..............................

Tuesday, March 10, 2009

စစ္အစိုးရ၏ စိတ္ေနသေဘာထား

Monday, 09 March 2009
ေစာထြန္း

ဂရစ္ဖစ္တကၠသိုလ္ ဂရစ္ဖစ္ အာရွ အင္စတီက်ဳ (Griffith Asia Institute) မွ အင္ဒရူးဆဲလ္သ္ -Andrew Selth က ေဖေဖာ္ဝါရီလ ဆန္းပိုင္း နယူးေဒလီတြင္ က်င္းပခဲ့သည့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပဋိပကၡေလ့လာေရး အင္စတီက်ဳ (Institute of Peace and Conflict Studies) ၌ ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ႏိုင္ငံတကာ ၾသဇာ၏ အကန္႔ အသတ္မ်ား (Burma and the limits of International Influence) ဆိုသည့္ ေခါင္းစဥ္ႏွင့္ ေဆြးေႏြးရာ၌ စစ္အစိုးရႏွင့္ ဆက္ဆံရာတြင္ စစ္အစိုးရ၏ စိတ္သေဘာထားကို ႏိုင္ငံတကာ အသိုင္းအဝန္း က နားလည္ရန္ လိုအပ္ေၾကာင္းျဖင့္ ေျပာၾကားခဲ့သည္ ကို မဇၩိမ သတင္းစာမ်က္ႏွာတြင္ဖတ္ရပါသည္။

ဤတြင္ စစ္အစိုးရ၏စိတ္သေဘာထားမွာ ဘာလဲဟူေသာေမးခြန္း ေပၚလာပါသည္။ က်ေနာ္တို႔ အားလံုး သိထားၾကသည့္ သတင္းေမွာင္ခ်ျခင္း၊ ေျပာင္ျငင္းကြယ္ျခင္း၊ တရားမဲ့ ဥပေဒမ်ားျဖင့္ အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ျခင္း၊ ယံုၾကည္မႈအတြက္ သာမန္လူမ်ား၊ ေက်ာင္းသားငယ္မ်ား သာမက သံဃာမ်ားကိုပါ ညွဥ္းဆဲ သတ္ျဖတ္ျခင္း တို႔ကို မာခီးယားဗယ္လီ၏ အယူအဆအတိုင္း (ၾကားေနအဖြဲ႔ဆိုသည့္ ေက်ာင္းေတာ္သား ႏိုင္ငံေရးပါတီမွ ေျပာသလို) ရပ္တည္ခ်က္ ထိပါးလာ၍ ျပတ္ျပတ္သားသား ေဆာင္ရြက္ျခင္း ဟုသာ ထားမည္ဆိုလွ်င္၊ မတရား စီးပြားအခြင့္အေရး ယူျခင္းမ်ားကို သူလည္းေလ ေလာကီသားေပမို႔ဟု နားလည္မႈ ေပးၾကမည္ ဆိုလွ်င္၊ စစ္အစိုးရ၏ ပင္မ ရပ္တည္ခ်က္မွာ (အစဥ္အာဏာ တည္ျမဲေရးသာ ဟုလည္း မေျပာလိုဘူး ဆိုလွ်င္) ဘာလဲဟု စဥ္းစားၾကရန္ ရွိပါသည္။ ယခုေဆာင္းပါးတြင္ က်ေနာ္ သိနားလည္ သေလာက္ သူတို႔ သေဘာထားမွန္ကို ရွင္းျပလိုပါသည္။ က်ေနာ္သည္ စစ္သား သားသမီး တဦးျဖစ္ၿပီး ၈၈ ေခတ္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားသူ တဦးလည္း ျဖစ္ပါ၍ က်ေနာ္တို႔ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္တိုင္း မသိရွိေသးသည့္ အခ်က္မ်ားကို သိရွိသည္ဟု ထင္ပါသည္။ မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ေဆြးေႏြးစရာ အခ်က္မ်ားေတာ့ ရႏိုင္ပါလိမ့္မည္။

