..............................

Friday, February 18, 2011

ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားအတြက္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒ ျပ႒ာန္း

Thea Forbes |
ၾကာသပေတးေန႔၊ ေဖေဖၚဝါရီလ ၁၇ ရက္ ၂၀၁၁

မဇၩိမသတင္းဌာန ။ ။ နအဖ စစ္ေကာင္စီက `ႏိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရး အရွိန္အဟုန္ကို ပိုမို ဖြ႔ံၿဖိဳး တိုးတက္ေစရန္´ အတြက္ဟူ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကို မၾကာေသးခင္က ျပ႒ာန္း ေၾကညာလိုက္သည္။

အဆိုပါ ဥပေဒသည္ အလားအလာရွိေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို စီးပြားေရး မက္လံုးမ်ား၊ တည္ၿငိမ္မႈ ရွိရပါေစ့မည္ ဟူေသာ ကတိ ကဝတ္မ်ား ေပးၿပီး ဆြဲေဆာင္ရန္ ၾကိဳးပန္းခ်က္ တရပ္ျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊသည္ ရွင္းက်င့္ရွိ တ႐ုတ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္သို႔ လည္ပတ္ ေလ့လာခဲ့ရာမွ ျမန္မာ ႏိုင္ငံတြင္လည္း အလားတူ စီးပြားေရးဇုန္မ်ဳိး ထူေထာင္ရန္ အၾကံ ရလာခဲ့သည္ဟု ယံုၾကည္ရသည္။

ဥပေဒ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားထဲတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္၏ အဆင့္ျမင့္ နည္းပညာႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ လာေစရန္၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပိုမို ဖန္တီးေပးရန္ႏွင့္ အေျခခံ အေဆာက္အအံု ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေစရန္ ဟူ၍ ပါရွိသည္။

ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေစရန္အတြက္ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ား၊ ေျမယာ အေဆာက္ အအံု ေဖာ္ထုတ္ တည္ေဆာက္မည့္ သူမ်ားကို အခ်ဳိ႕ေသာ အခြင့္ထူးမ်ား ေပးထားသည္။

ဥပေဒအရ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားသည္ `ထုတ္လုပ္မႈေသာ္၎၊ ဝန္ေဆာင္မႈေသာ္၎ စတင္သည့္ ေန႔မွစ၍ ပထမ ၅ ႏွစ္ အတြင္း ပင္လယ္ရပ္ျခား တင္ပို႔ ေရာင္းခ်ရ ေငြမ်ားအား အျမတ္ခြန္ ကင္းလြတ္ခြင့္´ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္သည္ဟု ဆိုသည္။

ဤသို႔ ပထမ ၅ ႏွစ္ၿပီးေနာက္ ဒုတိယ ၅ ႏွစ္ကာလတြင္လည္း အျမတ္ခြန္ ၅ဝ % သက္သာခြင့္ကို ထပ္မံ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္ေသးသည္။ အရင္း အႏွီးမ်ား ထပ္ထည့္ၿပီး ေနာက္ထပ္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္မည္ ဆိုပါက မိမိတို႔ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား၏ တတိယ ၅ ႏွစ္ အတြင္း ရရွိလာသည့္ အျမတ္ေငြမ်ားမွလည္း ေနာက္ထပ္ ၅ဝ % သက္သာခြင့္ ထပ္မံ ေလွ်ာက္ထား ႏိုင္ေသးသည္။

မိမိတို႔လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အသံုးျပဳမည့္ ကုန္ၾကမ္းပစၥည္းမ်ား၊ စက္ပစၥည္းမ်ား အတြက္လည္း ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားသည္ အေကာက္ခြန္မဲ့ တင္သြင္းခြင့္ ရရွိၾကမည္ျဖစ္ကာ `အထူး စီးပြားေရးဇုန္ အတြင္း ထုတ္လုပ္ေသာ ပို႔ကုန္ပစၥည္းမ်ား အတြက္လည္း ကူးသန္း ေရာင္းဝယ္ေရး ခြန္ႏွင့္ ထပ္ဆင့္တိုး တဖ္ဘိုးခြန္ (VAT) လြတ္ၿငိမ္းခြင့္ျပဳရန္ ေလွ်ာက္ထားႏိုင္သည္´။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ စီမံခန္႔ခြဲေရးေကာ္မတီသည္ သက္ဆိုင္ရာ အစိုးရ ဌာနမ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္းညွိႏိႈင္း၍ `ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၏ ဥစၥာပစၥည္း၊ အျမတ္ႏွင့္ အျခား အခြင့္အေရးမ်ားကို တည္ဆဲ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ အညီ အကာအကြယ္ ေပးသြားမည္´ ဟု အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။

