..............................

Saturday, September 12, 2009

“တစ္ခုတည္းေသာတပ္မေတာ္ (သို႔မဟုတ္) တစ္ဦးတည္း ပိုင္ တပ္မေတာ္”

အပိုင္း(၁)

09 September 2009
ေ၀ဟင္ ( ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္ (ေလ) အရာရွိတစ္ဦး)

ေလာကႀကီးမွာ လူတိုင္းဟာ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ အတတ္ပညာကို သိရွိသူရယ္လို႔ မရွိပါဘူး၊ အထူးသျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံလိုမ်ိဳး နည္းပညာ ေခတ္မွာ မ်က္ေျချပတ္ က်န္ေနခဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံမွာ ပိုလို႔ေတာင္ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။

ဒါေပမယ့္လည္း “အရာရွိဟူသည္ အရာရာတြင္ တာ၀န္ရွိသည္” “အၾကပ္ေကာင္းမွ တပ္ေကာင္းမည္” ဟူေသာ မွတ္ခ်က္မ်ား၊ “မီးနာမွ သံေကာင္းမည္” ၊ “အေရွ႕ေတာင္ အာရွတြင္ အေကာင္းဆုံး တပ္မေတာ္ ျဖစ္ရမည္” ဟူေသာ ေလ့က်င့္ေရး ေက်ာင္းမ်ား၏ ဦးတည္ ခ်က္မ်ားကို ခ်မွတ္ကာ အေလာင္းမင္းတရား ဦးေအာင္ေဇယ် သည္ပင္ ယိုးဒယားအား ၀ါးရင္းတုတ္ျဖင့္ ေအာင္ႏိုင္ခဲ့သည္ ဟူေသာ အေတြးမ်ားျဖင့္ အင္အား (၅၀) ခန္႔ႏွင့္ တပ္ရင္းသစ္မ်ား ဖဲြ႔ျခင္း၊ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ား အဆမတန္ ေခၚကာ လက္ညိႇးထိုး မလဲြေသာ Master ဘဲြ႔၊ Ph. D ဘဲြ႔ရမ်ား ဖန္တီးျခင္း၊ တစ္ခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ဟု ၾကားေကာင္းေအာင္ ေျပာကာ ေလ၊ ေရႏွင့္ အျခား တပ္ဖဲြ႔မ်ား၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မ်ားကို ကန္႔သတ္ျခင္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ေနၾကေသာ နအဖ ထိပ္သီး ေခါင္းေဆာင္ၾကီးမ်ား အေပၚ ေလတပ္ အတြင္းမွ မေက်နပ္မႈမ်ားအား တင္ျပပါဦးမည္။

ေလေၾကာင္းရန္ကာကြယ္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံတကာတြင္ ေလတပ္ကသာ ဦးစီးေဆာင္ရြက္ၿပီး ေနာက္ဆုံးအဆင့္ Point Defense ကိုသာ အေျမာက္ တပ္ဖဲြ႔၏ ေလေၾကာင္းရန္ ကာကြယ္ေရး လက္နက္မ်ားကို အသုံးခ်ရေၾကာင္း အမွန္ ေျပာမိသူ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေက်ာ္သန္းမွာ ဦးစီးခ်ဳပ္ဘ၀မွ ပစၥည္းပင္ မသိမ္းအားဘဲ စစ္ရုံးကို ေက်ာခိုင္း ခဲ့ရမႈကို တပ္မွဴးအဆင့္ရွိ ေလတပ္သားမ်ား အမွတ္ရေနဆဲ ပင္ျဖစ္ပါသည္။

