..............................

Tuesday, May 24, 2011

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ခရီးထြက္ခဲ့ေသာ္

ရဲေဘာ္ဖိုးသံေခ်ာင္း

တနလၤာေန႔၊ ေမလ ၂၃ ရက္ ၂၀၁၁

တေလာတုန္းက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူမၾကာမီ နယ္ဆင္းမယ္လို႔ ေၾကညာ သြားပါတယ္။ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ နယ္ဆင္းတာ ဘာမ်ား ဆန္းလို႔လဲလို႔ ေမးေကာင္း ေမးလာႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္၊ တျခားႏိုင္ငံ၊ တျခား အေျခအေနမွာဆိုရင္ ဘာမွ မဆန္းပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဒါဟာ ဗမာျပည္ ျဖစ္ေနၿပီး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ နယ္ဆင္းမယ္ ဆိုတဲ့ အခ်ိန္ဟာ အရပ္ဝတ္ စစ္အစိုးရ တက္လာကာစ အခ်ိန္ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ဒီပဲယင္း အေရးအခင္း ႐ွစ္ႏွစ္ျပည့္ ကာလနဲ႔လည္း တိုက္ဆိုင္ေနေတာ့ စဥ္းစားစရာေတြ၊ ေျပာစရာေတြ ျဖစ္လာပါတယ္။

ေသခ်ာတာတခုက ေဒၚစုသာခရီးထြက္လိုက္ရင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္တျဖစ္လဲ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ အစိုးရက ဘာလုပ္မလဲ ဆိုတာဟာ သိပ္စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းတဲ့ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗိုလ္သန္းေ႐ႊလို တေဇာက္ကန္း လုပ္မလား၊ သူတို႔ရဲ႕ ၂ဝဝ၈ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို အနက္ ဖြင့္ျပမလား၊ ဘာမွမလုပ္ပဲ ဒီအတုိင္းပဲ ၾကည့္ေနမလား၊ ရင္တမမ ေစာင့္ၾကည့္ရမယ့္ ကိစၥ ျဖစ္လာမွာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ မိန္႔ခြန္းရဲ႕ တကယ့္ အႏွစ္သာရ ကိုလည္း ကမၻာက ျမင္လာရစရာ ႐ွိပါတယ္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕ အရပ္ဝတ္စစ္အစိုးရဟာ ၂ဝဝ၃ ေမ ၃ဝ တုန္းကလို မလုပ္ ေလဘူးလို႔ ထင္ရေပမယ့္ အာဏာ ရကာစ ၾကံ႕ဖြတ္ေတြက နည္းသဏၭာန္ မ်ိဳးစံုနဲ႔ “ဆႏၵျပ” တာေလာက္ေတာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေသးတယ္လို႔ ယူဆရပါတယ္။ ေဒသခံ ၾကံ႕ဖြတ္ေတြက အစိုးရ အလိုက် လက္စြမ္းျပ မ်က္ႏွာလုပ္တာ ျဖစ္ႏိုင္သလို ေဒသဆိုင္ရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အဖြဲ႔အစည္း ေတြက “ဥပေဒအရ” လုပ္ေဆာင္ ျပတာေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အေကာ္ဒီယံလို ဥပေဒကလည္း ဆြဲလိုဆြဲ၊ ေစ့လိုေစ့ လုပ္လို႔ရတာကိုး။ ေတြးၾကည့္ လိုက္ရင္ေတာ့ သူတို႔ အုပ္စိုးသူမ်ားဘက္က လုပ္လာႏိုင္စရာ ေတြက အမ်ားၾကီး ႐ွိပါတယ္။ အာဏာ ရသူနဲ႔ အာဏာမဲ့သူ ယွဥ္လိုက္ရင္ အာဏာရသူ ဘက္က ေ႐ြးခ်ယ္စရာ ပိုမ်ားေလ့ ႐ွိတယ္ဆိုတဲ့ တရားအတိုင္းပါပဲ။ အရပ္ဝတ္ စစ္အစိုးရက မလုပ္ေလဘူးလို႔ တြက္မိတာေၾကာင့္ ခံလိုက္ရတယ္ဆိုရင္ သမိုင္းက ကိုယ့္ကို အျပစ္ တင္လာႏိုင္စရာ ႐ွိပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေနနဲ႔ေျပာခဲ့ၿပီဆိုေတာ့ နယ္ခရီးကိုထြက္ကိုထြက္ရေတာ့မွာပါ။ ေနာက္ဆုတ္လို႔ မျဖစ္ေတာ့ ပါဘူး။ ကိုယ့္ဘက္က အဘက္ဘက္ ျပင္ဆင္ၿပီးမွ သြားတာ ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ သတိေပါ့လို႔ေတာ့ မျဖစ္ပါဘူး။ တခ်ိန္ထဲမွာ စဥ္းစားရမွာက ဒီလို ၾကိဳေၾကညာ ထားတဲ့အတြက္ အစိုးရဘက္က ျပင္ဆင္ခ်ိန္ ေကာင္းေကာင္း ရသြားတယ္ ဆိုတာပါပဲ။

