..............................

Tuesday, June 28, 2011

ရယ္စရာ ေနာက္ကြယ္မွာ မ်က္ရည္ေတြ ရွိတယ္ဆိုတဲ့ ဆရာခ်စ္ဦးညိဳ

မ်ဳိးသန္႔
အဂၤါေန႔၊ ဇြန္လ ၂၈ ရက္ ၂၀၁၁

ျပည္တြင္း၊ ျပည္ပတြင္ စာေပေဟာေျပာပြဲမ်ား လိုက္လံ ေဟာေျပာေနသည့္ စာေရးဆရာႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ဒုဥကၠ႒ ဆရာ ခ်စ္ဦးညိဳသည္ စာေပ ေဟာေျပာပြဲမ်ား လုိက္လံ ေဟာေျပာရာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ႏိုင္ငံေရး၊ လူမႈေရး နယ္ပယ္မ်ားတြင္း ခၽြတ္ေခ်ာ္ မွားယြင္းမႈမ်ားကို ဟာသ အျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ေျပာဆို တတ္ၿပီး ထိုဟာသမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ မ်က္ရည္ေတြ ရွိသည္ဟု ဆိုသည္။

ျပည္တြင္းျပည္ပ စာေပေဟာေျပာပြဲအေတြ႔အၾကံဳမ်ား၊ စာေပေဟာေျပာပြဲ၏ အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈ၊ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ဗီြဒီယိုကားမ်ား အေပၚ ဆရာသေဘာထား၊ စာေပ စိစစ္ေရးအေပၚ အျမင္ စသည္တို႔ကို မဇၩိမ သတင္းေထာက္ မ်ဳိးသန္႔ က ေမးျမန္း ထားပါသည္။

ပထမဆံုးေမးခ်င္တာက ျပည္တြင္းက စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ျပည္တြင္းနဲ႔ ျပည္ပ ဘယ္ပရိတ္သတ္က ပိုၿပီးေတာ့ စိတ္ဝင္စားမႈ ရွိပါသလဲ။

“စာေပေဟာေျပာပြဲေတြကို စိတ္ဝင္စားမႈကေတာ့ အတူတူေလာက္ပဲ ရွိတယ္ဗ်။ ဟိုးေဝးလံ ေခါင္ဖ်ား ဘုန္းၾကီးေတြ ေနတဲ့ စာၾကည့္တိုက္ ႏွစ္လည္၊ ပညာဒါန ႏွစ္လည္၊ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္တို႔ ေခ်ာင္ခ်ဳိ ေခ်ာင္ၾကားေတြ က်ေနာ္တို႔ သြားရပါတယ္။ အေတာ္ ခက္ခက္ခဲခဲ စီစဥ္ရပါတယ္ ။ ျပည္ပ ဆိုရင္လည္း ေလယာဥ္ စရိတ္ေတြ၊ တည္းခို စရိတ္ေတြ မနည္းပါဘူး။ အဲဒီေတာ့ စိတ္ပါ ဝင္စားမႈကေတာ့ အတူတူလို႔ က်ေနာ္ ထင္ပါတယ္ ။ ျပန္လည္ တုန္႔ျပန္မႈက်ေတာ့ ေနရာေဒသ အလုိက္ ကြဲတာေပါ့ဗ်ာ၊ တခါတေလ ျပည္တြင္းမွာလည္း တေနရာနဲ႔ တေနရာ မတူဘူးေပါ့ဗ်ာ”

စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ဘယ္လို စိတ္ခံစားမႈမ်ဳိးနဲ႔ ေဟာေျပာပါသလဲ။

