..............................

Wednesday, November 9, 2011

သခၤန္းစာ ယူတတ္ၾကပါေစ

ေပတလူ
ႏိုဝင္ဘာ ၉ ရက္ ၂၀၁၁

ေနာင္တဆိုတဲ့ စကားက ေနာင္မွ `’ တယ္ ေနာက္က်မွ အသိျပန္ရလို႔ ေနာင္တ လို႔ ေခၚတာလို႔ ေယဘူယ ေကာက္ခ်က္ခ်လို႔ ရပါတယ္။ ေနာင္တ ဆိုတာ အမွားတခုက ဆင္းသက္လာတာ ဆိုရင္လည္း မွားမည္ မထင္ပါဘူး။ အရင္က ကိုယ္ျပဳခဲ့တဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကိစၥေတြ၊ အလုပ္ေတြ၊ အမွားေတြကို အသိတရား ျပန္ဝင္လာတဲ့ အခ်ိန္မွာ ျပန္လည္ျပဳျပင္လို႔ မရႏိုင္ေတာ့တဲ့ အေျခေနမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ပူပန္ျခင္းဆုိတဲ့ ခံစားမႈမ်ဳိးေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္က်သြားၿပီ ဘယ္လိုမွ ျပင္လို႔မရေတာ့တဲ့ ေနာင္တမ်ဳိးေတြ ရွိသလို ျပန္လည္ျပဳျပင္လို႔ ရေကာင္း ရႏိုင္ေသးတဲ့ ေနာင္တမ်ဳိးေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။

အမွားလုပ္ခဲ့တယ္ ဆိုတာကလည္း ကိုယ္တဦးတည္း ထိခိုက္မယ့္ အမွားလား၊ အမ်ားထိခိုက္မယ့္ အမွားလား ဆိုတာ ရွိေသးတယ္။ ေက်ာင္းစာေမးပြဲ တခုရဲ႕ အေျဖလႊာမွာ စာပိုဒ္ေလးတခု က်န္ခဲ့တယ္လို႔ ေနာက္က်မွ သိခဲ့တာက ဘယ္သူ႔ကိုမွ မထိခုိက္ဘူး မိမိကိုယ္တိုင္ပဲ ထိခိုက္တယ္။ ဒါမ်ဳိးက လူတိုင္း ႀကံဳခဲ့ၾကတဲ့ ေနာင္တ ေသးေသးလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ အမွားနဲ႔ မကင္းတဲ့ လူေတြမို႔ ေနာင္တေတြဟာ တနာရီ အတြင္းမွာ၊ တရက္၊ တလ၊ တႏွစ္ အတြင္းမွာ ႀကံဳခဲ့ၾကရတယ္။ ျဖစ္ခဲ့ၾကရတယ္။ မိမိျပဳခဲ့တဲ့ အမွားေတြ၊ အျခားသူမ်ားရဲ႕ ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ အမွားေတြကေန ရလာတဲ့ ေနာင္တေတြကမွတဆင့္ ေတြးေတာစရာ၊ နာယူစရာ၊ မွတ္သားစရာ သခၤန္းစာေတြ ရခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။

