..............................

Friday, March 18, 2011

ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၅ ၏ အကာအကြယ္ကို မရႏုိင္ေသာ နအဖ က်ဴးလြန္ထားသည့္ ျပစ္မႈမ်ား

Mar 15th, 2011


၂၀၁၀ခုႏွစ္၊ ႏုိ၀င္ဘာတြင္ ေရြးေကာက္ပဲြ က်င္းပၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား က်င္းပေနသည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ နအဖ သည္ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ – ၄၄၃အရ ဥပေဒမ်ားကို ဆက္တုိက္ ျပဌာန္း လာသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြ အရ အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ႏွစ္စဥ္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ မတ္လ (၂၀) ရက္ေန႔ ေနာက္ပိုင္းတြင္မွ ထုတ္ျပန္ေလ့ ရွိေသာ္လည္း၊ ယခုႏွစ္တြင္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၁၁) ရက္ေန႔ ကတည္းက ႏုိင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းျဖင့္ ထုတ္ျပန္ ထားသည္ကို ေတြ႔ရသည္။ ယင္းသို႔ ထုတ္ျပန္ ေၾကျငာရာတြင္လည္း ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၃ တြင္ “ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ အေကာင္အထည္ ေဖၚေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္သည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီက ေဆာင္ရြက္ေပးရန္ ျပဌာန္း ေပးထားသည့္ အေလ်ာက္” ဆုိသည္ကို တြင္တြင္ က်ယ္က်ယ္ အသုံးျပဳလ်က္ ဥပေဒမ်ားကို ေရးဆြဲ ျပဌာန္းေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြအရအသုံးဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ျပဌာန္းျခင္းမွာ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အေကာင္ အထည္ ေဖၚေရးအတြက္ န.အ.ဖ အေနျဖင့္ ႀကိဳတင္ ေဆာင္ရြက္ရန္ လုိအပ္သည့္ လုပ္ငန္း ဟုတ္သည္/မဟုတ္သည္ ဆုိသည္မွာ အျငင္း ပြားစရာ ျပႆနာ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ စစ္တပ္မွ အာဏာ သိမ္းၿပီးေနာက္ပိုင္း န.၀.တ၊ န.အ.ဖ အစိုးရ လက္ထက္တြင္ -