“ဒီလိုဗ် က်ေနာ္တို႔က NLD ပါတီဝင္ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ဘယ္ပါတီဝင္မွလည္း မဟုတ္ဘူး ။ က်ေနာ္မွာ ပါတီစြဲ ဂိုဏ္းဂဃ စြဲေတြကေန ကင္းတယ္ဗ်၊ ဒါေပမယ္ က်ေနာ္ တိုင္းျပည္ကို က်ေနာ္ တကယ္ တိုးတက္ ေစခ်င္တယ္၊ တိုင္းျပည္ တကယ္ ေနာက္က် ေနတယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ တကယ္ ခံစားရတယ္။ အဲဒီ ခံစားခ်က္နဲ႔ ေျပာပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာ ဆိုတာေတြလည္း ႏိုင္ငံေတာ္ အစိုးရပိုင္း လူၾကီးပိုင္း ေတြဆီ ေရာက္ပါတယ္။ က်ေနာ္ ေနျပည္ေတာ္မွာလည္း ေဟာဖူးပါတယ္။ အဲဒီမွာလည္း က်ေနာ္ ေစတနာ ေကာင္းနဲ႔ ခံစားခ်က္နဲ႔ တကယ့္ကို ခ်စ္တဲ့စိတ္နဲ႔ ဂ႐ုဏာစိတ္နဲ႔ အားမလို အားမရ စိတ္နဲ႔ ေျပာတယ္ ဆိုတာ သူတို႔ေတြ နားလည္ပါတယ္”

ဆရာတို႔ ေဟာေျပာခ်က္ေတြက အျဖစ္မွန္ေတြ မ်ားပါတယ္ ဒီလိုအျဖစ္မွန္ေတြဟာ ဘာ့ေၾကာင့္ ရယ္စရာ ျဖစ္ရတာလဲ။
“က်ေနာ္ ဒူဘိုင္းမွာလည္း ေျပာဖူးပါတယ္။ ေအာ္ပီက်ယ္ ကာတြန္း ဆြဲတာက တခါတေလမွာ ငိုလို႔ မရတာေတြကို ရယ္ပစ္လုိက္တဲ့ သေဘာပါ ေအာ္ပီက်ယ္ရဲ႕ ကာတြန္းေတြဟာ ရယ္စရာ ျဖစ္ေနေပမယ့္ အဲဒီေနာက္ကြယ္မွာ မ်က္ရည္ေတြ ရွိေနပါတယ္ အဲဒါကို ရယ္ျခင္းနဲ႔ ေဖါက္ခြဲ လိုက္တယ္ က်ေနာ္ အဲဒီလို ေျပာေလ့ ရွိပါတယ္”

စာေပေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ပရိသတ္က အရမ္းကို သေဘာက်တာ ေတြ႔ရပါတယ္။

“ဒါေလးကေတာ့ရွင္းပါတယ္ ခံစားခ်က္ခ်င္း တူလို႔ပါဗ်။ အမွန္ေတာ့ ေဟာၾက ေျပာၾကတဲ့ က်ေနာ္တို႔ဟာ စာေရးဆရာ အျဖစ္ စင္ေပၚ တက္လို႔ ရသူေတြပါ။ ေအာက္မွာရွိတဲ့ ပရိတ္သတ္ဟာ သူတို႔ ေဟာေျပာခြင့္ မရလို႔သာ သူတို႔ ဘာေတြးတယ္။ ဘာၾကံတယ္ ဆိုတာ သူတို႔ ဘာေျပာခ်င္တယ္ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔က ကိုယ္စားျပဳတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ က်ေနာ္လည္း ေျပာပါတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ဟာ ခင္ဗ်ားတို႔ အသံကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ပါးစပ္ လႈပ္တဲ့လူေတြပါလို႔ က်ေနာ္ ေျပာပါတယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ ထြက္ေပါက္ တခုေပါ့”

သာမန္လူေယာက္က ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ ေတြေပါ့ေလ၊ ရယ္စရာေလးေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ အဲဒါမ်ဳိး ေတြကို ဆရာတို႔ စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေျပာသလိုမ်ဳိး ေျပာရဲတဲ့ သတၱိ ဒါမွမဟုတ္ ေျပာရဲတဲ့ အေျခအေန ရွိမလား။

