..............................

Tuesday, March 29, 2011

တစ္ဦးခ်င္း အျမင္နဲ႔ သမိုင္းအျမင္

ေမာင္ဝံသ

(၂၀၁၁ ခုႏွစ္ မတ္လ ၁၇ ရက္ေန႔ထုတ္ ျပည္သူ႔ေခတ္ ဂ်ာနယ္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ ဆရာ ေမာင္၀ံသရဲ့ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းစဥ္ ပါတီရဲ့ သေဘာတရားေရး ဆရာႀကီးလို႔ လူသိမ်ားတဲ့ ဦးခ်စ္လိႈင္က ဦးေန၀င္းရဲ့ အခန္းက႑ကုိ အေကာင္းျမင္ ေျပာၾကားမႈ အေပၚ ဆရာ ေမာင္၀ံသက ျပန္လည္ ေရးသားထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ )

ကၽြန္ေတာ္ ျပည္ပေလ့လာေရး ခရီးမသြားခင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ေျခာက္လေက်ာ္ အထိ ျပည္တြင္း ဂ်ာနယ္ မဂၢဇင္းေတြမွာ ပင္တုိင္ ေဆာင္းပါးေတြ လက္သြက္သြက္နဲ႔ အားရပါးရ ေရးခဲ့ပါတယ္။ ျပန္ၾကည့္ေတာ့ တစ္ပတ္ တစ္ပတ္ ဂ်ာနယ္ ရွစ္ေစာင္ ကိုးေစာင္ေလာက္နဲ႔ လစဥ္မဂၢဇင္း ေလးငါးေစာင္ ေလာက္မွာ ပံုမွန္ ေရးျဖစ္ခဲ့တာ ေတြ႔ရတယ္။ ေရးခဲ့တာေတြကို ျပန္ဖတ္တဲ့ အခါ အခ်ိန္အခါ အေလ်ာက္ ေရးသင့္တာေတြကို ေရးခဲ့တာပဲလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

အခုခရီးက ျပန္ေရာက္လို႔ နားနားေနေန ရွိေနတုန္း အိမ္မွာရွိေနတဲ့ ဂ်ာနယ္ေတြ တစ္ပံုႀကီးကို ဝမ္းသာအားရ ျမည္းစမ္း ၾကည့္ရင္း အရင္လို စာေတြ ျပန္ေရးဖို႔ ကီးသြင္း ေနရတယ္ဗ်။ ဂ်ာနယ္ေတြကလည္း ဖတ္လုိ႔ အလြန္ေကာင္းဗ်ာ။ ျပည္တြင္း သတင္းေတြ၊ ျပည္သူေတြ ၾကားက သတင္းေတြ အရင္ကထက္ ပိုစံုေအာင္ ေဖာ္ျပ လာႏိုင္ၾကတယ္လို႔ သတိ ထားမိပါတယ္။ ေဆာင္းပါးေတြ ကလည္း ပိုၿပီး ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေရးလာၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။ ထူးျခားခ်က္ ကေတာ့ ဆရာေမာင္စူးစမ္း၊ ဆရာ သခင္တင္ျမ၊ ဆရာ ကိုကိုေမာင္ႀကီး တုိ႔ဟာ သူတို႔ရဲ႕ မူလဘူတ ခံယူခ်က္ အျမင္ေတြကို စာမ်က္ႏွာေတြေပၚ တင္လာ ၾကတာ ေတြ႔ရသဗ်။

ေပၚျပဴလာ နယူးစ္ဂ်ာနယ္ ( ၁၀ မတ္ ၂၀၁၁)က ‘တစ္ေခတ္ တစ္ခါက ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ’ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ဆရာ ကိုကိုေမာင္ႀကီးနဲ႔ ေတြ႔ဆံု ေမးျမန္းခန္း ဒုတိယပိုင္းကုိ ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္မိၿပီး ေျပာခ်င္တာ ေလးေတြ ရွိလာ ျပန္တယ္ဗ်ာ။

