..............................

Thursday, March 26, 2009

၂၀၁၀ေ႐ြးေကာက္ပြဲႏွင့္ပတ္သက္၍ စာေရးဆရာေက်ာ္၀င္း ၏ အျမင္

Tuesday, March 24, 2009

ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အေရးႀကီးေသာ အခ်က္မ်ား
ေရးသားသူ - ေက်ာ္၀င္း၊ ဘာသာျပန္သူ - ေက်ာ္လင္းဦး
(ေ၀ဖန္ပိုင္းျခား စဥ္းစားဆင္ျခင္ႏိုင္ရန္ Freedom News Group ဘေလာ့မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

က။ လက္ရိွအေျခအေန

လက္ရိွအေျခအေနေအာက္မွာ ...

၁။ အဓိက အတိုက္အခံႏိုင္ငံေရးပါတီျဖစ္တဲ့ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ ခ်ဳပ္မွာ ႏိုင္ငံေရး အရ ေရွ႕ မတိုးႏိုင္ဘဲ ေသေနတဲ့ အေနအထားကို ရင္ ဆိုင္ေနရပါတယ္။ သူတို႔အေနနဲ႔ ေရရွည္မွာ တရား၀င္ ရပ္တည္ဖို႔ ဆိုရင္ စစ္အစိုးရရဲ႕ ေ႐ြးေကာက္ပဲြကို ၀င္႐ံုုမွတပါး အျခားမရိွပါ။

၂။ စစ္အုပ္စုလည္း အက်ပ္အတည္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ေနရပါတယ္။ အဲဒါက ဘာလဲဆိုရင္ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲရဲ႕ တရား၀င္မႈဟာ အတိုက္အခံ အုပ္စု အထူးသျဖင့္ NLD ပါတီ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ၀င္ မ၀င္ဆိုတဲ့ အေပၚမွာ တည္မီွေနလို႔ပါ။ ဒါေပမယ့္ NLD ပါသည္ ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ စစ္အုပ္စုကေတာ့ သူတို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့ အတိုင္း သူတို႔ရဲ႕ လမ္းျပေျမပံုကို ဆက္ၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖၚသြားမယ့္ သေဘာရိွပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕ ျပႆနာဟာ မဟာဗ်ဴဟာဆိုင္ရာ ျပ ႆနာ မဟုတ္ဘဲ၊ က်င့္၀တ္ သိကၡာပိုင္းဆိုင္ရာ ျပႆနာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးမွာ က်င့္၀တ္သိကၡာ ဆိုတာ မ ဟာဗ်ဴဟာေျမာက္ လိုအပ္ခ်က္ရဲ႕ လက္ေအာက္ခံ အျဖစ္သာ တည္ရိွပါတယ္။ သေဘာကေတာ့ မဟာဗ်ဴဟာ က က်င့္၀တ္ သိကၡာထက္ ပိုအခရာ က်ပါတယ္။

၃။ အေနာက္က ပံ့ပိုးေပးေနတဲ့ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရး အေပၚ ေထာက္ခံမႈ ဟာလည္း ေလွ်ာ့ႀကိဳး ကုန္ခ်ိန္ကို ေရာက္ေနပါၿပီ။ အဲဒီအကန္႔အသတ္ကိုေက်ာ္ၿပီး ေနာက္ထပ္ လုပ္စရာ တနည္းသာ က်န္ပါေတာ့တယ္။ အဲဒါကေတာ့ နီယိုကြန္မ်ားရဲ႕ နည္းနာအတိုင္း စစ္ေရးအရ အေရးယူဖို႔ ပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါဟာလည္း အီရတ္မွာ မေအာင္ ျမင္တဲ့ ေပၚလစီ ျဖစ္ေနပါတယ္။

အထက္မွာေဖၚျပခဲ့တဲ့ လက္ရိွအေျခအေနေတြကို ႀကိဳက္သည္ ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ ျဖစ္ေစ အဲဒါေတြက အမွန္ တရားေတြပါပဲ။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ အမွန္တရားကို အေျခခံရတဲ့ ကစားနည္း တမ်ိဳးပါ။