တဆက္ထဲ ဒီခရီးေၾကာင့္ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးနယ္ပယ္က အစိုးရမဟုတ္တဲ့အင္အားစုေတြအထဲမွာ မတူတဲ့ အျမင္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚလာ ႏိုင္ပါတယ္။ ပုစဥ္းလွံဖ်ားနား က်ီးကန္း ေခ်းပါတာမ်ိဳး ႐ွိႏိုင္သလို ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးဆက္ကို ၾကည့္ၿပီး ေဝဘန္တာေတြလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ေဘးထိုင္ ဘုေျပာ တာေတြကေတာ့ မုခ် ေပၚလာမွာပါ။

ဒါျဖင့္ အရပ္ဝတ္အစိုးရထဲမွာေရာ မတူတဲ့အျမင္ေတြ ေပၚမလာႏိုင္ဘူးလား။ ဒီပဲယင္း အေရးအခင္း အၿပီး မၾကာခင္မွာ ဗိုလ္ခင္ၫြန္႔ ျပဳတ္သြား ခဲ့တာကို ျပန္စဥ္းစား လိုက္ရင္ တန္ျပန္ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈေတြ မ႐ွိႏိုင္တာ မဟုတ္၊ ႐ွိႏိုင္တယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ အမွန္ပဲ ရာထူး ဌာနႏၲရ ရကာစ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ကေတာ့ ေျပာဝံ့၊ လႈပ္ဝံ့မယ္ မထင္ရပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ဦးသိန္းစိန္ အေနနဲ႔ ဘာလုပ္မယ္ ဆိုတာ အေပၚ အမ်ားႀကီး မူတည္ပါတယ္။ သူ႔ေနာက္က ဗိုလ္သန္းေ႐ႊတို႔က ဘာၫႊန္ၾကားမလဲ ဆိုတာကိုလည္း ထည့္စဥ္းစား ရပါလိမ့္မယ္။

တကယ္တမ္းသာ ဒီခရီးထြက္ျဖစ္တယ္ဆိုရင္ အစိုးရသစ္က ဒီပဲယင္းတုန္းကလို မလုပ္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္း အားလံုးက ဆႏၵေတြ ေဖာ္ျပသင့္ပါတယ္။ ကိုယ္နဲ႔တူသည္ျဖစ္ေစ၊ မတူသည္ျဖစ္ေစ ႏိုင္ငံသားတဦးရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရးကို ကာကြယ္ရမယ့္ တာဝန္ကို ႏိုင္ငံေရး အဖြဲ႔အစည္းနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး သမား ဆိုသူေတြက ေခါင္းေ႐ွာင္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ နအဖရဲ႕ ေ႐ြးေကာက္ပြဲကို ဝင္တုန္းက ဒါဟာ နအဖေပးတဲ့ “ဒီမိုကေရစီ အခြင့္အေရး” ကို ခံစားခဲ့ၾကတယ္ ဆိုသူေတြဟာ ဒီလို အေရးအခင္း ႀကံဳလာရင္ ဒီမိုကေရစီ ဘက္က ရပ္ပါ့မလား ေစာင့္ၾကည့္ရပါမယ္။

ေျပာရရင္ ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္အာဏာ႐ွင္စနစ္နဲ႔ ဆယ္စုႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ရင္ဆိုင္ တိုက္ပြဲ ဝင္ခဲ့ၾကသူေတြ အဖို႔ ဒီအရပ္သား စစ္အစိုးရက ဘာလုပ္လာမယ္ ဆိုတာကို အတိအက် မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ သတိႀကီးႀကီး ထားရေကာင္းမွန္းေတာ့ သိၾကပါတယ္။ ေျပာရရင္ တဖက္နဲ႔ တဖက္က ရာစုႏွစ္ တဝက္နီးပါး ရင္ဆိုင္ ခဲ့ၾကတာ ဆိုေတာ့ ႏွစ္ဖက္စလံုးဟာ အံခြ ေနတယ္လို႔ေတာင္ ဆိုႏိုင္တဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါည့ံလို႔ ခံလိုက္ရတာမ်ိဳး ျဖစ္ရင္ေတာ့ ျဖစ္တဲ့ဘက္က ခံေပေရာ့ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။