ယေန႔တပ္မေတာ္၏ ယံုၾကည္ရပ္တည္ခ်က္က ဘာပါလဲ။ ၈၈ ေခတ္ အထိေတာ့ ရွင္းလင္းစြာပင္ ဦးေန၀င္း၏ ရပ္တည္ခ်က္ အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကြန္ျမဴနစ္ႏွင့္ ဓနရွင္ ပါလီမာန္ ဒီမိုကေရစီကို မယံုၾကည္။ ယင္းတို႔ ႏွစ္မ်ဳိးၾကား အလယ္အလတ္ သြားႏိုင္မည့္ လမ္းစဥ္ တရပ္ကို တခ်ိန္က ထူးခၽြန္ေသာ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရား ဆရာမ်ားအား ေရးဆြဲေစကာ စမ္းသပ္ က်င့္သံုးၾကည့္ခဲ့သည္။ ၁၉၇၇ တြင္ အေရးေပၚ ပါတီညီလာခံ ေခၚရသည္ အထိ ျဖစ္သြားကာ ယင္းလမ္းေၾကာင္းမွ သိသိသာသာခြဲကာ မိမိသေဘာက် စနစ္ကို က်င့္သံုး ခဲ့ေတာ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ၁၉၈၅ တြင္ စီးပြားေရး က်ဆံုးမႈေၾကာင့္ ေခါင္းေဆာင္ႀကီး တိန္႔ေရွာင္ဖိန္ကို အားက်ကာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲရန္ စ စဥ္းစားသည္။

သို႔ေသာ္ ကိုယ္တိုင္ဖ်က္ဆီးခဲ့ၿပီးေသာ ျဗဴရိုကေရစီ ယႏၲရားကို မထိန္းႏိုင္ ျဖစ္ကာ ၈၈ တြင္ ၿပဳိက် ခဲ့ရသည္။ ၈၈ ခုႏွစ္က က်ေနာ္တို႕၏လႈပ္ရွားမႈသည္ အင္အား ျပင္းထန္တာ မွန္ေသာ္လည္း အဆိုပါ ပ်က္စီးၿပီး ျဗဴရို ကေရစီ အဖြဲ႔အစည္းႀကီး လြယ္လြယ္ႏွင့္ ၿပဳိမက်လ်င္ ထိုမွ် ခရီး မေရာက္ႏိုင္သည္မွာ ေသခ်ာပါသည္။ ထုိအခါ ဦးေန၀င္းက သူ႔သေဘာ အတိုင္း ေနာက္ ဖဲတမ်ဳိးခ်ဳိးၿပီး စစ္တပ္ကို အာဏာ ျပန္သိမ္းေစခဲ့သည္။ ထိုအခ်ိန္က တပ္တြင္း အရာရွိမ်ား ျဖစ္ေနေသာ၊ က်ေနာ္တို႔ႏွင့္ ေက်ာင္းေနဖက္မွ စစ္ထဲေရာက္သြားၾကေသာ သူတို႔ကို မည္သို႔ လမ္းညႊန္ခဲ့ သနည္း။ ထိုစဥ္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔တို႔ ရွင္းလင္းပြဲေတြမွာ ေပၚလြင္ပါသည္။ စစ္တပ္၏ ရန္သူျဖစ္ေသာ ကြန္ျမဴနစ္မ်ား ႀကဳိးကိုင္မႈ ႏွင့္ ကိုလိုနီ လက္သစ္လုပ္လိုေသာ (မွတ္ခ်က္။ အဆိုပါစကားမွာ ကြန္ျမဴနစ္ စကားျဖစ္ပါသည္) နယ္ခ်ဲ႕ႏိုင္ငံႀကီးမ်ား၏ ႀကဳိးကိုင္မႈျဖစ္သည္ဟု သူတို႔ ရဲေဘာ္ေတြကို သင္ျပခဲ့ပါသည္။ ယေန႔အထိလည္း သည္အတိုင္း သင္ၾကားပို႔ခ်ဆဲ ျဖစ္ပါသည္။

ေနာက္ပိုင္း ဦးေန၀င္းကို သူတို႔ ရွင္းထုတ္ပစ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ္လည္း ယေန႔ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ ဦးေန၀င္းကဲ့သို႔ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲႏွင့္ စစ္ေအးကာလ ကမာၻ႔ႏိုင္ငံေရး အေတြ႔အၾကံဳ ရွိသူမ်ား မဟုတ္ပါ။ စစ္ေအးကာလ အတြင္း ဦးေန၀င္းကဲ့သို႔ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ ဘက္မလိုက္ေရး ၀ါဒမ်ားျဖင့္ ရပ္တည္ႏိုင္ေအာင္ မစြမ္းႏိုင္ၾကပါ။ ႏိုင္ငံေရးကစားသည့္ သီအိုရီလည္း မကၽြမ္းက်င္ၾကပါ။ သို႔ေသာ္ သူတို႔အတြက္ နည္းလမ္းရွိလာခဲ့ၿပီး ယေန႔ကာလ အခ်ိဳ႕ ကမာၻ႔ ပညာရွင္ ဆိုသူမ်ား၊ သတင္းစာ ဆရာႀကီး ဆိုသူမ်ားပင္ ခ်ီးမြမ္းရေလာက္ေအာင္ ႏိုင္ငံေရးကို ပိုင္ႏိုင္သည္၊ အာဏာႏိုင္ငံေရးကို ကၽြမ္းက်င္သည္ ဟု သံုးသပ္လာရသည့္ အေျခအေနသို႔ စြမ္းေဆာင္ခဲ့သည္မွာ အဓိက အေၾကာင္းတရား ၂ မ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။ ပထမ အေၾကာင္းတရားသည္ သူတို႔အား တြန္းပို႔ ေပးႏိုင္သည့္ တြန္းအားျဖစ္ၿပီး ဒုတိယ အေၾကာင္းတရားသည္ နည္းပရိယာယ္ ျဖစ္ပါသည္။