(၁) ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၈/၈၉ အျဖစ္ (၂၂.၃.၁၉၈၉) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၂) ၁၉၉၀ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၄/၉၀ အျဖစ္ (၁၅.၃.၁၉၉၀) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၃) ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံးဆုိင္ရာဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၅/၉၀ အျဖစ္ (၂၉.၃.၁၉၉၀) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၄) ၁၉၉၁ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၉၁ အျဖစ္ (၁၉.၃.၁၉၉၁) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၅) ၁၉၉၁ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံးဆုိင္ရာဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၄/၉၁ အျဖစ္ (၂၈.၃.၁၉၉၁) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၆) ၁၉၉၂ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၉၂ အျဖစ္ (၂၆.၃.၁၉၉၂) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၇) ၁၉၉၂ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၄/၉၂ အျဖစ္ (၂၀.၃.၁၉၉၂) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၈) ၁၉၉၃ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၂/၉၃ အျဖစ္ (၂၅.၃.၁၉၉၃) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၉) ၁၉၉၃ ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၉၃ အျဖစ္ (၂၉.၃.၁၉၉၃) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၁၀) ၁၉၉၄ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၂/၉၄ အျဖစ္ (၂၄.၃.၁၉၉၄) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၁၁) ၁၉၉၄ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၉၄ အျဖစ္ (၂၈.၃.၁၉၉၄) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၁၂) ၁၉၉၅ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၂/၉၅ အျဖစ္ (၂၄.၃.၁၉၉၅) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၁၃) ၁၉၉၅ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၉၅ အျဖစ္ (၂၉.၃.၁၉၉၅) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၁၄) ၁၉၉၆ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၉၆ အျဖစ္ (၂၅.၃.၁၉၉၆) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၁၅) ၁၉၉၆ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၄/၉၆ အျဖစ္ (၂၉.၃.၁၉၉၅) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၁၆) ၁၉၉၇ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၇/၉၇ အျဖစ္ (၂၅.၃.၁၉၉၇) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၁၇) ၁၉၉၇ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၈/၉၇ အျဖစ္ (၂၉.၃.၁၉၉၇) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၁၈) ၁၉၉၈ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၅/၉၈ အျဖစ္ (၂၈.၃.၁၉၉၈) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၁၉) ၁၉၉၈ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၆/၉၈ အျဖစ္ (၃၀.၃.၁၉၉၈) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၂၀) ၁၉၉၉ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၁/၉၉ အျဖစ္ (၁၀.၃.၁၉၉၉) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၂၁) ၁၉၉၉ခုႏွစ္ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြ အရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္ – ၂/၉၉ အျဖစ္ (၃၀.၃.၁၉၉၉) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၂၂) ၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၀၀ အျဖစ္ (၁၆.၃.၂၀၀၀) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၂၃)၂၀၀၀ျပည့္ႏွစ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၄/၀၀ အျဖစ္ (၂၈.၃.၂၀၀၀) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၂၄) ၂၀၀၁ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၀၁ အျဖစ္ (၁၆.၃.၂၀၀၁) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၂၅) ၂၀၀၁ခုႏွစ္၊ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၄/၀၁ အျဖစ္ (၂၈.၃.၂၀၀၀) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၂၆) ၂၀၀၂ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၄/၀၂ အျဖစ္ (၁၂.၃.၂၀၀၂) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၂၇) ၂၀၀၂ခုႏွစ္၊ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၅/၀၂ အျဖစ္ (၂၆.၃.၂၀၀၂) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၂၈) ၂၀၀၃ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၅/၀၃ အျဖစ္ (၁၅.၃.၂၀၀၃) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၂၉) ၂၀၀၃ခုႏွစ္၊ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၆/၀၃ အျဖစ္ (၂၈.၃.၂၀၀၃) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၃၀) ၂၀၀၄ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၂/၀၄ အျဖစ္ (၁၇.၃.၂၀၀၃) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၃၁) ၂၀၀၄ခုႏွစ္၊ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၃/၀၄ အျဖစ္ (၃၀.၃.၂၀၀၃) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၃၂) ၂၀၀၆ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၁/၀၆ အျဖစ္ (၂၂.၃.၂၀၀၆) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၃၃) ၂၀၀၆ခုႏွစ္၊ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၄/၀၆ အျဖစ္ (၂၈.၃.၂၀၀၆) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၃၄) ၂၀၀၇ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၀၇ အျဖစ္ (၂၂.၃.၂၀၀၇) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၃၅) ၂၀၀၇ ခုႏွစ္၊ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၄/၀၇ အျဖစ္ (၂၉.၃.၂၀၀၇) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

(၃၆) ၂၀၀၈ခုႏွစ္ ေနာက္ထပ္ႏုိင္ငံဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကုိ ဥပေဒအမွတ္ – ၃/၀၈ အျဖစ္ (၂၀.၃.၂၀၀၈) ရက္ ေန႔တြင္လည္းေကာင္း၊

(၃၇) ၂၀၀၈ ခုႏွစ္၊ႏိုင္ငံေတာ္ဘ႑ာေငြအရ/အသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒကို ဥပေဒအမွတ္-၄/၀၈ အျဖစ္ (၂၄.၃.၂၀၀၇) ရက္ေန႔တြင္ လည္းေကာင္း၊

စသည္အားျဖင့္ ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။ (ႏွစ္အလုိက္ လုိအပ္သည့္ ဥပေဒမ်ားကို ထပ္မံ ေဖၚျပပါမည္။) ဘ႑ာေရးႏွစ္ အလုိက္ အရသုံး ဆုိင္ရာစာရင္းႏွင့္ ေနာက္ထပ္ ဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀သုံးစြဲေရးတုိ႔ အတြက္ ထုတ္ျပန္ျခင္းျဖစ္ရာ အထူးသျဖင့္ ဘ႑ာေရးႏွစ္စ၊ ဧၿပီလ(၁)ရက္ေန႔တြင္ စတင္ အက်ဳိး သက္ေရာက္မည့္ ဥပေဒမ်ားကို မတ္လ ေႏွာင္းပိုင္းႏွင့္ မတ္လကုန္ ပိုင္းတြင္သာ ထုတ္ျပန္ေလ့ ရွိသည္မွာ အစဥ္အလာ ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ယခုႏွစ္တြင္ ၂၀၁၁ – ၂၀၁၂ ဘ႑ာေငြ ရ/သုံး ဥပေဒကို ေဖေဖၚ၀ါရီလ အတြင္း ေစာလ်င္စြာ ႏုိင္ငံေတာ္ ျပန္တမ္းတြင္ ထည့္သြင္း ေဖၚျပထားျခင္းႏွင့္ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၃အရ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အေကာင္အထည္ ေဖၚရာတြင္ န.အ.ဖ အေနျဖင့္ ႀကိဳတင္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္အျဖစ္၊ ယင္းဥပေဒကို ထုတ္ျပန္ လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ယင္းဥပေဒကို ထုတ္ျပန္ရာတြင္ န.အ.ဖ အေနျဖင့္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၃ အရ ေပးအပ္သည့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ကို အသုံးျပဳျခင္းသည္ ဥပေဒ သေဘာအရ အျငင္း ထြက္သည့္ ျပႆနာ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ ၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ မတ္လ (၄) ရက္ေန႔တြင္ ထုတ္ျပန္သည့္ ေၾကျငာခ်က္အမွတ္ – ၄/၀၃/၂၀၁၁ တြင္ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြကို ဥပေဒႏွင့္အညီ ခြဲေ၀သုံးစြဲရန္ကိစၥမွာ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္မွ ဥပေဒ အျဖစ္ ျပဌာန္းမွသာ ဆီေလ်ာ္မည္ -ဟု အတိအလင္း ထုတ္ျပန္ ေၾကျငာထားသည္။

