..............................

Friday, August 13, 2010

MAI ကို ကေမာၻဇ ေလေၾကာင္းလိုင္း အျဖစ္ ေျပာင္းမည္

နရီလင္းလက္
Thursday, August 12, 2010

ကေမာၻဇဘဏ္ လီမိတက္မွ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း(MAI) ကို လႊဲေျပာင္း ရယူၿပီးေနာက္ ကေမာၻဇမွ ၀န္ထမ္းမ်ား ၀င္ေရာက္ကာ MAI ၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ပူးတြဲ လုပ္ကိုင္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။

MAI ၏ အစုရွယ္ယာ ၈၀ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ကေမာၻဇဘဏ္ လီမိတက္မွ လႊဲေျပာင္း ရယူၿပီး Air Kanbawza ေလေၾကာင္းလိုင္း အမည္ျဖင့္ ေျပးဆြဲမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ကေမာၻဇ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမွ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။

MAI ကို စစ္အစိုးရ ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး ေမာင္ေအး၏ စီးပြားေရး လူယံုဟု လူသိမ်ားေသာ ကေမာၻဇ ဘဏ္ပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္ကို၀င္းမွ လႊဲေျပာင္း ရယူမည္ ျဖစ္သည္။ ဦးေအာင္ကိုဝင္းသည္ အေနာက္ႏိုင္ငံမ်ား၏ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ ဒဏ္ခတ္ ထားသူမ်ား စာရင္းတြင္ ထည့္သြင္း ထားခံရသူ တဦးလည္း ျဖစ္သည္။

“လက္မွတ္အေရာင္းေနရာတို႔၊ ႐ံုးခန္း မန္ေနဂ်ာေနရာေတြမွာ ကေမာၻဇက ၀န္ထမ္းေတြ ဒီလဆန္းပိုင္းက စ၀င္လာၿပီး MAI က ၀န္ထမ္းေတြနဲ႔ တြဲလုပ္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးပါ” ဟု ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ အရာရွိတဦး ကဆိုသည္။

နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အင္ဂ်င္နီယာႏွင့္ ေလယာဥ္မႉးမ်ား ေျပာင္းေရႊ႕ဖြယ္ မရွိေသာ္လည္း ႐ံုးပိုင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္မႈ ကေမာၻဇ ၀န္ထမ္းမ်ား ကြ်မ္းက်င္မႈ ရွိလာပါက အေျပာင္းအလဲ ရွိႏုိင္ေၾကာင္း ၎က ေျပာသည္။

ဆက္လက္၍ “အစိုးရအေနနဲ႔ ပုဂၢလိကကို ဘယ္လိုပဲေရာင္းေရာင္း ဒါသူ႔အပိုင္းပါ။ အာဏာပိုင္ေတြ အေနနဲ႔ တခု ထည့္စဥ္းစား ေစခ်င္တာက လုပ္ငန္းကို ပုဂၢလိကဆီ ေရာင္းလိုက္ၿပီးေနာက္ ဝန္ထမ္းေတြ ကုမၸဏီအသစ္ လက္ထဲေရာက္ရင္ ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္၊ ထုတ္ရင္လည္းခံ ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိး မျဖစ္ေအာင္ ညႇိႏႈိင္းမႈေတြ လုပ္သင့္တယ္” ဟု ေျပာသည္။

ယခုအခ်ိန္တြင္ ပူးတြဲလုပ္ကိုင္ေနေသာ္လည္း ပုဂၢလိသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးသည့္ လုပ္ငန္းအမ်ားစု၏ ထံုးစံအရ လႊဲေျပာင္း ယူလိုက္သည့္ ကုမၸဏီမွ ၀န္ထမ္းမ်ား လုပ္ငန္း ကြ်မ္းက်င္လာပါက ထုတ္ပယ္မႈမ်ား ရွိလာမည္ကို စိုးရိမ္မိေၾကာင္း MAI ေလေၾကာင္းလိုင္း၊ ၀န္ေဆာင္မႈဌာနမွ ဝန္ထမ္းတဦးက ေျပာသည္။