ပထမအေၾကာင္းတရား (သို႔မဟုတ္) စစ္တပ္၀ါဒ

စစ္တပ္၀ါဒ ဟု အမည္တတ္သျဖင့္ ၾကမ္းတမ္းစြာ သံုးႏႈန္းလိုျခင္း မဟုတ္ပါ။ ယေန႕ ေရြးေကာက္ပြဲ အထိ မွန္းလာသည့္ အယူအဆကို ျဖစ္ေစသည့္ ၀ါဒတရား ျဖစ္ပါသည္။ (မွတ္ခ်က္၊ ဦးေန၀င္းသည္ ၁၁ ႏွစ္ အၾကာတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲ လုပ္ခဲ့ၿပီး ယခု ဦးသန္းေရႊက ၂၂ ႏွစ္ၾကာမွ လုပ္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။) ဦးေန၀င္း၏ စစ္သည္ေတာ္ က်င့္၀တ္တြင္ စတင္ခဲ့ေသာ ၀ါဒျဖစ္ပါသည္။ စစ္တပ္အတြင္း မည္သည့္ပံုစံျဖင့္ ၀င္လာသည္ ျဖစ္ေစ စည္းကမ္း (ဤတြင္ အမိန္႔နာခံမႈကို ၄င္းတို႔က စည္းကမ္းဟု ေခၚပါသည္) က်နေအာင္ ပံုသြင္းေပးလိုက္ ပါသည္။ ငယ္စဥ္က လမ္းစဥ္လူငယ္ စစ္ေရးျပ သင္တန္းဆင္း က်ေနာ့္ကို အစ္ကို၀မ္းကြဲ စစ္ဗိုလ္က ေမးဖူးပါသည္။ “ညီေလး စစ္ေရးျပဆိုတာ ဘာလုပ္တာလဲ မင္းသိလား” က်ေနာ္က စည္းကမ္းက်ေအာင္ သင္ေပးတာ ထင္ေၾကာင္း ေျပာေသာအခါ “မဟုတ္ဘူးကြ၊ အဲဒါ အမိန္႔ကို မစဥ္းစားဘဲ နာခံတတ္ေအာင္ ပံုသြင္းေပးတာ။ သတိ သက္သာ ေအးေစ ေျပာတဲ့အခါ မင္းက မစဥ္းစားဘဲ ခ်က္ျခင္း လုပ္လိုက္တယ္ မဟုတ္လား။ ဒီလို ဘာမွ မဟုတ္တဲ့ အျပဳအမူေလးက စၿပီး မစဥ္းစားတဲ့ အက်င့္ သြင္းေပးတဲ့ အခါ ေရွ႕တန္းမွာ “တက္” လို႔ အမိန္႔ ေပးတဲ့အခါ မစဥ္းစားဘဲ တက္တဲ့အက်င့္ ရသြားတာေပါ့” စာဖတ္နာေသာ က်ေနာ့္ အစ္ကိုသည္ စစ္တပ္ထဲမွာ ရာထူး သိပ္ႀကီးႀကီး မရပါ။ ရွင္းပါသည္။ သို႔ေသာ္ ထိုစဥ္က ၁၈ ႏွစ္သား ေက်ာင္းသားေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာသည့္ က်ေနာ့္အတြက္ ပညာရပါသည္။