န.အ.ဖ အေနျဖင့္ ၄င္းတုိ႔စိတ္တုိင္းက် ေရြးေကာက္ပြဲ က်င္းပၿပီးသည့္ ေနာက္ပိုင္း၊ ၄င္းတုိ႔ ျဖစ္ခ်င္ေသာ သေဘာ ဆႏၵမ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီစြာ တင္းၾကပ္ေသာ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းမ်ားျဖင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားကို ေခၚယူ က်င္းပေနသည့္ တုိင္ေအာင္ အျခား တဖက္တြင္ ဥပေဒမ်ားကို တခုၿပီးတခု ထုတ္ျပန္ေနျခင္းမွာ မည္သည့္ အတြက္ေၾကာင့္နည္း။ ေမးခြန္း ထုတ္စရာ ျဖစ္လာပါသည္။

န.အ.ဖ ဘက္မွစဥ္းစားပါလွ်င္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၃ ျပဌာန္းခ်က္ အရ ထုတ္ျပန္ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ဆင္ေျခကန္စရာ ရွိသည္မွန္ေသာ္လည္း၊ ယင္းျပဌာန္းခ်က္ အရ သည္ပင္လွ်င္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ ရ/သုံး ဥပေဒ ျပဌာန္းျခင္းသည္ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အေကာင္အထည္ ေဖၚေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္ မဟုတ္။ က်င္းပလ်က္ ရွိသည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားမွ ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ ရ/သုံး ဥပေဒ ျပဌာန္းႏုိင္ေရး အတြက္ လႊဲအပ္ရန္ႏွင့္ ပံ့ပိုး ကူညီရန္သာ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ လႊဲအပ္ျခင္းႏွင့္ ပံ့ပိုး ကူညီျခင္းသည္ သာလွ်င္ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒပုဒ္မ-၄၄၃၊ ျပဌာန္းခ်က္ကို က်င့္သုံးျခင္း မည္ေပရာ န.အ.ဖမွ ဘ႑ာေငြ ရ/သုံးဥပေဒႏွင့္ အျခားေသာ ဥပေဒမ်ားကို ျပဌာန္း ထုတ္ျပန္ျခင္းမွာ ပုဒ္မ-၄၄၃ ျပဌာန္းခ်က္ကို မိမိအက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ယွဥ္တြဲ အသုံးခ်ျခင္း မည္ေပလိမ့္မည္။

၂၀၀၈ ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ – ၄၅၃ အရ ဤဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒပါ စကားရပ္ မ်ားကို အနက္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိရာတြင္ တည္ဆဲ စကားရပ္မ်ား အနက္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိေရး ဥပေဒကို ကုိးကားရမည္ဟု ျပဌာန္း ထားေသာ္လည္း – ဥပေဒ တရပ္သည္ မ်ားေသာအားျဖင့္ အျငင္းထြက္ ျပႆနာမ်ား ေပၚေပါက္ လာျခင္းမွာ ေယဘုယ်က်သည့္ ျပဌာန္းခ်က္ျဖစ္ျခင္း၊ စကားရပ္ကို ရွင္းလင္း တိက်စြာ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိမႈ မရိွျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ပုဒ္မ ၄၄၃ ကဲ့သို႔ေသာ အျငင္းထြက္ ျပႆနာမ်ားကို ဖန္တီးေပးသည့္ ျပဌာန္းခ်က္မ်ဳိးကို ႏိုင္ငံ တႏုိင္ငံအတြက္ အလြန္ အေရးႀကီး၍ အေျခခံ အက်ဆုံးျဖစ္သည့္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒထဲတြင္ ျပဌာန္း ထားျခင္းက အဆုိပါ ႏိုင္ငံအတြက္ အလြန္ႀကီးေလးေသာ အႏၱရာယ္ကို က်ေရာက္ ေစႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖ်က္သိမ္းရမည့္ ျပဌာန္းခ်က္ ျဖစ္သည္။

ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၅ျပဌာန္းခ်က္သည္လည္း အထူး သတိျပဳသင့္သည့္ ျပဌာန္းခ်က္ ျဖစ္သည္။ ပုဒ္မ – ၄၄၅ ျပဌာန္းခ်က္မွာ “ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံ ေတာ္သည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႔ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီတုိ႔၏ မူ၀ါဒလမ္းညႊန္မႈမ်ား၊ ဥပေဒမ်ား၊ နည္းဥပေဒမ်ား၊ စည္းမ်ဥ္းမ်ား၊ အမိန္႔ ျပန္တမ္းမ်ား၊ ေၾကျငာခ်က္မ်ား ကိုလည္းေကာင္း၊ ႏုိင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႔ႏွင့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္း သာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ေကာင္စီတို႔၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား၊ တာ၀န္မ်ားႏွင့္ ရပိုင္ခြင့္ မ်ားကို လည္းေကာင္း ဆက္ခံသည္။ ယင္းအဖြဲ႔ သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႔၀င္တဦးဦး သို႔မဟုတ္ အစုိးရအဖြဲ႔၀င္တဦးဦး၏ တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားအေပၚ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းတုိ႔အား တရားစြဲဆုိျခင္း အေရးယူျခင္း မရွိေစရ။” ဟူေသာ ျပဌာန္းခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္း ျပဌာန္းခ်က္သည္ ပုဒ္မ – ၄၄၃ ႏွင့္ တဆက္တည္း ျပဌာန္းခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ လူထု ဆႏၵခံယူပြဲ မက်င္းပခင္ ကာလတြင္ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ က ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ား၊ ယင္းေနာက္ ဖြဲ႔စည္းပုံဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၃ ကို အသုံးခ်လ်က္ ျပဌာန္းထားေသာ ဥပေဒမ်ားကို ေနာင္တက္လာမည့္ အစိုးရက ဆက္ခံရမည္ ဟူ၍ ျပဌာန္းထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ပုဒ္မ – ၄၄၃ကို အသုံးခ်၍ ဥပေဒမ်ား ျပဌာန္းလ်က္ ပုဒ္မ – ၄၄၅ ျပဌာန္းခ်က္အရ ဆက္ခံခိုင္းျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

န.၀.တ၊ န.အ.ဖ လက္ထက္ ျပဌာန္းထားသည့္ ဥပေဒမ်ားအနက္ အထက္တြင္ ႏွစ္စဥ္အလုိက္ ျပဌာန္း ထားသည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ အရ / အသုံးဆုိင္ရာ ဥပေဒ ႏိုင္ငံေတာ္ ေနာက္ထပ္ ဘ႑ာေငြ ခြဲေ၀ သုံးစြဲေရး ဥပေဒမ်ားႏွင့္၊ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲ မက်င္းပခင္ ထုတ္ျပန္ထားသည့္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဥပေဒ၊ ၂၀၁၁ မတ္လ (၃) ရက္ေန႔တြင္ က်င္းပသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပုံမွန္ အစည္းအေ၀း တတိယေန႔တြင္ ဖြဲ႔စည္း အတည္ျပဳခဲ့သည့္ ျပည္သူ႔ ေငြစာရင္း ေကာ္မတီ၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ႏွင့္ တာ၀န္မ်ား စသည္တုိ႔ကို ေပါင္းစပ္ စဥ္းစားရန္ လိုအပ္သည္။

ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္မွ ဖြဲ႔စည္းအတည္ျပဳထားသည့္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ေကာ္မတီတြင္