ခ။ အေနအထားမ်ား

၁။ စစ္တပ္ရဲ႕အခန္းက႑

၁၉၆၂ ခုႏွစ္ကတည္းက စစ္တပ္ဟာ ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္တခုလံုးကို သိမ္းပိုက္ ထားခဲ့ပါတယ္။ စစ္တပ္ကို ႏိုင္ငံေရး အင္အားစု အျဖစ္ကေန စစ္တပ္သက္သက္ အင္အားစု အျဖစ္ ေျပာင္းလဲဖုိ႔ဟာ ဒီမိုရေရစီးေရး လႈပ္ရွားမႈ တခုလံုးရဲ႕ အဓိက ရည္႐ြယ္ခ်က္ ျဖစ္သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါက လြယ္ကူတဲ့ ကိစၥေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေရတိုမွာ လုပ္လို႔ျဖစ္ႏိုင္တဲ့ ကိစၥလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါဟာ ကာလတကန္႔ထိ သြားရမယ့္ လုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္သလို သတၱိရိွဖို႔ တင္မက စိတ္ရွည္ သည္းခံႏိုင္ဖို႔လည္း လိုပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အဓိက ရည္မွန္းခ်က္ မျပည့္ေျမာက္ ေသးခင္ကာလမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ၾကားကာလ တရပ္ကို ျဖတ္သန္း ရဦးမွာပါ။ အဲဒီကာလမွာ က်ေနာ္တို႔ ဟာ မလႊဲ မေရွာင္သာဘဲ စစ္တပ္နဲ႔ လက္တြဲၿပီး လုပ္ေဆာင္သြားရမယ့္ အေနအထား ရိွပါတယ္။

၂။ လူလတ္တန္းစားတို႔၏ အခန္းက႑

ေခတ္မီတိုးတက္ေရးအတြက္ ျမန္မာအပါအ၀င္ အေရွ႕တိုင္းမွာ သြားတဲ့ လမ္းဟာ အေနာက္နဲ႔ အလြန္ ကြာျခားပါတယ္။ အေနာက္မွာ ၁၈ ရာစုနဲ႔ ၁၉ ရာစုေလာက္က ျဖစ္ခဲ့တဲ့ စက္မႈ ေတာ္လွန္ေရးလို၊ ဉာဏ္ အလင္းသစ္ လႈပ္ရွားမႈလို အျဖစ္အပ်က္မ်ိဳး ျမန္မာျပည္မွာ မေပၚေပါက္ခဲ့ ဖူးပါဘူး။ ျမန္မာျပည္မွာ ေခတ္မီ တိုးတက္တဲ့ လူမႈပံုစံဟာ အေနာက္တိုင္း ကိုလိုနီ၀ါဒ ကေန တဆင့္ ေပၚေပါက္လာတာမ်ိဳးပါ။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာျပည္က စီးပြားေရးသမား လူလတ္ တန္းစားေတြဟာ အေနာက္မွာလို လြတ္လပ္တဲ့ လူမႈ အင္အားစု တရပ္ ျဖစ္မလာခဲ့ပါဘူး။ သူတို႔ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္းစားကိုသာ မီွခိုခဲ့ရပါတယ္။ ၁၉၆၂ ေနာက္ပိုင္းမွေတာ့ စစ္တပ္ကို မီွခို ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဒီမိုကေရစီေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ အတြက္ ဒီလူတန္းစား အေပၚ အားထားလို႔ မရပါဘူး။ ျမန္မာ ျပည္မွာ ႏိုင္ငံေရးအရ အတက္ႂကြဆံုး လူတန္းစားကေတာ့ ပညာတတ္ လူလတ္တန္းစားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

၃။ ဒီမိုကရက္တစ္အင္အားစုမ်ား၏ ရင့္က်က္မႈ

ဒါေပမယ့္ ပညာတတ္လူတန္းစားအပါအ၀င္ ဒီမိုကရက္တစ္ အင္အားစုမ်ားရဲ႕ ရင့္က်က္မႈ ကေတာ့ သိပ္မေကာင္း လွပါဘူး။ ၁၉၆၂ ကတည္းက ႏွစ္ေပါင္း ၅၀ ေလာက္ ႏိုင္ငံေရးအရ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မဲ့ေနတဲ့ အေျခအေနမွာ ေနခဲ့ရတာေၾကာင့္ ျမန္မာလူထု(သာမန္႐ိုး႐ိုး လူထုနဲ႔ ပါတီ၀င္မ်ား အပါအ၀င္)ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီေရး ဆိုင္ရာ ဗဟု သုတေတြဟာ အားနည္းလွပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ မာ့စ္၀ါဒလို အစြန္းေရာက္ အေတြးအေခၚမ်ားရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈဟာ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ စာေပ အသိုင္းအ၀ိုင္းမွာ သိပ္ႀကီးမားတာေၾကာင့္ လူထု အံုႂကြမႈတိုင္းဟာ အစြန္းေရာက္ သြားရၿပီး အာဏာရွင္တို႔က အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းရင္ ေခ်မႈန္း၊ ဒါမွမဟုတ္ရင္ အၾကမ္းဖက္ ေတာ္လွန္တဲ့အတြက္ ျပည္တြင္းစစ္ကို ဦးတည္ သြားေစပါတယ္။ ဒီလိုျဖစ္ရပ္တိုင္းဟာ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္တပ္ရဲ႕ အခန္းက႑ကို ျမႇင့္တင္ ေပးေနပါတယ္။