သို႔ေသာ္ အထူးစီးပြားေရးဇုန္ႏွင့္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးကို ျမႇင့္တင္ႏိုင္ကာ စစ္မွန္ေသာ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေရး အတြက္ တိုင္းျပည္ စီးပြားေရးတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္က ဝင္ေရာက္ စြက္ဖက္ေနျခင္း မ်ားႏွင့္ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ကိုယ့္လူကိုယ္ အခြင့္အေရး ေပးသည့္ စနစ္ကို တကယ္တမ္း ထိန္းခ်ဳပ္ ဟန္႔တားျခင္း ျပဳႏိုင္မည္ေလာ ဆုိသည့္ အခ်က္ကိုမူ ေစာင့္ၾကည့္ ရဦးမည္ျဖစ္သည္။

ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ မက္ကြဲယားတကၠသိုလ္ (Macquarie University) ရွိ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔ၾကီးမွ ေရွာင္တားနဲလ္ Sean Turnell ကမူ နအဖ သည္ အထူး စီးပြားေရးဇုန္တရပ္ အမွန္တကယ္ မည္သုိ႔ လည္ပတ္ လုပ္ကိုင္ေနသည္ ဆိုသည္ကို အေပၚယံမွ်သာ နားလည္သည္ဟု ဆိုသည္။

`ျမန္မာ့စီးပြားေရး အခင္းအက်င္းမွာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းမ်ား အမွန္တကယ္ ေပၚေပါက္ ေနသည္ ဟူသည့္ မည္သည့္ အရိပ္အေယာင္မွ် မေတြ႔ရေသးပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒါနဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ ေတြသာ ျဖစ္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ရွိခဲ့တယ္ ဆိုရင္ေတာင္ ေရြးေကာက္ပြဲ ၿပီးကတည္းက ပိုလို႔ေတာင္ ေနာက္ျပန္ ဆုတ္ကုန္ေသးတယ္´ ဟု သူက မဇၩိမကို ေျပာသည္။

`စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ တကယ္ကို ေနာက္ျပန္ဆုတ္ေနတာပါ။ ေခါင္းေဆာင္မႈ ကလည္း အရင္အတိုင္းပဲ၊ ျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲေရး လုပ္ငန္းကို အလြန္ ဆန္႔က်င္တဲ့ သူေတြ´ ဟု သူက ဆိုသည္။

တိုင္းျပည္တြင္း တည္ၿငိမ္မႈမရွိျခင္း၊ အေျခခံအေဆာက္အအံု ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္း၊ ယံုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ နည္းပါးျခင္း စသည္ တို႔ေၾကာင့္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား အတြက္ ျမန္မာ့ အထူးစီးပြားေရး ဇုန္အတြင္း ဝင္ေရာက္ လုပ္ကိုင္၍ အက်ဳိးအျမတ္ ရရွိရန္ေသာ္၎၊ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးတြင္ ပါဝင္ လုပ္ကိုင္ ေဆာင္ရြက္ရန္၎ အားပ်က္ဖြယ္ ျဖစ္ေနသည္။

`ျမန္မာ့အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒရဲ႕ ျပႆနာၾကီးက၊ ဟုတ္ၿပီ .. ဒါ ဥပေဒတခုပဲ ဆိုပါေတာ့၊ ဒါေပမဲ့ ဒီဥပေဒထဲ တကယ္တမ္း ဘာပါတယ္ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္ဖို႔ လိုေသးတယ္´ ဟု တားနဲလ္က ေျပာသည္။

သူက ျမန္မာတိုင္းဂ်ာနယ္ တည္ေထာင္သူ ေရာ့စ္ဒန္ကေလကို လူဝင္မႈၾကီးၾကပ္ေရးဥပေဒ ေဖာက္ဖ်က္ မႈမ်ားျဖင့္ မၾကာ ေသးခင္က ဖမ္းဆီး ခဲ့သည္ကို ေထာက္ျပသည္။ သူႏွင့္အတူ ဂ်ာနယ္ကို ပူးတြဲပိုင္ဆိုင္သူ ျမန္မာလူမ်ဳိးႏွင့္ ပိုင္ဆိုင္မႈ အျငင္းပြားမႈမ်ား ေပၚေပါက္အၿပီး ထိုသို႔ ဖမ္းဆီးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