စစ္ေရးျပျဖင့္ ပံုသြင္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ပင္ပန္းမႈ၊ အနားမေနရမႈ တို႔ကို ဆက္လက္ ပို႔ခ်ပါသည္။ fatigue ေခၚ အားလပ္ခ်ိန္ မရေအာင္ ထားေသာ အလုပ္မ်ားကို ဆက္တိုက္ခိုင္းပါသည္။ က်ေနာ့္ မိခင္ျဖစ္သူသည္ အိမ္ေဖာ္ အပ်ဳိရြယ္ေလးမ်ား ထားသည့္အခါ တမ်ဳိးၿပီး တမ်ဳိး ခိုင္းေသာေၾကာင့္ က်ေနာ္က ေမးဖူးပါသည္။ အေမက “ဒီအရြယ္ အားေနရင္ ေတာင္စိတ္ ေျမာက္စိတ္ေတြ ၀င္တတ္တယ္ သားရဲ႕ ဒါေၾကာင့္ မအားေအာင္ တမင္ရွာခိုင္းရတာ” ဟုေျပာျပပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ စိတ္ေရာလူပါ မလြတ္လပ္ေအာင္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ သည္ေနာက္မွာေတာ့ ေရွ႕တန္းထြက္ျခင္း၊ (မည္သည့္ အေၾကာင္းေၾကာင့္ မသိဘဲ) စစ္ပြဲ ဆင္ႏႊဲျခင္း၊ တို႔တြင္ မိမိရဲေဘာ္မ်ား မိုင္းထိ၍ ေျချပတ္ လက္ျပတ္ျဖစ္ရျခင္း၊ ေသဆံုးရျခင္း၊ ရန္သူက သတ္ျဖတ္ျခင္း တို႔ျဖင့္ ဆက္လက္ သင္ၾကားပို႔ခ် ေပးျပန္ပါသည္။ ေနာက္ဆံုး အေျဖတခုသို႔ တြန္းပို႔ပါသည္။ ယင္းသည္ ဆိုခဲ့ေသာ “စစ္တပ္၀ါဒ” ျဖစ္ပါသည္။ ရွင္းေအာင္ဆိုရလွ်င္ -

မိမိတို႔သည္ (တိုင္းျပည္အတြက္) သူမ်ားထက္ အပင္ပန္းခံ အလုပ္လုပ္ရသည္။
မိမိတို႔သည္ (တိုင္းျပည္အတြက္) သက္စြန္႔ဆံဖ်ား အလုပ္လုပ္ရသည္။

(ဘာေၾကာင့္မွန္းမသိဘဲ ျဖစ္သြားေသာ) ရန္သူေၾကာင့္ မိမိတို႔ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ေတြ ထိခိုက္ ေသဆံုးရသည္။
မိမိတို႔ကို ႏွိပ္စက္ခဲ့ေသာ ယင္း ရန္သူကို ျပည္သူတခ်ဳိ႕ ေထာက္ခံေနသည္။

မိမိတို႔သည္ အမိန္႔နာခံရသည္။ စစ္စည္းကမ္းျဖင့္ အခ်ိန္ျပည့္ ေနရသည္။ ညအိပ္ေနစဥ္ လာႏႈိးလ်င္ သက္စြန္႔ ဆံဖ်ား ခရီး စတင္ရသည္အထိ ၂၄ နာရီ ထမ္းေဆာင္ရသူမ်ား ျဖစ္သည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ သာမန္ျပည္သူမ်ား၊ ၀န္ထမ္းမ်ား (ယင္းတို႔စကားအရ “အရပ္သားမ်ား”) သည္ သက္သက္သာသာ ေနရသည္။ အသက္စြန္႔ရန္ မလို၊ စည္းကမ္း မရွိ၊ အားလပ္ခ်ိန္ေတြ အျပည့္ရွိေနသည္ ။ စီးပြားေရးလုပ္ၿပီး ခ်မ္းသာေနသည္ … ဟူေသာ အေတြးကို ဆက္တိုက္ ပို႔ခ်ေပးပါသည္။ ထိုသို႔ေသာ အနစ္နာခံမႈ မ်ားေၾကာင့္ သူတို႔တြင္ “ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာ” ကို သံုးပိုင္ခြင့္ရွိသည္ ဟု အေျဖထုတ္ေပး ပါသည္။