၄။ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ား

၁၉၆၂ မွာ စစ္တပ္က အာဏာသိမ္းလိုက္ၿပီး အရပ္သား အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ရပ္ဆိုင္း လိုက္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရဟာ တပါတီ စနစ္ကို အသက္သြင္းျခင္း အားျဖင့္ စစ္တပ္ရဲ႕ အာဏာကို စုစည္း လိုက္ႏိုင္ပါတယ္။ အဲဒီ ကတည္းက ႏိုင္ငံေရး စနစ္မွာ ထိန္းညႇိ ေစာင့္ၾကပ္ေပးမယ့္ ဒီမိုကရက္တစ္ အဖြဲ႔အစည္းေတြ မထြန္းကား ေတာ့ပါဘူး။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားမႈ အၿပီးမွာ ႏိုင္ငံေရးပါတီ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေပၚေပါက္လာပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ NLD အပါအ၀င္ အားလံုးဟာ အင္အားေတာင့္တင္းတဲ့ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစုတရပ္ အျဖစ္ စုဖြဲ႔လာေအာင္ မစြမ္းေဆာင္ ႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အစိုးရ အဖြဲ႔အစည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေရး ပါတီေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အားနည္းေနတဲ့ အေနအထားမွာပဲ ရိွေနပါေသးတယ္လို႔ ေျပာ႐င္ရႏိုင္ပါတယ္။

၅။ လူထုအေျချပဳအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ အားနည္းခ်က္မ်ား

ျမန္မာျပည္မွာ ႐ိုးရာအစဥ္အလာအားျဖင့္ လူထုအေျချပဳတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ရိွခဲ့ဖူးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီအဖြဲ႔ အစည္း အားလံုးဟာ ဘာသာေရးကို အေျခခံတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းေတြ ျဖစ္ေနၿပီး ေခတ္မီ ဒီမိိုကေရစီ သေဘာတရား ေတြနဲ႔ မနီးစပ္ခဲ့ပါဘူး။ ၂၀ ရာစု အကုန္ပိုင္းနဲ႔ ၂၁ ရာစု အေစာပိုင္းေလာက္မွာ အစိုးရ မဟုတ္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား နဲ႔ အစိုးရ မဟုတ္တဲ့ ႏိုင္ငံတကာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား ဆိုၿပီး လူထုအေျချပဳ အဖြဲ႔အစည္း ပံုစံသစ္တမ်ိဳး ေပၚေပါက္လာ ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီ အဖြဲ႔အစည္းေတြဟာ စနစ္တက် စုစည္းႏိုင္တဲ့ အင္အားမရိွဘဲ သိကၡာပိုင္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရးပံု သ႑ာန္ ေလ်ာ့နည္းတာေၾကာင့္ စီးပြားေရး အဖြဲ႔အစည္း၊ ဒါမွမဟုတ္ စီးပြားေရးတပိုင္း အဖြဲ႔အစည္းေတြ အျဖစ္ ေလ်ာ့က် သြားပါေတာ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ အဲဒီလို သမိုင္းေၾကာင္း ေနာက္ခံ အခ်က္အလက္ေတြဟာ ျမန္မာ့ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ဂုဏ္ရည္တရပ္လို ျဖစ္ေနပါၿပီ။

ဂ။ ႏိုင္ငံေရး ပံုသ႑န္ကားခ်ပ္

ဒီအေျခအေနေအာက္မွာ ဘာမ်ားလုပ္ႏိုင္မလဲ။ ဒီေမးခြန္းကိုေျဖဖို႔ရာ စစ္တပ္နဲ႔ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုမ်ား ဘက္ ၂ ဘက္လံုးရဲ႕ အခန္းက႑နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ကို ေလ့လာဖို႔ လိုပါလိမ့္မယ္။