“ I don’t think so က်ေနာ္တို႔ စာေရးဆရာေတြ ထဲမွာေတာင္မွ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လူမႈ အသိုင္းအဝိုင္းနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ ေျပာတာဆိုတာ ေလးငါးေယာက္ေလာက္ပဲ ရွိမယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္တယ္။ က်န္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ စာေပ ကိစၥကိုပဲ လြတ္လြတ္ ကင္းကင္းေလး ေျပာၾကတယ္”

ဘာ့ေၾကာင့္ပါလဲ။
“ေၾကာက္လို႔ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ အထဲမွာေတာင္မွ ဥပမာ က်ေနာ္ဆိုရင္ Freelance writer ဗ်၊ ေအာ္ပီက်ယ္တို႔ ဆိုရင္ Freelance cartoonist က်ေနာ္တို႔က အစိုးရဝန္ထမ္း မဟုတ္ၾကဘူးေလ အဲဒါ တခ်က္လည္း တခ်က္ေပါ့ က်ေနာ္ကလည္း Freelance writer လို႔ပဲ ခံယူထားပါတယ္ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ စာေရးဆရာ စိတ္နဲ႔ပဲ ေျပာပါတယ္”

စာေပေဟာေျပာပြဲအပိတ္ခံရတာမ်ဳိး၊ ဖ်က္သိမ္းခံရတာမ်ဳိး ႀကံဳဖူးလား။

“အဲဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေနရာေဒေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္/ ေနရာေဒသတခုမွာ အၾကီးဆံုး အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္း၊ ပုဂၢိဳလ္ တဦးတေယာက္ ေပါ့ေလ သူက တစံုတခု စိတ္အေႏွာက္အယွက္ မျဖစ္ခ်င္လို႔ ပြဲမိန္႔မေပးတာတို႔ အစီအစဥ္ေတြ ၿပီးမွ ပြဲမျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းကို ျပန္ၿပီးေတာ့ အေၾကာင္းၾကား တာတို႔ အဲဒါမ်ဳိးေတြ ၾကံဳရပါတယ္ နည္းေတာ့ နည္းပါတယ္၊ ေနဝင္းျမင့္နဲ႔ က်ေနာ္နဲ႔ ေတာင္တြင္းၾကီးမွာ ၾကံဳခဲ့ဖူးပါတယ္ ၂ဝဝ၃၊ ၂ဝဝ၄ ေလာက္တုန္းကပါ၊ ဒီဘက္ ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာေတာ့ ၂ ပြဲေလာက္ ျဖစ္ခဲ့ ဖူးပါတယ္”

စာေပေဟာေျပာပြဲေတြရဲ႕ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈက ဘယ္ေလာက္အထိ ရွိႏိုင္မလဲ။


“နားေထာင္ၾကတဲ့ ပရိတ္သတ္ကေတာ့ ရာေထာင္ေပါ့ဗ်ာ သေဘာက်ၾကတယ္ေပါ့။ သို႔ေသာ္ အဲဒီအထဲကမွ စာကို တကယ္ ဖတ္ခ်င္တဲ့ တကယ္ဖတ္မယ့္သူ ပိုၿပီးဖတ္မယ့္သူ အဲဒီစာေတြကို ေကာင္းေကာင္း ေဝဖန္ႏိုင္မယ့္လူ အေတြးအျမင္ ပိုေကာင္းလာမယ့္ ပရိတ္သတ္ ဘယ္ႏွေယာက္ ပါမလဲဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ မေျပာႏိုင္ပါဘူး/ က်ေနာ္တို႔ အမ်ားၾကီး မေမွ်ာ္လင့္ပါဘူး။ ေဟာေျပာပြဲ ဆိုတာေတာ့ ပရိတ္သတ္ အမ်ားစုနဲ႔ ခ်ီၿပီးေတာ့ ေျပာရတာပါ။ လူငယ္ေလးေတြေတာ့ ရၾကပါတယ္ ဘယ္ေလာက္အထိ အက်ဳိးျပဳမလဲ ဆိုေတာ့ ပညာေရး စနစ္လိုပါပဲ သူကေတာ့ ေရရွည္ေပါ့၊ က်ေနာ္တို႔ သစ္ပင္ စိုက္သလိုေတာ့ မဟုတ္ဘူးေပါ့ အဲဒီေတာ့ ေဟာေျပာပြဲ ဆိုတာလဲ စာေပ အႏုပညာ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ေနေတာ့ လူတေယာက္ဟာ ဝုန္းဆိုၿပီးေတာ့ ဘဝၾကီး ေျပာင္းလဲခ်င္မွ ေျပာင္းလဲမယ္ေပါ့ သူ႔မွာ အေတြးအေခၚ သစ္ေတြ ရသ သစ္ေတြ ရသြားမယ္လို႔ က်ေနာ္ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္”

