..............................

Wednesday, March 23, 2011

ေသနတ္ကို အမိန္႔ေပးႏိုင္ရင္ အစိုးရျဖစ္တဲ့ေခတ္

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း
အဂၤါေန႔၊ မတ္လ ၂၂ ရက္ ၂၀၁၁

ႏိုင္ငံတကာ ျပကၡဒိန္မွာ ႏွစ္သစ္တႏွစ္ကူးတယ္ဆိုတာနဲ႔ ဗမာျပည္မွာ လြတ္လပ္ေရးေန႔၊ ျပည္ေထာင္စုေန႔၊ ဖက္ဆစ္ ေတာ္လွန္ေရးေန႔၊ အနီးေခတ္ ဗမာ့ သမိုင္းမွာ ဂုဏ္ယူစရာ အေကာင္းဆံုး အထိမ္းအမွတ္ ေန႔ေတြ တခုၿပီး တခု ဆက္ေနခဲ့ၿပီး အဲဒီေနာက္မွာ ျမန္မာ ႏွစ္သစ္ကူး အတာသဘင္ ပြဲေတာ္ကို ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ ႏွစ္သစ္တႏွစ္ကို အင္မတန္ က်က္သေရ ႐ွိစြာ ျဖတ္သန္းရတာပါ။ ဒါေပမဲ့ အခုေတာ့ မတ္လ၂ရက္ေန႔ ေရာက္တယ္ ဆိုတာနဲ႔ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ အာဏာ သိမ္းတာကို ဂုဏ္ျပဳထားတဲ့ “လယ္သမားေန႔”၊ မတ္လ ၂၇ ရက္ေန႔ ေရာက္ေတာ့ ဘုန္းၾကီးေတြလည္း မခ်န္၊ ျပည္သူလူထုကို ေသနတ္နဲ႔ပစ္၊ သတ္ျဖတ္ေနတဲ့ စစ္တပ္ကို ဂုဏ္ျပဳထားတဲ့ “တပ္မေတာ္ေန႔” ျဖစ္ေနျပန္ေရာ။

တကယ္က်ေတာ့ နအဖစစ္ဗိုလ္ေတြဟာ ဒီတပ္မေတာ္ရဲ႕“ျဗဟၼာႀကီးေလးဦး”လို႔ ဆိုရမယ့္ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္၊ ဘီအိုင္ေအ၊ ဘီဒီေအ စတာေတြကို ေမ့ပစ္၊ ေခ်ာင္ထိုး လိုက္ၾကပါၿပီ။ အခုကိုပဲ လႊတ္ေတာ္နဲ႔ သမၼတရဲ႕ အထက္က ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္လို႔ ေတြ႔ေနရပါၿပီ၊

သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္လိုက္ရင္ တပ္မေတာ္ဟာ လြတ္လပ္ေရး ရကာစတုန္းက ဖဆပလ အစိုးရရဲ႕ ခ်ဳပ္ကိုင္မႈကို လက္ခံခဲ့ ပါေသးတယ္။ ျပည္တြင္းစစ္ တိုက္ေနရလို႔ ရန္ကုန္ အစိုးရသာသာ က်န္ေတာ့တဲ့ အခါမွာ ဦးႏုက အိႏၵိယကေန လက္နက္ခဲယမ္း ေတာင္းေပးတာ ဘာညာေတြ လုပ္ေပးေနေတာ့ စစ္တပ္ဟာ တည္႐ွိေနတဲ့ အစိုးရရဲ႕ အမိန္႔ကို နာခံပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ကူမင္တန္ တ႐ုတ္ျဖဴ က်ဴးေက်ာ္မႈ ျဖစ္ပြား လာေတာ့လည္း တည္႐ွိေနတဲ့ အစိုးရက ကုလသမဂၢမွာ ဒီကိစၥကို ေျပာေနဆိုေန တာေတြ လုပ္ေနတာျဖစ္ေတာ့ စစ္တပ္ဟာ အစိုးရရဲ႕စကားကို နားေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဖဆပလ အတြင္း ဂိုဏ္းတိုက္ပြဲေတြ စတင္ ေပၚေပါက္ လာတာနဲ႔အမွ် ဆို႐ွယ္လစ္ အုပ္စုဟာ သူတို႔ရဲ႕ ဆို႐ွယ္လစ္ ပါတီဝင္ေတြျဖစ္တဲ့ စစ္တပ္ ထိပ္သီးပိုင္းက လူေတြကို စည္း႐ံုးတာ လုပ္ပါေတာ့တယ္။ ၁၉၅၆ ခု ႏွစ္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ စစ္တပ္က ဖဆပလ အဖြဲ႔ကိုယ္စား အတိုက္အခံ ေတြကိုသတ္တာ၊ “ဆံုးမတာ” ေတြ လုပ္ေပးတာဟာ စစ္တပ္ အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးမွာ ဘက္လိုက္လာတာကို အထင္အ႐ွား ျပလာတာျဖစ္ပါတယ္။ တပ္မေတာ္ဟာ အာဏာရ အစိုးရရဲ႕စစ္တပ္ မဟုတ္ေတာ့ပဲ ဖဆပလရဲ႕ စစ္တပ္ ျဖစ္လာေနတဲ့ လကၡဏာပါ။

