..............................

Thursday, June 24, 2010

သာကီႏွင့္ နာဇီ

ဘိုဘိုလန္းစင္
ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ဇြန္လ ၂၃

ခုတေလာ ျမန္မာနဲ႔ဗမာ ဘာကြာသလဲ၊ ျမန္မာျပည္နဲ႔ဘားမား ဘယ္စကားလုံးက လက္ရွိ က်ေနာ္တုိ႔ႏုိင္ငံကုိ ကုိယ္စားျပဳ ႏုိင္မလဲဆုိတာ ေျပာျဖစ္ၾကသည္။ ေျပာရင္းဆုိရင္း တုိ႔ဗမာဝါဒတြင္ နာဇီကဲ့သုိ႔ လူမ်ိဳး သန္႔စင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္တာမ်ိဳးေတြ ပါသလားဆုိတာ ေမးသူက ရွိလာသည္။ တုိ႔ဗမာေတြ လက္ဝဲေစာ္ မနံခဲ့ရင္ ကုလားမ်ိဳး ျဖဳတ္ေရး၊ အဓမၼ ဗုဒၶသာသနာျပဳ တာေတြ ေပၚလာႏုိင္မယ္ဟုသာ အေတြး ေပါက္မိသည္။ ဤအျမင္ကုိ ဗမာျပည္သည္ တုိ႔ျပည္ ဗမာစာသည္ တုိ႔စာ စသည့္ ေက်ာင္းဖတ္ စာအုပ္သမုိင္းႏွင့္ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒကုိ အထုံ ကူးလာခဲ့သည့္ ျမန္မာအမ်ားစု အေနျဖင့္ လက္ခံမည္မဟုတ္။ ဂလုိဘယ္ေခတ္ဟု တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ေနၾကေသာ္လဲ စစ္ေအးလက္က်န္ ဤတုိင္းျပည္ကေလးတြင္ ခုထိ သာကီမ်ိဳး ဆုိသည့္ တုိ႔ဗမာယုံတမ္း မွန္နန္းထဲက ဒ႑ာရီဇာတ္လမ္းကုိ မယုံၾကည္လွ်င္ေတာင္ အသုံးခ်ေနဆဲျဖစ္သည့့္ ပညာတတ္ ဆုိေသာ ပုဂၢိဳလ္အမ်ားလဲ ရွိဆဲ မဟုတ္ပါလား။

