..............................

Tuesday, March 10, 2009

မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ပံုမွန္ျပန္ျဖစ္

NEJ / မတ္လ(၉) ရက္၊ ၂၀၀၉

(၃) ရက္ၾကာ ပိတ္ထားသည့္ မဲေဆာက္-ျမ၀တီခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ယမန္ေန႔က ျပန္ဖြင့္ လိုက္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္း-ျမန္မာ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မူမ်ား ပံုမွန္ အေနအထား ျပန္ေရာက္လာၿပီး ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္စည္မ်ား အျပန္အလွန္ တင္သြင္းလ်က္ရွိသည္။

တာ့ခ္ခ႐ိုင္ကုန္သည္ႀကီးမ်ားအသင္း၏ ေဆာင္ရြက္မူျဖင့္ ယမန္ေန႔နံနက္မွ စတင္ကာ ျမန္မာကားမ်ားကို ထိုင္းဘက္က ျပန္လည္ေျပးဆြဲခြင့္ ျပဳလိုက္ေသာေၾကာင့္ ႏွစ္ဖက္ကားမ်ား အျပန္အလွန္ ေျပးဆြဲျခင္းျဖစ္သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ ၾကာသပေတးေန႔၌ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားႏွင့္ မဲေဆာက္ေျပးဆြဲသည့္ ထိုင္းလိုင္းကား အသင္းက မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္ ျမန္မာခရီးသည္မ်ား တင္ေဆာင္္သည့္ ေတာင္းေအ့ကားမ်ား ၀င္ေရာက္ေျပးဆြဲမူကို ကန္႔ကြက္သည့္ အေနျဖင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ထုိင္းဘက္ ၀င္ေပါက္ကို လိုင္းကားအစီး (၁၀၀) ေက်ာ္ျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ ဆႏၵျပခဲ့ၾကသည္။

ထုိင္းလိုင္းကားအသင္း၏ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခ်က္တြင္ ျမန္မာကားမ်ားကို ပိတ္ပင္ရျခင္းမွာ ျမန္မာ ကားမ်ားသည္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္းၿမိဳ႕ျပင္ရွိ လူေနရပ္ကြက္မ်ား အထိ ခရီးသည္မ်ား ရွာေဖြ တင္ေဆာင္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္းလိုင္းကားမ်ား ၀င္ေငြ ထိခိုက္ က်ဆင္းရေၾကာင္း၊ မူလ သေဘာတူညီခ်က္ အရ ျမန္မာကားမ်ားသည့္ ယခုကဲ့သို႔ လုပ္ပိုင္ခြင့္ မရွိေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပထားသည္။

ထိုသုိ႔ပိတ္ခဲ့သျဖင့္ ျမန္မာဘက္ကလည္း ထိုင္းကားမ်ားကို အ၀င္ မခံေသာေၾကာင့္ တံတားမွတဆင့္ အျပန္အလွန္ တင္သြင္းေနသည့္ ကုန္စည္မ်ား (၃) ရက္ၾကာ ရပ္နားခဲ့သျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မူမ်ား ထိခိုက္ က်ဆင္းခဲ့ရသည္။ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား တရက္ပိတ္လွ်င္ ထိုင္းဘက္မွ ဘတ္သန္း (၄၀) ခန္႔ နစ္နာမူရွိသည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္း၏ မွတ္တမ္းတြင္ ေဖာ္ျပသည္။

ယခု ျမန္မာကားမ်ားကို ျပန္လည္ေျပးဆြဲခြင့္ျပဳေသာ္လည္း အမ်ိဳးအစား (၃) မ်ိဳးခြဲၿပီး အမွတ္အသား တံဆိပ္မ်ား ျပဳလုပ္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ ခရီးသည္တင္ကား၊ ကုန္တင္ကား၊ ကိုယ္ပိုင္ကားဟူ၍ သတ္မွတ္ေပးမည္ ျဖစ္ၿပီး ခရီးသည္တင္ကား တစီးလွ်င္ (၈) ဦးခန္႔သာ ခြင့္ျပဳမည္ဟု တာ့ခ္ခ႐ိုင္ ကုန္သည္ႀကီးမ်ား အသင္းက ေျပာသည္။

ထုိင္းႏိုင္ငံ တာ့ခ္ခ႐ိုင္ကုန္သည္ႀကီးမ်ာအသင္းသည္ ယခုျဖစ္ေပၚေနသည့္ မေျပလည္မႈမ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ ႏွစ္ႏိုင္ငံ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ေဆြးေႏြးသြားမည္ဟု အဖြဲ႔ တာ၀န္ရွိသူ တဦးက ေျပာသည္။

မဲေဆာက္-ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးမွတဆင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံက ေဆာက္လုပ္ေရး ပစၥည္းမ်ား၊ လူသံုးကုန္၊ စားေသာက္ကုန္မ်ား၊ လယ္ယာပစၥည္းမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမ်ား၊ ေဆး၀ါးမ်ား၊ အလွကုန္ ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အျခား ထြက္ကုန္မ်ားကုိ လစဥ္ ဘတ္သန္း (၁) ေထာင္ေက်ာ္ခန္႔ တင္သြင္းလ်က္ရွိၿပီး ျမန္မာဘက္က လယ္ယာထြက္ကုန္မ်ား၊ ေရထြက္ကုန္မ်ား၊ သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ား၊ ခ်ည္ထည္ႏွင့္ အျခားထြက္ကုန္မ်ား တင္သြင္းလ်က္ရွိသည္။

ယခင္ကလည္း နယ္စပ္ျပႆနာမ်ားေၾကာင့္ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတား ရက္ရွည္ ပိတ္ခဲ့ရၿပီး ႏွစ္ဖက္ကုန္သည္မ်ား ဆံုး႐ႈံး နစ္နာခဲ့ၾကသည္။ အဆိုပါ ကာလမ်ိဳး၌ ႏွစ္ႏုိင္ငံ သြင္းကုန္ပစၥည္းမ်ား ျပတ္လပ္မႈေၾကာင့္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္ခဲ့သည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏွင့္ ပမာဏအမ်ားဆံုး ကုန္သြယ္သည့္ ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၈-၂၀၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္ အတြင္း ႏို၀င္ဘာအထိ ႏွစ္ႏုိင္ငံ ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ (၂,၂၁၂) သန္း ရွိသည္ဟု နအဖ စစ္အစုိးရ စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ထုတ္ျပန္ေသာ စာရင္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္

....

0 comments:

အေပၚသို႔