၁။ ဦးစိုင္းသီဟေက်ာ္ – မုိင္းရယ္မဲဆႏၵနယ္

၂။ ဦးမန္းေမာင္ေမာင္ဉာဏ္ – ပန္းတေနာ္မဲဆႏၵနယ္

၃။ ေဒၚတင္ႏြယ္ဦး – ေျမာက္ဒဂုံမဲဆႏၵနယ္

၄။ ဦးခြန္ေမာင္ေသာင္း – ပင္ေလာင္းမဲဆႏၵနယ္

၅။ ဦးခြန္လိန္း – ဖလမ္းမဲဆႏၵနယ္

၆။ ဦးသူရိန္ေဇာ္ – ေကာ့ကရိတ္မဲဆႏၵနယ္ (ဥကၠဌ)

၇။ ဦးေမာင္တုိး – မင္းလွမဲဆႏၵနယ္ (အတြင္းေရးမွဴး)

၈။ ဦးစိုးျမင့္ – ေညာင္ေလးပင္မဲဆႏၵနယ္

၉။ ဦးၾကည္သာ – ဂြမဲဆႏၵနယ္

၁၀။ ဦးေအာင္ျမသန္း – ေညာင္တုန္းမဲဆႏၵနယ္

၁၁။ ဦးေဟာက္ခန္႔မန္ – တြန္းဇံမဲဆႏၵနယ္

၁၂။ ဦးေအာင္လင္းလိႈင္ – ဘုတ္ျပင္းမဲဆႏၵနယ္

၁၃။ ေဒါက္တာ၀င္းျမင့္ – လႈိင္မဲဆႏၵနယ္

၁၄။ ေဒၚမိယဥ္ခ်မ္း – က်ဳိက္မေရာမဲဆႏၵနယ္

၁၅။ ဦးမုိးေဇာ္ဟိန္း – ကသာမဲဆႏၵနယ္ စသည့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားျဖင့္ ဖြဲ႔စည္း ထားသည္။

ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီ၏ တာ၀န္မ်ားထဲမွ အေရးႀကီးသည့္ တာ၀န္တရပ္မွာ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ၏ အသုံး စာရင္းႏွင့္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ အစီရင္ခံစာကို စိစစ္ရာတြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္က ခြင့္ျပဳေသာေငြကို သတ္မွတ္ ထားသည့္ ကိစၥ အတြက္သာလွ်င္ သုံးစြဲျခင္းရွိ/မရွိ။ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းႏွင့္ အညီ သုံးစြဲျခင္း ရွိ/မရွိ။ ခြင့္ျပဳသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ အတုိင္း ထိေရာက္မွန္ကန္စြာ သုံးစြဲျခင္း ရွိ/မရွိ တုိ႔ကို စိစစ္ရမည့္ တာ၀န္ ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုစာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ကုိ ခန္႔အပ္ႏုိင္ေရးအတြက္ န.အ.ဖ သည္ ဖြဲ႔စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၃ ကို အသုံးခ်ကာ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ေအာက္တုိဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ျပဌာန္းထားသည္။ ယင္းဥပေဒ၏ ပုဒ္မ – ၃၉ တြင္ ဤဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားသည္ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ျခင္း မရွိေစရဟူ၍ ျပဌာန္းထားသည္။ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ တာ၀န္မ်ားအနက္ -

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းတြင္ျဖစ္ေစ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ (သို႔မဟုတ္) အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေ၀းတြင္ ျဖစ္ေစ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အရ အသုံးစာရင္းမ်ား စစ္ေဆးျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ထူးျခားေသာ အေျခအေနကို အခါ အားေလ်ာ္စြာ တင္ျပျခင္း၊ ျပည္ေထာင္စု၏ ဘ႑ာေငြ အရအသုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒပါ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားအရ၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အရ/ အသုံး စာရင္းမ်ားကို စစ္ေဆးျခင္း၊ အရ/အသုံး ခန္႔မွန္းေျခ ေငြစာရင္းပါ ရေငြမ်ားကို ျပည့္၀စြာ ရရွိေစရန္ ေဆာင္ရြက္ထားျခင္း ရွိ/မရွိ စစ္ေဆးျခင္း၊ အရ/အသုံး ခန္႔မွန္းေျခ စာရင္းပါ သုံးစြဲ ခြင့္ျပဳထားသည့္ ေငြေၾကးမ်ားကို ထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳ/မျပဳ စစ္ေဆးျခင္း စသည္အားျဖင့္ တာ၀န္မ်ား ထမ္းေဆာင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တႏွစ္၏ ရ/သုံး ဆုိင္ရာ ဥပေဒအရ ရ/သုံးစာရင္းတြင္ ကာကြယ္ေရး အတြက္ ပါရွိေသာ္လည္း စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဥပေဒအရ ကာကြယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ျခင္း မရွိေစရ ဆုိသည့္ ျပဌာန္းခ်က္မွာ န.အ.ဖ အေနျဖင့္ ၄င္းတုိ႔၏ အက်ဳိးစီးပြားကို ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ အလို႔ငွာ ထည့္သြင္း ျပဌာန္းထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။

စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ဥပေဒအရ ၁၉၈၈ခုႏွစ္ ႏုိင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရးအဖြဲ႔ ဥပေဒ အမွတ္ ၅ ကို ရုတ္သိမ္း ထားသည္။ သို႔ရာတြင္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ဥပေဒအမွတ္ – ၅ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဥပေဒ၏ ပုဒ္မ – ၃ (က) ျပဌာန္းခ်က္ ျဖစ္သည့္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ တာ၀န္တရပ္ ျဖစ္သည့္ – ႏုိင္ငံေတာ္ ၿငိမ္၀ပ္ပိျပားမႈ တည္ေဆာက္ေရး အဖြဲ႔၊ အစိုးရအဖြဲ႔၊ ၀န္ႀကီးဌာန၊ အစိုးရဌာန၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ျပည္သူ လူထုအတြက္ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ ရွိ/မရွိ စစ္ေဆး၍ သက္ဆုိင္ရာသို႔ တင္ျပရျခင္းႏွင့္ ရ/သုံး မွန္းေျခ ေငြစာရင္းပါ သုံးခြင့္ျပဳထားသည့္ ေငြေၾကးမ်ားကို ထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳ/မျပဳ စစ္ေဆးျခင္း စသည့္ တာ၀န္မ်ားကို န.၀.တ၊ န.အ.ဖ လက္ထက္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူက ၂၀၁၀ န.အ.ဖ ဥပေဒအမွတ္ – ၂၃ အရ ေပၚေပါက္လာမည့္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ထံသို႔ ၄င္း၏ တာ၀န္ႏွင့္ လုပ္ပိုင္ခြင့္မ်ားကို လႊဲေျပာင္း ေပးအပ္ရမည္ ျဖစ္သည္။ ယင္းသို႔ဆုိလွ်င္ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ လက္ထက္တြင္ သုံးစြဲခဲ့သည့္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍လည္း ေပၚေပါက္လာသည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ရွင္းလင္းတင္ျပရန္ လုိအပ္သည္/မလိုအပ္သည္ ဆုိသည္မွာ ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္လာသည္။

* န.၀.တ၊ န.အ.ဖ အုပ္ခ်ဳပ္ဆဲကာလတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ ရ/သုံးစာရင္းကုိ ၀န္ႀကီးဌာန အလုိက္ မည္သည့္ မူ၀ါဒမ်ားႏွင့္ ခြဲေ၀ သတ္မွတ္ သုံးစြဲပါသနည္း။
* ယင္းသို႔ခြဲေ၀သုံးစြဲျခင္းမ်ားသည္ ျပည္သူလူထုအက်ဳိး အတြက္ သက္ေရာက္မႈ ရွိ/မရွိ။
* ရ/သုံးမွန္းေျခေငြစာရင္းပါ သုံးခြင့္ျပဳထားသည့္ ေငြေၾကးမ်ားကို ထိေရာက္စြာ အသုံးျပဳျခင္း ရွိ/မရွိ။
* ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္မွ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕ေတာ္သို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းမွာ မည္သည့္ မူ၀ါဒအရ ေျပာင္းေရႊ႕ျခင္းႏွင့္ ထိုသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕၊ ၿမိဳ႕ေတာ္သစ္ တည္ေဆာက္္ရာတြင္ မည္သည့္ ဘ႑ာေငြမ်ားကို သုံးစြဲ၍၊ ထုိသုိ႔သုံးစြဲသည့္ ဘ႑ာေငြ မ်ားကုိလည္း မည္သူတို႔ အပ္ႏွင္းသည့္ အခြင့္အာဏာအရ သုံးစြဲသနည္း။ စသည္ ……….