တုိ႔ဗမာဝါဒႏွင့္ မိႈင္းစာေပက ကေန႔ ျမန္မာအမ်ိဳးသားေရး လကၡဏာ၏ အမိအဖပမာ

ေလာေလာဆယ္ဆယ္ ေမ ၃ဝ ဒီပဲယင္းေန႔ကပဲ တုိ႔ဗမာေၾကညာစာတမ္းက အႏွစ္ ၈ဝ ျပည့္သြားသည္။ ပါေမာကၡ ေဒၚခင္ရီ ၏ ေကာနဲလ္တကၠသုိလ္မွ ထုတ္ေသာ တုိ႔ဗမာ လႈပ္ရွားမွု စာအုပ္တြင္ ၁၉၈၈ထိ ျမန္မာႏုိင္ငံေရးသမုိင္းကုိ သခင္မ်ား ႀကီးစုိးေၾကာင္း သုံးသပ္ထားသည္။ ထုိ႔ေနာက္ အဆက္ျဖစ္ေသာ ျမန္မာႏုိင္ငံေရး ေလာက တုိက္ပြဲမ်ားတြင္ တုိ႔ဗမာမ်ိဳးခ်စ္ လကၡဏာ သြင္ျပင္ျဖစ္ေသာ ေတာ္လွန္ေရး စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ ႏုိင္ငံျခား ဆန္႔က်င္ေရးတုိ႔ ႀကီးစုိးဆဲဟု က်ေနာ္ ျဖည့္စြက္ ေျပာခ်င္သည္။ ထုိတုိ႔ဗမာ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒသည္ အစဥ္အလာ ျမန္မာအမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈႏွင့္ ဘာကြာသလဲ ေမးလာရင္ ပုိျပင္းသည္၊ ပုိၾကြသည္၊ ဥေရာပ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒပုံစံ လူမ်ိဳး အေျချပဳ တုိင္းျပည္စံနစ္ကုိ ပႏၷက္ခ်ခဲ့သည္ (တနည္း အႏွစ္ ၆ဝေက်ာ္ ျပည္ တြင္းစစ္ကုိ မီးရႈိ႕ေပးခဲ့သည္) ဟု ဆုိရမည္။ ထုိထက္ ဗမာ/ျမန္မာ ဆုိေသာ အနက္တူ စကားႏွစ္လုံးကုိ ကလဖန္ထုိးပီး တုိင္းရင္းသားေတြကုိ ျမန္မာဇာတ္သြင္းဖုိ႔ သခင္/ဦးႏု၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေနဝင္းႏွင့္ တပည့္ႀကီးမ်ား ျမန္မာ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒီႀကီးမ်ား ဤဝါဒကုိ သုံး၍ အႏွစ္ ၈ဝ လုံးလုံး အကြက္ခ် ခဲ့သည္ဟုသာ ယူဆသည္။ ျမန္မာျပည္/ႏုိင္ငံဆုိသည့္ စကားရပ္သည္ တုိင္းျပည္၏ လူဦးေရ သုံးပုံ ႏွစ္ပုံႏွင့္ က်န္တပုံအၾကား တကယ့္ ေလာင္စာ ျဖစ္လာသည္။ “ ဒါတုိ႔ေျပ ဒါတုိ႔ေျမ ဒါငါတုိ႔ေျပ ...တုိ႔ ဗမာေျပကုိ တုိင္းရင္းသား အကုန္အစင္ တုိ႔ေျပလုိ႔ မွတ္ထင္” စသည္ျဖင့္ ဝုိင္အမ္ဘီ သခင္တင္က စာျပဳစပ္ဆုိခဲ့သည့္ သီခ်င္းမွာ ျမန္မာ အမ်ားစုၾကား ေသြးထုိး ေပးႏုိင္ခဲ့ေသာ္ျငား အင္ဒုိနီးရွား၊ ဂရိတ္ၿဗိတိန္တုိ႔ ကဲ့သုိ႔ တုိင္းရင္းသား အမ်ားဆုိင္ ႏုိင္ငံေရး ပုံရိပ္တခု ျဖစ္ေအာင္ မေဆာက္တည္ ႏုိင္ခဲ့ပါ။

