..............................

Friday, August 14, 2009

စစ္အစုိးရ တရားစီရင္ခ်က္အေပၚ ဦးဝင္းတင္ အျမင္

12 August 2009

ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ တားဆီး ကန္႔သတ္မိန္႔ကို ေဖာက္ဖ်က္တယ္ ဆိုၿပီး ရန္ကုန္ ေျမာက္ပိုင္းခ႐ိုင္ တရား႐ံုးကေန ေထာင္ဒဏ္ သုံးႏွစ္ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္လိုက္ပါတယ္။ တရား စီရင္ခ်က္ ခ်မွတ္ၿပီး အခ်ိန္ပုိင္း အတြင္းမွာ စစ္ေကာင္စီ အႀကီးအကဲ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊရဲ႕ အမိန္႔နဲ႔ ျပစ္ဒဏ္ကို ထက္၀က္ ေလွ်ာ့ခ်ၿပီး ဆိုင္းငံ့ ျပစ္ဒဏ္ အျဖစ္နဲ႔ ေနအိမ္မွာ ကန႔္သတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အညီ ျပန္ေနဖို႔ ၫႊန္ၾကားခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိ စစ္အစုိးရရဲ ႔ တရားစီရင္မႈ လုပ္ရပ္အေပၚ သုံးသပ္ထင္ျမင္ခ်က္ နဲ႔ တရားဥပေဒအရ၊ ႏုိင္ငံေရးအရ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရးအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ ဘာေတြ ဆက္လက္ လုပ္ကုိင္သြားဖုိ႔ ျပင္ဆင္ လုပ္ကုိင္ေနသလဲ ဆုိတာေတြကုိ သိရွိႏုိင္ဖုိ႔ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဗဟုိ အလုပ္အမႈေဆာင္ ေကာ္မတီဝင္ ဦးဝင္းတင္ ကုိ ဦးေက်ာ္ဇံသာ (ဗီြအုိေအျမန္မာသတင္း) က ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ေဆြးေႏြး တင္ျပထားပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ပထမဦးဆုံး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဆရာတုိ႔ အေနနဲ႔ ဒီထက္ပုိ ေမွ်ာ္လင့္ ထားပါသလား၊ ဒီေလာက္ေတာ့ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ထားပါသလား၊ ဒါထက္ သက္သာခြင့္ ရလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ ထားပါသလား။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္တာေတာ့ ဒါ လြတ္ေပးရမယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္တာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ ဒီလုိဗ်ာ က်ေနာ္တုိ႔က နဂုိကတည္းကုိမွ ဒီအမႈကုိ ကန္႔ကြက္တာ မဟုတ္ဘူး ဒါ မတရား လုပ္ႀကံၿပီးေတာ့ စြပ္စြဲတဲ့ အမႈျဖစ္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔က ေျပာတယ္။ ဒါက က်ေနာ္အေနနဲ႔ ႏုိင္ငံေရးအားျဖင့္ ေျပာတဲ့ အရာေပါ့။ တဖက္ကေနၿပီးေတာ့ ဥပေဒ အေၾကာင္း အရလည္း ဒီ ဥပေဒဟာ အသက္ မရွိေတာ့တဲ့ အေျခခံဥပေဒ ၁၉၇၄ အေျခခံ ဥပေဒကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးေတာ့ အဲဒီက ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ကန္႔သတ္တာ အဲဒီက ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြကုိ ေဖါက္ဖ်က္တယ္ ဆုိတဲ့ စြပ္စြဲျခင္းကုိဗ်ာ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တုိ႔က ဒါက လုံးဝ လက္မခံဘူး။ ဒါ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ ႔ အေနအထား ဥပေဒအရလည္း လက္မခံဘူး၊ ႏုိင္ငံေရး အရလည္း လက္မခံဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ လက္မခံတာတပုိင္းေပါ့ ဆရာ။ ဒါေပမဲ့လည္း ဒီ စစ္အစုိးရကေတာ့ သူတုိ႔ လုိခ်င္တဲ့ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ အတုိင္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလမွာ မရွိေစခ်င္ဘူး၊ အဲဒီကာလမွာ သူကုိ ဆက္လွ်က္ၿပီး ခ်ဳပ္ထားခ်င္တယ္ ဆုိတဲ့ သူတုိ႔ရဲ ႔ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္က ရွိေနေလေတာ့ ဆက္လက္ၿပီးေတာ့ သူတုိ႔ ျပစ္ဒဏ္ ခ်မွတ္လိမ့္မယ္လုိ႔ ဆရာတုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ မထားဘူးလား။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ က်ေနာ္က ေမွ်ာ္လင့္တယ္။ သုိ႔ေသာ္ က်ေနာ္တုိ႔က ဘယ္လုိလဲ ဆုိေတာ့ ဒီဟာ ႏုိင္ငံတကာရဲ ႔ ဖိအားေတြ၊ ဥပမာ အီးယူတုိ႔ အာဆီယံတုိ႔ အပါအဝင္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီႏုိင္ငံေပါင္း မ်ားစြာရဲ ႔ ကမာၻ႔ community တခုလုံးက ေနၿပီးေတာ့ ဒီဟာကုိ ကန္႔ကြက္ေနတဲ့ အတြက္ သူတုိ႔ဟာ ဘာဘဲေျပာေျပာ ထည့္သြင္း စဥ္းစားလိမ့္မယ္၊ ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ လုပ္လိမ့္မယ္၊ ႏႈိင္းႏႈိင္းယွဥ္ယွဥ္ လုပ္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္က တြက္တယ္။ တခါ ျပည္တြင္းမွာလည္း ေက်ာင္းသားေတြ၊ ရဟန္းသံဃာေတြ၊ ျပည္သူ လူထုေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး အင္အားစုေတြ၊ အတုိက္အခံ ႏုိင္ငံေရး အင္အားေတြ၊ လူမ်ဳိးစုေတြ အားလုံးကေန ေဒၚစု ကုိ လြတ္ေပးဖုိ႔ပဲ ေမွ်ာ္လင့္ၾကတယ္၊ ေတာင္းဆုိၾကတယ္။ အဲဒီလုိဆုိေတာ့ သူတုိ႔က ပုိၿပီးေတာ့ ခ်င့္ခ်င့္ခ်ိန္ခ်ိန္ လုပ္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ မွန္းတယ္။ အဲဒါကုိ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ေထာင္ခ်တယ္ ဆုိတဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔က ဒါကုိ အႀကီးအက်ယ္ကုိ စိတ္ထဲမွာ ေက်နပ္မႈ မရွိဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကန္႔ကြက္တယ္လုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆုိေတာ့ ဒါေပမယ့္ ဆရာ ေစာေစာက ေျပာသလုိ ႏုိင္ငံတကာကလည္း ဒါကုိ အျပစ္ မရွိဘူး၊ လြတ္ေစခ်င္တယ္၊ ျပည္သူေတြ ကလည္း အျပစ္မရွိဘူး လြတ္ေစခ်င္တယ္ဆုိတဲ့ ဆႏၵကုိေတာ့ စစ္အစုိးရ အာဏာပုိင္ေတြ သိဟန္တူတယ္ ထင္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္း ဆုိေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီး သန္းေရႊ ေရးထားတဲ့ စာထဲမွာ ၾကည့္ရင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ ႔ သမီးျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ အာဃာတ မပြားေစခ်င္လုိ႔ အတြက္ လည္းေကာင္း၊ ဒီမုိကေရစီ အေရးကုိ ေရွ ႔ရႈ ႔ေစခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း သက္ၫႇာခြင့္ ေပးမယ္ ဘာညာ ဆုိၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားထားတာကုိ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဆုိေတာ့ သူရဲ ႔ အားထုတ္မႈကေရာ ဘယ္ေလာက္ ေအာင္ျမင္သလဲ ဆရာ။ အဲဒီအခ်က္ကုိ ဘယ္လုိ သေဘာ ရပါသလဲ။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ လုံးဝမထင္ဘူးဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔ ဗမာစကားနဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ပ်ားရည္နဲ႔ ဝမ္းခ်တယ္ ဆုိတဲ့ စကားလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ ဒါကုိ အရပ္စကားနဲ႔ ေျပာမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါကေတာ့ လူလည္ လုပ္တဲ့စကား က်ေနာ္တုိ႔ ခပ္ၾကမ္းၾကမ္းပဲ ေျပာသင့္ တယ္လုိ႔ ထင္တာေပါ့။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ ဒီစကား ဒီစကားေတြကုိ သုံးတယ္ ဆုိင္းငံ ျပစ္ဒဏ္ ဆုိတာကုိ သုံးတယ္။ ဒါေပမယ့္ တကယ္ၾကတဲ့ အခါေတာ့ အဓိပၸါယ္က ဘာလဲဆုိေတာ့ လာမဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ကာလ အထိကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ႏုိင္ငံေရးကေန ဖယ္ရွားျပစ္ဖုိ႔ အတြက္ လုပ္တာ၊ နဂုိမူလအတုိင္း ႀကံရြယ္ခ်က္ အတုိင္းပဲ နဂုိကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ အႀကံဆုိးေတြ အတုိင္းပဲ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကုိ အခုလုိ အမိန္႔ခ်မွတ္တယ္လုိ႔ က်ေနာ္က ယူဆတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္က တရားရုံးရဲ ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ကိုလည္း စီရင္ခ်က္ ကုိလည္း မေက်နပ္ဘူး။ ဒါ အလြန္ကုိ သူတုိ႔ရဲ ႔ မူလ အႀကံဆုိး အတုိင္း လုပ္တယ္လုိ႔ပဲ က်ေနာ္က ယူဆတယ္။ ႏွစ္ကလည္း ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီး သန္းေရႊရဲ ႔ ဒီဟာဆုိတာကလည္း ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ လူေတြကုိ နားလွည့္ ပါးရုိက္တာဟာမ်ဳိးလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ သုိ႔မဟုတ္လည္း ပ်ားရည္နဲ႔ ဝမ္းခ်သလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ စကားလုံး လွလွသုံးၿပီးေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း နာမည္ သုံးတာတုိ႔၊ ဒီမုိကေရစီ စကားလုံး သုံးတာတုိ႔ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး စကားလုံးေတြ သုံးတဲ့ဟာ ဒါဟာ အမွန္တုိင္း ေျပာရရင္ သူတုိ႔ရဲ ႔ အႀကံဆုိး ေတြကုိ ဖုံးကြယ္ဖုိ႔ အတြက္ ဒါ လုပ္တာလုိ႔ က်ေနာ္ ယူဆပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္ခုစလုံးကုိ မူလ တရားရုံးရဲ ႔ စီရင္ခ်က္ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ဆန္႔က်င္တယ္၊ မေက်နပ္ဘူး၊ ကန္႔ကြက္တယ္၊ ေနာက္တခါ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႈးႀကီး သန္းေရႊရဲ ႔ စကားလုံးေတြ နဲ႔ ပ်ားရည္နဲ႔ ဝမ္းခ်တဲ့ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ ဆုိတာကုိ က်ေနာ္တုိ႔က လုံးဝ လက္မခံပါဘူး။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဒါေပမယ္လည္း ဒီဖက္က ဆရာတုိ႔ဖက္က ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ ဖက္က သူရဲ ႔ အသုံးအႏႈန္း အရ ၾကည့္မယ္ ဆုိရင္ ဒါဟာ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေနမယ္ဆုိတာထက္ သူတုိ႔က သူတုိ႔ လုပ္ေနတဲ့ လမ္းျပေျမပုံတုိ႔ ေရြးေကာက္ပြဲ လမ္းစဥ္တုိ႔ကုိ နည္းနည္း ၾကည္ျဖဴတဲ့ သေဘာ ျပမယ္ဆုိရင္ လြတ္ေပးမယ္ဆုိတဲ့ ကမ္းလွမ္းခ်က္ ပုံစံမ်ဳိးလည္း ပါတယ္လုိ႔ က်ေနာ္က အဓိပၸါယ္ ေကာက္တယ္။ ဆရာအေနနဲ႔ ဘယ္လုိ သေဘာရပါသလဲ။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ အဲဒီဟာဆုိရင္လည္း သူတုိ႔ မွားမွာပဲ ခင္မ်ား။ ဒီဟာက က်ေနာ္တုိ႔က ဥပမာ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ကုိ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္ဖက္က သေဘာတူျခင္း၊ မတူျခင္း ဆုိတာ က်ေနာ္ထင္တယ္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က ဘယ္လုိမွ သေဘာ မတူႏုိင္ဘူး။ ဘာျဖစ္လုိလည္း ဆုိေတာ့ ဒါ ရွင္းေနတာပဲ။ ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ ဘာအတြက္ လုပ္တာလည္း၊ ေရြးေကာက္ပြဲဟာ လႊတ္ေတာ္ေပၚဖုိ႔ လႊတ္ေတာ္က ဘာလုပ္မွာလဲ ဆုိေတာ့ ဒီ အေျခခံဥပေဒကုိ အသက္သြင္းဖုိ႔ပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္း စုၾကည္လည္း ေျပာခဲ့ၿပီးၿပီ ဒီ အေျခခံ ဥပေဒဟာ က်ေနာ္တုိ႔ ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ၾကားထဲမွာ ဒီ အေျခခံဥပေဒႀကီး ရွိေနတယ္။ ဒီ အေျခခံဥပေဒႀကီးကုိ မျပင္ရင္ က်ေနာ္တုိ႔ကေတာ့ ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိတာ ဘာမွလုံးဝ စဥ္းစားႏုိင္စရာ အေၾကာင္းကုိ မရွိဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ ဒီ အေျခခံ ဥပေဒေတြက က်ေနာ္တုိ႔ လုံးဝ လက္ခံႏုိင္တဲ့ အရာမဟုတ္ဘူး။ ဒီမုိကေရစီလည္း လုံးဝမဆန္ဘူး၊ ဒီမုိကေရစီနဲ႔လည္း လုံးဝ ဆန္႔က်င္ေနတဲ့ အေျခခံဥပေဒ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒီ အေျခခံ ဥပေဒကုိ မျပင္သေရြ ႔ေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ကိစၥက ဘာမွ စဥ္းစားစရာ အေၾကာင္း မရွိဘူးလုိ႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဟုတ္ကဲ့။ က်ေနာ္ ပထမ ဒီ ႏုိင္ငံေရးအပုိင္းကုိ မေမးခင္မွာ ဥပေဒ အေၾကာင္းအရ ဒီကိစၥ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာတုိ႔ဖက္က အယူခံဝင္မယ့္ အစီအစဥ္ေတြမ်ား ရွိပါသလား ခင္မ်ား။

ဦးဝင္းတင္။ ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က တရားစီရင္ေရးဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေမွာက္မွား ေနပါေစ ေအာက္ရုံးက တရား စီရင္ေရးေတြ ေမွာက္မွားေနတယ္ ဆုိရင္လည္း အထက္ရုံးက လူေတြကေတာ့ ႏႈိင္းႏႈိင္းယွဥ္ယွဥ္ နဲ႔ ျပန္ၿပီးေတာ့ စဥ္းစားမယ့္ လူေတြ ရွိေကာင္း ရွိလိမ့္မယ္ ဒါ တခ်က္ေပါ့။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ဘာဘဲေျပာေျပာ ဒီမုိကေရစီကုိ ယုံတဲ့အတြက္ တရားစီရင္ေရး ဆုိတာကုိေတာ့ အဆင့္တဆင့္မွာ မယုံၾကည္ရရင္လည္း ေနာက္တဆင့္ကုိ တက္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ယုံၾကည္ ရလိမ့္မယ္၊ တရားဥပေဒ စုိးမုိးေရးဟာ ရွိလိမ့္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ေတာ့ က်ေနာ္ထင္တယ္ ဒီအယူခံတုိ႔ ဘာတုိ႔ေတာ့ ဆက္ၿပီးေတာ့ လုပ္မွာပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကုိယ္တုိင္းကလည္း သေဘာ တူၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ တရား ဥပေဒ အေၾကာင္းေတြကုိ လုပ္တဲ့ ေနရာမွာေတာ့ အစအဆုံးေတာ့ လုပ္မယ္ဆုိတာ ေျပာတာေတာ့ ရွိတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အခု က်ေနာ္တုိ႔ မူလ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေတာင္မွ ဒီအတုိင္း ဆုိရင္ အခုလုပ္ပုံ လုပ္နည္းနဲ႔ ဒီလုိ လွည့္ကြက္ေတြ နဲ႔ မရုိးမသား လုပ္တဲ့ဟာေတြ နဲ႔ ျပည္သူလူထုကုိ ပ်ားရည္နဲ႔ ဝမ္းခ်ခ်င္တဲ့ ပုံသ႑ာန္မ်ဳိးေတြ လုပ္တဲ့ ဟာေတြနဲ႔ဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ ေရွ ႔ဆက္ၿပီးေတာ့ အယူခံဝင္ဖုိ႔ ဘာတုိ႔ကုိ စဥ္းစားရမယ့္ အေနအထားမွာ ရွိေနမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ တေယာက္တည္း အေနနဲ႔ အဲဒီလိုပဲ ထင္ျမင္ မိပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ။ ။ ဟုတ္ကဲ့ အဲဒါ ဥပေဒ အေၾကာင္းအရ ဘာဆက္လုပ္မွာ။ ႏုိင္ငံေရး အရေရာ ဘာဆက္လုပ္မလဲ ဆရာ။ အခု လူေတြ ေျပာၾက ပါလိမ့္မယ္ ball is in NLD's Court အစုိးရဖက္ကေတာ့ လုပ္လုိက္ၿပီ အန္အယ္လ္ဒီ ဖက္က ဘယ္လုိ တုံ႔ျပန္မယ္ဆုိတာ ေမးလာရင္ ဆရာ ဘယ္လုိေျဖမလဲ ခင္မ်ား။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ ႏုိင္ငံေရးအရ ဆုိလုိ႔ ရွိရင္ေတာ့ အခုန ေျပာသလုိေပါ့ က်ေနာ္တုိ႔က အေျခခံ ဥပေဒမွာ ျပင္ဆင္ျခင္း မရွိဘူးဆုိရင္ ဒီ ေရြးေကာက္ပြဲ ဘာညာဆုိတာ သူတုိ႔ရဲ ႔ road map တုိ႔ ဘာတုိ႔ကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ဘာမွ ေခါင္းထဲ ထဲ့ၿပီး စဥ္းစားစရာ လုိလိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူး။ ဒီထဲမွာ ထပ္ၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကုိ ႏုိင္ငံေရးေလာက ကေန အနည္းဆုံး တႏွစ္ခြဲေလာက္ ဗမာႏုိင္ငံေရးက ဖယ္ထုတ္ ထားဖုိ႔အတြက္ အက်ယ္ခ်ဳပ္လုိ႔ ထားဖုိ႔အတြက္ လုပ္ျခင္းအားျဖင့္လည္း ဒီ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းဟာ က်ေနာ္တုိ႔ အဖုိ႔ ဘာမွ ေရွ႕ေလွ်ာက္ လမ္းမရွိေတာ့ဘူး။ အဲဒီေတာ့ တခုပဲ ရွိတာက ဘာလည္းဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ကမာၻ႔ႏုိင္ငံမ်ား၊ ကမာၻ႔ အင္အားစုမ်ား၊ ကမာၻ႔ ႏုိင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔ အတူ ေနာက္ၿပီး ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားလူငယ္၊ ရဟန္း သံဃာ ဆုိတာေတြ အားလုံးနဲ႔အတူ က်ေနာ္တုိ႔က ဆက္ၿပီးေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္ေျမာက္ေရးကုိ ဆက္ၿပီးေတာ့ ကန္႔ကြက္ သြားရမယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ အတူ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ အားလုံး လြတ္ေရးကုိ ကန္႔ကြက္ သြားရမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ဘာေျပာခ်င္သလဲ ဆုိေတာ့ ဒီကိစၥမွာ စု၊ လႊတ္၊ ေတြ႔ ဆုိတဲ့ မူလ မူဝါဒေတြ အတုိင္းပဲ ေဒၚစု နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေရးကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ေတာင္းဆုိသြားမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူလႊတ္ေတာ္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲ ရလဒ္မ်ားကုိ တနည္းနည္းနဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔ စကားလုံး တနည္းနည္းနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျဖရွင္းေရးကုိ အေျဖရွာေရး အတြက္ ကုိလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္ၿပီး ေတာင္းဆုိသြားမယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးကိစၥ၊ ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာမ်ားကုိ ႏုိင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းဖုိ႔ အတြက္ ဒီ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးေရး ကိစၥေတြကိုလည္း က်ေနာ္တုိ႔ ဆက္လက္ ေတာင္းဆုိ သြားမွာပဲ။ အဲဒါဟာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ ႔ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္း အမွန္ပဲ ျဖစ္မွာလုိ႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အခုကေတာ့ ဆရာအေနနဲ႔ တဦးခ်င္း အေနနဲ႔ ေျပာေနတာေပါ့။ ဒီ ႏုိင္ငံေရး လမ္းစဥ္ေတြကုိ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ခ်အုန္းမယ္ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ လုပ္တဲ့အခါမွာ ဆရာတုိ႔ အခုေဆြးေႏြးမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲမွာ ဘယ္သူေတြ၊ အထူးသျဖင့္ တေလာက အနားယူသြားတယ္၊ ေနမေကာင္းလုိ႔ အနားယူတယ္ ဆုိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ဦးေအာင္ေရႊတုိ႔၊ ဦးလြင္တုိ႔ အဲဒီ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ပါဝင္ၿပီး ေဆြးေႏြး ၾကအုန္းမလား။ သုိ႔တည္းမဟုတ္ အခု အသစ္ ေရြးခ်ယ္ထားတဲ့ လူေတြနဲ႔ ေဆြးေႏြး ဆုံးျဖတ္မလား။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ ဒီလုိရွိတယ္ခင္မ်ား ဒီ ကိစၥက ဒီဟာေတြက က်ေနာ္တုိ႔ရဲ ႔ ေရႊဂုံတုိင္ ေၾကျငာခ်က္မွာ စု၊ လႊတ္၊ ေတြ႔ ဆုိတဲ့ဟာက အေျခခံပါပဲ။ စု၊ လႊတ္၊ ေတြ႔ ဆုိၿပီးေတာ့ အခုနေျပာတဲ့ ႏုိင္ငံေရးသမား ေဒၚစု နဲ႔ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေရး၊ လႊတ္ေတာ္ ရလဒ္မ်ားကုိ လႊတ္ေတာ္ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး လႊတ္ေတာ္ ေခၚယူေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တနည္းနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေပးေရး၊ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးပြဲ ဆုိတာ လုိင္းကက်ၿပီးသာ။ ေရႊဂုံတုိင္ တုန္းက က်ၿပီးသာ။ ေနာက္တခါ ေရႊဂုံတုိင္မွာပဲ က်ေနာ္တုိ႔ ေတာင္းဆုိခဲ့တာ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ အားလုံး လြတ္ေပးေရး၊ ေနာက္တခါ ဒီမုိကေရစီ မဆန္တဲ့ ဒီ အေျခခံဥပေဒက အခ်က္ေတြကုိ ျပန္လည္ သုံးသပ္ေရး၊ ေနာက္တခုက ႏုိင္ငံတကာ ကြပ္ကဲမႈရွိတဲ့ ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပေရးဆုိတဲ့ ေတာင္းဆုိခ်က္ေတြက ရွိတဲ့ အခါၾကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းကေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေသြဖီစရာ အေၾကာင္း သိပ္မရွိဘူးလုိ႔ က်ေနာ္က ထင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီ တခုပဲရွိတယ္ ေဒၚစုကုိ မလြတ္ဘူး ဆုိတဲ့ အခါၾကေတာ့ ဒီ စစ္အစုိးရရဲ ႔ ဇာတိရုပ္က ဘြားဘြားႀကီးကုိ ေပၚသြားတယ္။

