..............................

Friday, April 24, 2009

(၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္တြင္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈ ထိခိုက္ က်ဆင္း

NEJ /၂၂ ဧၿပီ ၂၀၀၉

(၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္သို႔ အသစ္ေျပာင္းေရႊ႕လာသည့္ သြင္းကုန္တာဝန္ခံက မူဝါဒ အသစ္မ်ား ခ်မွတ္ကာ ကုန္ပစၥည္း ဖမ္းဆီးမႈမ်ား လုပ္ေနသျဖင့္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး ထိခိုက္ေနသည္ဟု ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

စစ္တပ္မွ နကသသို႔ ဧၿပီ (၁၈) ရက္မွစ၍ ေျပာင္းေရႊ႕တာဝန္ယူသည့္ ဗိုလ္ႀကီး မိုးျမင့္ေအာင္သည္ ကုန္သည္မ်ား၊ ဧဂ်င့္မ်ား အေပၚ ႐ိုင္း႐ိုင္းစိုင္းစိုင္း ေျပာဆို ဆက္ဆံကာ တင္းက်ပ္ေသာ မူဝါဒအသစ္မ်ား ခ်မွတ္ေနေသာေၾကာင့္ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ေနသူမ်ား အခက္အခဲ ျဖစ္ေနသည္ဟု ဧဂ်င့္တဦးက ေျပာသည္။

“အေတာ္ကို ေမာက္မာ႐ိုင္းစိုင္းတာဗ်ာ။ မင္းတို႔ကုန္ေတြ မပါဘူးဆိုရင္ စစ္ေဆးေရး ကြင္းထဲ ျဖတ္ မေလွ်ာက္ရဘူးတို႔၊ တိုင္ခ်င္တဲ့ ေနရာတိုင္တို႔၊ ငါ့တပ္ထဲမွာဆို မလြယ္ဘူးတို႔ အဲလို ေျပာေနတာ။ ကုန္သြယ္မႈ ေခ်ာေမြ႔ ျမန္ဆန္ေအာင္ ေျပေျပလည္လည္ ေျပာဆိုရမယ့္ဟာ အက်ိဳးအေၾကာင္း တင္ျပတာကိုေတာင္ လက္မခံဘူး” ဟု အဆုိပါဧဂ်င့္က ေျပာသည္။

ဂ်ဴတီေဆာင္ၿပီးျဖစ္သည့္ တင္သြင္းမည့္ ကုန္ပစၥည္းအရြယ္အစား အတိမ္းအေစာင္း အနည္းငယ္မွ် ကိုပင္ လက္မခံသည့္ အတြက္ အခက္အခဲ ျဖစ္ၾကရေၾကာင္း ၎ကေျပာသည္။

တ႐ုတ္ျပည္မွ စက္႐ံုမ်ား ကဲြလြဲမႈအရ အရြယ္အစားလည္း ကဲြလဲြမႈရိွတတ္သျဖင့္ ကုန္ပစၥည္း အရြယ္အစားကို ပါမစ္ ေလွ်ာက္စဥ္က အတိုင္း တပံုစံတည္း ျဖစ္ရန္ မလြယ္ကူသည့္ အျပင္ ပါမစ္သက္တမ္း သံုးလအတြင္း ရသည့္ ပစၥည္းကို အျမန္ ဝယ္ယူရေၾကာင္း၊ အရြယ္စား အနည္းငယ္ ကဲြလဲြလွ်င္ ယခင္က ခြင့္ျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ယခုအခါ ဂ်ဴတီေဆာင္ စာရင္းႏွင့္ ကားေပၚပါ စာရင္းကို တိုက္ဆိုင္ စစ္ေဆး႐ံုသာမက အရြယ္အစား အနည္းငယ္လြဲေနပါက ဖမ္းဆီးေနေၾကာင္း ၎က ဆက္လက္ေျပာသည္။

ကားတစီးေပၚတြင္ ကုန္ပစၥည္းအမ်ိဳးအမည္ (၃ဝ) ထက္ပို မတင္ရဟုလည္း မူဝါဒအသစ္ ခ်မွတ္လာသည္ဟု နယ္စပ္ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။

၎က “အရင္က Items (၆ဝ၊ ၇ဝ) တင္လည္း ရတယ္။ အခုက (၃ဝ) ထက္ ပိုမတင္ရေတာ့ဘူး။ ေထာ္လာဂ်ီ အစိတ္အပိုင္းဆိုဗ်ာ ဘရိတ္၊ ဘက္မွန္၊ တာယာ၊ မူလီ တိုလီမုတ္စေတြ (၁ဝဝ) ေက်ာ္ေလာက္ရိွမယ္။ ေထာ္လာဂ်ီပဲ သြင္းမယ္ဆိုရင္ အဲဒီအတြက္ ကားေလးငါးစီး ခဲြတင္ရမလို ျဖစ္ေနၿပီ” ဟု ေျပာသည္။

သြင္းကုန္စစ္ေဆးေရးဂိတ္တြင္ စစ္ေဆးၾကန္႔ၾကာမႈမ်ားေၾကာင့္ ကုန္ကားမ်ား ထြက္သင့္သေလာက္ မထြက္ႏိုင္ဘဲ (၁ဝ၅) မိုင္တြင္ ညအိပ္ေနရသည္ဟု ကားသမားတဦးက ေျပာသည္။

“အရင္က ကုန္စံုတင္တဲ့ကား (၄ဝ) ေက်ာ္ထြက္ႏိုင္တယ္။ အခု (၃ဝ) ေလာက္ပဲ ထြက္ႏိုင္တယ္။ (၁ဝ) စီးေက်ာ္ ေက်ာ္ ရပ္နားထားရတယ္။ ေျမဆီတင္တဲ့ကားဆို တေန႔ (၁၂ဝ၊ ၁၃ဝ) ထြက္တယ္။ အခု အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ေရာက္ကတည္း က (၆ဝ၊ ၇ဝ) ပဲ ရိွေတာ့တယ္။ မထြက္ႏိုင္ေတာ့ဘူး။ ကားေတြကို စစ္တာ အခ်ိန္ၾကာေနလို႔ပါ” ဟု အဆုိပါ ကားသမားက ေျပာသည္။

နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး အဓိကလုပ္ေနသည့္ (၁ဝ၅) မိုင္ ကုန္သြယ္ေရး ဇုန္တြင္ အေတြ႔အႀကံဳ နည္းပါးၿပီး ဆက္ဆံေရး မေျပျပစ္သည့္ ဝန္ထမ္းကို ခန္႔ထားသည္မွာ မသင့္ေလ်ာ္ဘဲ ယခုလုပ္ရပ္မ်ားက တရားဝင္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းေပၚက ကုန္သည္မ်ားကို ေမွာင္ခို လမ္းေၾကာင္းေပၚ တြန္းပို႔ ေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေၾကာင္း ကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္

0 comments:

အေပၚသို႔