မုိက္ကယ္ေအာင္သြင္က ဦးကုလားရာဇဝင္ကုိ ကုိးကား၍ ၁၈ ရာစု ေညာင္ရမ္း ေခတ္ကပင္ အဝ ေရႊနန္းကုိ အေျချပဳပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ ဟူေသာ ႏုိင္ငံေရး အမွတ္သညာတခု ေပၚထြက္ေနပီဟု ေရးဖူးသည္။ ဤသုိ႔ အခုိင္အမာ ဆုိႏုိင္ရန္ အုပ္စုိးသူ ပေဒသရာဇ္ႏွင့္ နီးစပ္ရာ ပညာရွိမ်ား ျပဳစုသည့္ စာေပကုိ ကုိးကားသည္ထက္ လက္ေအာက္ခံ ျမန္မာ မဟုတ္ေသာ တပါးလူမ်ိဳးမ်ား အျမင္၊ ျမန္မာ ေက်းေတာ္မ်ိဳးတုိ႔၏ အသံကုိပဲ ပုိရေအာင္ နားေထာင္သင့္သည္ ထင္ပါသည္။ အမွန္မေတာ့ ကုန္းေဘာင္ေခတ္ေႏွာင္း နယ္ခ်ဲ႕ႏွင့္ ႏွာေခါင္းခ်င္း တုိးမိၾကခ်ိန္မွ တမၸဒီပ သုနာပရႏၲ စသည့္ တုိင္းႀကီးမ်ား၏ သခင္ဘဝမွသည္ ျမန္မာ ဘုရင့္ႏုိင္ငံဟူပီး ေပၚထြက္လာရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ရေသာ အညာ ပေဒသရာဇ္မ်ားသည္ မွန္နန္းစသည့္ ရာဇဝင္သစ္မ်ား ေရးပီး ျမန္မာမင္းကုိ ဘုရားႏွင့္ အမ်ိဳးဆက္ရသည္။ ပုဂံမင္းဆက္အစ ပ်ဴေစာထီးဟာ နဂါးမႏွင့္ ေနမင္းသားညားပီး ဥ, ဥရာက ေပါက္သည့္သားဆုိေသာ ယခင္ရာဇဝင္ ေဟာင္းမ်ားကုိလဲ ဝါဒျဖန္႔ ပုံစံသစ္အတြက္ ျငင္းခ်က္ ထုတ္ရသည္။ သုိ႔ေသာ္ နန္းလုပြဲမ်ားႏွင့္ နစ္မြန္းပီး တုိင္းျပည္ကုိ စံနစ္တက် အေျခမဖြဲ႔ႏုိင္ေသာ ကုန္းေဘာင္ မင္းဆက္သည္ တတိယ အဂၤလိပ္-ျမန္မာ စစ္ပြဲတြင္ မိစၧာဒိ႒ိ ကုလားရန္မွ သာသနာေတာ္ကုိ ကာကြယ္ရန္ဟု ဘာသာေရး ဘန္းျပပီး လူထုကုိ စည္း႐ုံးခဲ့ရေသာ္လဲ ေဆးခ်က္က မမီေတာ့ေပ။ မႏၲေလး ပ်က္ခ်ိန္ထိ ဘုရင္ႏွင့္ ေဒသ အႀကီးအကဲကုိ သစၥာခံမႈမွ အပ လူမ်ိဳးႏွင့္ ႏုိင္ငံဟု တသီးတျခား မွတ္စြဲမႈ မရွိေသးေသာေၾကာင့္ ေရွးဦး လက္နက္ကုိင္ ထၾကြမႈမ်ားမွာ ကန္ေရျပင္ကုိ ခဲေပါက္သကဲ့သုိ႔ ငါးမမိဘဲ (အာဏာ ဗဟုိခ်က္ကုိ မထိပါးႏုိင္ဘဲ) နိဂုံး ခ်ဳပ္ခဲ့ရသည္။

သုဓမၼာ သာသနာပုိင္ႏွင့္ တကြ မင္းစုိးရာဇာ အမ်ားစုကလဲ ကုိလုိနီအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အျမစ္တြယ္ေအာင္ အားျဖည့္ ေထာက္မ ခဲ့ၾကသည္။ ဝုိင္အမ္ဘီေအမွ အစ ႏုိင္ငံေရး ေခတ္ဦး အႏွစ္ ၂ဝ အတြင္း အမ်ိဳး ဘာသာ, သာသနာ ပညာ ဟူေသာ ဝံသာႏု အမ်ိဳးသားေရး လႈပ္ရွားမႈမ်ားမွ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာတည္းဟူေသာ တုိင္းျပည္တြင္ ႀကီးစုိးေနသည့္ အိႏၵိယႏြယ္ဖြား မ်ားႏွင့္ ကြဲျပားသည့္ သီးျခား လကၡဏာကုိ ပုံေဖာ္ရန္ အားထုတ္ေသာ္လဲ ပေဒသရာဇ္ အေငြ႔ မျပယ္ႏုိင္ဘဲ အုပ္စုိးသူ တုိင္းျခားသားတုိ႔ထံမွ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအဆင့္ တုိးတက္ဖုိ႔သာ ပဓာန ျပဳသည္ကုိ ေတြ႔ရသည္။ ဦးဥတၱမ၏ မေၾကာက္တရား လႈ႔ံေဆာ္မႈ၊ ဝံသာႏု ဘူးအသင္းမ်ား၊ အရွင္စုိးသိမ္း ဂ်ီစီဘီေအ စသည္တုိ႔ေလာက္သာ ရဲဝံ့မွႈတြင္ ေျပာစမွတ္ ရွိေလသည္။ တုိ႔ဗမာ ေၾကညာစာတမ္း ထြက္ပီးေနာက္မွသာ တုိင္းျပည္၊ လူမ်ဳိး၊ ဘာသာစကားေပၚ အေျချပဳသည့္ ဥေရာပပုံစံ အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒ အိႏၵိယ လက္နက္ႏုိင္ငံ အဝင္ ျမန္မာျပည္နယ္တြင္ အေျခတည္ဟု ယူသင့္သည္။ ဤကား တုိ႔ဗမာ၏ လာရာလမ္းျဖစ္သည္။