စစ္အာဏာရွင္တို႔ အေၾကာင္းျပခ်က္ အရ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေက်ာ္သန္းကို ျဖဳတ္ရျခင္းမွာ ေခတ္မီွ ရဟတ္ယာဥ္မ်ား ရုရွားနိုင္ငံမွ ၀ယ္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ န၀တ အတြင္းေရးမွဴး (၂) ဒုတိယ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တင္ဦးနဲ႔ အဖဲြ႔ စီးနင္းေသာ ရုရွား ရဟတ္ယာဥ္ MI-17 ပ်က္က်ခဲ့သည့္ ကိစၥ၊ ရဟတ္ယာဥ္ အပို ပစၥည္းမ်ား လိုအပ္ေနမႈကိစၥ၊ တရုတ္ႏိုင္ငံမွ ၀ယ္ယူခဲ့သည့္ F-7 တိုက္ ေလယာဥ္ (ၾကည္း/ေလ) ေျခလ်င္တင့္ ပူးေပါင္း စစ္ဆင္ေရးမွာ ထိေရာက္စြာ ပ်ံသန္း တိုက္ခိုက္ႏိုင္ျခင္း မရွိမႈႏွင့္ မၾကာခဏ ပ်က္က်ေနမႈတို႔အား အဓိပၸာယ္ ကင္းမဲ့စြာ အေၾကာင္းျပသည္ဟု ယူဆရပါသည္။

အမွန္တကယ္မူ စစ္အာဏာရွင္မ်ားက ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ေက်ာ္သန္းအား ေလယာဥ္ႏွင့္ ရဟတ္ယာဥ္ ၀ယ္ယူႏိုင္ေရး အတြက္ ဘ႑ာေရး ဘတ္ဂ်က္ ႏိုင္ငံျခားေငြအား လုံေလာက္စြာ ခ်မေပးႏိုင္သည့္ အျပစ္ကို မသိေယာင္ ေဆာင္ေနၾကပါသည္။ ဒုဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး တင္ဦးအား MI-17 ပိုင္းေလာ့က သူ၏ရဟတ္ယာဥ္ စက္ခ်ိဳ႔ယြင္းေနေၾကာင္း အခ်ိန္မီ သတင္းပို႔ခ်က္၊ ရတခ တိုင္းမွဴး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ သီဟသူရ စစ္ေမာင္က ကားျဖင့္သာ သြားရန္ သတင္းပို႔ခ်က္ႏွင့္ ရုရွား စစ္ပညာရွင္မ်ားက MI-17၏ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ မဟုတ္ပဲ စက္အရန္ပစၥည္း အခ်ိန္မီ ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းမႈ အားနည္းခ်က္ေၾကာင့္ဟု ေထာက္ျပခ်က္မ်ားကိုေတာ့ စစ္အာဏာရွင္မ်ား ျငင္းႏိုင္မည္ မထင္ပါ။

ေလတပ္၏ လႈပ္ရွားမႈ မွန္သမွ်ကို ၾကည္းစစ္ဆင္ေရးမွ မသိရွိပဲ ဘာမွ် မလုပ္ရဲေအာင္ ခ်ဳပ္ကိုင္ ထားမႈကလည္း ၁၉၈၈ မတိုင္မီက ေလတပ္ ဦးစီးခ်ဳပ္တို႔ ေခတ္ႏွင့္ လြန္စြာမွ ျခားနားေနပါၿပီ။ အဖ်က္စြမ္းအားျပင္း ဗုံး/ ဒုံးမ်ား တပ္ဆင္ထားေသာ ေလယာဥ္မ်ားရွိၿပီး ျပည္သူႏွင့္လည္း ႏွလံုးသားခ်င္း နီးစပ္ေသာ ေလတပ္အား စစ္အာဏာရွင္ ထိပ္သီးမ်ားက အလြန္ စိုးရြံ႔ေန ၾကပုံရပါသည္။

စိုးရြံ႔မည္ဆိုလည္း စိုးရြံ႔ေလာက္ပါသည္။ ရွစ္ေလးလံုး လူထု အေရးေတာ္ပံုၾကီးတြင္ တပ္မေတာ္ (ေလ) က ဦးစြာ ျပည္သူ လူထုႏွင့္ ပူးေပါင္းဖို႔ ထြက္လာသလို အေရး အခင္းျပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း ဗိုလ္မွဴးလွ၀င္း (ေလ) တို႔က ဗိုလ္မွဴးၾကီး စိန္ျမ( မဆလ ေခတ္ ျပည္ထဲေရး ၀န္ၾကီးေဟာင္း)၊ တပ္သားသိန္းဖိုး( ကာကြယ္ေရး ပစၥည္းစက္ရံု အမွတ္ - ၄)၊ ဗိုလ္မွဴးၾကီးစံသာ (ကက၀ယ္ ညြန္ၾကားေရးမွဴးေဟာင္း) တို႔နဲ႔ ပူးေပါင္းကာ ရန္ကုန္ျမိဳ႔ အား ဗံုးၾကဲ တိုက္ခိုက္ရန္ အထိ ၾကံစည္ လႈပ္ရွွားခဲ့ၾကပါသည္။