“အခုေလာေလာဆယ္ အကုန္လံုးလႊဲေပးတာ မဟုတ္ေသးဘဲ တြဲလုပ္ေနတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးပါ။ ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းက ရွယ္ယာ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပဲ ပိုင္ေတာ့တယ္ ဆိုေတာ့ ေနာက္ပိုင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ရွိမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး” ဟု ကေမာၻဇ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ တာ၀န္ရွိ သူ တဦးက ေျပာသည္။

“၀န္ထမ္းေတြ တြဲလုပ္ေနတယ္ ဆိုေပမယ့္ ကမ္းနားလမ္းမွာ ရွိတဲ့ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္း ႐ံုးနဲ႔ ကပ္လ်က္မွာ Air Kanbawza (ကေမာၻဇ ေလေၾကာင္းလိုင္း) ဆိုၿပီး ဆိုင္းဘုတ္တင္ ဖြင့္ထားတယ္။ ေနာက္ပိုင္း ေလေၾကာင္းလိုင္း လုပ္ပိုင္ခြင့္က တဦးတည္း ျဖစ္သြားသလို ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း ဆိုတာလည္း မရွိႏိုင္ေတာ့ဘူး” ဟု ၎က ဆက္လက္ ရွင္းျပသည္။

စစ္အစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္ က်င္းပမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီတြင္ ႏိုင္ငံပိုင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကပိုင္ အျဖစ္ တျဖည္းျဖည္း ခြဲေဝ ေရာင္းခ်လွ်က္ရွိရာ MAI လည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။

“Air Kanbawza ေလေၾကာင္းလိုင္းကို MA 60 နဲ႔ ATR 72 အမ်ဳိးအစား ေလယာဥ္ ၅ စီးနဲ႔ ေအာက္တိုဘာ လက စၿပီး ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္ေတြ ေျပးဆြဲဖို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတယ္။ MA 60 အသစ္ ၃ စီးကို ျမန္မာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို လႊဲမယူခင္ ကတည္းက ၀ယ္ထားတာ။ ခရီးစဥ္ အေသးစိတ္ကေတာ့ ခုေလာေလာဆယ္ ဆြဲေနတုန္း အတိအက် မထြက္ေသးဘူး”ဟု ကေမာၻဇ ေလေၾကာင္းလိုင္းမွ တာ၀န္ရွိသူတဦးက ေျပာသည္။

ျပည္တြင္း ပုဂၢလိကပိုင္ ေလေၾကာင္းလိုင္းတခု ျဖစ္ေသာ Air Mandalay ေလေၾကာင္းလိုင္းသည္ ATR 72 ေလယာဥ္ျဖင့္ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ား ပ်ံသန္းေျပး ဆြဲေနေသာ္လည္း ေလယာဥ္ကို အႀကီးစား ျပင္ဆင္မႈ ျပဳလုပ္ရန္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ သို႔ ဇူလိုင္လ ကုန္ပိုင္းက ထြက္ခြာ သြားျခင္းေၾကာင့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပ်ံသန္းမႈ ခရီးစဥ္မ်ားကို ရပ္နားထားေၾကာင္း သိရသည္။

“ေလယာဥ္က ျပင္ေနတာရယ္၊ ပ်က္ေနတာရယ္မ်ားေနေတာ့ ေလေၾကာင္းလိုင္း ၀င္ေငြကလည္း ေလ်ာ့တဲ့အျပင္ Air Mandalay ေလေၾကာင္းလိုင္းရဲ႕ စီးပြားေရးကလည္း က်ေနတယ္။ အသစ္ခ်ဲ႕တဲ့ အင္းေလး ေလေၾကာင္းလိုင္းနဲ႔ ကေမာၻဇ ေလေၾကာင္းလိုင္းကို ၀န္ထမ္းေတြ ေျပာင္းေလွ်ာက္ ေနၾကေတာ့ လူႀကီးေတြလည္း စိတ္ညစ္ေနတယ္” ဟု Air Mandalay ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ နီးစပ္သူတဦးက ေျပာသည္။