ပထမ ကုလား-ဗမာ အဓိက႐ုဏ္း ပီးပီးခ်င္း ျဖန္႔ခ်ိသည့္ တုိ႔ဗမာ ေၾကညာစာတမ္းမွာ အိႏၵိယ ႏြယ္ဖြားမ်ားႏွင့္ လူမ်ိဳးျခားမ်ား လက္မွ စီးပြားေရးကုိ ဗမာ့လက္ထဲ ျပန္ေရာက္ဖုိ႔၊ လုံးဝ လြတ္လပ္ဖုိ႔ကုိ သံကုန္ျမႇင့္၍ ေတာင္းဆုိသည္။ ဗမာဟူေသာ ေရွးေရွး ကထဲက ေျပာစကား၊ တုိ႔ဟူေသာ ေန႔စဥ္ေျပာစကား ႐ုိး႐ုိးတုိ႔ကုိ ေပါင္းစပ္၍“ အုိ အခ်င္း အမ်ိဳးသား တုိ႔ဗမာတုိ႔” ဟု သခင္ဘေသာင္း ေၾကြးေၾကာ္ လုိက္ခ်ိန္တြင္ အိပ္ေနၾကေသာ ဗမာမ်ား ႏုိးၾကားလာပီး ႏွလုံးသည္းပြတ္မ်ား ဆြဆြခုန္လာ သည္ဟု ေမာင္ထင္က အမွတ္တရစကား ဆုိခဲ့သည္။ ဤမွစပီး နစ္ေရွး၏ ပဲ့တင္သံကုိ ၾကားလုိက္ရသလုိ နာဇီ ဖက္ဆစ္စသည့္ လာေတာ့မည့္ လက်္ာစြန္း အမ်ိဳးသားေရး ဝါဒၾကမ္းမ်ားကလဲ စီးပြားပ်က္ကပ္ႏွင့္ လယ္သမားသူပုန္ ထခါနီး ႏုိင္ငံေရး ေသေနေသာ ျမန္မာျပည္ကုိ အာဠာဝက ေဆးထုိးလုိက္သျဖင့္ ေရွ႕ေလွ်ာက္ တုိင္းေရး ျပည္ေရးမွာ ဆူပြက္ လာေတာ့သည္။

ျခစားေနေသာ သတၱိေၾကာင္ ႏုိင္ငံေရး လက္ေဟာင္းႀကီးမ်ား လက္မွ ႏုိင္ငံေရး ၾသဇာသည္ လူငယ္လူဆူေလးမ်ား လက္သုိ႔ ေျပာင္းေရြ႕လာ၏။ ပေဒသရာဇ္သံ ဓနရွင္သံ ပညာတတ္သံ ပါလွေသာ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ကလပ္ထဲက လူ႔မလုိင္ ႏုိင္ငံေရး ကစားပြဲမ်ားထက္ လမ္းေပၚ ႏုိင္ငံေရးဟု ဆုိၾကမည့္ သပိတ္ေတြ အစည္းအ႐ုံးေတြ ေက်ာမြဲေတြဘက္ ႏုိင္ငံေရး ေရခ်ိန္က လွည့္လာသည္။

ထုိ႔ေနာက္ အားလုံးသိသည့္အတုိင္း ကမၻာစစ္အမွီျပဳ၍ ဗမာပုိင္ စစ္တပ္ဖြဲ႔ကာ လြတ္လပ္ေရးလမ္းစေပၚ ေရာက္ခဲ့သည္။