ဗိုလ္မွဴးလွ၀င္းသည္ တပ္မေတာ္(ေလ) စတင္ ဖြဲ႔စည္းခဲ့စဥ္ ကပင္ ၀င္ေရာက္ခဲ့ျပီး အရာခံဗိုလ္ အဆင့္မွ ထူးခြ်န္၍ အရာရွိ အဆင့္သို႔ တိုးျမႇင့္ျခင္း ခံခဲ့ရသူ ျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္မွဴး လွ၀င္းသည္ တပ္မေတာ္(ေလ) အတြက္ ၀ယ္ယူ ျဖည့္တင္းေပးမည့္ ေလယာဥ္မ်ားကို ႏိုင္ငံျခားမွ သြားေရာက္ ေမာင္းႏွင္ယူရန္ လက္ေရြးစင္ ေရြးခ်ယ္ ေစလႊတ္ခံရသည့္ ေလသူရဲေကာင္း တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္မွဴးလွ၀င္းသည္ တရုတ္ျဖဴမ်ား က်ဴးေက်ာ္မႈကို ႏွိမ္ႏွင္းသည့္ စစ္ဆင္ေရး မ်ားတြင္လည္း ထူးခြ်န္စြာ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ နာမည္ၾကီး ေလသူရဲ တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္မွဴးၾကီး စံသာသည္ စစ္လက္နက္ပစၥည္း ၀ယ္ယူေရး ညႊန္ၾကားေရးမွဴးရုံး (ကက၀ယ္) ၌ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ သျဖင့္ ႏိုင္ငံျခား အဆက္အသြယ္ ရွိခဲ့ရာ ဗုံးမ်ားႏွင့္ လက္နက္မ်ား ၀ယ္ယူရန္ ႀကိဳးစားႏိုင္သူ ျဖစ္ပါသည္။

သူတို႔၏ လွ်ိဳ႕၀ွက္စစ္ဆင္ေရး အရ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ အခ်က္အျခာ က်ေသာ စစ္ရုံးႏွင့္ ဌာနဆိုင္ရာ အေဆာက္အဦးမ်ားကို ဗုံးၾကဲ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ရန္ ႀကီးက်ယ္သည့္ မဟာဗ်ဴဟာ စီမံကိန္း ခ်မွတ္ ထားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စစ္အာဏာရွင္မ်ားက အဆိုပါ သတင္းေၾကာင့္ စိုးရြ႔ံ ထိတ္လန္႔သြားၿပီး အသည္းအသန္ ပိုက္စိတ္တိုက္ လိုက္လံ ရွာေဖြခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ ေထာက္လွမ္းေရးမွ လိုက္လံ ဖမ္းဆီး ရမိသြားျပီး ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ေဖေဖၚ၀ါရီလ (၁၀) ရက္ေန႔တြင္ စစ္ခံုရံုး အမွတ္(၅) မွ၊ ပုဒ္မ (၅) ည ၊ ပုဒ္မ (၁၇) (၁) (၂) တို႔ျဖင့္ ဗိုလ္မွဴး ဂြ်န္လွ၀င္းအား ေထာင္ဒါဏ္ (၁၂) ႏွစ္၊ ဗိုလ္မွဴးၾကီး စံသာအား ေထာင္ဒါဏ္ (၁၅) ႏွစ္၊ တပ္သား သိန္းဖိုးအား ေထာင္ဒါဏ္ အႏွစ္ (၂၀)၊ ဗိုလ္မွဴးၾကီး စိန္ျမသာ တစ္ဦးတည္း ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္သြားခဲ့ရာ မ်က္ကြယ္မွာ ေထာင္ဒါဏ္ အႏွစ္ (၂၀) အသီးသီး ခ်မွတ္ ႏွိပ္ကြပ္ စီရင္ျခင္း ခံခဲ့ရပါသည္။