တေန႔က ေဆာင္းပါးေလးတခု ဖတ္လိုက္ရတယ္။ အာဏာရွင္ႀကီး ဦးေနဝင္းက "ကုိယ္လူေတြနဲ႔ ႀကဳံတုန္း ေျပာလုိက္ရဦးမယ္ .... ကုိယ့္အေနနဲ႔ ဒီသံသရာ တရားေတြ သခၤါရတရားေတြ အနိစၥ .... အနတၱ တရား ေတြကုိ ဒီေန႔ သိျမင္သလုိမ်ား ဟုိတုန္းက သိခ့ဲမယ္ ဆုိရင္ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ မတ္လက ကိစၥကုိ ကုိယ္ မလုပ္ခ့ဲပါဘူး .... ဟုတ္တယ္ .... အဲဒီတုန္း ကသာ ဒီတရားေတြကုိ သိေနခ့ဲရင္ ၁၉၆၂ က လုပ္ခ့ဲတ့ဲ အလုပ္မ်ဳိးကုိ ကုိယ္မလုပ္ခ့ဲဘူး" လို႔ဆိုတယ္။ တကယ္ေတာ့ ၁၉၆၂ ႏွစ္ သူ အာဏာသိမ္းခဲ့တဲ့ အမွားကို ေသခါနီးမွ၊ ဘယ္လိုမွ ျပဳျပင္လို႔ မရတဲ့ အခ်ိန္က်မွ ျပန္လည္ ပူေဆြးရတဲ့ ေသာက ေဝဒနာ ခံစားရတဲ့ ေနာင္တ အႀကီးစားျဖစ္တယ္။ တိုင္းျပည္နဲ႔ ျပည္သူလူထုကို အဖက္ဖက္ကေန ဆင္းရဲ မြဲေတေနေအာင္ ပထမဦးဆံုး လုပ္ခဲ့တဲ့သူ အႀကီးမားဆံုး အမွားကို က်ဴးလြန္ခဲ့ေသာသူ ျဖစ္တယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ အတူ တိုင္းျပည္ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ တုိက္ပြဲ ဝင္ခဲ့တဲ့ ရဲေဘာ္သံုးက်ိပ္ဝင္ ျဖစ္တဲ့ သူလိုလူကို ႏုိင္ငံေတာ္ အခမ္းအနားနဲ႔ သၿဂႍဳဟ္ မခံရပဲ။ လူမသိ သူမသိ စိတ္ဒုကၡ ဆင္းရဲစြာနဲ႔ ေသပြဲ ဝင္ခဲ့ရတာဟာ သူ႔ရဲ႕ အမွားေတြေၾကာင့္ ျပင္လို႔ မရေတာ့တဲ့ေနာင္တ တခုနဲ႔ ဘဝရဲ႕ မလွမပ ဇတ္သိမ္းခန္းကို ျဖတ္သန္း ရတာ ျဖစ္တယ္။

တကယ္ေတာ့ ေနာင္တ အေၾကာင္းကို ဠီကာဖြင့္ခ်င္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ မိမိကိုယ္တိုင္ မွားေနတဲ့ အမွား တခုကို ျပဳျပင္လို႔ ရမယ္ဆိုလွ်င္ ဘာ့ေၾကာင့္ မျပဳျပင္ရဲရတာလဲ၊ ဘာ့ေၾကာင့္ မျပဳျပင္ႏိုင္တာလဲ ဆုိတာရယ္ ကိုယ့္အရင္က အမွား ၾကဴးလြန္ခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြရဲ႕ အျဖစ္ဆိုးေတြ၊ ဇတ္သိမ္းခန္းေတြ၊ ကိုယ့္မ်က္စိေရွ႕မွာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ ျမင္ေနရပါလွ်က္နဲ႔ ကုိယ္တိုင္ သခၤန္းစာ ယူႏိုင္ပါလွ်က္နဲ႔ အခ်ိန္မီွ ျပဳျပင္ႏိုင္ပါလွ်က္နဲ႔ ဘာလို႔ မိုက္တြင္းဆက္နက္ ေနၾကတာလဲ ဆိုတာကို ေျပာခ်င္တာပါ။

ကမၻာမွာ အမွား က်ဴးလြန္တတ္ဆံုးက အာဏာရွင္ဆိုတဲ့ လူတန္းစားေတြ ျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြား အတြက္ သူ႔အာဏာ တည္ျမဲေရးအတြက္ ဆုိရင္ ဘာကိုမွ မငဲ့တတ္ၾက။ ျပည္သူလူထုကို ညွဥ္းပမ္း ႏွိပ္စက္တယ္။ ဆင္းရဲ ဒုကၡေရာက္ေအာင္လည္း လုပ္ၾကတယ္။ သူတို႔ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွာ သူတို႔ဟာ အာဏာရွင္လို႔ မေျပာတတ္ၾကဘူး။ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ကယ္တင္ရွင္လို႔ သေဘာထား တတ္ၾကတယ္။ တုိင္းျပည္ရဲ႕ အရွင္သခင္လို႔ သေဘာထား တတ္ၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘယ္အာဏာရွင္မွ အေသ မေျဖာင့္ဘူး။ ဘယ္အာဏာရွင္မွလည္း ေနာင္တတရား မထားႏိုင္ ခဲ့ၾကဘူး။ ဒုတိယ ကမၻာစစ္ရဲ႕ အရွင္သခင္ႀကီး ဟစ္တလာ ဘယ္လို စခန္းသိမ္းသြားသလဲ။ မူဆုိလီနီ၊ ဆက္ဒမ္ဟူစိန္၊ အခု ဂဒါဖီ စသျဖင့္ အာဏာရွင္ေတြ အေသဆိုးနဲ႔ ေသၾကတာ၊ ျပည္သူလူထုရဲ႕ အျပစ္ေပးျခင္း ခံရတာဟာ ငါမွငါ ငါ့တိုင္းျပည္၊ ငါအာဏာပိုင္၊ ငါသာ အရွင္သခင္ စတဲ့ အာဏာရွင္တို႔ရဲ႕ ဗီဇ၊ မာန္မာနေတြနဲ႔ ကိုယ့္ ျပည္သူလူထုကို ဖမ္းဆီးႏွိပ္စက္ သတ္ျဖတ္၊ ေထာင္ခ်တာေတြ၊ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဘ႑ာကို ေမာင္ပိုင္စီး ျပည္သူလူထုကို ဆင္းရဲတြင္းထဲပို႔ စတဲ့ အမွားေတြေၾကာင့္ ဖရိုဖရဲနဲ႔ ဇတ္သိမ္းခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္တယ္။