သခင္ဘေသာင္းမွာ တုိ႔ဗမာတုိ႔၏ ဖန္ဆင္းရွင္ျဖစ္ေသာ္ျငား မစၥတာေမာင္မႈိင္းကဲ့သုိ႔ ႏုိင္ငံေရးဝါရင့္ မ်ိဳးခ်စ္ သတင္းစာ ဆရာ ပညာရွင္ႀကီး သခင္ဘြဲ႔ခံခ်ိန္မွ စပီး အစည္းအ႐ုံးသိကၡာ ပုိႀကီးလာသည္။ ေအာင္ဆန္း၊ ဗဟိန္း၊ သန္းထြန္း၊ စုိး စသည့္ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းႏွင့္ ျပင္ပက လက္ဝဲယိမ္း လူငယ္ေတြ ဝင္လာခ်ိန္တြင္ ကုလားမုန္း တုိ႔ဗမာဝါဒမွသည္ ဘုံဝါဒ လမ္းေၾကာင္းေပၚ တက္လာသည္။ မိႈင္းဋီကာႏွင့္ နဂါးနီ စာအုပ္ေလးမ်ားက စစ္ပီးေခတ္မွ ယေန႔ထိ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းကုိ (လက္ဝဲသံ ေပ်ာ့သြားသည္မွ အပ) ႐ုိက္ခတ္ဆဲျဖစ္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ဖာနီဗယ္ ေရးဖူးသလုိ ျမန္မာ လက္ဝဲသမား ဟူသည္ အမ်ိဳးသားေရးဝါဒီ မ်ားသာျဖစ္သည္။ ကုိယ္ေတာ္မႈိင္းတြင္ ပေဒသရာဇ္ အစြဲ မေပ်ာက္သကဲ့သုိ႔ ဂႏၶီစိန္ဟု တြင္ခဲ့ေသာ သခင္ဗစိန္မွ ဖက္ဆစ္ နာဇီကုိ အားက်သည့္ စကားေတြ ေျပာလာပီး ဂ်ပန္ႏွင့္ ပူးေပါင္းရန္ လုိလားလာခဲ့သည္။ လူႀကီးလူငယ္ ပညာမဲ့ ပညာတတ္ လက်္ာ လက္ဝဲပဋိပကၡမွာ အေပၚယံ ပုဂၢိဳလ္ေရး ျပႆနာမွ အစျပဳပီး အသင္း ႏွစ္ျခမ္း ကြဲခဲ့ရသည္။ လက်္ာျခမ္း ဗစိန္-ထြန္း အုပ္ဂုိဏ္းမွာ ဂ်ပန္ေခတ္တြင္ ဗေမာ္-ေအာင္ဆန္း ႏုိင္ငံေရး သဟာယကုိ မယွဥ္ႏုိင္သျဖင့္ (တပ္ထဲတြင္ေတာ့ သူတုိ႔တပည့္ ဗုိလ္ေနဝင္းက တစင္ေထာင္ႏုိင္လာသည္) မဟာမိတ္ အဝင္တြင္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ကုိ လူသတ္မႈႏွင့္ တရားစြဲဖုိ႔ နယ္ခ်ဲ႕အၾကံအစည္ကုိ ရဲေဘာ္သုံးက်ိပ္ဝင္ သခင္ထြန္းအုပ္က သက္ေသခံေပးသည္ထိ အ႐ုပ္ဆုိးခဲ့ရသည္။ ဆင္းမလားျပန္ ဆာေပၚထြန္း၏ အဂၤလိပ္ႏွင့္ အလြမ္းသင့္သည့္ အစုိးရႏွင့္ ဘုရင္ခံခန္႔ လႊတ္ေတာ္တြင္လဲ သခင္ထြန္းအုပ္တုိ႔ တသုိက္ ပါခဲ့ၾကသည္ (သခင္ထြန္းအုပ္ႏွင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္အကုိ ဦးေအာင္သန္းမွာ မယားညီအကုိတည္း)။ ေနာက္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း အစုိးရတြင္ ပါလာသည့္ သခင္ဗစိန္မွာကား ဆရာမိႈင္းႀကီး စာခ်ိဳးအတုိင္း ဂြကလိန္လုပ္ေလရာ ေအာင္ဆန္း-အက္တလီ စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ပီးေနာက္ ဂဠဳန္ ေစာ-ေဒါက္တာ ဗေမာ္တုိ႔ႏွင့္ အတူ ေစာ-စိန္-ေမာ္ဂုိဏ္းဖြဲ႔ရာမွ ႏုိင္ငံေရး ေသသြားေတာ့သည္။ တဖက္က မိႈင္း-ေအာင္ဆန္း ဂုိဏ္းမွာလဲ ထပ္ဆင့္ထပ္ဆင့္ အကြဲအျပဲမ်ား စစ္ပြဲ အာဏာလုပြဲ ႏုိင္ငံေရး ဖိႏွိပ္မႈမ်ားျဖင့္ လက္ဝဲမ်ိဳးခ်စ္ လမ္းေၾကာင္းကုိ အေတာ္ကြ်ံသြားရာ ၁၉၈၈မွ ယခုထိ ျပန္႐ုန္းလုိ႔ မရျပန္ေသး။

