..............................

Wednesday, September 2, 2009

၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲအႀကိဳ လႈပ္ရွားတာေတြ

ရဲေဘာ္ဖုိးသံေခ်ာင္း
၁ စက္တင္ဘာ ၂၀၀၉

ဗမာျပည္မွာ ႏုိင္ငံေရးေလ႐ူးေတြ စတုိက္လာေနပါၿပီ။ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ အႀကိဳ ဖ်ာခင္းၾက၊ ေတာေျခာက္ၾက၊ မီး႐ႉး မီးပန္းေတြ လႊတ္ၾက၊ တခ်ဳိ႕လူေတြ အႀကီးအက်ယ္ အလုပ္ေတြ ႐ႈပ္ေနၾကပါတယ္။ နအဖရဲ႕ ေမတၱာေစတနာကုိ ဘုန္းေတာ္ဘြဲ႔ေတြ ေရးၾက၊ လွ်ာကုေဋနဲ႔ ခ်ီးက်ဴးၾက။ သူတုိ႔ေျပာတာ လက္မခံခ်င္ သူေတြကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ထုိးႏွက္ၾက၊ သူတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းထဲမွာ ေတာ့ လက္ပံပင္ ဆက္ရက္က်သလုိ ေသာေသာကုိ ညံလုိ႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီအခ်ိန္မွာ ျပည္သူလူထု ကေတာ့ သူတုိ႔နဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြကုိ မ်က္ေစာင္းေတာင္မွ ထုိးမၾကည့္ပါဘူး။ အိပ္ေရးပ်က္ မခံၾကပါဘူး။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံဥပေဒဆုိတဲ့အဆိပ္ကုိ သကာလူးၿပီး ေပးလာတာမွာ နအဖ စစ္အစုိးရ က ေပးသမွ် သကာကုိ ယူထားရမယ္လုိ႔ ဆုိေန ၾကပါတယ္။ က်န္တဲ့ အဆိပ္ (၉၀) ရာခုိင္ႏႈန္း မ်ဳိရတာကုိေတာ့ ဘာမွ မျဖစ္သလုိေတြ ေျပာေနၾကတယ္။ အဲဒီလုိ ရသမွ် ယူထားလုိ႔ ေျပာတဲ့လူေတြထဲမွာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ရသမွ် ကုိယ့္အတြက္ အျမတ္ပဲ ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေျပာေနၾကတာလုိ႔ ယူဆရပါတယ္။ သူတုိ႔ရမွာေတြထဲမွာ နအဖ စစ္ဗိုလ္ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာသာေပးမႈ၊ ဆုလာဘ္ေတြလည္း ထည့္တြက္မွာ ကေတာ့ မလြဲပါဘူး။

တုိက္ဆုိင္ခ်င္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံတကာေလ ထုထဲမွာလည္း ေလေၾကာင္း အေျပာင္းအလဲေတြ ေတြ႔ေနရပါတယ္။ ျပည္ပက ေလသံေျပာင္း လာတာနဲ႔ ျပည္ပေရာက္ တခ်ဳိ႕ကလည္း ခ်က္ခ်င္း ေလသံေျပာင္းကုန္ၾကတာကုိ အံ့ၾသစရာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ကုိးကန္႔ ေဒသမွာ ေသနတ္သံေတြ ျပန္ျမည္ေနခ်ိန္မွာ တခ်ိန္က “တပ္မေတာ္ႀကီး” တခု တည္ေထာင္မယ္ တကဲကဲ ေျပာေနသူ ေတြဟာ “စစ္ဗိုလ္ တမတ္သား ကုိလည္း လက္ခံမွာပဲ” လုိ႔ ေျပာတာကုိ ၾကားရတာဟာ ဗမာျပည္ ႏုိင္ငံေရးရဲ႕ ၀မ္းနည္းစရာ ဟာသ တခုပဲလုိ႔ ဆုိရ ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ သူတုိ႔ အရင္က ေျပာခဲ့တဲ့၊ အခုနဲ႔ လုံး၀ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္တဲ့ စကားေတြဟာ ပဲ့တင္လႈိင္း ထဲမွာပဲ ရွိပါေသးတယ္။ တခ်ဳိ႕၀က္ဘ္ဆုိက္ ေတြရဲ႕ မ်က္ႏွာဖုံး စာမ်က္ႏွာေပၚမွာပဲ ရွိပါေသးတယ္။

