..............................

Monday, March 23, 2009

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ႏွင့္ ဘီလ္ရစ္ခ်ဒ္ဆန္ စကား၀ုိင္း - အပုိင္း (၈)

မတ္လ ၂၁၊ ၂၀၀၉

"- - - - မိသားစု လာေရာက္ လည္ပတ္တာကုိ အခြင့္အေရးတရပ္ ေပးေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ေျပာလာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ က်မကို ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ဥပေဒအရကုိက က်မဆီ မိသားစု လာေရာက္ လည္ပတ္ခြင့္ ရွိထားပါတယ္ - - - - "

မစၥတာရွယ္ႏြန္။ ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ဖခင္ကုိ ခင္ဗ်ားရဲ႕ေရွ႕ေဆာင္လမ္းျပ အျဖစ္ ျမင္သလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ ေဖေဖ့ကို က်မ မၾကာခဏ သတိရ ေအာက္ေမ့ပါတယ္။ ဒီနံရံမွာ ခ်ိတ္ထားတဲ့ ေဖေဖ့ပံု အႀကီးႀကီးဟာ ေရႊတိဂံုဘုရား ကုန္းေတာ္မွာ က်မ လူထုေရွ႕ေမွာက္ စကား ေျပာခဲ့တုန္းက ခ်ိတ္ျပထားတဲ့ ပံုႀကီးပါပဲ။ ေဖေဖက လူရည္မြန္ လူေကာင္းတဦး ျဖစ္တယ္၊ လူသားဆန္တယ္။ ေအးစက္တဲ့ ေက်ာက္ဆစ္ထု သူရဲေကာင္းႀကီး တဦးလုိ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ က်မ ထင္ပါတယ္။

တခါတခါ က်မတေယာက္တည္း (ေဖေဖ့့ပံုႀကီးကို ၾကည့္ၿပီး) ေရရြတ္မိပါတယ္။ “ေဖေဖနဲ႔ က်မပဲေနာ္” လုိ႔။

မစၥတာရွယ္ႏြန္။ ။ ခုလုိတဦးတည္း အထိန္းသိမ္းခံဘဝမွာ အဆိုးဆံုး ခံစားရတာက ဘာမ်ားျဖစ္မလဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ က်မ အထီးက်န္ေန ေနရတာက ျပႆနာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်မအေနနဲ႔ တျခားလူေတြ အတြက္ေတာ့ ပူပန္မိပါတယ္။

မစၥတာရွယ္ႏြန္။ ။ ရဟန္းသံဃာေတြနဲ႔ေရာ ခင္ဗ်ား ေတြ႔ႏုိင္ ဆံုႏိုင္ရဲ႕လား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ က်မကုိ စၿပီး ဖမ္းတုန္းက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတြကို ဆြမ္းကပ္ခြင့္ မရခဲ့ဘူး။ က်မ ေမေမ ရွိစဥ္ ကတည္းက ေဖေဖ က်ဆံုးခဲ့တဲ့ ဇူလုိင္ (၁၉) ရက္ေန႔တုိင္း ဆြမ္းကပ္ပါတယ္။ က်မအေနနဲ႔လည္း အဲဒီ အစဥ္အလာကို ထိန္းသိမ္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ က်မ ေမေမ ဆံုးတဲ့ ႏွစ္ပတ္လည္ ဒီဇင္ဘာလ မွာလည္း ဆြမ္းကပ္ခ်င္ေပမယ့္ က်မ အခြင့္ အေရး မရခဲ့ဘူး။ ဒီေတာ့ က်မနဲ႔ အတူရွိခဲ့တဲ့ က်မအေဒၚကပဲ ၁၉၈၉ ဒီဇင္ဘာလမွာ တခါ၊ ၁၉၉ဝ ဇူလုိင္လမွာ တခါ က်မကုိယ္စား ဆြမ္းကပ္ေပးတယ္။ ဒီေနာက္ပိုင္းေတာ့ က်မ ေနာက္ထပ္ခြင့္ မေတာင္းေတာ့ပါဘူး။ နဝတကေတာ့ ဒီကိစၥေတြကုိ ဝါဒျဖန္႔ခ်ီဖုိ႔ အတြက္ အသံုးခ်ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အခုေတာ့ က်မ ဘာကိုမွ မေတာင္းေတာ့ပါဘူး။