“အလုိ....သမုိင္းကုိ စစ္လုိက္ရင္ျဖင့္
တုိ႔ဗမာသခင္ေတြရဲ့ အစဥ္အလာက
ခင္စရာ မင္စရာ ၾကင္စရာငဲ့ျပင္
အင္စရာ ဟင္စရာ ျပင္စရာေတြကလဲ မနည္းပါဘု
ကြဲၾက ျပဲၾက ဆဲၾက ခဲၾကသနဲ႔
ရဲၾက ၾကဲၾက သဲၾက မဲၾကတာလဲရွိ၊
ခြဲၾက ခ်ဲၾက၊ ဆြဲၾက လြဲၾက ရွိပါသဗ်
ေၾသာ္... အဖြဲ႔အစည္းသဘာဝေပပေနာ”

ဒဂုန္တာရာ-တုိ႔ဗမာအစည္းအ႐ုံးဘြဲ႔ မဟာကဗ်ာေလးခ်ိဳးႀကီး (မုိးေဝ၊ ၁၉၈၆)


ဒီပဲယင္းအဓိက႐ုဏ္း အဓိကတရားလုိ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ မတရား ေထာင္ခ်ခံရမႈက မလြတ္ေသးခ်ိန္၊ ေရြးေကာက္ပြဲ အမည္ခံ ဒီမုိကေရစီသင္းကြပ္ပြဲ ေတာေျခာက္သံေတြ ညံေနခုိက္ ျပန္စဥ္းစားလွ်င္ သခင္ကုိယ္ေတာ္မိႈင္းကုိ တုတ္ႏွင့္ ႐ုိက္သည့္ ပုသိမ္က သခင္ အမည္ခံ ဘုန္းႀကီး လူထြက္ကုိ သတိရသည္။ တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ုံး ၂ ျခမ္း မကြဲခင္ ေရႊတိဂုံဇရပ္ တေဆာင္တြင္ ေနာက္ဆုံးေစ့စပ္ ၾကစဥ္က စားပြဲေအာက္ ေသတၱာထဲတြင္ တုတ္ဓားလက္နက္ေတြ ဝွက္ထားတာ ကံႀကီး လြန္း၍ မည္သူမွ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ မျဖစ္လုိက္ဆုိသည့္ ေဒၚခင္ရီ့ စာအုပ္ပါ အေၾကာင္းရပ္ ေလးကုိလဲ ေအာက္ေမ့သည္။ ပါလီမန္ေခတ္က ပေဒသရာဇ္အသြင္ ဘုန္းႀကီးခဲ့သည့္ လယ္ေဝး သခင္ၾကည္ရွိန္လုိ လူသတ္ဘုရင္ ဖဆပလ အမတ္မ်ား၏ မားဖီးယား ႏုိင္ငံေရး ေလာကကုိလဲ သတိရေသးသည္။ ယခုတေလာ လွ်ပ္တျပက္ ဂ်ာနယ္ပါ ဒုႏုိင္ငံျခားေရး ဝန္ႀကီးေဟာင္း စစ္အရာရွိေဟာင္း တေယာက္ ေရးသည့္ လြတ္လပ္ေရး မွတ္တမ္းေတြထဲက စစ္ဗုိလ္ႀကီးေတြ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သခင္ ႏုိင္ငံေရးသမား၊ သခင္ လက္ပါးေစမ်ား ဘဝႏွင့္ နယ္ခ်ဲ႕ ဆန္႔က်င္ေရး နယ္ထဲ ဝင္လာပုံ၊ ထုိမွ လြတ္လပ္ေရး ေနာက္ပုိင္း ႏုိင္ငံေရး အုပ္စုခ်င္း လက္နက္ကုိင္ အျပဳတ္ျဖဳတ္ပြဲမ်ားတြင္ ႏုိင္မည့္ျမင္း စီးမိပီး စစ္ႏုိင္ငံေရး သမားႀကီးမ်ား ျဖစ္လာၾကပုံကုိ ဖတ္ရင္း အရင္းစစ္ေတာ့ အားလုံး တုိ႔ဗမာေတြပဲ၊ ကမၻာမေၾကေအာင္ အညွိဳးႀကီးၾကတာ သခင္ရႈေမာင္တုိ႔ သခင္ၿဖိဳးတုပ္ေတြ ျဖစ္ကုန္တာ အထက္တန္းစိတ္ မေမြးႏုိင္ၾကလုိ႔ ပါလားဟု သံေဝဂ ယူမိေတာ့သည္။