စာေပေဟာေျပာပြဲနဲ႔ ပံုႏွိပ္စာမွာ စာေပေဟာေျပာပြဲက ပိုၿပီးလြတ္လပ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ ရႏိုင္မလား။

“အဲဒီလိုေျပာလို႔ရတယ္ ဘာ့ေၾကာင့္လဲ ဆိုတာေတာ့ က်ေနာ္လည္း မေျပာတတ္ ဘူးဗ်။ က်ေနာ့္ အေနနဲ႔ ကေတာ့ က်ေနာ့္ စာမူေတြက စာေပ စိစစ္ေရးမွာ ဆင္ဆာလုပ္တာ သိပ္မခံရပါဘူး။ က်ေနာ့္ ေဟာေျပာခ်က္ေတြ ကိုလည္း ျဖန္႔ၿပီးေတာ့ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကူးေန ၾကတာပဲ ေနရာေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားကို ေရာက္ပါတယ္ တျခား စာေရးဆရာ ေတြလဲ အဲဒီ အတိုင္းပါပဲ”

စာေရးဆရာတေယာက္လည္းျဖစ္တယ္ဆိုေတာ့ စာေပစိစစ္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္တာလည္း ေျပာျပ ေပးပါ။

“စာေပလြတ္လပ္ခြင့္ဆိုတာလဲ က်ေနာ္ ယံုၾကည္တာ တမ်ဳိးရွိပါတယ္။ အမ်ား ထင္ေနၾကတာက စာေပ လြတ္လပ္ခြင့္ ဆိုတာက ေအာင္းထားတဲ့ အပူေတြကုိ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ႀကီး ေဖါက္ထုတ္ ခ်ၿပီးေတာ့ ေျပာထည့္ လိုက္တာ ေရးထည့္ လိုက္တာလို႔ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက ထင္တယ္ဗ်၊ က်ေနာ္ကေတာ့ ဥပမာ ဒံုးပ်ံ တစင္းဟာ ၿဂိဳဟ္တုကို သူ႔ထိပ္မွာ တပ္ထားတယ္။ အဲဒီ ၿဂိဟ္တုဟာ ကမၻာပတ္ လမ္းထဲကို ေရာက္ဖို႔အတြက္ ဒံုးပ်ံဟာ ကမၻာေျမၾကီးရဲ႕ ဆြဲငင္အားကို ဆန္႔က်င္ၿပီးေတာ့ တက္ရပါတယ္။ အဲဒီလို တက္ရင္း တက္ရင္းနဲ႔ သက္ဆိုင္ရာ မိုင္ေတြ ေရာက္တဲ့အခါမွာ တဆင့္ၿပီးတဆင့္ ျဖဳတ္ခ်ပါတယ္ ျဖဳတ္ခ်ရင္းနဲ႔ ၿဂိဳဟ္တုကို ကမၻာပတ္ လမ္းေၾကာင္းထဲကို ထည့္ေပး လိုက္ပါတယ္။ အဲဒါ ဒံုးပ်ံအလုပ္ ၿပီးသြားပါၿပီ အဲဒီေတာ့ စာေရးဆရာ တေယာက္ရဲ႕ စာေပ လြတ္လပ္ခြင့္ကိုလည္း က်ေနာ္ အဲဒီလိုပဲ နားလည္ပါတယ္”

စာေပေဟာေျပာပြဲေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆရာယူဆခ်က္ေလး ေျပာျပေပးပါဦး။