စသည္အားျဖင့္ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည့္ ကာလတေလွ်ာက္ ဘ႑ာေရးႏွစ္ တႏွစ္ခ်င္းစီ အလုိက္ ေပၚေပါက္ လာသည့္ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တင္ျပရန္ တာ၀န္သည္ ယခင္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ႏွင့္ ယခင္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္မွ တာ၀န္ လႊဲေျပာင္းေပးသည္ကို လက္ခံၿပီး ျဖစ္သည္ ဆုိပါက ယခု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္တုိ႔၏ တာ၀န္ပင္ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံ ဥပေဒတြင္ လည္းေကာင္း၊ ၂၀၁၁ခုႏွစ္၊ ေအာက္တုိ ဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ျပဌာန္း လိုက္သည့္ ျပည္ေထာင္စု စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ ဥပေဒတြင္ လည္းေကာင္း မျဖစ္မေန ထည့္သြင္း ျပဌာန္းရမည့္ ပုဒ္မ တရပ္မွာ – န.၀.တ အာဏာ သိမ္းသည့္ အခ်ိန္မွစတင္ကာ န.အ.ဖ မွ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရထံသို႔ အာဏာ လႊဲေျပာင္းေပးသည့္ အခ်ိန္အထိ သက္ဆုိင္ရာ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အလိုက္ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္ အျဖစ္ ေနာက္ဆုံး တာ၀န္ အပ္ႏွင္း ခံရသူသည္ ေပၚေပါက္လာေသာ လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ ၈၉ – ၉၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္မွ ၂၀၀၉ – ၂၀၁၀ ဘ႑ာေရးႏွစ္အထိ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ အစိုးရႏွင့္ ၀န္ႀကီး ဌာနမ်ား၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ဘ႑ာေငြေၾကး သုံးစြဲမႈမ်ားသည္ မွန္ကန္မႈရွိ/မရွိ၊ ျပည္သူ လူထုအတြက္ အက်ဳိးရွိ/မရွိ စသည္တုိ႔ကို ရွင္းလင္း တင္ျပရမည္ ဆိုသည့္ ျပဌာန္းခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။

ယင္းသို႔ တင္ျပမွသာလွ်င္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္းေကာ္မတီက စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ တင္ျပခ်က္မ်ားကို စစ္ေဆး ႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ အစိုးရ ႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ၀န္ႀကီးဌာနတို႔၏ ဘ႑ာေငြေၾကး အလြဲသုံးစားမႈမ်ား ေပၚေပါက္ လာပါကလည္း အေရး ယူႏုိင္မည္ ျဖစ္သည္။ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ သည္ စစ္အစိုးရ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးႏွင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ ခဲ့ေစကာမူ ဘ႑ာေငြ ဆုိသည္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္ပိုင္ ျပည္သူ႔ ဘ႑ာေငြေၾကးမ်ားပင္ ျဖစ္သည္။ ယင္း ဘ႑ာေငြေၾကးမ်ားကို တုိင္းျပည္ႏွင့္ ျပည္သူလူထု အက်ဳိးျပဳႏုိင္ေစေရး ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ သုံးစြဲျခင္း မဟုတ္ဘဲ အာဏာ တည္ၿမဲေရး အတြက္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ကိုယ္က်ဳိး အသုံးျပဳေရး အတြက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အမ်ားျပည္သူက ေရြးခ်ယ္ ခန္႔အပ္သည့္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အဆုံး အျဖတ္ အားျဖင့္သာ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည့္ ႏုိင္ငံေတာ္အဆင့္ စီမံကိန္းမ်ားကို အစိုးရအဖြဲ႔ အစည္းတစ္ရပ္၊ ၀န္ႀကီးဌာန တစ္ခုတည္း၏ အဆုံးအျဖတ္ျဖင့္ ဘ႑ာေငြေၾကးမ်ား သုံးစြဲလွ်င္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စစ္ေဆးရမည့္ တာ၀န္မွာ စာရင္းစစ္ခ်ဳပ္၏ တာ၀န္ ျဖစ္သည္။

န.၀.တ၊ န.အ.ဖ ျမန္မာႏုိင္ငံကို အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ့သည္မွာ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀)ေက်ာ္ ၾကာျမင့္ခဲ့သည္။ ယင္းႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အတြင္း လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားကို လႊတ္ေတာ္မ်ားတြင္ တက္ေရာက္ လာသည့္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအား ေမးခြန္းမ်ားေမးခြင့္ ျပဳရုံေလာက္ႏွင့္ လုံေလာက္သည္ဟူ၍ မွတ္ယူလုိ႔ မရသကဲ့သို႔၊ တက္ေရာက္ ၾကရသည့္ ကုိယ္စားလွယ္မ်ား အေနျဖင့္လည္း န.၀.တ၊ န.အ.ဖ ရႈပ္ခဲ့သည့္ အရႈပ္ထုပ္မွန္သမွ် မိမိတို႔ ေခါင္းေပၚတြင္ က်ေရာက္လာေတာ့မည္ ဟူသည့္ အသိစိတ္ကို အၿမဲႏွလုံးသြင္း ေနၾကရမည္ျဖစ္သည္။