ျပည္သူလူထုႏွင့္ စစ္တပ္အတြင္းအႀကီးမားဆံုး အတားအဆီးသည္ အဆိုပါ အေတြးအျမင္ ျဖစ္ပါသည္။ က်ေနာ္ ပညာရွင္ဘ၀ စစ္တပ္ႏွင့္ တြဲ၍ ေတာထဲေတာင္ထဲ သြားရသည့္အခါ စစ္ဗိုလ္ေတြ အင္မတန္ အံ့ၾသၾကပါသည္။ သူတို႔မွ လြဲ၍ ၿမဳိ႕ေပၚတြင္ တိုက္ပံု ၀တ္ေနေသာ လူေပ်ာ့မ်ား ဤသို႔ အပင္ပန္း ခံႏိုင္မည္၊ အပင္ပန္းခံ အလုပ္ လုပ္လိမ့္မည္ဟု မထင္ခဲ့ၾကပါ။ အဂၤလန္မွ ဘြဲ႔ထူးေတြ ရလာသည့္ ဆရာ၀န္ႀကီး သည္လည္း ညလာႏႈိးလွ်င္ ထလိုက္ရမွန္း ဂ်ဴတီ ယူရမွန္း သူတို႔ မသိၾကပါ။ (အစပိုင္းတြင္ မသိၾကပါ၊ ေနာက္ပိုင္း ရာထူးရလာေတာ့လည္း မသိခ်င္ၾကေတာ့ပါ)။ တႏွစ္က တကၠသိုလ္ ဆရာမေလး တဦး ေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္ ကြင္းဆင္း ခရီးထြက္လာစဥ္ လက္နက္ကိုင္ လက္ခ်က္ႏွင့္ ကြယ္လြန္ပါသည္။ ၀န္ထမ္းတိုင္း၊ ျပည္သူတိုင္းမွာ လက္နက္မဲ့ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား မႈေတြ ျပည့္ေနေၾကာင္း သတိ မထားမိၾကပါ။

ေနာင္တခ်ိန္တြင္ ျငိမ္းခ်မ္းစြာဆႏၵျပသူမ်ားအား ႏွိမ္နင္းသည့္ အခါ ႏိုင္ငံတကာက ယံုၾကည္ခ်က္ေၾကာင့္ အက်ဥ္းခ် ခံရျခင္း ဟု ျမင္ေသာ္လည္း သူတို႔လို ပင္ပန္းစြာ အလုပ္ မလုပ္ရဘဲ အခြင့္အေရး ေတာင္းသူမ်ားဟု ဆက္လက္ ျမင္လာပါေတာ့သည္။

သည္ထက္ ပိုႀကီးသည့္ စစ္တပ္၀ါဒတစ္ရပ္မွာ ႏိုင္ငံျခားသားကို အထင္ႀကီးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ႏိုင္ငံျခားသား မုန္းတီးျခင္း (xenophoebia) သည္ အထင္ႀကီးရာမွ ေၾကာက္လန္႔ မုန္းတီးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသည္ မိမိတို႔ ႀကဳိးစားေသာ္လည္း တိုးတက္မႈ မရလာသည့္ အခါ ႀကီးေသာ အေၾကာင္းျပခ်က္ ျဖစ္လာပါသည္။ ႏိုင္ငံျခားသားကို ပိုမို အလုပ္လုပ္သူ၊ ပိုမို ဥာဏ္ႀကီးသူ ဟုျမင္ပါသည္။ ျပည္ပတြင္ တိုးတက္ျခင္းသည္ ယင္းလူမ်ဳိးမ်ား အလုပ္လုပ္၊ ဥာဏ္ျမင့္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာျပည္ မတိုးတက္ျခင္းမွာ စစ္တပ္ တတပ္လံုး အလုပ္ လုပ္ေသာ္လည္း ျပည္သူေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြ အလုပ္ မလုပ္ေသာေၾကာင့္ မတိုးတက္ျခင္းဟု ျမင္လာပါသည္။ သည္အတိုင္းလည္း သင္ၾကားေပးပါသည္။ သာမန္ ျပည္သူေတြမွာေတာ့ ႏိုင္ငံျခားသြား အလုပ္ လုပ္ၾကသည့္အခါ ႏိုင္ငံျခားသားကို သူလိုကိုယ္လို ဟုသာျမင္ပါသည္။ အလုပ္ လုပ္သေလာက္ အခြင့္အေရး ရသျဖင့္ အလုပ္လုပ္ၾကသည္။ စည္းကမ္းရွိသေလာက္ စည္းကမ္း၏ အက်ဳိးကို ခံစားရသျဖင့္ စည္းကမ္းႏွင့္ ေနၾကသည္။ သူတို႔လို ကိုယ္လည္း အခြင့္အေရး ရရင္ ကိုယ့္တိုင္းျပည္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း နားလည္ၾကသည္။ ႀကီးမားေသာ အေတြးအေခၚ ကြာဟမႈႀကီး ျဖစ္ပါသည္။