အပိုင္း(၂)
ေ၀ဟင္ ( ျပည္တြင္းမွ တပ္မေတာ္ (ေလ) အရာရွိတစ္ဦး)

ေလယာဥ္ေမာင္းရန္ ေလယာဥ္ျပင္ဆင္ရန္သည္ ေလတပ္မွ အရာရွိ/ စစ္သည္ တို႔႔ တာ၀န္ ျဖစ္သကဲ့သို႔ ေ၀ဟင္မွ က်ဴးေက်ာ္မႈ မွန္သမွ်ကို ကာကြယ္ တားဆီးရန္လည္း ေလတပ္မွ အရာရွိ/ စစ္သည္တို႔ သာ တာ၀န္ ရွိပါသည္။ ႏြားကို အမဲလိုက္ခိုင္း၍ မရသလို ေခြးကိုလည္း လယ္ထြန္ခိုင္းရန္ မရႏိုင္သည္မွာ သဘာ၀ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေလ့က်င့္ေပးက ရႏုိင္သည္ဟု ဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း သူ၏ စြမ္းရည္မ်ားသည္ တလဲြေတြသာ ျဖစ္ေနပါမည္။

ယခုေတာ့ ေလတပ္မွ ေလသူရဲမ်ား၊ အင္ဂ်င္နီယာမ်ားသည္ ၾကည္းတပ္၏ စစ္နည္း ဗ်ဴဟာမ်ားျဖစ္သည့့္ (ခံ/ခြာ/ခ်ီ/တိုက္) စစ္နည္း ဗ်ဴဟာေတြ တတ္ေျမာက္မွ အဆင့္ တိုးေပးမည္ဟု ဆိုသျဖင့္ တိုက္ခိုက္ေရး ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဘာမွ မဆိုင္ေသာ သင္ၾကားမႈမ်ားကို သြားလုပ္ ေနၾကရပါသည္။

ေလသူရဲတစ္ဦး အေနႏွင့္ ေလယာဥ္မပ်ံပဲ တစ္လခဲြ ေက်ာ္သြားပါက လက္မပ်က္ ပ်ံသန္းျခင္းေခၚ ျပန္လည္ ေလ့က်င့္မႈအား နည္းျပ စစ္ေဆးမႈျဖင့္ ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ရ ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ (၄) လေက်ာ္ သင္တန္း သြားတက္ခဲ့ေသာ ေလသူရဲမ်ား အတြက္ ျပန္လည္ေလ့က်င့္ ေဆာင္ရြက္ ေပးရမႈမ်ားသည္ ေလတပ္အတြက္ ၀န္ထုတ္ ၀န္ပိုးႀကီးပမာ ျဖစ္ေနရပါသည္။ အင္ဂ်င္နီယာမ်ား အတြက္လည္း ဖတ္မွတ္ေလ့လာ ေဆာင္ရြက္မႈ မ်ားသည္ အစမွ ျပန္လည္ ေဆာင္ရြက္ေနရရာ ဘာအက်ိဳးမွ မရွိပါ။

ဤအခ်က္မ်ားကို တပ္မေတာ္ေလ့က်င့္ေရး အရာရွိခ်ဳပ္ ထိပင္ သိရွိမည္ မထင္ပါ။ တိုက္ခိုက္ေရး ေက်ာင္းသို႔ သြားမတက္ပဲ ေလတပ္ အတြက္ အက်ိဳးရွိမည့္ သင္တန္းမ်ား ေလတပ္ထဲတြင္ပင္ ဖြင့္ဖို႔ ေတာင္းဆို ခဲ့ၾကေသာ္လည္း အိပ္မက္မွ်သာ ျဖစ္လာၿပီး တကယ္ ျဖစ္လာသည္က ေလတပ္ထဲ မွာလည္း အျခား သင္တန္းေတြ ထပ္တက္ရကာ ၀န္ပိုလာျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အရာရွိငယ္မ်ား အတြက္ အုပ္ခဲြမွဴး သင္တန္း၊ စက္မႈလက္မႈ အရာရွိ စီမံခန္႔ခဲြမႈ သင္တန္း၊ အရာရွိႀကီးမ်ား အတြက္ စစ္ဦးစီး တကၠသိုလ္ မတက္မီ စစ္ဆင္ေရး ကြပ္ကဲေရးမွဴး သင္တန္းမ်ား ထပ္တိုးလာပါသည္။