အထူးသျဖင့္ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ လက္ထက္ သုံးစြဲခဲ့သည့္ ဘ႑ာေငြေၾကးမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ျပည္သူ႔ေငြ စာရင္း ေကာ္မတီႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား အားလုံးတုိ႔သည္ တိတိ က်က် စုံစမ္းစစ္ေဆးရန္ တာ၀န္ရွိသည္။ ယင္းကဲ့သို႔ စုံစမ္း စစ္ေဆးျခင္းမ်ားကို ျပဳလုပ္ လာႏုိင္သည့္ ေဘးအႏၱရာယ္မွ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ အတြက္ န.အ.ဖ အေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္မ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အာဏာမ်ားကို အပ္ႏွင္းျခင္း မရွိေသးမီ ဥပေဒမ်ားကို တခုၿပီးတခု ျပဌာန္း ကာကြယ္ေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။

သို႔ရာတြင္ ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ – ၄၄၅ တြင္ ျပဌာန္းထားသည္မွာ ယင္းအဖြဲ႔၊ သို႔မဟုတ္ အဖြဲ႔၀င္ တဦးဦး သို႔မဟုတ္ အစိုးရ အဖြဲ႔၀င္ တဦးဦး၏ တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အေပၚ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းတို႔အား တရား စြဲဆုိျခင္း၊ အေရးယူျခင္း မရွိေစရ ဟု ျပဌာန္း ထားျခင္းျဖစ္သည္။ တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ ဟူေသာ စကားရပ္ကုိ မည္ကဲ့သို႔ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိမည္နည္း။ ႏုိင္ငံေတာ္၏ ဘ႑ာေငြေၾကးမ်ားကုိ အလြဲသုံးစား လုပ္ျခင္း၊ ရ/သုံး မွန္းေျခထက္ ေက်ာ္လြန္သုံးစြဲျခင္း၊ ျပည္သူ႔ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္ ဆန္႔က်င္သည့္ ကိစၥရပ္မ်ားတြင္ ဘ႑ာေငြေၾကးမ်ား သုံးစြဲျခင္း စသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ တာ၀န္အရ ေဆာင္ရြက္သည္ဟူေသာ စကားရပ္တြင္ အႀကံဳး၀င္မႈ မရွိပါ။

ျပစ္မႈတရပ္ရပ္ကို က်ဴးလြန္ျခင္းသည္ အထက္လူႀကီး၏ တာ၀န္ေပးအပ္ခ်က္ အရ က်ဴးလြန္ ရပါသည္ ဟူ၍ အေၾကာင္း ျပရုံ သက္သက္ျဖင့္ ကင္းလြတ္ခြင့္ ရႏုိင္မည္မဟုတ္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ လက္ထက္ မိမိ အထက္ အရာရွိတုိ႔၏ အကာ အကြယ္ကို ရယူလ်က္၊ ေငြေၾကး အလြဲသုံးစားမႈ က်ဴးလြန္ျခင္း၊ အစိုးရကိုယ္တုိင္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဘ႑ာ ေငြေၾကးမ်ားကို အလြဲသုံးစား ျပဳလုပ္ျခင္းတုိ႔ကို ေဖၚထုတ္ရမည့္ တာ၀န္သည္ ျပည္သူ႔ေငြစာရင္း ေကာ္မတီႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ အားလုံး၏ သမုိင္းေပး တာ၀န္ ျဖစ္ၿပီး၊ န.၀.တ၊ န.အ.ဖ အေနျဖင့္လည္း ၄င္းတို႔သည္ တာ၀န္အရ လုပ္ေဆာင္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ျပစ္မႈမ်ား က်ဴးလြန္ ထားသည္ဆုိပါက ဖြဲ႔စည္း အုပ္ခ်ဳပ္ပုံ အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ – ၄၄၅ ၏ အကာ အကြယ္ကို ရရွိႏုိင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္း ေရးသား လိုက္ရပါသည္။

ေစာေက်ာ္ေက်ာ္မင္း

၁၅.၃.၂၀၁၀

]Ref: ABMA

0 comments:

အေပၚသို႔