“ေဟာေျပာပြဲဟာ လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ ကိစၥပါ က်ေနာ္တို႔ ၁၉၄၄ အဲဒီေလာက္တည္းက စၿပီးေတာ့ ေတာက္ေလ်ာက္ လုပ္လာတဲ့ စာေပ ေဟာေျပာပြဲ ျဖစ္ပါတယ္ ဒီအစဥ္ အလာဟာ ျမန္မာျပည္မွာပဲ ရွိပါတယ္။ အင္မတန္ ေကာင္းတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ျဖစ္ပါတယ္ အဲဒါကို ေျပာခ်င္ပါတယ္”

ဆရာက ျမန္မာႏိုင္ငံ႐ုပ္ရွင္ အစည္းအ႐ံုး ဒုဥကၠ႒ဆိုေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္း ေျပာပါ။

“ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ဗီြဒီယိုေတြရဲ႕ အသံုးမက်ပံုကို အၿမဲတမ္းက်ေနာ္ တစ္တစ္ခြခြ ေျပာပါတယ္။ ဥပမာဆိုရင္ က်ေနာ္ မင္းသုဝဏ္ရဲ႕ သူ႔မွာတမ္း အဲဒါကို က်ေနာ္ အဓိပၸါယ္လည္း က်ေနာ္ ေဖၚေပးတယ္ ။ အဲဒီမွာ ဂ်ပန္ ေတာ္လွန္းေရး တုန္းက ဗံုးဆံ ထိၿပီးေတာ့ ေသခါနီး ဆဲဆဲ ေပ်ာက္က်ား ရဲေဘာ္ေလးေပါ့ သူ႔ခ်စ္သူကိုမွာတယ္ မိဘကိုမွာတယ္၊ တိုင္းျပည္ အတြက္ကို မွာတယ္ ကေလးက ဘာမွ ရွည္ရွည္ေဝးေဝး မေျပာႏိုင္ေတာ့ဘူး ဒါေပမယ့္ ျမန္မာ ႐ုပ္ရွင္ေတြကေတာ့ ေသခါနီးမွာ အရွည္ၾကီး ေျပာေနပါတယ္ အဲဒါမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္ ေျပာပါတယ္ ေနာက္ ေသခါနီးမွာ ေျခသည္း လက္သည္းနီေတြ မိတ္ကပ္ေတြနဲ႔ ေဘးကလည္း အလွ မပ်က္ေအာင္ ငိုၾကတယ္ အဲဒီလို အသံုးမက်တာေတြ ေပရွည္ တာေတြရွိပါတယ္ အဲဒါမ်ဳိးေတြ က်ေနာ္ ေျပာပါတယ္”

အခုလိုဆရာ့ကို ေမးျမန္းဖို႔ ဖုန္းေခၚရာမွာ ဖုန္းလိုင္း မၾကည္တာ၊ ဖုန္းခဏခဏ က်တာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဲဒီ အေျခအေနကို စာေပ ေဟာေျပာပြဲေတြမွာ ေျပာသလိုမ်ဳိး ရယ္စရာအျဖစ္ ဘယ္လို ေျပာလို႔ ရႏိုင္မလဲ။

“အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္ မေျပာဘူးေသးဘူးဗ် ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တခါေတာ့ ေျပာဖူးတယ္ ဒူဘိုင္းမွာလား စကၤာပူမွာလား တခါေတာ့ ေျပာဖူးတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ဒူဘိုင္း ေရာက္ေတာ့ အျပင္ထြက္ၿပီး ေအာ္ေအာ္ေျပာတယ္။ အဲဒီကလူေတြက က်ေနာ္တို႔ကို ၿပံဳးစိၿပံဳးစိနဲ႔ ၾကည့္ၾကတယ္ဗ်၊ က်ေနာ္တို႔က ဖုန္းေျပာတဲ့အခါမွာ ျမန္မာျပည္က အက်င့္ပါေနတာ ဖေယာင္းတိုင္ ေဆာင္တဲ့ သေဘာေပါ့ဗ်ာ”

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