အဲဒီေပၚတဲ့အေပၚမွာတည္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ဆက္ၿပီးေတာ့ ႏုိင္ငံေရးကို အရွိန္ျမင့္ျခင္း၊ စသည္ဟာကုိ က်ေနာ္တုိ႔ စဥ္းစားဖို႔ လုိလိမ့္မယ္လုိ႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ဒီလုိ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တုိ႔ လူသစ္ေတြ ေပၚလာတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း ကလည္း ဒါ အင္အားသစ္ကလည္း သူတုိ႔လည္း ေျပာခြင့္ ဆုိခြင့္နဲ႔ သူတုိ႔ရဲ ႔ ေဆြးေႏြးခြင့္ ေတြနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ ႔ အႀကံဥာဏ္ေတြ နဲ႔ သူတုိ႔ ယူသြားမွာပဲ။ သုိ႔ေသာ္ လူႀကီးေတြပဲလုပ္လုပ္ လူငယ္ေတြ လူသစ္ေတြနဲ႔ပဲ လုပ္လုပ္ ဘယ္လုိပဲ ေျပာေျပာ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ ႔ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းကေတာ့ မူလ ရွိၿပီးသာ လမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ေနတယ္။ မူလ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းမွာ က်ေနာ္တုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ထားပါတယ္။ အဲဒီဟာေတြ အကုန္လုံး ဘာမွေပၚမလာပဲ ေဒၚစုကို အခုလုိ ႏုိင္ငံေရးကေန ဖယ္ထုတ္မယ္ ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ရဲ ႔ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းဟာ ေရွ ႔ဆက္ၿပီးေတာ့ ခုိင္ခုိင္မာမာ ဆက္သြားဖုိ႔သာ ရွိမယ္လုိ႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ ေနာက္ဆုံးတခ်က္ ေမးခ်င္တာကေတာ့ ဆရာတုိ႔ ေရြးမယ့္လမ္းမွာ လူထု နည္းေရာ ပါအုန္းမလား။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ လူထုနည္းလား။ ပါရမွာေပါ့ဗ်ာ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ ေရႊဂုံတုိင္ အစည္းအေဝးမွာ က်ေနာ္ မိန္႔ခြန္း ေျပာတဲ့ အထဲမွာ ဒါ ပါၿပီးသားပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ လူထုကုိ မ်က္ႏွာမူတဲ့ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ရမယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာတဲ့ ဟာက ဘာလဲဆုိရင္ က်ေနာ္တုိ႔ လူထုနဲ႔ပဲ တြဲလုပ္ရမွာေပါ့။ လူထုနဲ႔တင္ မကဘူး တျခား တုိင္းရင္းသား အဖြဲ႔အစည္းေတြ ေက်ာင္းသား လူငယ္ေတြ၊ ရဟန္း သံဃာမ်ား အားလုံးနဲ႔ က်ေနာ္တုိ႔ တြဲလုပ္ရမယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္း ဆုိေတာ့ ဒီ စစ္အစုိးရဟာ သိပ္ၿပီးေတာ့ ကမာၻ တခုလုံးကေန ေျပာဆုိ ေနတာကုိေတာင္မွ နားမဝင္ ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ေခါင္းမာေနတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ကလည္း က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ အန္အယ္လ္ဒီ အစုစုေလးနဲ႔ လုပ္လုိ႔ ရမွာ မဟုတ္ဘူး၊ လူထုနည္းနဲ႔ပဲ လူထုနဲ႔ ခ်ည္းကပ္ၿပီးေတာ့ လူထုနဲ႔ အတူ လက္တြဲၿပီးေတာ့ ဒီစစ္အစုိးရရဲ ႔ ဒီ ေခါင္းမာမႈကုိ က်ေနာ္တုိ႔ ေျဖရွင္း သြားရလိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။


Ref: VOA News

0 comments:

အေပၚသို႔