`ဒီလို တကယ့္ကို အႏၲရာယ္မ်ားတဲ့ အခင္းအက်င္းမ်ဳိးမွာ ဘယ္ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမွ တကယ္တမ္း သြားၿပီး အလုပ္ မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဥပေဒ စိုးမိုးမႈ ရွိရမယ္ဆိုတဲ့ အျမင္မ်ဳိးရွိတဲ့ အစိုးရမ်ဳိး က်ေနာ္တို႔မွာ မရွိဘူး။ သူတို႔က ထင္သလို လုပ္ေနတာ။ သူတို႔လမ္းမွာ အတားအဆီး ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြဆို ရွင္းပစ္မွာပဲ´ ဟု သူက ေျပာသည္။

သို႔ေသာ္ ျမန္မာ့အေရး အာဆီယံပါလီမန္အဖြဲ႔ၾကီး AIPMC ဥကၠ႒ ခ႐ိုင္စစ္ခၽြန္နာဗန္ Kraisak Choonhavan ကမူ ျမန္မာ ႏိုင္ငံအေပၚ ထားရွိေသာ ႏိုင္ငံတကာ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႔ အေရးယူမႈမ်ားကို ဖယ္ရွား လိုက္ပါက အေနာက္ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္က ဝင္ေရာက္ ျမႇဳပ္ႏွံမည့္သူမ်ား မရွားႏိုင္ပါ၊ အထူးသျဖင့္ အိႏၵိယ၊ တ႐ုတ္၊ ထိုင္းႏိုင္ငံတို႔ကို စြမ္းအင္ ေထာက္ပံ့ေရး အတြက္ အၿပိဳင္အဆိုင္ အလုအယက္ ဝင္လာၾကမည္ဟု ဆိုသည္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒကို ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား အလုပ္အကိုင္ ရရွိေရးအတြက္ ရည္ရြယ္ ျပဳလုပ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ လုပ္သားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းေသာ ကိစၥမ်ား အခန္း ပုဒ္မ ၁၁ တြင္ `စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ား စတင္သည္မွ ပထမ ၅ ႏွစ္ ကုန္ဆံုးသည့္အခ်ိန္တြင္ ကၽြမ္းက်င္ လုပ္သားမ်ား၊ အတတ္ ပညာရွင္မ်ား၊ ပါရဂူမ်ား စသည္တို႔ကို ခန္႔ထားရာတြင္ အနည္းဆံုး ႏိုင္ငံသား ၂၅ % ခန္႔ထားရမည္ ျဖစ္ၿပီး၊ ဒုတိယ ၅ ႏွစ္ ကုန္ဆံုးသည့္ အခ်ိန္တြင္ အနည္းဆံုး ၅ဝ % ခန္႔ထားရမည္ ျဖစ္၍ တတိယ ၅ ႏွစ္ကာလ ကုန္ဆံုးခ်ိန္တြင္မူ ၇၅ % ခန္႔ထားရမည္´ ဟု ျပ႒ာန္း သတ္မွတ္ထားသည္။

`ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္း အျခားလုပ္ခလစာမ်ားအေပၚ သက္ေရာက္မႈ ရွိေစရန္ႏွင့္ တန္းတူညီမွ်မႈ ရွိေရး အတြက္ ဆိုလွ်င္ ဤ စီးပြားေရးဇုန္မ်ားသည္ အထူး ၾကီးမားၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ ရွိရမည္ ျဖစ္သည္´ ဟု ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေစာင့္ၾကည့္ေရး အဖြဲ႔မွပင္ျဖစ္ေသာ ေဒါက္ေတာ အယ္လီစန္ဗီကာရီ Dr. Alison Vicary က ေျပာသည္။

`စည္းကမ္းခ်က္မ်ား ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားျခင္းသည္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားတြက္ စရိတ္ တိုးေစသည္။ ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံ လိုသူမ်ားကို စိတ္ဝင္စားမႈ နည္းေစသည္။ လုပ္သားမ်ားကို ေလ့က်င့္သင္တန္း ေပးျခင္းသည္သာ အျပဳသေဘာ ေဆာင္သည္ သို႔ေသာ္ စီးပြားေရးလုပ္ ငန္းမ်ားအေနႏွင့္ သူတုိ႔ႏွင့္ မဆိုင္ဘဲ အျခားသူမ်ား ေကာင္းစားေရး အတြက္ လုပ္ကိုင္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ဳိးတြင္ ေငြကုန္ခံလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ´ ဟု သူက ဆုိသည္။