က်မရဲ႕ မိသားစု လာၿပီး လည္ပတ္တဲ့ ကိစၥေတြမွာလည္း အလားတူပါပဲ။ နဝတက ဒီလုိ မိသားစု လာေရာက္ လည္ပတ္တာကုိ အခြင့္အေရးတရပ္ ေပးေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳး ေျပာလာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ က်မကို ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ သူတုိ႔ရဲ႕ ဥပေဒအရကုိက က်မဆီ မိသားစု လာေရာက္ လည္ပတ္ခြင့္ ရွိထားပါတယ္။ က်မဟာ သံတမန္အဖြဲ႔ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြနဲ႔ပဲ ေတြ႔ပုိင္ခြင့္ မရွိတာပါ။ က်မရဲ႕ အခြင့္အေရးေတြအေပၚ အေျခခံလုိ႔သာ က်မမိသားစုရဲ႕ အလည္အပတ္ လာေရာက္တာကုိ က်မ သေဘာတူ လက္ခံေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

မစၥတာရွယ္ႏြန္။ ။ ခင္ဗ်ား အိမ္ေရွ႕မွာ ထားရွိခဲ့တဲ့ အေစာင့္ တပ္သားေတြ ဖယ္ရွားခဲ့တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေကာ ဘယ္လုိ သေဘာရွိသလဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ သူတို႔အားလံုး တဘက္ျခံ နဲ႔ ဒီျခံဝင္း ေနာက္ေဖးဘက္ကုိ ေရႊ႕ထားလုိက္တာပါ။ သူတို႔ အားလံုး ဘယ္ေလာက္မ်ား ရွိတယ္ ဆိုတာေတာင္ က်မ မသိပါဘူး။

မစၥတာရစ္ခ်ဒ္ဆန္။ ။ တဘက္ျခံထဲမွာ ရုရွား သံအမတ္ႀကီးေနတုန္းက ခရစၥမတ္ ဓမၼေတး ဆိုသူေတြကုိ ေခၚၿပီး ခင္ဗ်ားအတြက္ ေကာင္းခ်ီးျပဳ အားေပး သီဆိုခ့ဲတယ္လုိ႔ က်ေနာ္တုိ႔ နားလည္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ က်မအတြက္ အားေပး သီဆိုတယ္ဆိုတာေတာ့ က်မ မသိပါဘူး။

မစၥတာရွယ္ႏြန္။ ။ ျခံထဲကေနအျပင္ကို ထြက္ခြာခြင့္ေကာ ခင္ဗ်ားရခဲ့ဖူးသလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ လုိအပ္တဲ့ အခါက်ရင္ က်မအတြက္ ဆရာဝန္တဦး သူတုိ႔ ေခၚလာပါတယ္။ မၾကာခင္ က်မ ေဆးစစ္ စမ္းသပ္မႈတခု ျပဳလုပ္စရာ ရွိပါေသးတယ္။

မစၥတာရွယ္ႏြန္ (NYT)။ ။ ခင္ဗ်ား အစာငတ္ခံ ဆႏၵျပခဲ့တယ္ ဆုုိတဲ့ သတင္းမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေကာ ဘာမ်ား ေျပာစရာရွိပါသလဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ တခါတခါ ဘာမွ စားစရာ မရွိတဲ့အခါ ဘာမွ မစားဘဲ ေနပါတယ္။ တခ်ိန္မွာ က်မရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရဘဲနဲ႔ သူတို႔ အိမ္ထဲကုိ ဝင္လာတယ္။ အဲဒီအခါမွာ က်မ ဘယ္သူ႔ကုိမွ အိမ္ထဲ ေပးမဝင္ေတာ့ဘဲ ေသာ့ခတ္ ထားလုိက္တယ္။ က်မ အိမ္ေဖာ္မေလး မာရီယာကုိပါ ေပးမဝင္ဘဲ ပိတ္ထားလုိက္တယ္။ သူ႔တုိ႔က တံခါးေသာ့ေတြကုိ ခ်ိဳးပစ္တယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔ အဲဒီလုိ ျဖစ္ခ့ဲတာေတြအတြက္ ေတာင္းပန္ပါတယ္။ ခုေနာက္ပိုင္း မွာေတာ့ က်မ ေခၚမွပဲ သူတို႔ အထဲကုိ ဝင္ပါေတာ့တယ္။