အာဏာရွင္ဆိုသူမ်ားဟာ သူမ်ားထက္ ေလာဘႀကီးတယ္။ အမ်ားတကာရဲ႕ အထက္မွာ ေနခ်င္တယ္။ လူေတြက သူ႔ကို ဦးညြတ္ေစခ်င္တယ္။ စည္းစိမ္ရွိရွိ ေနခ်င္တယ္။ ခမ္းခမ္းနားနား ေနခ်င္တယ္။ ဒါလိုအေျခေနေတြ ရဖုိ႔အတြက္ ရက္စက္မႈမ်ားနဲ႔ ေကာက္က်စ္မႈ မ်ဳိးစံုကို သံုးတတ္ၾကတယ္။ ျပည္သူကို မယံုၾကည္ သလို ကိုယ့္ရဲေဘာ္ ရဲဘက္ခ်င္းလည္း မယံုၾကည္တတ္ၾက။ ကတိ မတည္တတ္သလို၊ သစၥာလည္း မရွိၾက။ ေနာင္တဆိုတာ ေနာင္ အခါ ငါ့ကို `’ ေနၾကမည္လို႔ ထင္ေနၾကတဲ့ လူစားမ်ဳိး။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အာဏာရွင္အစ ဦးေနဝင္းမွ ေနာက္ပိုင္း ေဒါက္တာေမာင္ေမာင္၊ ဦးစိန္လြင္၊ အတြင္းေရးမႈး (၂) ဗိုလ္ခ်ဳပ္ တင္ဦး။ ထြန္းၾကည္၊ ေက်ာ္ဘ၊ ျမင့္ေအာင္၊ စိုးဝင္း စတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ ေသဆံုးခဲ့ၾကေပမယ့္ ႏုိင္ငံေတာ္ အခမ္းအနား၊ စစ္သည္ေတာ္ အခမ္းအနားမ်ားနဲ႔ ဘယ္ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေတြ သၿဂႍဳဟ္တာ ခံရဖူးလဲ။ ဘယ္ျပည္သူေတြက ဝမ္းနည္း ပူးေဆြးခဲ့ၾကဘူးလဲ။ တီဗြီမင္းသား ဗိုလ္ခင္ညြန္႔ ေထာင္ထဲမွာ ဆံျဖဴလို႔ ခါးကိုင္းေနၿပီ ဘယ္သူက သနားၾကလဲ။ ထံုးစံလို႔ပဲ သတ္မွတ္ရမလား။ ကိုယ့္ေစတနာ အက်ဳိးေပးလို႔ ေျပာရမလား။ ဘယ္လိုပဲ ေျပာေျပာ။ ျပည္သူလူထုကရွင္းတယ္။ ျပတ္သားတယ္။ အျမင္ၾကည္တယ္။ သနားစရာရွိမွ သနားတယ္။ လြမ္းစရာရွိမွ လြမ္းတယ္။ နဲနဲမွ စိတ္မထိခိုက္။ တိုင္းျပည္ကို အက်ဳိးျပဳတယ္။ တုိင္းျပည္ ဂုဏ္ေဆာင္တယ္ ဆိုရင္လည္း ျပတ္ျပတ္သားသား ဂုဏ္ျပဳၾကတယ္။ ဦးညြတ္ၾကတယ္။ သူၾကင္မွ ကိုယ္ၾကင္ ဆိုသလို ရုိးရိုးရွင္းရွင္းေလး ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။