ေလသူရဲမ်ား အေနႏွင့္ ေလတပ္ထဲ ေရာက္သည္ႏွင့္ Pilot Course ၆ လ တက္ေရာက္ရၿပီး ေလသူရဲ ေတာင္ပံရၿပီးေနာက္ သက္ဆိုင္ရာ ေလယာဥ္ အုပ္မ်ားတြင္ လဲႊေျပာင္း သင္တန္းမ်ား တက္ေရာက္ရပါသည္။ လႊဲေျပာင္း သင္တန္းဆိုရာတြင္ ေလယာဥ္ အမ်ိဳးအစား လႊဲေျပာင္းသင္တန္း၊ နည္းျပ လဲႊေျပာင္းသင္တန္၊ စစ္ဆင္ေရး ပစ္ခတ္မႈ လဲႊေျပာင္း သင္တန္းမ်ားကို ပ်ံသန္းခ်ိန္ အလိုက္ စဥ္ဆက္မျပတ္ ေဆာင္ရြက္ေနၾကရ ပါသည္။

သို႔မွသာ ေလသူရဲ၏ အရည္အခ်င္း၊ အရည္အေသြး တိုးတက္ ျမင့္မားပါမည္။ အထူးသျဖင့္ MIG-29, F-7, A-5 တို႔ ကဲ့သို႔ ဂ်က္ေလယာဥ္ ေမာင္းေနသူမ်ား အတြက္ ပ်ံသန္းမႈ လက္မပ်က္ရန္မွာ ပိုအေရးႀကီးပါသည္။ သင္တန္းမ်ားမွ ျပန္လာၿပီး မူလ အေျခအေန ျပန္ေရာက္ရန္ ျပန္ ေလ့က်င့္ရေသာ ေလသူရဲေရာ ေလတပ္ အတြက္ပါ အခ်ိန္ကုန္ လူပန္း ေနရသျဖင့္ စစ္အာဏာရွင္မ်ား၏ အာဏာျပ လႊမ္းမိုးလာမႈ အေပၚ မေက်နပ္ၾကပါ။

လုပ္ငန္းသေဘာအရ သီးျခားေဆာင္ရြက္ေနခဲ့ ေသာ္လည္း ယခုအခါ သက္ဆိုင္ရာ တိုင္းမွဴး တို႔၏ ကြပ္ကဲမႈ ေအာက္တြင္ လႈပ္ရွား ေဆာင္ရြက္ေနရ၍ ေလတပ္တြင္ အဆင္ မေျပမႈမ်ား ရွိလာပါသည္။ တိုင္းမွဴး၏ လုပ္ပိုင္ခြင့္ အုပ္ခ်ဳပ္မႈအာဏာ စစ္ေရး/စစ္ေထာက္ ဆိုင္ရာ အခြင့္အေရးမ်ားကို တရားလြန္ ခ်ဳပ္ကိုင္ထားရာ တိုင္းလက္ေအာက္ခံ ၾကည္းတပ္၊ ေရတပ္၊ ေလတပ္ အားလုံး မွီခို ေနၾကရပါသည္။ အမွန္တကယ္ အခြင့္အေရးတြင္ေတာ့ တန္းတူ မရွိပဲ ၾကည္းတပ္ကိုသာ မ်က္ႏွာသာေပးၿပီး ေရတပ္၊ ေလတပ္ တို႔ကိုေတာ့ ခိုင္းစရာ ရွိမွသာ တစ္ခုတည္းေသာ တပ္မေတာ္ဟု အေၾကာင္းျပျခင္းကို ေလတပ္ အရာရွိ အမ်ားစုက မေက်နပ္ၾက ေသာ္လည္း ေအာင့္အီး ေနၾကရပါသည္။ ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ ထမ္းေဆာင္ၿပီး ကိုယ့္တပ္ အလုပ္သာ ကိုယ္လုပ္ၾကျခင္းက ေကာင္းပါလိမ့္မည္။