တခ်ိန္တခါမွာ က်မ သံုးဖုိ႔ ေငြျပတ္သြားပါတယ္။ က်မမွာ အစကေတာ့ အိမ္မွာ က်န္တဲ့ေငြပဲ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ က်မ ေရခ်ိဳးကန္ ဇလားေတြကို ေရာင္းလုိက္တယ္။ ေနာက္ၿပီး ေလေအးစက္ကုိ ေရာင္းလုိက္ ပါတယ္။ ခုဆို အေပၚထပ္မွာ ပရိေဘာဂ သိပ္မက်န္ေတာ့ပါဘူး။ ရွင္တုိ႔ လာလည္တုန္း သံုးဖို႔ သူတုိ႔က ဆက္တီ ပရိေဘာဂေတြ ယူလာေပးတာပါ။ သူတို႔ပဲ က်မရဲ႕ ပရိေဘာဂေတြကုိ ေရာင္းခ်ေပးခဲ့ပါတယ္။ မႏွစ္က ႏွစ္ကုန္ခါနီး (၁၉၉၃-ခုႏွစ္အကုန္) က်ေတာ့ ပရိေဘာဂေတြ ဆက္မေရာင္းဖုိ႔ ဆံုးျဖတ္လုိက္တယ္။ က်မဟာ ေလးငါးပတ္ အတြင္းမွာ အာဟာရဓာတ္ အေတာ့္ကို ခ်ဳိ႕တဲ့ သြားတယ္။ က်မကုိ အေစာင့္ခ်ထားသူေတြနဲ႔ က်မၾကား ျပႆနာ တက္ေနတာကေတာ့ ၁၉၉၂ ခု ႏွစ္ကုန္ေလာက္ကေန ၁၉၉၃-ခု မတ္လဆန္း အထိပဲ။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ က်မတုိ႔ သေဘာတူညီခ်က္ တရပ္ကို ေဆြးေႏြးၿပီး ေျဖရွင္းႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ က်မကေတာ့ နဝတနဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ သေဘာတူညီခ်က္ မွန္သမွ်ကို တခုမွ မေဖာက္ဖ်က္ခဲ့ဘူး။ သူတို႔ဘက္ကေတာ့ ဒီလုိ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ တခ်ိန္မွာ က်မ အားျပတ္သြားလုိက္တာ အိပ္ယာထဲကကို မထႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ အေျခအေန ဆိုးသလား မေမးပါနဲ႔ရွင္၊ ဘယ္ဆရာဝန္မွ မလာဘူး။

မစၥတာရွယ္ႏြန္(NYT)။ ။ တဦးတည္း ထိန္းသိမ္းခံရတ့ဲ ဘဝမွာ အဆိုးဆံုး ခံစားရတာက ဘာလဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ က်မရဲ႕လူေတြအတြက္ စုိးရိမ္ေသာက ေရာက္ေနရတာပါပဲ။ က်မဟာ ဘီဘီစီ အဂၤလိပ္ အစီအစဥ္ပုိင္း ကမၻာ့ သတင္းေတြေရာ ဘီဘီစီ ျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္ေတြကိုပါ နားေထာင္ပါတယ္။ ဗြီအုိေအ ျမန္မာပိုင္း အစီအစဥ္ကုိေရာ၊ ဒီမိုကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံကုိပါ နားေထာင္ပါတယ္။ သူတုိ႔ ဒီအစီအစဥ္ အသံလႈိင္းေတြကုိ ဖ်က္တာေတာ့ သနားစရာပါပဲ။ က်မကေတာ့ ၾကားေနႏုိင္ ေသးတာပဲ။ မစၥတာရစ္ခ်ဒ္ဆန္ရွင့္ သူတို႔ ဒီမုိကရက္တစ္ ျမန္မာ့အသံ (DVB) ကုိ မေႏွာက္ယွက္ဖုိ႔ ေက်းဇူးျပဳၿပီး ေျပာေပးပါ။

မစၥတာရွယ္ႏြန္။ ။ က်ေနာ္တို႔ ခုထုိင္ေနၾကတဲ့ စားပြဲက ခင္ဗ်ား ဖခင္ႀကီးရွိစဥ္က စားပြဲလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစားပြဲက ေနာက္ပုိင္းမွ ဝယ္ထားတာပါ။ က်မတို႔ NLD အလုပ္အမႈေဆာင္ အဖြဲ႔ အစည္းအေဝးေတြ လုပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ စားပြဲပါ။ စားပြဲေပၚမွာ ပ်ားသကာ (ေပ်ာ္ရႊင္မႈမ်ား) နဲ႔ ခါးတမာ (မ်က္ရည္စက္မ်ား) ရဲ႕ သေကၤတ အမွတ္အသားေတြ ရွိေနပါတယ္။

မစၥတာရစ္ခ်ဒ္ဆန္။ ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စႏၵရားကေရာ။ ခင္ဗ်ားရဲ႕ စႏၵယားတီးသံ မၾကားေတာ့တဲ့ အခ်ိန္မွာ လူေတြက စုိးရိမ္ၾကတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ စႏၵရားႀကီးက ႀကိဳးေတြက ျပတ္ေနတယ္၊ အသံေတြကလည္း မမွန္ေတာ့ဘူး။ က်မရဲ႕ အိမ္နီးနားခ်င္း ေတြေတာ့ နားသက္သာ သြားလိမ့္မယ္ ထင္တယ္။ စႏၵရားႀကီးကိုေတာ့ မေရာင္းပါဘူး။ က်မအေမရဲ႕ ပစၥည္းေလ၊ စႏၵယားကို ၁၉၉ဝ မွာ ေနာက္ဆံုး ႀကိဳးညွိထားတာပဲ။ က်မ ေတာင္းဆိုရင္ေတာ့ စႏၵရားႀကီးကို ျပင္ေပးပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ျပင္တဲ့ဆီအထိ သယ္သြားရမွာ ဆိုေတာ့ အေတာ့္ကုိ စရိတ္ႀကီးမွာပဲ။ အဲဒါကုိ ျပင္ေပးဖို႔ေတာ့ ေက်းဇူးျပဳၿပီး မေျပာေပးပါနဲ႔ရွင္။