စစ္တပ္ဖက္

န၀တ ေနာက္ပိုင္းအေခၚ နအဖက ေအာင္ျမင္စြာေျပာဆိုေနတာ ကေတာ့ သူတို႔ဟာ အာဏာ သိမ္းၿပီး တက္လာတဲ့ အစိုးရ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာပါပဲ။ ဒါက ၁၉၆၂ တုန္းက ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေန၀င္း အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ အေနအထားနဲ႔ လက္ရိွ နအဖတို႔ရဲ႕ ကြာျခားခ်က္ပါပဲ။ တကယ္တမ္း သဘာ၀အားျဖင့္ လက္ရိွ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္မ်ားရဲ႕ အေနအထားဟာ အေျပာင္းအလဲ ၾကားကာလမွာပဲ ရိွပါေသးတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ အကယ္၍မ်ား တတ္ႏိုင္ရင္ သူတို႔ အာဏာကို ဆက္လက္ ျမဲေနဖို႔အတြက္ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲကို မသြားခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ျပည္တြင္းျပည္ပ ဖိအားေတြေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ အေျပာင္းအလဲဟာ ေရွာင္လႊဲလို႔ မရဘူးဆိုတာ သူတို႔ နားလည္ထားပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အခ်က္ (၇) ခ်က္ပါတဲ့ လမ္းျပေျမပံုဟာ သူတို႔ရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ကို ေရာင္ျပန္ဟပ္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ မူလ ရည္႐ြယ္ခ်က္ဟာ အခ်ိန္ကို တတ္ႏိုင္သေလာက္ စြဲဆန္႔ဖို႔ ျဖစ္ေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးေတြ ဦးေဆာင္တဲ့ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာ အေရးအခင္းေၾကာင့္ လမ္းျမေျမပံုကို တက္သုတ္႐ိုက္ အေကာင္အထည္ ေဖၚေနရၿပီး လတ္တေလာ အေျခအေနကို ေရာက္ေနတာပါ။

ဒီအျမင္အရဆိုရင္ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဟာ စက္တင္ဘာ လႈပ္ရွားမႈရဲ႕ရလဒ္ တခုျဖစ္ၿပီး က်ေနာ္တို႔ ဒါကို လစ္လ်ဴရႈလို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ နအဖရဲ႕ ရည္႐ြယ္ခ်က္ဟာ သူတို႔ရဲ႕ အာဏာနဲ႔ အက်ိဳးစီးပြားကို လက္ရိွ အေျခခံ ဥပေဒကို အသံုးခ်ၿပီး ကာကြယ္ဖို႔ ျဖစ္ေပမယ့္ ၁၉၈၈ ခုကတည္းကစရင္ ပထမဆံုးအႀကိမ္ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြကို ခြင့္ျပဳရမွာပါ။ အခြင့္အေရးဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ က်ဥ္းေျမာင္းသည္ ျဖစ္ပေစ၊ က်ေနာ္တို႔ ဒါကို ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ အသံုးခ်သင့္ ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ဒါမွလြဲ၍ တျခား ေ႐ြးခ်ယ္စရာ မရိွေတာ့လို႔ပါ။

နအဖအလိုက် အုပ္စုေတြလည္း ဒီေ႐ြးေကာက္ပြဲမွာ ေသခ်ာေပါက္ပါမွာပါ။

ဒီမိုကေရစီအင္အားစုမ်ားဘက္

သူတို႔ရဲ႕ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အခန္းက႑နဲ႔ ရပ္တည္ခ်က္ေပၚ မူတည္ၿပီး အုပ္စုေလးစု ကြဲသြား ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔အားလံုးက ဒီမိုကေရစီ ဘက္ေတာ္သားေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ သူတို႔ရဲ႕ အေတြးအေခၚ ကြားသြား တာနဲ႔အမွ် ရလဒ္ေတြကလည္း ကြာျခားသြားမွာပါ။

၁။ ပထမအုပ္စု

ဒီအုပ္စုဟာ အတိုက္အခံလႈပ္ရွားမႈရဲ႕ ေခါင္းမာသမားေတြကို ကိုယ္စား ျပဳပါတယ္။ သူတို႔ဟာ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ဆန္႔က်င္ၿပီး ပါ၀င္ယွဥ္ၿပိဳင္ဖို႔ ကိုလည္း ျငင္းဆန္ ပါလိမ့္မယ္။ အမ်ားအားျဖင့္ ျပည္ပေရာက္ အင္အားစု မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ (က်ေနာ့္အထင္ သူတို႔မွာ သူတို႔ကိုယ္ပိုင္ အက်ိဳးစီးပြား ရိွပံုရပါတယ္။) NLD ေခါင္းေဆာင္ အခ်ိဳ႕လည္း ဒီအုပ္စုမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။

