲ႕ ေလေၾကာင္း စိုးမိုးမႈေအာက္မွာ ထိေရာက္မႈ က်ဆင္းၿပီး ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ အေမရိကန္ အထူးတပ္ (ကြန္မန္ဒို) ေတြရဲ႕ လက္ထဲ က်ဆင္းခဲ့ရပါတယ္။

ထိုင္းႏိုင္ငံမွာေတာ့ ၁၅၅ မမ ေဟာင္ဝစ္ဇာ အနည္းဆံုး အလက္ ၃၂၀ ေက်ာ္ ရွိေနပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ တပ္မေတာ္တိုးတက္ဖို႔၊ ႏိုင္ငံကို တကယ္ ကာကြယ္ႏိုင္ဖို႔ ဆိုရင္ အျမင္ က်ယ္က်ယ္နဲ႔ တစ္ခုလံုး လႊမ္းျခံဳတဲ့ စစ္ေရး အျမင္ရွိဖို႔ လိုပါတယ္။ စစ္ေရးမွာ ၾကည္း - ေရ - ေလ လႊမ္းျခံဳဖို႔ သာမက စစ္ေရးနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး - စီးပြားေရး -ပညာေရး တဆက္ တစပ္တည္း ျမႇင့္တင္ႏိုင္မွ ၂၁ ရာစု ကမၻာႀကီးမွာ ခန္႔ခန႔္ညားညား ရပ္တည္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

Ref: စည္းလံုးျခင္းရဲ႕အင္အား

0 comments:

အေပၚသို႔