ဒီလိုနဲ႔ ဖဆပလအတြင္း အက္စျပဳလာေတာ့ ဆို႐ွယ္လစ္ေတြဟာ စစ္တပ္ကို ကုိယ့္လူအျဖစ္ အပိုင္ တြက္ပါေတာ့တယ္။ တြက္လည္း တြက္ေလာက္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက စစ္တပ္ ထိပ္ပိုင္းရဲ႕ ရာခိုင္ႏႈန္း ၈ဝ ေလာက္ဟာ ဆို႐ွယ္လစ္ ပါတီ အႏြယ္ေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။ ဖဆပလ ထိပ္ပိုင္းမွာကြဲၿပီး ယိုင္ေနတာ၊ ျပည္သူလူထုက ဖဆပလ အစိုးရကို အယံုအၾကည္ ေလ်ာ့နည္းလာတာ စတာေတြကို ႐ွစ္စပ္ကလည္တဲ့ ဗိုလ္ေနဝင္းက ေကာင္းေကာင္း သတိထားမိပါတယ္။ အဲဒီလိုဖ႐ိုဖရဲ အားနည္း ေနတဲ့ အုပ္စိုးသူကို ေသနတ္နဲ႔ အမိန္႔ေပးရင္ ရတယ္လို႔ အေျခအေနမွန္ တြက္လိုက္ မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၁၉၅၈ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းပြဲကို ေဖာ္ထုတ္ လိုက္တာပါပဲ။ ဒီေနာက္မွာေတာ့ အာဏာသိမ္းရတာ အင္မတန္ လြယ္ကူတယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ခ်လိုက္ၿပီး အိမ္ေစာင့္ အစိုးရလို႔ ေၾကညာ ထားမိတဲ့အေလ်ာက္ ၁၉၆ဝ ေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရတဲ့ ပထစကို အာဏာ လႊဲေပး လိုက္ပါတယ္။ တခ်ိန္ထဲမွာပဲ သူ႔အုပ္စုတခုကို အေသအခ်ာ ျပင္ဆင္ တည္ေဆာက္ ပါေတာ့တယ္။ ႏိုင္ငံေရး ဝကၤဘာရဲ႕ အေကြ႔အခ်ိဳးေတြမွာ သူ႔ကို အာခံမယ္လို႔ ထင္ရတဲ့ ဆို႐ွယ္လစ္ စစ္ဗိုလ္ အေတာ္မ်ားမ်ားကို တပ္ထဲက ပ'ထုတ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာလည္း ေသနတ္နဲ႔လုပ္တဲ့ အစီအစဥ္မို႔ ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လြယ္လြယ္ ကူကူပဲ ၿပီးေျမာက္ သြားပါတယ္။