ဗမာျပည္ရဲ႕စီးပြားေရးကုိ တ႐ုတ္အုပ္စီးသြားမွာ စုိးရိမ္ရတယ္။ ဗမာျပည္ဟာ တ႐ုတ္ ၾသဇာေအာက္ ေရာက္သြား လိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အေမရိကန္က အေစာတလ်င္ ၀င္ရမယ္လုိ႔ ေျဗာင္ေျပာခဲ့တဲ့ ဂ်က္၀က္ဘ္ဆုိတဲ့ အမတ္ဟာ နအဖရဲ႕လက္ထဲက သူတုိ႔ႏုိင္ငံသား ဂၽြန္ယက္ေတာကုိ ေခၚထုတ္သြားၿပီး ဗမာျပည္ ဒီမုိကေရစီ လႈပ္ရွားမႈထဲ ကုိေတာ့ သပ္ႀကီးတေခ်ာင္း စုိက္ထားခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ေၾကာင့္မုိ႔ နယူးေယာက္က ေလဘာတီ ေက်ာက္႐ုပ္ႀကီးရဲ႕ မီး႐ႉးတုိင္ဟာ စည္းကမ္းရွိတဲ့ ဒီမုိကေရစီကုိ ေဖာ္ျပ ေနတာလားလုိ႔ ေမးရမလုိေတာင္ ျဖစ္သြား ပါတယ္။ တကယ္က ၀က္ဘ္လုိလူဟာ နအဖနဲ႔ စီးပြားေရး လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ အတြက္ နအဖကုိ ဘယ္လုိ ထုံးသုတ္ ေရႊခ်ေပးရမလဲ စဥ္းစားေနတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ သူဟာ ဒီေန႔ ဗမာျပည္ႏုိင္ငံေရးရဲ႕ အခရာက်တဲ့ ျပႆနာမွာ ဘက္တဘက္ကုိ ေျခစုံပစ္ ၀င္ရပ္လုိက္ပါၿပီ။ ဒါဟာ ဗမာျပည္ ႏုိင္ငံေရးထဲကုိ အတိအလင္း ၀င္ခေလာက္ဆန္တာပါပဲ။

ေျပာရရင္ ဗမာျပည္သူေတြဟာ ႏုိင္ငံေရးအရဆုိရင္ ႏုိင္ငံႀကီး ေပါင္းစုံနဲ႔ ဆက္ဆံ ဖူးခဲ့ပါၿပီ။ ရွင္ႀကီး၀မ္းလည္း ၀င္ဖူး၊ ရွင္ငယ္၀မ္းလည္း ၀င္ဖူးလုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ ရွင္တရွင္ တည္းရဲ႕ ၀မ္းထဲကုိသာ ၀င္ဖူးသူေတြသာ အဲဒီအရွင္က သေဘာထားေျပာင္းၿပီ ဆုိတဲ့ အခါမွာ သူတုိ႔လည္း လုိက္ၿပီး ေျပာင္းၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ ထူးျခားတာက ဒီလုိ ေျပာင္းလုိက္ေတာ့ သူတုိ႔ကိုယ္သူတုိ႔ ကုိယ့္ျပည္သူေတြနဲ႔ တဖက္စီ ရပ္လ်က္ ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႔ရတာပါပဲ။ တပါတည္းမွာ သူတုိ႔ေတြ႔ရမွာက သူတုိ႔ဟာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကုိေရာ၊ တျခား ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသမား ေတြကုိပါ ေခ်ာင္ထုိးလုိက္ၿပီ ဆုိတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။ ႏုိင္ငံေရး သမားေတြ အဖုိ႔မွာ ဒီတေကြ႔မွာ ရပ္တည္ခ်က္ဟာ သူ႔တဘ၀လုံးကုိ အဆုံးအျဖတ္ ေပးႏုိင္တယ္ ဆုိတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။