ထိုမွတဆင့္တိုးေသာအခါ စစ္တပ္က ပိုအလုပ္လုပ္ အနစ္နာခံရတဲ့ အတြက္ အခြင့္အေရး ယူထိုက္သည္ဟု ျမင္လာ ပါေတာ့သည္။ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားအား ႏိုင္ငံေတာ္အာဏာကို ျဖတ္လမ္းနည္းျဖင့္ ရယူလိုသည္ဟု စြပ္စြဲ ေပးလိုက္ပါသည္။ တပ္ထဲတြင္ ေနခဲ့ေသာ ငယ္စဥ္က က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္သည္ အမိန္႔ႏွင့္ အာဏာကို ယံုၾကည္ပါသည္။ ေနာင္ ၈၈ ေခတ္ကို ေက်ာ္မွ စည္းရံုးေရးကို ယံုၾကည္ လာပါသည္။ ပတ္၀န္းက်င္က ပံုသြင္း ေပးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ စည္းရံုးေရးကို ယံုၾကည္ၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းသည္ အမိန္႔ႏွင့္ အာဏာကို ယံုၾကည္ခဲ့ျခင္း၏ ေနာက္ဆက္တြဲ အေမြျဖစ္ပါသည္။

အထက္ပါ စစ္တပ္၀ါဒ သည္ ႏိုင္ငံတကာ၊ ဘာသာတရားႏွင့္၊ ႏိုင္ငံေရး သေဘာတရားမ်ား သိရွိ နားလည္လာသည့္ အရာရွိႀကီးမ်ား ျဖစ္လာသည့္အခါ မိမိတို႔၏ အထက္ပါ က်င့္ထံုးမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ဆံုးျဖတ္မႈတိုင္း၊ အေျဖတိုင္း အတြက္ စိတ္ေျဖစရာ ေဆးေကာင္းႀကီး တခြက္ ျဖစ္လာပါေတာ့သည္။ ယေန႔ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားအားလံုး ဤအတိုင္း ယံုၾကည္ၾကသည္မွာ မွားယြင္းဖြယ္ မရွိပါ။

ဒုတိယအေၾကာင္းတရား (သို႔မဟုတ္) ပံုတူကူးျခင္း

ဦးေန၀င္းအားဖယ္ရွားၿပီးသည့္အခါ စစ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီးမ်ားအတြက္ လမ္းေၾကာင္း ခ်ေပးမည့္သူ မရွိေတာ့သေလာက္ ျဖစ္ပါသည္။ (ထိုမတိုင္ခင္ အာဏာသိမ္းၿပီး ကာလက ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္ႏွင့္ တကြ ပါတီေခတ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ား Policy ႏွင့္ လမ္းညႊန္မႈမ်ား ခ်ေပးခဲ့ပါသည္။) သို႕ရာတြင္ အတန္အသင့္ အျမင္က်ယ္သူ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔သည္ မဟာဗ်ဴဟာ ေလ့လာေရးဌာနကို (အေမရိကန္ ပံုစံအတိုင္း) ထူေထာင္ကာ ပညာေတာ္ေသာ စစ္ဗိုလ္ငယ္မ်ားမွ အစ ေခါင္းေခါက္ေရြးယူ၍ ေထာက္လွမ္းေရး ဌာနခ်ဳပ္တြင္ ကမာၻ႔ ႏိုင္ငံေရး အလိုက္ အထူးျပဳတာ၀န္ အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ေလ့လာ ေလ့က်င့္ေစခဲ့သည္။ အေမရိကန္ႏွင့္ အီးယူ၊ ဂ်ပန္ တို႔သို႔ ႏိုင္ငံေရး ေအာက္လမ္းနည္းမ်ားျဖင့္ ခ်ဥ္းကပ္ခဲ့သည္။ စစ္အစိုးရ၏ လမ္းျပေျမပံုႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္ စီမံကိန္း၊ ႏိုင္ငံေတာ္ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္ေခၚ ေပၚလစီ စီမံကိန္းမ်ားကို သူ၏ ဦးေခါင္းမ်ားျဖင့္ ဆြဲယူ ခဲ့သည္။