၂။ ဒုတိယအုပ္စု

သူတို႔ဟာလည္း ေခါင္းမာသမားေတြျဖစ္ေပမယ့္ လာမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို စစ္တပ္နဲ႔ ထိပ္တိုက္ ေတြ႔မယ့္ အဆင့္တရပ္ အေနနဲ႔ သေဘာထားပံု ရပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အျမင္အရ လာမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲဟာ ပဋိပကၡ ပိုမိုႀကီးထြား ေစမယ့္ နည္းဗ်ဴဟာဆိုင္ရာ ကစားကြင္း တရပ္သာ ျဖစ္ပါတယ္။ NLD ေခါင္းေဆာင္ တခ်ဳိ႕နဲ႔ ဗကပတို႔ဟာ ဒီအမ်ဳိးအစားထဲမွာ ရိွပါတယ္။

က်ေနာ့္အထင္အရ ဒီအုပ္စုႏွစ္စုရဲ႕ ရလဒ္ဟာ တမ်ိဳးတည္း ျဖစ္ၿပီး ျပည္တြင္းစစ္ကို ဦးတည္သြားေစမယ့္ အၾကမ္းဖက္ ေတာ္လွန္ေရး နည္းလမ္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။

၃။ တတိယအုပ္စု

ဒီအုပ္စုမွာေတာ့ အလယ္အလတ္က်တဲ့ ႏိုင္ငံေရးအင္အားစုေတြ ပါ၀င္ၿပီးေတာ့ တတိယ အင္အားစုလို႔ လူသိ မ်ားပါတယ္။ သူတို႔ဟာ လာမယ့္ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို မဟာဗ်ဴဟာအရ ရႈျမင္ၿပီးေတာ့ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကေန တဆင့္ လက္ရိွ ႏိုင္ငံေရး ေသေနတဲ့ အေနအထားကို ထိုးေဖာက္ႏိုင္ဖို႔ အခြင့္အလမ္းေတြ ေပၚေပါက္ လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ၾကပါတယ္။ သူတို႔က စစ္တပ္နဲ႔ ဘံုရပ္တည္ခ်က္ ရွာလိုသူေတြ ျဖစ္ၿပီး (အဲဒီရပ္တည္ခ်က္ဟာ စီးပြားေရး ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္မယ္။) အဲဒီ ရပ္တည္ခ်က္ကေန တဆင့္ အခ်င္းခ်င္း နားလည္ ယံုၾကည္မႈကို တည္ေဆာက္ကာ ႏိုင္ငံအတြက္ အမ်ိဳးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ဘက္ကို ဦးတည္သြားမယ္လို႔ ယံုၾကည္သူ ေတြပါ။ က်ေနာ့္အျမင္အရ သူတို႔ရဲ႕ အယူအဆဟာ အနာဂတ္ ဒီမိုကေရစီ အေရးအတြက္ အျဖစ္ႏိုင္ဆံုး ေရစီးေၾကာင္း တခု ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ သူတို႔ဟာ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြ ၾကားမွာ အားအနည္း ဆံုးအုပ္စု ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူတို႔ဟာ အခုအထိ ႏိုင္ငံေရး အင္အားစု တရပ္အျဖစ္ မဖြဲ႔စည္း မရပ္တည္ ေသးေပးမယ့္ ၂၀၁၀ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ အတြက္ မၾကာခင္မွာ ႏိုင္ငံေရး စင္ျမင့္တခုကို တည္ေဆာက္ လာႏိုင္ပါတယ္။

၄။ စတုတၳအုပ္စု

ဒီအုပ္စုမွာေတာ့ အပစ္အခတ္ရပ္စဲေရး ၿငိမ္းအုပ္စုေတြ ပါပါတယ္။ သူတို႔ အားလံုး နီးပါးဟာ လက္ရိွ ေ႐ြးေကာက္ပြဲ နည္းလမ္းကို အသံုးခ်ၿပီး သူတို႔ရဲ႕ တရား၀င္မႈ ျပႆနာကို ေျဖရွင္း ပါလိမ့္မယ္။ သူတို႔ဟာ တတိယ အုပ္စုအတြက္ အေရးပါတဲ့ မဟာမိတ္ ေတြလည္း ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။