မစၥတာရစ္ခ်ဒ္ဆန္။ ။ အထက္လႊတ္ေတာ္အမတ္ သဒ္ကိုခရမ္း(Thad Cochran) ဟာ ကုိယ္စားလွယ္အဖြဲ႔ တဖြဲ႔ ကို ေခါင္းေဆာင္ၿပီး ဒီဇင္ဘာလ (၁၉၉၃-ခုႏွစ္)က ဒီကုိ ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ သူက ခင္ဗ်ားဆီကုိ စာတေစာင္ ပါးခုိင္းခဲ့တာကုိ ခင္ဗ်ားရရဲ႕လား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ က်မဘယ္တုန္းကမွ မရခဲ့ပါဘူး။ ဒီလုိ အေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ MI က တဆင့္ ပို႔မယ့္ အစား (သူတို႔ကုိ မိတၱဴ) ေပးၿပီး ရွင့္ဆီေရးတဲ့ က်မစာကုိလည္း မုိက္ကယ္လ္ဆီက တဆင့္ ပို႔ခုိင္းခ်င္တာ ပါပဲ။ ခပ္ထိန္းထိန္းေလး ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ သူတို႔ဟာ က်မနဲ႔ ဆက္ဆံေရးမွာ ေျဖာင့္မတ္ မွန္မကန္မႈ မရွိပါဘူး။ က်မဘက္ကေတာ့ ေစာင့္စည္းပါတယ္။ အကယ္၍ ရွင့္ဆီ က်မေရးတဲ့စာကုိ မိုက္ကယ္လ္ကတဆင့္ ပို႔ဖုိ႔ သူတုိ႔ အေနနဲ႔ သေဘာမတူဘူး ဆုိရင္ေတာင္ က်မက စာကုိ သိုဝွက္ၿပီး မိုက္ကယ္လ္နဲ႔ တဆင့္ေပးဖို႔ လံုးဝ စိတ္မကူးပါဘူး။

မစၥဟာရာဟင္မ္ (UNDP)။ ။ မႏွစ္က က်ေနာ္ နယူးေယာက္ကုိ ေရာက္တုန္္း စာတမ္းတေစာင္ ေတြ႔တယ္။ အဲဒီစာတမ္း အရ ခင္ဗ်ားကုိ ကာတီနီ (အင္ဒုိနီးရွား အာဇာနည္မယ္) နဲ႔ ႏုိင္းယွဥ္ထားပါတယ္။ စာတမ္းေရးသူ အေနနဲ႔ကေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုးဟာ အေမရိကန္ အမ်ဳိးသမီးေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ စံခ်ိန္နီးပါး ေရာက္ၾကတယ္လုိ႔ မွတ္တမ္းျပဳထား ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ UNDP က ထုတ္ေဝတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံဆိုင္ရာ ျပန္လည္ သံုးသပ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာ မိတၱဴ တေစာင္ေလာက္ ရႏိုင္ပါ့မလား။

မစၥတာရာဟင္မ္(UNDP)။ ။ တကယ္ေတာ့ အသစ္တေစာင္ ေနာက္ထပ္ မထုတ္ျဖစ္ေသးပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စာရြက္ စာတမ္းတခ်ိဳ႕ စုစည္းၿပီး ခင္ဗ်ားအတြက္ ဝမ္းေျမာက္စြာ ပို႔ေပးႏိုင္ပါတယ္။

မစၥတာရွယ္ႏြန္ (NYT)။ ။ က်ေနာ္တုိ႔ ခင္ဗ်ားအိမ္ကုိ လွည့္ပတ္ၿပီး ၾကည့္လုိ႔ ရမလား။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ ။ က်မကုိ ေစာင္ၾကပ္ဖို႔ တာဝန္က်ေနတဲ့ ဗိုလ္မွဴးႀကီး ေသြးတက္ ေနပါဦးမယ္ရွင္။

( စကား၀ုိင္း အပုိင္း ၉၊ ၁၀ တုိ႔ကုိ ဆက္လက္ ဖတ္ရွဳပါ။)

(ဘာသာျပန္သူ - တာရာေ၀ယံ)

Ref: မိုးမခ

....

0 comments:

အေပၚသို႔