ေနာင္တခ်ိန္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညြန္႔ မရွိေသာအခါ စစ္တပ္ေခါင္းေဆာင္မ်ား အတြက္ နမူနာေပါင္း မ်ားစြာ၊ စကားလံုးေပါင္း မ်ားစြာ (ယေန႔ ေနာက္ဆံုးေပၚ - ရိုဟင္ဂ်ာ မဟုတ္၊ ဘဂၤ ါလီ ဆိုသည့္ စကားလံုးမ်ဳိး အထိ) အရန္သင့္ ရွိထားၿပီ ျဖစ္သည္။ ကာကြယ္ေရး တကၠသိုလ္တြင္ အရည္အခ်င္းရွိေသာ ပညာတတ္ ဗိုလ္မွဴးႀကီးမ်ား၏ သုေတသန က်မ္းမ်ား ရွိေနသည္။ ဒီပဲယင္း အေရးအခင္းကို “ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အႏၲရာယ္ကာကြယ္ေရး” ဟူေသာ သုေတသန စာတမ္းအတိုင္း ဖန္တီးခဲ့သည္။ UN ကိုယ္စားလွယ္ ဂန္ဘာရီ မလာမီ ျပည္တြင္း တာ၀န္ခံကို ေမာင္းထုတ္ျပျခင္း၊ ယင္းမွ တဆင့္ခ်င္း ေရွ႕တိုးလာျပျခင္း၊ အေမရိကန္ စစ္ေရယာဥ္ မ၀င္ႏိုင္မီ အာဆီယံ၊ UN တို႕ႏွင့္ အစည္းအေ၀း လုပ္ျပျခင္း စသည္ျဖင့္ နည္းဗ်ဴဟာ မ်ဳိးစံုကို အသစ္ဖန္တီး ယူျခင္းထက္ ဦးေန၀င္းလုပ္ခဲ့သည့္ ေျခလွမ္းမ်ားကို အနီးစပ္ဆံုး ပံုတူကူးခ်ျခင္းမ်ား ျဖစ္သည္။ ကြန္ျမဴနစ္၊ ဆိုရွယ္လစ္တို႔ကို မယံုၾကည္ ေသာ္လည္း ထို၀ါဒ က်င့္သံုးသူတို႔၏ နည္းပရိယာယ္ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္မ်ားကို ေလ့လာၾကသည္။ ဤသည္မွာလည္း မဆန္း၊ မဆလေခတ္တြင္ သူတို႔ ႀကီးျပင္း လာၾကေပရာ (တနည္းအားျဖင့္ လူရာ၀င္လာရ ေပရာ) ထိုေခတ္က သင္ၾကားခဲ့ေသာ ႏိုင္ငံေရးသမား မုန္းတီးေရး တရားမ်ား၊ ဦးႏု မေကာင္းေၾကာင္းမ်ား၊ ပါတီစံုႏွင့္ ဖက္ဒရယ္မူ မေကာင္းေၾကာင္းမ်ားသည္ အသည္းတြင္ စြဲထင္ ေနေပျပီ။ ထိုေခတ္တေလွ်ာက္လံုး ဖတ္စရာ ႏိုင္ငံေရးစာအုပ္ ဆို၍ လက္၀ဲစာေပသာ ရွိရာ ထို စာေပတို႔မွ လက္၀ဲ၀ါဒ ေတာ္လွန္ေရး သမားတို႔၏ ေကာင္းကြက္မ်ား အယူအဆ ေကာင္းမ်ားကို အရ မယူႏိုင္ေသာအခါ မေကာင္းေသာ လုပ္နည္း လုပ္ဟန္မ်ားကိုသာ ကူးယူရ ေပေတာ့သည္။ “ဆန္႔က်င္ၾက၊ ဆန္႔က်င္ၾက” ဆိုသည့္ လက္ေမာင္းတန္း ေအာ္ဟစ္မႈ မ်ားကို သူတို႔ရိုက္ေသာ ရုပ္ရွင္ထဲမွ အလံနီတို႔ထံမွ အရယူသည္။ က်ေနာ့္နားထဲတြင္ “သတ္ပစ္၊ သတ္ပစ္” ဆိုသည့္ အသံမ်ား ၾကားေယာင္ မိရသည္။