၁၉၆၂ အာဏာသိမ္းတာဟာ ရာသက္ပန္ အစိုးရတရပ္ ထူေထာင္တာပါပဲ။ ၅၈ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္း မႈဟာ အစမ္း အာဏာသိမ္းတာ၊ ၆၂ ခုႏွစ္ အာဏာသိမ္းမႈဟာ တကယ္တမ္း အာဏာ သိမ္းတာလို႔ ဆိုရမွာပါ။ ဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ဗမာႏိုင္ငံမွာ ေသနတ္ကို အမိန္႔ ေပးႏိုင္သူဟာ အစိုးရကို အမိန္႔ေပးႏိုင္တဲ့ အဆင့္ကေန ေသနတ္ကို အမိန္႔ ေပးႏိုင္သူဟာ အစိုးရ လုပ္တယ္ ဆိုတဲ့ အဆင့္ကို ေရာက္သြားပါၿပီ။ ဒါကို ေျပာင္းျပန္ေျပာရရင္ ေသနတ္ကို အမိန္႔ မေပးႏိုင္ရင္ အစိုးရ မလုပ္ခ်င္နဲ႔လို႔ ေလာဂ်စ္ ဆြဲယူလို႔ ရပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္ သက္တမ္း ႐ွည္လာေတာ့ ဗမာျပည္ စစ္အာဏာ႐ွင္ စနစ္ကို အုတ္ျမစ္ခ် အသက္သြင္းခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းအပါ ထိပ္သီး အေျမာက္အျမားဟာ ေသနတ္ကို အမိန္႔ေပးႏိုင္တဲ့ ေနရာကေန စြန္႔ခြာတယ္ ဆိုတာနဲ႔ ေသနတ္ကို အမိန္႔ေပးတဲ့ တျခားတေယာက္က သူတို႔ကို ျပန္ အမိန္႔ေပးတာေတြ ခံၾကရပါေတာ့တယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းအျဖစ္ကေန သင္ခန္းစာယူထားတဲ့ ဗိုလ္သန္းေ႐ႊတို႔ ေရးဆြဲ လိုက္တဲ့ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံ ဥပေဒမွာ သူတို႔ရဲ႕ ေ႐ြးေကာက္ပြဲေတြက တင္လာမယ့္ လႊတ္ေတာ္ေတြ ကေန ေသနတ္ကို (တပ္ကို) အမိန္႔ မေပးႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပမ္းစား ေရးဆြဲ ထားတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္ကို သတိျပဳပါ။ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒နဲ႔ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္- သမၼတ ခန္႔ထားတာထက္ ကာကြယ္ေရး ဝန္ၾကီးနဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ ခန္႔ထားတာေတြက ပိုၿပီး ၾကန္႔ၾကာ ေနတာတို႔ဟာ တိုင္းျပည္မွာ ဘယ္တာဝန္၊ ဘယ္ရာထူးက အေရးပါဆံုး ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ျပသေနတာ တမ်ိဳးပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ အစိုးရထဲက အစိုးရ ဆိုတာထက္ ဆိုးတဲ့ အစိုးရ အျပင္က အစိုးရလို႔ ဆိုရမယ့္ အကလက (အမ်ိဳးသားကာကြယ္ေရး ႏွင့္လံုျခံဳေရးေကာင္စီ) ဆိုတာကလဲ တသီးတျခား၊ ထီးထီးမားမား တည္႐ွိ ေနပါေသးတယ္။

မေမ့သင့္တာက အစိုးရတရပ္ဟာ ေ႐ြးေကာက္ပြဲသဏၭာန္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္းထားတာပဲျဖစ္ေစ၊ တျခား ဘယ္သဏၭာန္နဲ႔ ဖြဲ႔စည္း ထားတာပဲျဖစ္ေစ စစ္တပ္ကို ျပည္သူ လူထု ခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေအာက္က ခြဲထုတ္ၿပီး သီးသန္႔ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားရင္ အဲဒီအစိုးရဟာ စစ္အာဏာ႐ွင္ အစိုးရပဲ ျဖစ္ေနမွာပဲဆိုတဲ့ အခ်က္ပါ။ အဝတ္အစား၊ အေျပာစကား၊ အေရးအၾကြားေတြကို ၾကည့္ၿပီး သတ္မွတ္ ေနလို႔ကေတာ့ ႏုိင္ငံေရးအရ ညံ့ဖ်င္းရာ က်လြန္းတယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