‘ရွိလာျပန္တယ္’ လုိ႔ ေရးရတာက အရင္တစ္ခါလည္း ‘လွ်ပ္တစ္ျပက္’ သတင္းဂ်ာနယ္ (၆ မတ္ ၂၀၀၉) မွာ ကိုကိုေမာင္ႀကီးက ‘ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ ဘာမွားသလဲ’ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ ေရးလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က ‘ျမန္မာ့ ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ပါတီ မွားခဲ့သလား’ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ သစၥာဂ်ာနယ္ (True News)မွာ ျပန္ေရး၊ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ႏုိင္ငံေရး ေဆာင္းပါး ေပါင္းခ်ဳပ္ ‘ရွာမွရွားတဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမား’ (ေမ ၂၀၁၀) စာအုပ္မွာ ထပ္မံ ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ဝင္စားသူေတြ အေတာ္ သတိထားမိၿပီး စိတ္ဝင္စား ခဲ့ၾကတယ္ဗ်။

အဲဒီ ေဆာင္းပါးတုန္းက ဆရာ ကိုကိုေမာင္ႀကီးက လမ္းစဥ္ပါတီက ဆိုရွယ္လစ္ လမ္းစဥ္ကို သြားတဲ့ အခ်ိန္ဟာ ျမန္မာ ႏိုင္ငံဟာ အေထြေထြ ေခတ္ေနာက္က်မႈႀကီး ဆိုတဲ့ သမိုင္းဘဝမွာ ရွိေနခဲ့တယ္လို႔ ဆိုတယ္။ အတတ္ပညာ နည္းပညာ အဆင့္ အတန္းေတြ နိမ့္က် ေနေသးတယ္လို႔ ဆိုတယ္။ လမ္းစဥ္ပါတီ ေကဒါေတြ ညံ့ဖ်င္းလို႔ လို႔ ဆိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္က အဲဒါေတြေၾကာင့္ မဟုတ္ေၾကာင္း ျငင္းဆိုတယ္ဗ်ာ။

လမ္းစဥ္ပါတီ က်ဆုံးရျခင္းဟာ ဆိုရွယ္လစ္ စနစ္ကုိ တကယ္တမ္း မယံုၾကည္သူေတြက လူၾကား ေကာင္းေအာင္ ဆိုရွယ္လစ္ ခဲ့ၾကတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ဆိုရွယ္လစ္ ဒီမုိကေရစီ ဆိုတာ စကားလံုးသာ ရွိၿပီး ေအာက္ေျခေတြက တင္ျပတာကို နားမေထာင္၊ ေရဘူးေပါက္တာ မလိုခ်င္၊ ေရပါလာေအာင္ ယူခဲ့ဆိုသူေတြရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ကၽြန္ေတာ္က တင္ျပခဲ့တယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့တာကို ဆရာ ကိုကိုေမာင္ႀကီး ဖတ္မိပံု မရဘူး။ အဲဒီ ေနာက္ပိုင္း သူနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္ ၃-၄ ခါထက္ မနည္း လူခ်င္း ဆံုမိတယ္။ ဘာမွ ေျပာသံ မၾကားဘူး။ ဆရာ့ရဲ႕ မ်က္စိ အေျခအေနကလည္း စာဖတ္လို႔ မရေလာက္ေအာင္ ဆိုးေနတယ္လို႔ သိရတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ခ်ိန္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခင္မင္ ေလးစားခဲ့ရ သူေတြကို ေခ်ာင္ပိတ္ ေမးတာမ်ိဳးလည္း မလုပ္ခ်င္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္က စၿပီး မေမးခဲ့ပါဘူး။

အထက္မွာ ကၽြန္ေတာ္ နာမည္ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ဆရာ သံုးေယာက္ စလံုးဟာ ကၽြန္ေတာ္နဲ႔ ပုဂိၢဳလ္ေရး အင္မတန္ ခင္မင္ ရင္းႏွီး တယ္။ သူတို႔က ကၽြန္ေတာ့္ကို ခ်စ္ခင္ၾကတာလည္း သိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ကလည္း သူတုိ႔အေပၚ ခုထိ ခ်စ္ခင္တြယ္တာ ပါတယ္။

ဆရာ ကိုကိုေမာင္ႀကီး အပါအဝင္ သူတုိ႔ သံုးေယာက္ စလံုးဟာ ဦးေနဝင္းႏွင့္လည္း ခင္မင္ ရင္းႏွီးသူေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးခ်မ္းေအး (ဆရာ ေမာင္စူးစမ္း) ဆိုရင္ တစ္ခါသားမွာ မူးမူးနဲ႔ ဦးေနဝင္းကို ငတံုး ငအလုိ႔ ေျပာၿပီး ခ်ဲခဲ့ဖူးတဲ့ အေၾကာင္း၊ ဦးေနဝင္းက ေဗြမယူဘဲ အိမ္ျပန္ ပို႔ခိုင္းေၾကာင္း ဆရာဦးသက္ထြန္း (အၿငိမ္းစား သံအမတ္ႀကီး) ေရးခဲ့ဖူးတယ္။