အေရးအခင္းၿပီးခါစက အားလံုးသပိတ္ေမွာက္ၿပီး ျဖစ္ေနသည့္ ၀န္ထမ္းမ်ားျဖင့္ မည္သို႔ ဆက္လက္ အုပ္ခ်ဳပ္မည္နည္းဟု က်ေနာ္တို႔ ေတြးခဲ့ဖူးသည္။ တျပည္လံုး သပိတ္ေမွာက္လ်င္ တိုင္းျပည္ကို အုတ္တံတိုင္း ခတ္ရံုေပါ့ဟု ေျပာခဲ့ၾကသည္။ သို႔ေသာ္ အာဏာ မသိမ္းမီတြင္ ေမာ္စီတုန္း၏ နည္းလမ္းတခုကို က်ေနာ္ဖတ္မိသည္။ ယင္းမွာ “အစြန္းေရာက္ လူနည္းစုကို တိုက္ရိုက္ႏွိမ္နင္းျခင္း၊ အလတ္တန္းစား လူမ်ားကို ေတြေ၀ ယိမ္းယုိင္ေစျခင္း ႏွင့္ ေနာက္တန္းက လူထုႀကီးကို မိမိလူဟု အမည္တပ္ျခင္းျဖင့္ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလဲယူျခင္း” လုပ္ငန္းစဥ္ ျဖစ္ပါသည္။ ကူးယူတတ္ေသာ စစ္အုပ္စုသည္ ထုိအတိုင္း တသေ၀မတိမ္း က်င့္သံုး ပါသည္။ ယေန႔တိုင္လည္း ျပည္တြင္းသာမက ျပည္ပ ႏိုင္ငံမ်ားအထိပါ တိုးခ်ဲ႕ယူလာရာ အာဆီယံသည္ ထိုလမ္းစဥ္မွ အလယ္အလတ္ တန္းစား အုပ္စုျဖစ္လာပါသည္။ အတိုက္အခံ ထဲမွလည္း အဆိုပါ အလယ္အလတ္တန္း အုပ္စုကို ဆြဲယူေနပါၿပီ။ ေတြေ၀ေသာ (ကြန္ျမဴနစ္စကားျဖင့္ ဆက္ေျပာလွ်င္ ပညာတတ္မ်ား) လူတခ်ဳိ႕သည္ ပါတီဖြဲ႔ အေရြးခံရန္၊ ေရြးေကာက္ပြဲကို ေထာက္ခံရန္ လမ္းစဥ္ကို ေရြးေနၾကေလၿပီ။ စစ္တပ္သည္ သာမန္အားျဖင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားကို မထလာေအာင္ ႏွိပ္ကြက္ ထားလိုသည္မွ အပ ႏိုင္ငံေရးသမားမ်ားေလာက္ အျမင္မၾကည္မႈ မရွိသည္ျဖစ္ရာ (သူတို႔သင္ခဲ့ေသာ ဦးေန၀င္းေခတ္ သမိုင္း စာအုပ္မ်ားတြင္လည္း ေက်ာင္းသားမ်ား အျမင္မွား၍သာ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ၾကေၾကာင္း သင္ခဲ့ရရာ) က်ေနာ္တို႕ ၈၈ ေက်ာင္းသားမ်ားကိုလည္း အလယ္အလတ္ လူစုတြင္ ပါ၀င္မည္လားဟု ထင္ကာ လႊတ္ေပးထားခဲ့သည္။ ၂၀၀၇ တြင္မွ အစြန္းေရာက္ စာရင္းသို႔ ထည့္သြင္းခဲ့ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ျခဳံငံု၍ဆိုရလွ်င္ စစ္တပ္၏ မေကာင္းမႈမ်ားကို နားလည္မႈေပးသည့္တိုင္ ယင္းတို႔၏ ရပ္တည္ခ်က္ သေဘာထားသည္ မွားယြင္းစြာ သင္ၾကားလာေသာ အေျခခံအေပၚမွ ျဖစ္ေပၚလာျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ တိုင္းသူျပည္သားမ်ား အမွန္တကယ္ ခံစားမႈ၊ အမွန္တကယ္ အလုပ္ လုပ္ကိုင္ေနၾကၿပီး အက်ဳိး မရၾကမႈ၊ ယင္းတို႔ အထင္ႀကီးေသာ ျပည္ပ ႏိုင္ငံသားမ်ားကဲ့သို႔ အရည္အခ်င္း ရွိသူမ်ားစြာ ရွိေနမႈ၊ ယင္းတို႔ ကဲ့သို႔ ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္စြာ၊ သက္စြန္႔ဆံဖ်ား တိုင္းျပည္အတြက္ အလုပ္ လုပ္ေနသူမ်ား ရွိေနမႈတို႔ကို ယေန႔တိုင္ သိျမင္လာၾကျခင္း မရွိေသးပါ။ ျပည္သူလူထုႏွင့္ အမွန္တကယ္ နီးနီးစပ္စပ္ ေနထိုင္လိုစိတ္၊ နားလည္ေအာင္ လုပ္လိုစိတ္ နည္းပါးေအာင္ ႀကဳိတင္ ေလ့က်င့္ ေပးထားျခင္းျဖင့္ အရပ္ဘက္ တာ၀န္ယူရသည့္တိုင္ အစဥ္ကင္းကြာ ေနေလ့ရွိသည္။ နားလည္သြားေသာ အရာရွိမ်ားသည္လည္း ေဘးဖယ္ျခင္း ခံသြားၾကရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ယေန႔ေခတ္ ပင္စင္ယူသြားေသာ စစ္ေခါင္းေဆာင္ အားလံုးသည္ လက္ရွိစစ္တပ္၏ ေဘးဖယ္ျခင္းကို ခံၾကရသည္ျဖစ္ရာ လက္ရွိ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးမ်ား တသက္တာ မည္သည့္အခါမွ် အျငိမ္းစား မယူရဲေတာ့သည့္ အျဖစ္သို႔ ေရာက္ရွိကုန္ၾကျခင္း ျဖစ္ေပသည္။

Ref: ဧရာ၀တီ

......

0 comments:

အေပၚသို႔