၁၉၄၁ ဇန္နဝါရီတြင္ က်င္းပေသာ ဗမာျပည္လုံးဆုိင္ရာ ဗမာတုိင္းရင္းသားမ်ား ေျပးခုန္ ကစားပြဲႀကီးတြင္ တုိ႔ကရင္လုိ႔ အားေပးသံကုိ တုိင္းရင္းသား ေသြးခြဲစကားဟု စြပ္စြဲေသာ တုိ႔ဗမာအာေဘာ္ဟု ေျပာႏုိင္သည့္ စေန နဂါးနီ ဂ်ာနယ္ ေဆာင္းပါးကုိ ဖတ္ရင္း ဒီစကားမ်ိဳးေတြ ဒီကထဲက ေျပာတာကုိးဟု ျပံဳးမိေတာ့သည္။ တုိ႔ဗမာ တုိ႔ဗမာဆုိပီး တုိင္းျပည္တြင္ ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ ႏုိင္ငံေရး ေသြးထုိးေပးခဲ့ျခင္း အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ တျခား လူမ်ိဳးမ်ားကလဲ သီးျခား အမ်ိဳးသားေရး လကၡဏာ ေဆာင္လာသည္ကုိ ျငဴစူသကဲ့သုိ႔ ရွိလွသည္။ တခါဖူးမွ မစုစည္းမိဖူးသည့္ ဒတ္ခ်္အိႏၵိယ ကြ်န္းစုမ်ားကုိ အင္ဒုိနီးရွားဟု စစ္ပီးေခတ္တြင္ ေပၚထြက္လာေစသည့္ ဆူကာႏုိလုိ အားထုတ္မႈမ်ိဳး၊ ဘုရင္ကုိးကြယ္မွႈ၊ ဘာသာေရး၊ ဘာသာစကား တူညီမႈကုိ အေျခခံေသာ ထုိင္းအမ်ိဳးသားေရး ေသြးသစ္ေလာင္းမႈမ်ိဳး ၿဗိတိသွ် ျမန္မာျပည္တြင္ မေပၚဖူးခဲ့ဘဲ စစ္ပီး တႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္အတြင္း ကံရာဇာငယ္ ဘုရားတည္နည္းႏွင့္ တုိင္းရင္းသား အေရးကုိ ေခြ်းသိပ္ ေစ့စပ္ျခင္း၏ ေနာက္ဆက္တြဲ စစ္မီးမ်ားမွာ မ်ိဳးျဖဳတ္စစ္ပြဲဟု စြပ္စြဲခံ ရသည္ထိ ေတာက္ေလာင္ေနဆဲ။ တုိ႔ဗမာ မ်ိဳးခ်စ္ဝါဒကုိ ေထာက္ခံသည့္ ျမန္မာ မဟုတ္ေသာ အိႏၵိယႏြယ္ဖြား၊ တ႐ုတ္ကျပား တုိင္းရင္းသား သခင္မ်ား ရွိခဲ့ေသာ္ျငား စစ္အတြင္း ဘီအုိင္ေအ ရာဇဝတ္မႈမ်ားမွ အစ ေသာင္းက်န္းမႈ ႏွိမ္နင္းေရးကာလ ကရင္ ရွမ္း တုိင္းရင္းသားမ်ားႏွင့္ စစ္ေျမျပင္ ဆက္ဆံေရး၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးေနဝင္း ဆုိရွယ္လစ္လမ္းစဥ္ အရ အိႏၵိယႏြယ္ဖြား၊ တ႐ုတ္ပုိင္ စီးပြားေရးမ်ား ထိန္းခ်ဳပ္မႈ၊ အတင္းအက်ပ္ ျပန္ပုိ႔မႈမ်ားအလယ္ ရွိသမွ် တုိင္းရင္းသားအားလုံးကုိ နယ္ခ်ဲ႕လက္ပါးေစ စာရင္းသြင္းကာ ဦးခ်ိဳးခ်င္သည့္ ျမန္မာစြဲဝါဒ အဆုံး ႏုိင္ငံေတာ္ ေသြးခြဲ အုပ္ခ်ဳပ္မႈမ်ားက တုိ႔ဗမာဝါဒကုိ ျမန္မာႀကီးစုိးေရး ဝါဒအျဖစ္ နာမည္ဖ်က္ခဲ့သည္။