ဒီေန႔ဗမာျပည္မွာ တပ္မေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အဓိက အက်ဆံုး ျပႆနာဟာ တပ္မေတာ္ကို ျပည္သူလူထုရဲ႕ ကြပ္ကဲမႈ ေအာက္ျပန္ပို႔ေရး ျဖစ္ပါတယ္။ တနည္းအားျဖင့္ ျပည္သူလူထုကို အစစ္အမွန္ ကိုယ္စားျပဳတဲ့ အစိုးရ တရပ္ရဲ႕ အမိန္႔ကို နာခံတဲ့ တပ္ျဖစ္ေစဖ႔ို ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ နအဖရဲ႕ ၂ဝဝ၈ ဖြဲ႔စည္းပံု အရ ဆိုရင္ ဒီစစ္တပ္ၾကီးဟာ အကလက (အမ်ိဳးသား ကာကြယ္ေရးႏွင့္ လံုႃခံုေရးေကာင္စီ) နဲ႔ ကာကြယ္ေရး ဦးစီးခ်ဳပ္ရဲ႕ အမိန္႔ကိုပဲ နာခံမယ္ ဆိုတာလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ အခုေတာ့ ဒီစစ္အုပ္စု တခုရဲ႕ လက္ကိုင္တုတ္လို ျဖစ္ေနတဲ့ တပ္မေတာ္ဟာ ျပည္သူလူထုရဲ႕ ဂုပ္ေပၚမွာ ဝဲေနတဲ့ဓား၊ တိုင္းျပည္ အထက္မွာ ပ်ံဝဲ ၿခိမ္းေျခာက္ေနတဲ့ ဗံုးႀကဲ ေလယာဥ္ႀကီးလို ျဖစ္ေနပါတယ္။ စစ္တပ္ကို စစ္တန္းလ်ား ပို႔ရမယ့္အစား လႊတ္ေတာ္ထဲ၊ အိမ္ဦးခန္းထဲကို ေခၚသြင္း လာခဲ့ပါၿပီ။ ဒါ့အျပင္ လႊတ္ေတာ္က မခ်ဳပ္ထိန္း ႏိုင္တဲ့ ဒီစစ္တပ္ကို အခ်ိန္မေ႐ြး အာဏာ သိမ္းပိုင္ခြင့္ေတြ ေပးထားပါတယ္။

အခုလိုျပည္သူနဲ႔ စစ္တပ္ဆက္ဆံေရးမွာ ဘုရားကားေအာက္ ေမ်ာက္ကား အထက္ ျဖစ္ေနတဲ့ အေန အထားကို ျပန္မေျပာင္း ႏိုင္ေသးသေ႐ြ႕ တိုင္းျပည္ဟာ စစ္တပ္ရဲ႕ အႏိုင္က်င့္မႈကို ခံေနရပါလိမ့္မယ္။ ျပည္သူလူထုကို စစ္တပ္ရဲ႕ လုပ္စာ စားေနရတယ္ ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ိဳး ဖယ္႐ွားၿပီး ျပည္သူလူထုဟာ တပ္မေတာ္ရဲ႕ေမြးမိဘ၊ ေကၽြးမိဘ ျဖစ္ေၾကာင္း တပ္မေတာ္သား ေတြကို သေဘာေပါက္ေအာင္ လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဗမာျပည္မွာ သဘာဝ ကပ္ေဘးေတြ ၾကံဳေတြ႔ရရင္ တပ္မေတာ္ဟာ သူမ်ား ႏိုင္ငံေတြမွာလို ေ႐ွ႔တန္းက ထြက္လာၿပီး လူထုကိုကူညီ။ ကယ္ဆယ္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ျပန္ေရာက္မွ လူထုနဲ႔ တပ္မေတာ္ ဆက္ဆံေရးလည္း တျဖည္းျဖည္း ပံုမွန္ဆီ ျပန္ေရာက္မွာပါ။

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း


Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