..............................

Wednesday, March 18, 2009

လူရႊင္ေတာ္ျပက္လံုးအေပၚအၿငိမ့္ကခြင့္မေပးသည္ အထိ အၿငိဳးထား

NEJ / မတ္လ(၁၇) ရက္၊ ၂၀၀၉

မြန္ျပည္နယ္ သဘင္ေကာင္စီသည္ ျပည္နယ္အာဏာပိုင္ သဘင္ေကာင္စီ ဗဟိုႏွင့္ ေပါင္းကာ ယခုႏွစ္ သဘင္ရာသီမွ စတင္၍ ေမာ္လၿမိဳင္ အေျခစုိက္ ဇာတ္အဖြဲ႕မ်ား၊ ပေဒသာကပြဲမ်ားကို အၿငိမ့္ကခြင့္ ပိတ္ပင္ထားသည္ဟု ၀ါရင့္သဘင္ ပညာရွင္တဦးက ေျပာသည္။

မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕တြင္ ျပည္နယ္သဘင္ ေကာင္စီတာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ေငြရွင္မ်ားက လူရႊင္ေတာ္ အသားေပး အၿငိမ့္ အဖြဲ႔မ်ားသည္ ႏိုင္ငံေရး ပ်က္လံုးမ်ား၊ အဓိပၸာယ္ ႏွစ္ခြထြက္ေသာ ျပက္လံုးမ်ားေၾကာင့္ မလိုလားအပ္ေသာ ျပသာနာမ်ား ျဖစ္လာႏိုင္သျဖင့္ အၿငိမ့္ကခြင့္ ပိတ္ပင္ေပးပါရန္ ဗဟိုသို႔ ေတာင္းဆိုျခင္းေၾကာင့္ အၿငိမ့္ကခြင့္ ပိတ္ပင္ခံရျခင္း ျဖစ္သည္။

ေမာ္လၿမိဳင္မွ ဇာတ္အဖြဲ႔တည္ေထာင္ထားသူတဦးက “အျဖစ္မွန္ကုိ သဘင္ေကာင္စီ ဗဟိုက မသိဘူး။ ေမာ္လၿမိဳင္ ဇာတ္ေလာကမွာ အဓိက ျပႆနာက မင္းသမီးေကာင္း ရဖို႔အတြက္ အၿငိမ့္မင္းသမီးေကာင္း တလက္ကို တႏွစ္တာ ေၾကးသိန္း (၂၀) အထက္မွာရွိတယ္။ ပြဲငွားတဲ့ လူေတြကလည္း ျပည္သူေတြဘ၀ အေမာေျပေစမယ့္ အၿငိမ့္ပါတဲ့ ဇာတ္ကို အဓိကထားၿပီး ဌားၾကေတာ့ မင္းသားရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ မင္းသမီးေလာက္ မရွိေတာ့ဘူး။ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ မင္းသားေၾကးက အျမင့္ဆံုး (၁၅) သိန္းထက္ မပိုဘူးဆိုေတာ့ ဇာတ္ေထာင္တဲ့ ေငြရွင္ေတြဟာ အျမတ္မ်ားမ်ား ရေအာင္ဆိုၿပီး တဖက္လွည့္နဲ႔ အၿငိမ့္ကို ျဖဳတ္လိုက္တာျဖစ္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ေမာ္လၿမိဳင္အေျခစိုက္ဇာတ္မ်ား အၿငိမ့္က႑ပိတ္ပင္မူကို ျပည္နယ္ သဘင္ေကာင္စီ အတြင္းေရးမႉး ယခင္ျပဇာတ္ မင္းသားေဟာင္း ဦေက်ာ္ေဆြ (ညေမႊး) က အဓိက ဦးေဆာင္သူျဖစ္ၿပီး ၎ကိုယ္တိုင္ မင္းသားမ်ားကို အေျခခံသည့္ ဇာတ္အဖြဲ႔ တည္ေထာင္ထားသူျဖစ္သည္။

လူရႊင္ေတာ္မ်ိဳး႐ိုးမွ ဆင္းသက္လာသူ လူရႊင္ေတာ္တဦးက “ေမာ္လၿမိဳင္မွာ အၿငိမ့္ကခြင့္ မရဘူး။ အၿငိမ့္က႑ ျဖဳတ္ခိုင္းၿပီး ဇာတ္ခံုေပၚမွာ စတိတ္႐ႈိးတို႔၊ ဟဲဗီးလ္တို႔၊ ဟစ္ေဟာ့တို႔က ိုၾကေတာ့ ခြင့္ျပဳတယ္။ သူတို႔ေျပာတဲ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမူ ေဖာ္ထုတ္ျမႇင့္တင္ ထိန္းသိမ္းေရး ဦးတည္ခ်က္ဆိုတာက ဘယ္မွာ အဓိပၸာယ္ရွိေတာ့မွာလဲ” ဟု ေျပာသည္။

၎က “အစိုးရက ဆိုကေရးတီးၿပိဳင္ပြဲေတြ ႏွစ္စဥ္လုပ္လာတာ ႏွစ္ (၂၀) ျပည့္ေတာ့မယ္။ ဇာတ္ေတာ္ႀကီး၊ ႐ုပ္ေသး၊ ေခတ္ေပၚျပဇာတ္နဲ႔ ကြက္စိပ္ပါ မက်န္ ၿပိဳင္ပြဲလုပ္တယ္။ အၿငိမ့္ကိုၾကေတာ့ လံုး၀ မလုပ္ေပးေတာ့ဘူး။ ၁၉၉၅ နဲ႔ ၉၇ မွာ ျမ၀တီ အၿငိမ့္ၿပိဳင္ပြဲဆိုၿပီး အစိုးရက ႏွစ္ႀကိမ္လုပ္ေပးတယ္။ အဲဒီႏွစ္ႀကိမ္္စလံုးမွာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္တဲ့ လူရႊင္ေတာ္ေတြ ဟာ အစိုးရနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ျဖစ္ရပ္မွန္ အေျခအေနေတြကို အျပဳသေဘာနဲ႔ ျပက္လံုး ထုတ္သြားတာကို အၿငိဳးအေတးနဲ႔ ရန္သူလို သေဘာထားၿပီး အစိုးရက အၿငိမ့္ၿပိဳင္ပြဲ မလုပ္ေပးေတာ့တာ ဒီေန႔အထိပဲ” ဟုေျပာသည္။

ထုိစဥ္က ၿပိဳင္ပြဲတြင္ အုပ္စိုးသူအစိုးရကို ထိထိမိမိအျပဳသေဘာျဖင့္ ေ၀ဖန္ ေထာက္ျပသည့္ ျပက္လံုးမ်ား ထုတ္ခဲ့ၾကသည့္ အၿငိမ့္အဖြဲ႔မ်ားမွာ လူရႊင္ေတာ္မိုးဒီ၊ ေမာ့္စ္တို႔ ဦးေဆာင္သည့္ ျမနန္းဧရာ အၿငိမ့္ႏွင့္ လူရႊင္ေတာ္ဒီပါႏွင့္ ခ်စ္စရာ တို႔ပါ၀င္သည့္ မႏၲေလးမွ လာေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္သည့္ သစ္လြင္အၿငိမ့္တို႔မွာ အထူးလူႀကိဳက္မ်ားခဲ႔သည္။

လက္ရွိေမာ္လၿမိဳင္ၿမိဳ႕နယ္ သဘင္ေကာင္စီ လက္ေအာက္ခံ ဇာတ္အဖြဲ႔မ်ားျဖစ္ေသာ ခ်စ္ဆူးငယ္၊ ခ်စ္ရဲမင္း၊ မင္းႏိုင္စိုး၊ ေအာင္ႏိုင္စိုး၊ ဆန္းမင္းေအာင္၊ ဆန္းေမတၱာ အပါအ၀င္ ျမန္မာဇာတ္အဖြဲ႔ (၃၀) ႏွင့္ မြန္ဇာတ္အဖြဲ႔ (၁၀) ဖြဲ႔တို႔မွာ အၿငိမ့္မကေၾကာင္း ၿမိဳ႕နယ္ သဘင္ေကာင္စီတြင္ ခံ၀န္ကတိျပဳ ထားၾကရသည္။ ေမာ္လၿမိဳင္တြင္ အၿငိမ့္ လူရႊင္ေတာ္မ်ားကို မ်က္မုန္းက်ိဳး သူမ်ားထဲတြင္ အေရွ႕ေတာင္တုိင္း တိုင္းမႉး ဗုိလ္ခ်ဳပ္သက္ႏိုင္၀င္းလည္း ပါ၀င္သည္ဟုသိရသည္။