အခုၾကားေနရတဲ့အသံတခုက ေရြးေကာက္ပြဲကုိ၀င္ၿပီး ေနာက္မွ နအဖကုိ တျဖည္းျဖည္း ပုံေျပာင္းယူမယ္ ဆုိတာပါ။ အခုလုိ တရားမ၀င္ အာဏာသိမ္းၿပီး မင္းလုပ္ေနတာကုိေတာင္ ေျပာင္းလဲလုိ႔ မရဘဲ ဖြံ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒမွာ ျပ႒ာန္းၿပီး “တရား၀င္” မင္းလုပ္ေနမယ့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြကုိ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေျပာင္းလဲယူမယ္ ဆုိတာကေကာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလား။ ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာသူကုိ သူ႔အရိပ္ကေတာင္ ရယ္ပါလိမ့္မယ္။ ကုိယ္က သူ႔ေျပာင္းမွာလား၊ သူက ကုိယ့္ေျပာင္းမွာလား ဆုိတာ ဖုိးသူေတာ္ျဖစ္မွ သိပါလိမ့္မယ္။ အမွန္ေျပာရရင္ ဒီလုိေျပာသူဟာ ေရရွည္ အနာဂတ္အတြက္ တာ၀န္ မယူရာ က်လြန္းတယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ ကိစၥ၊ တုိင္းျပည္ရဲ႕ ကံၾကမၼာ တခုလုံးနဲ႔ ဆုိင္ေနတဲ့ ကိစၥေတြမွာ ေနာင္ခါလာ ေနာင္ခါေစ်းလုိ႔ သေဘာထားတာဟာ တုိင္းျပည္ကုိ ေရာင္းစားနည္း တမ်ဳိးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗမာျပည္ရဲ႕ ဒီေန႔ အေနအထားမွာ ဆုိရင္ ဒါဟာ စစ္ဗိုလ္ေတြ လက္ထဲကုိ ေရာင္းစားတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီတေလာ ျပည္ပက မီဒီယာေတြထဲက ဗမာျပည္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဆာင္းပါးေတြ ထဲမွာ “ဗမာျပည္မွာ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးရင္ ဘယ္သူက အာဏာကုိ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားမလဲ” ဆုိတဲ့ အေၾကာင္းကုိ အေတာ္ေလးေရၾက၊ ေဆြးေႏြးၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီ ေဆာင္းပါးေတြ ထဲမွာ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ ၀င္သင့္ မ၀င္သင့္ ဆုိတာအပါ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ အျမင္ကြဲခ်င္ ကြဲမယ္၊ ဒါေပမယ့္ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးရင္လည္း ဗမာျပည္ရဲ႕အာဏာကုိ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြကပဲ ခ်ဳပ္ကုိင္ထားမယ္ ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိေတာ့ ဘယ္သူမွ မျငင္းၾကတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး အဲဒီအခါက်ရင္ စစ္တပ္က ခ်ဳပ္ကုိင္ထားတဲ့ အစုိးရကုိ ေျပာင္းယူ ႏုိင္လိမ့္မယ္လုိ႔လည္း ဘယ္သူကမွ ေဟာကိန္း မထုတ္တာ သတိထားစရာပါပဲ။

ေနာက္အံ့ၾသစရာအခ်က္တခ်က္ကေတာ့ နအဖဗုိလ္ခ်ဳပ္ေတြက အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး စကား တခြန္းမွ မေျပာဘဲနဲ႔လည္း ဗိုလ္သန္းေရႊက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ အိမ္ခ်ဳပ္ တႏွစ္ခြဲ ခ်လုိက္တာဟာ အမ်ဳိးသား ရင္ၾကားေစ့ေရး အတြက္ အလားအလာေကာင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကတာပါပဲ။ ဒီလုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အိမ္ခ်ဳပ္ ထပ္ခ်ခံရတာကုိ ဂ်င္၀က္ဘ္ကလည္း သူ႔ခရီးစဥ္ ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ သုံးသပ္တာလည္း မေမ့ႏုိင္ပါဘူး။