၂ဝဝ၃ တုန္းက ဦးတင္ဦးနဲ႔ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ဟာ လူထုကိုအားကိုး၊ လူထုနဲ႔အတူ ခ်ီတက္ခဲ့တာ မွန္ေပမယ့္ ဗိုလ္သန္းေ႐ႊ တို႔ရဲ႕ ရက္စက္ ယုတ္မာ ႏိုင္စြမ္းဟာ သာမန္လူ မွန္းဆႏိုင္တာထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ ပိုေနတာနဲ႔ ၾကံဳခဲ့ရပါတယ္။ ဒီတခါမွာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ဟာ အဲဒီသင္ခန္းစာကို ယူထားလိမ့္မယ္လို႔ ေမွ်ာ္လင့္ရပါတယ္။ သင္ခန္းစာ ဆိုတဲ့ အထဲမွာ အေရးၾကီးတဲ့ တခုက လြန္ခဲ့တဲ့ ႐ွစ္ႏွစ္တုန္းက NLD အင္အားထု တခုတည္းနဲ႔ ရင္ဆိုင္ခဲ့ တာဟာ မလံုေလာက္ဘူး ဆိုတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ၂ဝဝ၇ သံယာ့ အေရးေတာ္ပံုမွာ သံဃာေတာ္ေတြခ်ည္း လႈပ္႐ွားတာ မလံုေလာက္ဘူး ဆိုတာ ေတြ႔ခဲ့ရပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ တခုခု လုပ္မယ္ဆိုရင္ က်န္တဲ့ အင္အားစုေတြ၊ ျပည္သူ လူထုေတြပါ ပါလာေအာင္ ဘယ္လို လုပ္မယ္ဆိုတဲ့ စဥ္းစားမႈ အၿမဲ ႐ွိသင့္ပါတယ္။

အခုလိုဗိုလ္ခ်ဳပ္ဦးသိန္းစိန္ရဲ႕အရပ္ဝတ္စစ္အစိုးရကို ႀကိဳတင္ အသိေပးထားသလို ျဖစ္ေနေတာ့ သူ႔ဘက္က ျပင္ဆင္
ေနမယ္ ဆိုတာ သံသယ ႐ွိစရာ မလိုပါဘူး။ သူ႔အကြက္ထဲ ဝင္လာၿပီလို႔ တြက္ေနေကာင္းလည္း တြက္ေန ပါလိမ့္မယ္။ ဒါျဖင့္ ကိုယ့္ဘက္ကေရာ။ အရပ္ဝတ္ စစ္အစိုးရ ဘက္က အရင္ ဒီပဲယင္း တုန္းကလို ေျခကၽြံ လက္ကၽြံ ျဖစ္လာရင္ ကိုယ့္အကြက္ ထဲကို ဝင္လာတာပဲလို႔ ျဖစ္ေအာင္ မျပင္ဆင္ႏိုင္ဘူးလား။ ဗိုလ္္ခ်ဳပ္ ဦးသိန္းစိန္ တို႔ကို မဟုတ္တယုတ္ မလုပ္ဝံ့ေအာင္ ကိုယ္က ႀကိဳတင္ အၾကပ္ကိုင္ႏိုင္တဲ့ နည္းေတြ မ႐ွိဘူးလား။

ဗမာျပည္ႏိုင္ငံေရးရဲ႕ထူးျခားခ်က္ကိုေမ့လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ဗမာျပည္မွာက အုပ္စိုးသူနဲ႔ အတိုက္အခံ တို႔ဟာ တန္းတူ အားၿပိဳင္ ေနၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဘက္ဘက္မွာ မတရား ခ်ဳပ္ျခယ္ခံေနရတဲ့ အတိုက္အခံေတြ အေနနဲ႔ စစ္ေရးမွာ လိုပဲ လႈပ္႐ွား မႈတခုကို ကိုယ္ပိုင္တဲ့ ခြင္ထဲမွာ အေကာင္အထည္ ေဖာ္တာ၊ အေသအခ်ာ ျပင္ဆင္တာ၊ အလ်င္အျမန္ လႈပ္႐ွားတာ စတာေတြ လုပ္ရမယ္လို႔ ထင္ပါတယ္။

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