..............................

Thursday, July 22, 2010

တံတားျပန္ဖြင့္ေရး ေဆြးေႏြးရန္ ထိုင္းအဖြဲ႔ ျမန္မာသုိ႔သြားမည္

ရဲရင့္
၂၁ ဇူလိုင္ ၂၀၁၀

နားလည္မႈလြဲမွားျခင္းေၾကာင့္ ျမန္မာဘက္က ပိတ္လိုက္သည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား အျမန္ဆံုး ျပန္လည္ ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ရန္ ထိုင္းကုန္သြယ္ေရး ဒု-၀န္ႀကီး ဦးေဆာင္သည့္ ထိုင္းစီပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ား ပါ၀င္ေသာ အဖြဲ႔တဖြဲ႔သည္ လာမည့္ ေသာၾကာေန႔တြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေနျပည္ေတာ္သို႔ သြားေရာက္မည္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ ခရီးစဥ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ ထိုင္းကုန္သြယ္ေရး ဒု-၀န္ႀကီး ႏိုင္အလံုေကာန္ဖြန္လဗြတ္က ယေန႔ မဲေဆာက္သို႔ ေရာက္ရိွစဥ္ ေဒသခံ သတင္းေထာက္မ်ားကို ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

၀န္ႀကီးက “ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားပိတ္တဲ့အတြက္ ထိုင္းဘက္ကကုန္သြယ္ေရးမွာ နစ္နာမႈေတြရိွတယ္။ ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ ေနျပည္ေတာ္ကို မသြားခင္မွာ ဒီကအေျခအေနေတြကို အရင္ လာၾကည့္တာျဖစ္တယ္။ ဒီကၿပီးမွ ျမန္မာႏိုင္ငံကို သြားေရာက္ ေဆြးေႏြးရင္ ပိုၿပီးေတာ့ အဆင္ေျပသြားမယ္” ဟု ေျပာသည္။

ယခုကဲ့သို႔ တဖက္ႏွင့္တဖက္ ႀကိဳတင္အေၾကာင္းၾကားျခင္း မရိွဘဲ တံတား ပိတ္လိုက္ျခင္းသည္ နားလည္မႈ လြဲမွားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည့္ အတြက္ အလားတူျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ထပ္မံ ျဖစ္ပြားျခင္း မရိွရန္ ႀကိဳးပမ္း လုပ္ေဆာင္သြားမည္ဟုလည္း ေျပာသည္။

“ေသာၾကာေန႔က်ရင္ ထိုင္းစီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ အဖြဲ႔တခုနဲ႔အတူ ေနျပည္ေတာ္ကိုသြားၿပီး ျမန္မာ အစိုးရ၀န္ႀကီးဌာနေတြ၊ ျမန္မာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြနဲ႔ ေတြ႔ဆံုၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံ စီးပြားေရး ကိစၥေတြကို ေဆြးေႏြးမွာျဖစ္တယ္” ဟု ၀န္ႀကီး ႏိုင္အလံုေကာန္က ေျပာသည္။

၀န္ႀကီးသည္ ထိုင္းဘက္မွ အျငင္းပြားဖြယ္ရာ ကမ္းထိန္းနံရံတည္ေဆာက္ေနသည့္ ထိုင္းဘက္ျခမ္း ထာ့အာရြာရိွ အမွတ္ (၁၀) ေလွဂိတ္သို႔ သြားေရာက္ၾကည့္႐ႈ စစ္ေဆးခဲ့သည္။ ေသာင္ရင္းျမစ္ျခားသည့္ အဆိုပါေလွဆိပ္၏ ျမန္မာ ဘက္ျခမ္းတြင္ ျမ၀တီခ႐ိုင္ ေက်ာက္ဖ်ာအမွတ္ (၄) ရပ္ကြက္ တည္ရိွသည္။

ႀကိဳတင္အသိေပးအေၾကာင္းၾကားျခင္းမရိွဘဲ ထိုင္းဘက္မွ ႏွစ္ႏိုင္ငံနယ္စပ္မ်ဥ္း ေသာင္ရင္းျမစ္တြင္ ကမ္းထိန္းနံရံ တည္ေဆာက္ ခဲ့သည္ကို ကန္႔ကြက္သည့္ အေနျဖင့္ ျမန္မာဘက္က ထိုင္းကုန္ပစၥည္း တင္သြင္းမႈကို ယခုလ (၁၈) ရက္မွ စတင္ကာ ပိတ္ပင္ခဲ့သည့္ အျပင္ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကိုလည္း မည္သည့္ ႁခြင္းခ်က္မွ မထားဘဲ လံုး၀ ပိတ္လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခုလဆန္းပိုင္းမွ စတင္ကာ ျမ၀တီခ႐ိုင္အာဏာပိုင္မ်ားက အေၾကာင္းျပခ်က္ မေပးဘဲ (၄) ႀကိမ္ခန္႔ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ဖြင့္ခ်ီ ပိတ္ခ်ီ ျပဳလုပ္ခဲ့ရာမွ ယခုလ (၁၈) ရက္ေန႔မွစ၍ အၾကမ္းဖက္မႈ အႏၲရာယ္ရိွသည္ဟု အေၾကာင္းျပကာ ျမန္မာဘက္မွ တံတားကို အခ်ိန္ျပည့္ ပိတ္လိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။

ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္တေလွ်ာက္ ကုန္သြယ္ေရးတြင္ ကုန္စည္စီးဆင္းမႈ အမ်ားဆံုးလမ္းေၾကာျဖစ္သည့္ မဲေဆာက္ - ျမ၀တီ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာမွ တဆင့္ ျမန္မာဘက္သို႔ လစဥ္ လူသံုးကုန္၊ စားသံုးကုန္ပစၥည္း ဘတ္သန္း (၄) ေထာင္ခန္႔ တရား၀င္ တင္ပို႔လ်က္ရိွသည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရသည္။

မဲေဆာက္-ျမ၀တီ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား (၁) ရက္ပိတ္လွ်င္ ထိုင္းဘက္မွ ဘတ္ေငြသန္း (၆၀) ခန္႔ ထိခိုက္နစ္နာမႈ ရိွသည္ဟု ထိုင္းဘက္က ေျပာဆိုသည္။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္

0 comments:

အေပၚသို႔