သမိုင္းေၾကာင္းကို ၾကည့္မည္ဆိုလွ်င္ ပထမ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို အေနာ္ရထာ မင္းၾကီးက စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့ျပီး ဒုတိယ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ကို တပင္ေရႊထီးႏွင့္ ဘုရင့္ေနာင္တို႔က ဆက္လက္ တည္ေထာင္ခဲ့ပါသည္။ ထို႔ေနာက္ တတိယ ျမန္မာ ႏိုင္ငံေတာ္ကို အေလာင္းမင္းတရားၾကီးက ျပန္လည္စုစည္း ထူေထာင္ခဲ့ေၾကာင္း မွတ္သား သိရွိခဲ့ရပါသည္။ သီေပါမင္း လက္ထက္တြင္ အဂၤလိပ္ နယ္ခ်ဲ႕မ်ား၏ က်ဴးေက်ာ္ သိမ္းပိုက္ျခင္းကို ခံခဲ့ရျပီး ထို႔ေနာက္တဖန္္ ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္တို႔၏ လက္ေအာက္သို႔ က်ေရာက္ ခဲ့ရျပန္သည္။ လြတ္လပ္ ေသာ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးႏိုင္ေသာ ႏိုင္ငံေတာ္သို႔ ေရာက္ရွိရန္ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္ကို စတင္ တည္ေထာင္ခဲ့သည့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္းႏွင့္တကြ အာဇာနည္ မ်ိဳးခ်စ္ ပုဂၢိိဳလ္မ်ားႏွင့္ တိုင္းရင္းသား ျပည္သူလူထု တရပ္လံုးက စတုတၴ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ အသက္၊ ေသြးေခြ်း ေျမာက္ျမားစြာ စေတးကာ ရယူေပးခဲ့ပါသည္။

လြတ္လပ္ေရး ရရွိခဲ့ျပီျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အမွန္တကယ္ေတာ့ မလြတ္လပ္ ခဲ့ဘဲ တိုင္းတပါး နယ္ခ်ဲ႕ထက္ပင္ ဆိုး၀ါးေသာ ျမန္မာျပည္သား စစ္အာဏာရွင္တို႔၏ အႏိုင္က်င့္မႈ ေအာက္တြင္ ကိုယ့္ၾကမၼာကိုယ္ ဖန္တီးႏိုင္ဖို႔ လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ ေျပာဆို ေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔ ေနေနသာသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ ေအာင္ဆန္း ေျပာခဲ့တဲ့ ဟိုႏိုင္ငံၾကီး ျဖစ္ေနခဲ့ ပါျပီ။ ျမန္မာ့တပ္မေတာ္သည္ ဗိုလ္ေန၀င္းပိုင္ တပ္မေတာ္မွ ဗိုလ္သန္းေရႊပိုင္ တပ္မေတာ္ ျဖစ္ေနခဲ့ပါျပီ။ လြတ္လပ္မႈ၊ တရားမွ်တမႈႏွင့္ တန္းတူရည္တူ ရွိမႈတို႔ ဆိုသည္ကား ျမန္မာ ျပည္သားမ်ားႏွင့္ လားလားမွ မဆိုင္သလို ျဖစ္ေနခဲ့ပါျပီ။

“ၾကည္း/ေရ/ေလ ထု အားမာန္ျပဳ၍ တို႔လက္ျမဲျမဲ ခိုင္ခိုင္တဲြစို႔” ဟု ဆိုခဲ့ေသာ ရဲသုံးေဘာ္မွာလည္း တန္းေပါင္းစီ ကြင္းထိပ္မွ ေနရာ ဖယ္ေပးခဲ့ရၿပီး စစ္အာဏာရွင္ မင္းတရားႀကီးမ်ားမွ ထိပ္ပိုင္း ေနရာေတြကို ယူခဲ့ၾကပါၿပီ။ ညီေနာင္မ်ား စဥ္းစားေတြးေတာ အေျဖရွာႏိုင္ ၾကပါေစ။


Ref: ဖိုးတရုတ္

0 comments:

အေပၚသို႔