နိဂံုး

တကယ္တမ္းအားျဖင့္ နအဖရဲ႕ လမ္းျပေျမပံုဟာ ေရွာင္လႊဲလို႔ မရတဲ့ ကိစၥပါ။ စစ္တပ္ဟာ သူတို႔ရဲ႕ လမ္းျပ ေျမပံုကို ပစ္ခ်ၿပီး အတိုက္အခံနဲ႔ ေျပလည္ဖို႔ တျခား နည္းလမ္းကို စဥ္းစားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မည္သည့္ ႏိုင္ငံေရးရလဒ္ မဆို စစ္တပ္က ဦးေဆာင္တဲ့ အေျပာင္းအလဲ ၾကားကာလ ျဖစ္စဥ္အတိုင္း သြားမွာပါ။ ဒီျဖစ္စဥ္ကို ဆန္္႔က်င္တာဟာ ႏိုင္ငံေရး အရိွတရားကို ဆန္႔က်င္တာပါပဲ။ စစ္တပ္မပါတဲ့ ဒီမိုကေရစီ ခရီးလမ္းကို ဆက္သြားဖို႔ ဆိုတာ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ရွာေဖြရတဲ့ အႏုပညာ တရပ္ပါ။ ျမန္မာ့ ႏိုင္ငံေရးမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အရိွတရားနဲ႔ ေပါင္းစပ္ၿပီး ျဖစ္ႏိုင္ေခ်ကို ဓမၼဓိ႒ာန္ က်က် စဥ္းစား ေ႐ြးခ်ယ္ဖို႔ပါပဲ။

မွတ္ခ်က္ ။ ။ ဤဘာသာျပန္ေဆာင္းပါးမွာ Freedom News Group ၏ မူပိုင္ျဖစ္ေသာ္လည္း Freedom News Group ၏ အာေဘာ္မဟုတ္ပါ။ ေ၀ဖန္ပိုင္းျခားႏိုင္ရန္ႏွင့္ ဆင္ျခင္သံုးသပ္ႏိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္။

အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ေရးသားထားေသာ မူရင္းဖိုင္အား ဖတ္လိုပါက ဤေနရာတြင္ ေဒါင္းပါ

“ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရးအတြက္ အေရးႀကီးေသာအခ်က္မ်ား” စာတမ္းကို ေရးသား ျပဳစုသူမွာ ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္က ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး အမည္ရွိ နာမည္ေက်ာ္ ပြဲဦးထြက္စာအုပ္ကို ထုတ္ေ၀ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံတကာ အေတြးအျမင္ အယူအဆ မ်ားကို ျမန္မာျပည္သူမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးေနသည့္ စာေရးဆရာ ေက်ာ္၀င္း ျဖစ္သည္။

ဘာသာျပန္သူမွာ ဘန္ေကာက္အေျခစိုက္ ျမန္မာ့ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွား တက္ႂကြသူ ဦးေက်ာ္လင္းဦး ျဖစ္သည္။ ဦးေက်ာ္လင္းဦးသည္ ၁၉၉၈ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ေခၚယူေရး အတြက္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး ဆႏၵျပပြဲတြင္ ဦးေဆာင္ ပါ၀င္ခဲ့သူ တဦးျဖစ္သည္။ လႈပ္ရွားမႈမ်ားအတြင္း စစ္ေထာက္လွမ္းေရး၏ ဖမ္းဆီးမႈမွ ထြက္ေျပး တိမ္းေရွာင္ေနစဥ္ ျမန္မာ့ စာနယ္ဇင္းမ်ား၌ စာေပႏွင့္ ယဥ္ေက်းမႈဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ားကို ေရးသားခဲ့ၿပီး ဦးေက်ာ္၀င္း စတင္တည္ေထာင္ေသာ စံပယ္ျဖဴ မဂၢဇင္း၌လည္း ေရးသားခဲ့သူ ျဖစ္သည္။

ေက်ာ္၀င္း၏ အတၳဳပၸတၱိ (၁၉၅၂ - )
(www.myanmarbookshop.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္)

