..............................

Wednesday, February 2, 2011

သံပတ္ေပးထားေသာ စက္ရုပ္မ်ားေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရး အလွမ္း ေ၀းေနဆဲ

Wednesday, 02 February 2011

“အဆင့္ဆင့္တုိင္းမွာ ဒီမိုကေရစီျဖစ္ထြန္းဖို႔အတြက္ အေျခအေန လံုး၀ မေပးေသးပါဘူး။ လႊတ္ေတာ္ ဖြင့္ပြဲမွာတင္ပဲ ဒီမုိကေရစီလမ္းစ ေပ်ာက္ဆံုးေနတာ ထင္ရွား လွပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီ ပညာေရးစနစ္ ျဖစ္ဖုိ႔အတြက္ ေမွ်ာ္လင့္လို႔ မရေသးဘူး။”

မႏၱေလးတုိင္းမွ အထက္တန္းျပ ေက်ာင္းဆရာ ဦးမ်ဳိးသိဏ္းက ေမာကၡသို႔ ေျပာျပခဲ့သည္။

“လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားအေနျဖင့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝးမ်ားတြင္ သူျဖဴရင္ ငါမည္းမွာပဲ ဆိုသည့္ စိတ္မ်ဳိး မထားရန္၊ စကားႏိုင္လု ေျပာျခင္း မျပဳရန္ လိုေၾကာင္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေဝး မ်ားသည္ စကားရည္လုပဲြမ်ဳိး မျဖစ္ေစရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း” ဦးခင္ေအာင္ျမင့္ကို ကိုးကား၍ အဂၤါေန႔ထုတ္ ေၾကးမံု သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပသည္။

ေတာင္ၾကီး ဆရာအတတ္ပညာေကာလိပ္ နည္းျပတစ္ဦးျဖစ္သူ နန္းမိုခမ္းက ဆရာ အတတ္ ပညာေရး သင္တန္းမ်ားတြင္ ကေလးမ်ားကို ေျပာဆို တတ္ေအာင္၊ မိမိ အျမင္တို႔ကို ရဲတင္း ပြင့္လင္းစြာ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ ေျပာတတ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ သင္ၾကား ေပးျခင္းတို႔မွာ အေရးၾကီးေသာ သင္ရိုးမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္အတြင္ တံုဏိွဘာေ၀ ျငိမ္သက္စြာ ေနထုိင္ၾကပံုတို႔မွာ ရီစရာ ေကာင္းေသာ သံပတ္ ေပးထားသည့္ စက္ရုပ္မ်ားႏွင့္ တူေနေၾကာင္းကို ေမာကၡသို႔ ေျပာျပခဲ့သည္။

ျမန္မာ့ပညာေရး သုေတသီတစ္ဦးျဖစ္သည့္ ဆရာေမာရက ေမာကၡသို႔ ေျပာျပရာတြင္ “အေခ်အတင္ ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုျခင္းကို စာသင္ ခန္းမ်ားအတြင္း ေလ့က်င့္ ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။ ဤသည္မွာ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ ဖြံ႔ျဖိဳးေစရန္ အတြက္ ပ်ဳိးေထာင္မႈ အေျခခံပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အနာဂတ္ ကာလမ်ားတြင္ လူ႔ အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း ေဆြးေႏြး ေျပာဆိုျခင္း၊ မတူေသာ အျမင္မ်ားကို တင္ျပ တတ္ျခင္းႏွင့္ အျပန္အလွန္ နားေထာင္ တတ္ျခင္းတို႔အတြက္ အထူး အေရးၾကီးေၾကာင္း၊ သို႔ရာတြင္ လႊတ္ေတာ္တြင္ ဤအခြင့္ အလမ္းမ်ားကို ပိတ္ပင္ ထားရွိျခင္းမွာ စံျပဳစရာ မရွိေသးေသာ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြင္း ကေလးမ်ား ပညာသင္ၾကား ေနရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ စကားႏုိင္လု ေျပာဆိုျခင္း debate မွာ ပညာသင္ၾကားေရး နည္းလမ္း တစ္ခုျဖစ္သည့္ အတြက္ စာသင္ခန္းမ်ားတြင္ လမ္းဖြင့္ ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆိုပါသည္။

Ref: ေမာကၡ

0 comments:

အေပၚသို႔