အမွားကင္းရင္ အမွတ္ျပည့္မရတာေတာင္မွ ဘဝမွာ ေနေပ်ာ္တယ္။ စိတ္ေပါ့ပါးတယ္။ လြတ္လပ္တယ္။ လူခ်စ္လူခင္ ေပါတယ္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း က်ဆံုးေတာ့ ျပည္သူလူထုက ငိုယိုၾကတယ္။ လြမ္းဆြတ္ တမ္းတၾကတယ္။ သူ႔အတြက္ အာဇာနည္ ဗိမာန္တခု တည္ေဆာက္ၿပီး ဂုဏ္ျပဳၾကတယ္။ သူ႔ကိုယ္ထာဝရ ဦးညြတ္ၾကတယ္။ လူသာေသသြားတယ္ နာမည္မေသဘူး။ အဲဒါ အမွန္တရားေပၚမွာ ရပ္တည္ခဲ့လို႔၊ တိုင္းျပည္အတြက္သာလွ်င္ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ကိုယ္က်ဳိးမငဲ့ စြန္႔လြတ္ အနစ္နာခံခဲ့မႈ ေတြရဲ႕ ရလဒ္၊ အမွန္တရား တခုရဲ႕ ရလဒ္ျဖစ္တယ္။

သင္က လြတ္လပ္ေရး ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္ျဖစ္၊ အစဥ္အလာရ ဆက္ခံရတဲ့ သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တိုင္းျပည္က ေရြးခ်ယ္ လိုက္လို႔ အုပ္ခ်ဳပ္ရသူပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ တပါတီစနစ္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပါတီစံုျဖစ္ျဖစ္ ျပည္သူလူထုက သင္ကိုင္တြယ္တဲ့ ပံုစံကိုၾကည့္ၿပီး အာဏာရွင္လား၊ ဘာလားဆိုတာ ေသေသခ်ာခ်ာ ခြဲျခားသံုးသပ္ႏုိင္တယ္။ ျငင္းလို႔မရ။ အာဏာရွင္လို႔ သတ္မွတ္ခံရၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ အခ်ိန္မွီ ျပင္ဖို႔သာ ႀကိဳးစားေတာ့။ ဆက္လက္ မုိက္လံုး ႀကီးေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ သင္ဟာ တေန႔မွာ က်ဆံုးရလိမ့္မယ္။ ေရွ႕က ဆရာႀကီးေတြလို ေနာင္တေတြ တေပြ႔တပိုက္နဲ႔ မလွပတဲ့ ဘဝနဲ႔ ဇတ္သိမ္းရေတာ့မယ္ ဆိုတာ ပံုေသ တြက္ထားေတာ့။

ဒီသခၤါရ ေလာကႀကီးမွာ ဘယ္အရာမွ ထာဝရ တည္ျမဲေနမယ္လို႔ မရွိဘူး။ အျမဲတမ္း ေျပာင္းလဲေနတယ္။ လူ႔ဘဝ ဆိုတာကလည္း စၾကၤာဝဠာႀကီးနဲ႔ ႏႈိင္းယွဥ္လိုက္ရင္ သမုဒၵရာထက္က ေရပြက္မွ်သာ ျဖစ္တယ္လို႔ ေရွးစာဆိုေတာ္ႀကီးမ်ားက ဆိုခဲ့ၾကတာ မဟုတ္လား။ တိုေတာင္းလွတဲ့ ဘဝရဲ႕ အခ်ိန္ခဏေလးမွာ တိုင္းျပည္ ေကာင္းက်ဳိး၊ ျပည္သူလူထု ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ ေနာင္တ တရားကို ဆင္ျခင္ႏိုင္မယ္။ ေရွးက အျဖစ္ပ်က္ေတြကို သခၤန္းစာ ယူႏိုင္မယ္ဆိုရင္ ကိုယ့္ဘဝရဲ႕ ေနဝင္ခ်ိန္ဟာလည္း ခမ္းနားသြားႏိုင္ပါတယ္။ အခ်ိန္မွီ သခၤန္းစာ ယူတတ္ဖို႔သာ အဓိက မဟုတ္ပါလားခင္ဗ်ာ………………….။


Ref: မုိးႀကိဳးသတင္းစဥ္မွ ကူးယူေဖၚျပပါသည္

0 comments:

အေပၚသို႔