MAI သည္ ေလယာဥ္ကြင္း တည္ရွိေသာ ၿမိဳ႕ေပါင္း ၃၁ ၿမိဳ႕သို႔ ပ်ံသန္းေျပးဆြဲေနသည့္ တခုတည္းေသာ ေလေၾကာင္း လိုင္းျဖစ္ၿပီး ျပည္ပ ခရီးစဥ္အေနႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕၊ မေလးရွားႏိုင္ငံ ကြာလာလမ္ပူၿမိဳ႕၊ စင္ကာပူႏိုင္ငံႏွင့္ အိႏၵိယႏိုင္ငံ ဗုဒၶဂယာတို႔သို႔ ပ်ံသန္း ေျပးဆြဲလ်က္ရွိသည္။

Union of Burma Airways (UBA) အမည္ျဖင့္ ၁၉၄၈ စက္တင္ဘာလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ဖြဲ႔စည္းခဲ့ေသာ MAI ေၾကာင္း လိုင္းသည္ သက္တမ္း ၆၁ ႏွစ္ျပည့္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည္။

စစ္အစိုးရသည္ ႏိုင္ငံ၏ အဓိက စီးပြားေရးလုပ္ငန္းႀကီးမ်ားကို ၎တို႔ႏွင့္ နီးစပ္ေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ႀကီး မ်ားအား လႊဲေျပာင္း လုပ္ကိုင္ခြင့္မ်ား ေပးထားသကဲ့သို႔ ဘဏ္လုပ္ငန္းသစ္၊ ေလေၾကာင္း လိုင္းသစ္ ထပ္မံတိုးခ်ဲ႕ လုပ္ကိုင္ခြင့္မ်ားလည္း ခ်ထား ေပးေနသည္။

မၾကာေသးမီကလည္း MAI မွ တာ၀န္ယူ လုပ္ကိုင္ေနေသာ တႏွစ္လွ်င္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ သန္းခန္႔ ၀င္ေငြ ရွိေနသည့္ ရန္ကုန္ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္ ၀န္ေဆာင္မႈ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိက အျဖစ္ စစ္အစိုးရႏွင့္ နီးစပ္သူ ဘိန္းဘုရင္ ေလာ္စစ္ဟန္၏ သား ဦးထြန္းျမင့္ႏိုင္၏ ေအးရွားေ၀ါ ကုမၸဏီသို႔ လႊဲေျပာင္းေပးခဲ့သည္။

စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ ဦးေနေအာင္ႏွင့္ ကေမာၻဇဘဏ္ပိုင္ရွင္ ဦးေအာင္ကို၀င္း တို႔သည္ အင္းေလး ေလေၾကာင္းလိုင္း (Air Inlay) တည္ေထာင္လိုက္ကာ ျပည္တြင္း ခရီးစဥ္မ်ား စတင္ ေျပးဆြဲသြားမည္ဟု စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ အသိုင္း အ၀န္းမွ စံုစမ္း သိရွိရသည္။

ဦးေအာင္ကုိ၀င္းသည္ ကေမာၻဇဘဏ္ လုပ္ငန္းအျပင္ ကေမာၻဇ FC အမည္ရွိ ေဘာလံုးအသင္းကိုလည္း တည္ေထာင္ထားသူ ျဖစ္သည္။

MAI ေလေၾကာင္းလိုင္းႏွင့္ ၿပိဳင္ဘက္တခုျဖစ္ေသာ အဲပုဂံေလေၾကာင္းလိုင္း သည္လည္း စစ္အစိုးရႏွင့္ နီးစပ္သည့္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ ဦးေတဇက လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရထားၿပီး ယင္းေလေၾကာင္းလိုင္းတြင္ A-310 ၂ စီး၊ F-100 ၂ စီး ၊ ATR-72 ၂ စီး၊ ATR-42 ၂ စီး စုစုေပါင္း ေလယာဥ္ ၈ စီးရွိေၾကာင္း ယင္းတို႔ ထုတ္ျပန ္ထားေသာ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။

Ref: ဧရာဝတီ္

0 comments:

အေပၚသို႔