ေမာ္လၿမိဳင္မွ ဇာတ္မင္းသားႀကီးတဦးက “ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးျဖစ္ေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္မွာ ဘုန္းႀကီးေတြ ေမတၱာပို႔ လမ္းေလွ်ာက္ၾကေတာ့ ေမာ္လၿမိဳင္က နာမည္ႀကီးလူရႊင္ေတာ္ (ပြင့္ေကာင္း) ဟာ ဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ လိုက္ၿပီး ၀တ္ႀကီး ၀တ္ငယ္ ျဖည့္တယ္။ အဲ့ဒါကုိ ေထာက္လွမ္းေရးေတြ ႐ိုက္ထားတဲ့ မွတ္တမ္းမွာ သူ႔ပံုပါလာေတာ့ တုိင္းမႉးသက္ႏိုင္၀င္းက မြန္ျပည္နယ္ သဘင္ေကာင္စီ ဥကၠ႒ ဦးတိုင္းေက်ာ္ကိုေခၚၿပီး ပြင့္ေကာင္းကို ခင္ဗ်ားတို႔သဘင္ ေကာင္စီကေန ရာသက္ပန္ ထုတ္မွာလား။ ဒါမွမဟုတ္ရင္ မြန္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ႔ ဇာတ္အဖြဲ႔ေတြပြဲ ကခြင့္အပိတ္ခံမွာ လားဆိုၿပီးေျပာေတာ့ ပြင့္ေကာင္းတေယာက္ လမ္းေဘးေရာက္ သြားခဲ႔ရတယ္။ ေမာ္လၿမိဳင္က နာမည္ႀကီးမင္းသား တလက္ သူမ်ားသမီးပ်ိဳ တဦးကို ဖ်က္လိုဖ်က္ဆီး လုပ္တာကို ေမာ္လၿမိဳင္ သဘင္ေကာင္စီက ေငြနဲ႔ညိႇၿပီး အဲ့ဒီ မင္းသားကို ပြဲကခြင့္ ရာသီ၀က္ပဲ ပိတ္လိုက္တယ္။ အခုသူျပန္ကေနၿပီး ပြင့္ေကာင္းကေတာ့ လမ္းေဘးမွာပဲ။ ဒါေတြဟာ လံုး၀ မတရားမႈေတြပါ” ဟုေျပာသည္။

အသက္ႀကီး၍ လူရႊင္ေတာ္ဘ၀မွ အနားယူၿပီး ေမာ္လၿမိဳင္ အေျခစိုက္ ဇာတ္အဖြဲ႔တခု၏ ကဇာတ္တင္ဆက္မႈ အႀကံေပးအျဖစ္ လုပ္ကိုင္ေနသူတဦးက “အၿငိမ့္က႑ ႏိွပ္ကြပ္ခံေနရတာ အႏွစ္ (၂၀) ေလာက္ရွိၿပီး ဒီ႐ိုးရာ အႏုပညာ တိမ္ေကာသြားမွာကို တကယ္ စိုးရိမ္တယ္။ ေခတ္စနစ္ႀကီး ေကာင္းလာတဲ့ အခ်ိန္ၾကရင္ေတာ့ အၿငိမ့္ေခတ္ကို ျပန္ေရာက္လာမွာပါ။ အဲဒီေခတ္ကို က်ေနာ္ မီႏိုင္အံုးမွာလား မသိေတာ့ဘူးဗ်ာ” ဟု ဆို႔နစ္ ေၾကကြဲစြာျဖင့္ ေျပာသည္။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္

....

0 comments:

အေပၚသို႔