၁၉၅၂ - ခုႏွစ္၊ ဧၿပီလ ၂၀ ရက္ေန႔တြင္ စစ္ကိုင္းတိုင္း၊ မံု႐ြာၿမိဳ႕၌ အဘ - ဦးဘစိန္၊ အမိ - ေဒၚအုန္းစိန္ တို႔က ေမြးဖြားသည္။ ေမြးခ်င္း ၇ ေယာက္တြင္ အငယ္ဆံုး ျဖစ္သည္။ အမည္ရင္း ေမာင္ေက်ာ္၀င္း ျဖစ္သည္။
၁၉၅၇ - ငယ္စဥ္က ေျမာက္ရပ္ႀကီး မူလတန္း ေက်ာင္းတြင္ စတင္ ပညာသင္ ၾကားခဲ့။
၁၉၆၇ - မံု႐ြာၿမိဳ႕ အမွတ္ ၁ အစိုးရအထက္တန္းေက်ာင္းမွ ၁၀ တန္းေအာင္။
၁၉၆၈ - ၇၆ - မႏၱေလးေဆးတကၠသိုလ္သို႔ တက္ေရာက္ပညာသင္ခဲ့။
၁၉၇၅ - ၇၆ - မႏၱေလးေဆးတကၠသိုလ္ ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းတြင္ အယ္ဒီတာ အျဖစ္ တာ၀န္ယူခဲ့။
၁၉၆၉ - ေက်ာင္းသားဘ၀တြင္ပင္ က်ဴရွင္ဆရာလုပ္ခဲ့။
၁၉၈၅ - ၈၇ - မႏၱေလးတကၠသုိလ္ စာေပးစာယူသင္တန္းတို႔တြင္ ဆက္လက္ ပညာသင္ယူခဲ့။
၁၉၈၆ - မၾကဴၾကဴျမင့္ႏွင့္ အိမ္ေထာင္ျပဳ (သားသမီး ၃ ဦး ထြန္းကားခဲ့)။
၁၉၉၇ - ဇြန္လထုတ္ 'သင့္ဘ၀မဂၢဇင္း'ပါ 'စိန္ေခၚေနေသာဖြံ႔ၿဖိဳး’ေဆာင္းပါးျဖင့္ စာေပ ေလာကသို႔ စေရာက္ခဲ့။ အမည္ရင္း ေက်ာ္၀င္းအျပင္ ၀င္းေနာင္၊ လင္းထက္ေဇာ္၊ စုိးရိမ္၊ မိုးေကာင္း စေသာ နာမည္မ်ားျဖင့္ မဂၢဇင္း၊ ဂ်ာနယ္မ်ားတြင္ လူမႈ စီးပြားေရး ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ႏိုင္ငံတကာ ေရးရာ ေဆာင္းပါးမ်ား၊ ဘာသာျပန္မ်ား ေရးသားလ်က္ရွိ။
၂၀၀၀ - ျပည့္ႏွစ္တြင္ မံု႐ြာမွ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕လာၿပီး စာေပလုပ္ငန္း တခုတည္းသာ လုပ္ကုိင္ခဲ့။
၂၀၀၀ - ေဖေဖာ္၀ါရီလတြင္ ပထမဆံုးလံုးခ်င္းစာအုပ္'' ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး'' စာအုပ္ထြက္ခဲ့။ ထိုစဥ္မွစ၍ ႏွစ္စဥ္ လံုးခ်င္းစာအုပ္မ်ား ထြက္ခဲ့။ ''သင့္ဘ၀မဂၢဇင္း'' တြင္ အယ္ဒီတာလုပ္။
၂၀၀၁ - ၂၀၀၃ - စံပယ္ျဖဴမဂၢဇင္း အယ္ဒီတာခ်ဳပ္။
၂၀၀၁ - ''ေထာင္စု၊ ရာစု၊ ဆယ္စုမ်ား''၊ ကမၻာလံုးစီးပြားေရး၊ အေ၀းျမင္ စာအုပ္မ်ားထြက္။
၂၀၀၂ - ဒါ၀င္မိတ္ဆက္၊ ကမၻာႀကီးရဲ႕ မနက္ျဖန္၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တိုးတုိက္မိျခင္း စာအုပ္မ်ားထြက္။
၂၀၀၃ - ပင့္ကူအိမ္ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း၊ သူတို႔အက္ေဆး၊ အေတာင္ပါေသာ စကားလံုးမ်ား၊ ေတာ္ဖလာႏွင့္ စကား စျမည္၊ ၂၁-ရာစု ဒစ္ပလိုေမစီ၊ လူမ်ား ျဖစ္ရပ္မ်ားႏွင့္ တူရွဴခ်က္မ်ား၊ ေရစီးေၾကာင္းမ်ား ေျပာင္းလဲခ်ိန္ စေသာ စာအုပ္မ်ား ထြက္။