တခ်ဳိ႕ေသာ ေရႊျပည္ေအးတရား ေဟာသူမ်ားကေတာ့ ေက်ေအးသင့္ၿပီ ဆုိတာမ်ဳိး လူလိမၼာစကား ေျပာၾကပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေၾကေအးခ်င္တယ္ ဆုိတာ တဖက္တည္းက ေၾကေအးလုိ႔ ရတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။ ၁၉၅၈ ခုႏွစ္တုန္းက ဗိုလ္ေန၀င္းနဲ႔ ဗိုလ္ေမာင္ေမာင္၊ ဗုိလ္ေအာင္ႀကီးတုိ႔ အာဏာသိမ္းတဲ့ အခါမွာ ဦးႏု စကားနည္းရန္စဲ လုပ္လုိက္တာဟာ တုိင္းျပည္လည္း ငါးပါးေရာ သံဃာစင္ပါ ေမွာက္႐ုံမက သူကုိယ္တုိင္လည္း အႀကီးအက်ယ္ ဒုကၡ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ တဖက္သတ္ ေၾကေအးလုိ႔ မျဖစ္ဘူး ဆုိတာရဲ႕ အထင္ရွားဆုံး သာဓကတခု ျဖစ္ပါတယ္။

သူတုိ႔ရဲ႕အျမင္မွာ အတုိက္အခံေတြ၊ ျပည္သူေတြဘက္က ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မရွိေတာ့ဘူး၊ နအဖကပဲ ထင္သလုိ လုပ္ႏုိင္ေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္မုိ႔ အေလွ်ာ့သာ ေပးလုိက္ပါ ဆုိတဲ့ အဓိပၸာယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ တုိင္းျပည္ တျပည္မွာ အာဏာ ရေနတဲ့လူက ပုိၿပီး လုပ္ႏုိင္ကုိင္ႏုိင္တာ၊ ဥပေဒဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ သုံးၿပီး ထင္တုိင္းလုပ္တာေတြ လုပ္ႏုိင္တာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတဖက္တည္း ကုိသာျမင္ၿပီး က်န္တဖက္ရဲ႕လုပ္ကုိင္မႈနဲ႔ အလားအလာေတြကုိ ထည့္မတြက္ရင္ မွားပါတယ္။ ပဋိပကၡတခုမွာ ဘက္ႏွစ္ဖက္ ရွိတယ္ဆုိတာ မေမ့သင့္ပါဘူး။ ဘက္တဖက္ကခ်ည့္ အၿမဲအသာရေန၊ ႏုိင္ေနတာမဟုတ္ပါဘူး။ အျခားတဖက္က ျပန္လွန္တုံ႔ျပန္တာ၊ ဆန္႔က်င္တာ မရွိရင္ အဲဒီႏွစ္ဖက္ရဲ႕ တၿပိဳက္နက္တည္းရွိမႈကုိ ပဋိပကၡလုိ႔ေတာင္ ေခၚေတာ့မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ပဋိပကၡလုိ႔ ဆုိလုိက္တာနဲ႔ ဘက္ႏွစ္ဖက္ထဲမွာ အားသာေနတဲ့ ဘက္ဆုိတာကုိ အၿမဲလုိရွိေနတာ ေတြ႔ရမွာပါ။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီဘက္အားသာမႈ၊ အထက္စီးရမႈဟာ တသက္လုံး တည္ရွိတာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ဘယ္ပဋိပကၡမွာ မဆုိ ေတြ႔ေနရတဲ့ နိယာမပါ။ ေနာက္ဆုံးမွာ အသစ္ကုိ ေနရာ ေပးရတာခ်ည္းပါပဲ။

အေရးႀကီးတာက အဲဒီပဋိပကၡမွာ ကုိယ္က ဘက္ဘက္က ပါမလဲဆုိတာပါပဲ။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္


0 comments:

အေပၚသို႔