လုပ္သားမ်ားကို ထိခိုက္ေစသည့္ အဓိကအခ်က္မွာ ကၽြမ္းက်င္ပညာသည္မ်ား၊ လုပ္သားမ်ား၏ ပညာေရး ေရခ်ိန္ နိမ့္က်ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ႏိုင္သည္။ အျခား အေရွ႕ေတာင္အာရွ ႏိုင္ငံမ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ျမန္မာႏိုင္ငံက ေလာေလာဆယ္ ပညာေရးအတြက္ အသံုးျပဳေနေသာ ဘတ္ဂ်က္သည္ အနည္းဆံုး ျဖစ္သည္။

`ဤအေျခအေန ဤဝန္းက်င္မ်ဳိးသည္ အထူးကၽြမ္းက်င္လုပ္သားမ်ား၊ အထူးေလ့က်င့္ သင္ၾကား ေပးထားေသာ လုပ္သားမ်ား ေပၚထြက္ လာႏိုင္သည့္ ဝန္းက်င္မ်ဳိး မဟုတ္ပါ´ ဟု တားနဲလ္က ေျပာသည္။

ပညာေရးတြင္ ခ်ဳိ႕တဲ့ျခင္းႏွင့္ ေဒသခံမ်ား ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ျခင္း နည္းပါးျခင္းတို႔ေၾကာင့္ ယခု ရည္ရြယ္ထားေသာ အထူး စီးပြားေရးဇုန္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အခ်ဳိ႕ကိုသာ ကြက္ၿပီး အက်ဳိးျပဳမည့္ လုပ္သားေစ်းကြက္ တခု ျဖစ္ေန လိမ့္မည္ျဖစ္သည္။ ယခု ဥပေဒသည္ စာရြက္ေပၚတြင္ ၾကည့္ရသည့္ အတိုင္းဆိုလွ်င္ ေကာင္းပံုရေၾကာင္း၊ သို႔ေသာ္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားမ်ား ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ခြင့္မူ နည္းပါး လိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေရႊဓာတ္ေငြ႔လႈပ္ရွားမႈ အဖြဲ႔၏ ညွိႏႈိင္းေဆာင္ရြက္ေရးမႉး ဝမ္းေအာင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

`ဒါ .. ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈက႑နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ မီဒီယာမွာ အျပေကာင္း႐ံုေလာက္ လုပ္တာ။ ဒါေပမဲ့ တကယ္သာ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ ေဘာင္အတြင္းမွာ တကယ့္ကို ေကာင္းတဲ့ မူေဘာင္ေတြ ေပၚလာေအာင္ လုပ္ဖို႔ဆိုရင္ လူထု အေျချပဳ အဖြဲ႔ေတြ အမ်ားၾကီးနဲ႔ ထိေတြ႔ဖို႔လိုမယ္၊ ဒီလို မူေဘာင္မ်ဳိးအတြင္းမွာ ေဒသခံေတြရဲ႕ အျမင္ေတြကိုလည္း ေျပာၾကားခြင့္ ေပးရမယ္´ ဟု သူက ဆုိသည္။

အထူးစီးပြားေရးဇုန္ ဥပေဒက စီးပြားေရးဇုန္အတြင္း ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ားကို ပစၥည္းပိုင္ဆိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးမ်ား ေပးထားသည္။ သို႔ေသာ္ တားနဲလ္ကမူ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ အၿမဲတမ္း ျဖစ္ေနသည္မွာ ဥပေဒက တျခား၊ လက္ေတြ႔ ျဖစ္ေနသည္က တျခားသာ ျဖစ္သည္ဟု အခိုင္အမာ ေျပာေနသည္။

`ျမန္မာ့သမိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြအေပၚ အႏိုင္က်င့္တာ၊ ပစၥည္းဥစၥာေတြကို သိမ္းဆည္းတာ၊ သူတုိ႔ကို ဆန္႔က်င္အႏၲရာယ္ ျပဳတာေတြ အၿမဲေတြ႔ခဲ့ရတယ္´ ဟု သူက ေျပာသည္။

`ဒါေတြအားလံုး အလုပ္ျဖစ္ဖို႔ဆိုရင္ ဒီလုိေကာင္းတဲ့ ကိစၥေတြ အကုန္လံုးကို ဒီအစိုးရက အကာ အကြယ္ ေပးဖို႔ အာမခံ ခ်က္ေပး ထားပါ့မယ္၊ အထူးသျဖင့္ ပစၥည္း ဥစၥာ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးလို ကိစၥမ်ဳိးေတြကို အကာအကြယ္ ေပးထားပါ့မယ္လို႔ ယံုၾကည္ရမွ ျဖစ္မယ္။ ဒီလိုယံုၾကည္မႈမ်ဳိး ဘယ္သူ႔မွာမွ ရွိမယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ မထင္ဘူး´ ဟု သူက ဆက္လက္ေျပာဆိုသြားသည္။

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