ျပည္ေထာင္စုဆုိသည္ထက္ စစ္ႀကီးပီးစ မဟာေဆြ၏ “မယ္တုိ႔ျပည္ေမာင္တုိ႔ျပည္” ဝတၳဳထဲက အမ်ိဳးသား ဓနရွင္ စစ္ႏုိင္ငံႀကီး ပုံစံမ်ိဳးဘက္ ယခု ေနျပည္ေတာ္ ေရြးေကာက္ပြဲ လမ္းေၾကာင္းက တာစူေနသည္။ သိဒၶိ မေပါက္ဘဲ ဒိ႒ိ ေျမာက္ေနသူမ်ားက ယခုပင္ အဏုျမဴ ငန္းဖမ္းေနၾကေပပီ တကား။

နယ္ျခားေစာင့္တပ္ ကိစၥေတြ၊ တုိင္းရင္းသား ဆုိင္းဘုတ္တပ္ ပါတီေတြႏွင့္ ႏုိင္ငံေရးစစ္ေရး တိမ္ေတာင္ေတြ ထူေနျပန္ပီ။ ျမန္မာျပည္ ဆုိသည္မွာ ျမန္မာ(ဗမာ)မ်ား၏ လက္နက္ႏုိင္ငံေလာ၊ တုိင္းရင္းသားေပါင္းစုံ၏ ခြင့္တူညီမွ်ေသာ ျပည္ေထာင္စု ေလာ။ တုိင္းျပည္အဝွန္းကုိ တုိ႔အိမ္ တုိ႔ယာမွတ္ကာ လူတစုက ခ်ယ္လွယ္ အျမတ္ထုတ္ေနမႈမ်ား ဘယ္အခ်ိန္ ဆုံးမည္နည္း။ လူမ်ိဳးေရး ဘာသာေရး မိႈင္းတုိက္၍ ႏုိင္ငံေရး လုပ္သည့္ ေခတ္စံနစ္ ယဥ္ေက်းမႈေတြကုိ ျပည္ဖုံးကား ခ်ၾကပါစုိ႔။

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