၂၀၀၃ - ၂၀၀၄ - ေခတ္ဆန္းဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္။
၂၀၀၄ - ၂၀၀၆ - မိုးဂ်ာနယ္ အယ္ဒီတာခ်ဳပ္။
၂၀၀၄ - စိန္ေခၚၾကသူမ်ား၊ ဦးေႏွာက္မုန္တိုင္းဆင္ျခင္း၊ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ေထာင္က ဘိဇနက္ စကား၊ ေထာင္စု-ရာစု- ဆယ္စုမ်ား (ဒု-အႀကိမ္)၊ ပံုရိပ္-ရႈခင္း-အမွတ္ရခ်က္ႏွင့္ ေခတ္ေရစီး၊ ပညာရွင္မ်ားရဲ႕ ၂၁-ရာစု၊ အီရတ္-အလြန္၊ ဘိဇနက္ ဂ်ာနယ္လစ္ဇင္၊ ေကာင္းကင္တြင္ စင္တင္မည့္ ဒရမ္မာသစ္၊ အင္တာဗ်ဴး၊ ဂလိုဘယ္အျမင္- ဂလိုဘယ္ လိုက္ေဇးရွင္း၊ ၂၁-ရာစု သားေရႊဥ၊ ေခတ္ၿပိဳင္ ေဘာဂေဗဒ၊ ရာဇ၀င္ တြင္ရစ္မယ့္ စကား၀ိုင္းမ်ား၊ အယ္ ဒီတာစကား- အယ္ဒီတာ အႀကိဳက္ စာအုပ္မ်ားထြက္။
၂၀၀၅ - သူတို႔အျမင္ သူတို႔အေျပာ၊ ဂ်ပန္အိပ္မက္၊ ႏိုင္ငံ၏ စီးပြားေရး (ဒု-အႀကိမ္)၊ ကမၻာ့ အစီအစဥ္သစ္ ရွာပံုေတာ္၊ အာရွစီးပြားေရး အႏွစ္ေလးဆယ္၊ ႏုိင္ငံ တည္ေဆာက္ေရး ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္း ေခါင္းႏွင့္ပန္း၊ ေပါကၡရ၀ႆမိုး၊ ပလာတိုရဲ႕ ျမင္းႏွစ္ေကာင္၊ သစၥာရွာဖို႔ ျမင္းစီးသူ၊ အက္ေဆးဆရာရဲ႕ ျဖတ္သန္းျခင္း စေသာ စာအုပ္မ်ား ထြက္။
၂၀၀၆ - ဇြန္လမွစ၍ The Wave မဂၢဇင္းကုိ တည္းျဖတ္ထုတ္ေ၀လ်က္ရွိ။ ''ကမၻာျပားၿပီ (၃-တဲြ)'' ထြက္။
၂၀၀၆ ခုႏွစ္ - အမ်ဳိးသားစာေပ (ဘာသာျပန္သုတ) ဆု ရရွိ။
၂၀၀၇ - ထိ ေရးသားၿပီး လံုးခ်င္းစာအုပ္ေပါင္း ၆၀ ရွိၿပီ။
ယခုအခါ အမွတ္ ၂၀၊ အခန္း ၂၂၊ ျပည္ရိပ္မြန္အိမ္ရာ၊ ၇ ရပ္ကြက္၊ ကမာ႐ြတ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ရန္ကုန္တိုင္းတြင္ ဇနီး ေဒၚၾကဴၾကဴျမင့္၊ သမီး ပြင့္သစ္ၿငိမ္းခ်မ္း၊ မ်ဳိးဆက္ၿငိမ္းခ်မ္းႏွင့္ သား ခြန္းဆက္ၿငိမ္းခ်မ္း တို႔ႏွင့္အတူ ေနထိုင္ရင္း စာေပမ်ား ေရးသား ျပဳစုလ်က္ရွိ။ ဆက္သြယ္ရန္ တဆင့္ဖုန္း - ၅၁၄၅၁၇။

ထင္ရွားသည့္ စာအုပ္အခ်ဳိ႕

၁။ ကမၻာျပားၿပီ (၃-တဲြ)
၂။ ယဥ္ေက်းမႈမ်ား တိုးတိုက္မိျခင္း
၃။ ေထာင္စုသစ္ အိုင္ဒီယာမ်ား
၄။ ပင့္ကူအိမ္ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း
၅။ ကမၻာ့အစီအစဥ္သစ္ရွာပံုေတာ္
၆။ ၂၁ ရာစု သားေ႐ႊဥ
၇။ သစၥာရွာဖို႔ ျမင္းစီးသူ
၈။ အေတာင္ပါေသာ စကားလံုးမ်ား
၉။ ဦးေႏွာက္မုန္တိုင္းဆင္ျခင္း
၁၀။ ႏွင္းခဲေပ်ာ္ခ်ိန္ (အာရင္ဘတ္၏ ၀တၳဳ)



Ref: ေဒါက္တာလြမ္းေဆြ

....

0 comments:

အေပၚသို႔