သူတို႔ေတြ ပုဂိၢဳလ္ သံေယာဇဥ္ ႀကီးၾကတဲ့ အေၾကာင္းေတြ သိရတာ မုဒိတာ ပြားစရာပါ။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္ အေရး ကိစၥေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာၾကမယ္ ဆုိရင္ျဖင့္ ပုဂၢိဳလ္ သံေယာဇဥ္ ကင္းကင္းနဲ႔ ဓမၼဓိ႒ာန္က်က် ေျပာဖို႔ ေရးဖုိ႔လိုမယ္ ထင္ တယ္ဗ်ာ။

ခုေတာ့ အထက္ ကိုးကားပါ ေပၚျပဴလာ နယူးစ္က ေျပာဆိုခ်က္ေတြမွာ ကိုကိုေမာင္ႀကီးက-

-ဦးေနဝင္း သေဘာကလည္း ငါ ဥကၠ႒ႀကီး၊ ငါသမၼတႀကီး၊ ငါဗိုလ္ခ်ဳပ္ႀကီး ဆိုၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ ဖင္ေခါင္း မက်ယ္ဘူး၊ ဘယ္ေတာ့မွ မာန္မာန မထားဘူး။ ဘယ္သူ႔ကို မဆို ဖက္လဲတကင္း၊ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း၊ ဆဲစရာရွိဆဲ၊ ဆိုစရာရွိဆို၊ ေျပာစရာ ရွိေျပာ၊ ရယ္စရာရွိရယ္၊ အဲဒီလုိမ်ိဳး ေပါင္းတယ္။ သူနဲ႔ ေပါင္းရတာ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။

-တစ္ေခတ္ေျပာင္းရင္ ေကာင္းမွာပဲဆိုၿပီး ေခတ္ေျပာင္းေအာင္ သူလုပ္လိုက္တာ၊ ဒီေခတ္ ဒီမုိကေရစီ ေခတ္ႀကီး ေျပာင္းသြားတာ ဦးေနဝင္းက လမ္းဖြင့္ေပး လိုက္တာ။ သူကိုယ္တုိင္က မလုပ္ခ်င္ေတာ့ဘူး။

-အေရးအခင္းမွာ လူထု ေခါင္းေဆာင္ေတြ ည့ံဖ်င္းလို႔၊ ေဒါက္တာ ေမာင္ေမာင္ ကမ္းလွမ္းတာကို လက္ခံလိုက္ရင္ ၿပီးၿပီ၊ လူထုလက္ အာဏာ ေရာက္သြားၿပီ။

x x x အဲဒီ အခြင့္အေရးဟာ အႀကီးမားဆံုး အခြင့္အေရး၊ သူတို႔ ပထမဆံုး ဆံုး႐ံႈးတာ။

-ဒုတိယ ဆံုး႐ံႈးတာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ေရြးေကာက္ပြဲ ႏိုင္ရဲ႕သားနဲ႔ ၁ / ၉၀ နဲ႔ စစ္တပ္က ေခၚတာကို မယူလုိက္တာ၊ ယူလိုက္ရင္ ခုေလာက္ဆို သူတို႔လက္ထဲ အာဏာေရာက္ေနၿပီ……

စတဲ့ အေရးႀကီးေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားကို ထုတ္ေဖာ္ေျပာသြားတယ္ဗ်။

သည္အခ်က္ေတြဟာ ဆရာ ကိုကိုေမာင္ႀကီးရဲ႕ ကုိယ္ပိုင္ အာေဘာ္မ်ား ျဖစ္တယ္။ သူ႔ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆကို သူေျပာခြင့္ ရွိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ကေတာ့ အဲဒီ အခ်က္ေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာ အထိ မွန္သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ အထိ လြဲေခ်ာ္ႏိုင္ သလဲ ဆိုတာ ထပ္ဆင့္ ေစာေၾကာ သင့္ေသးတယ္ ထင္ပါတယ္။

သည္လို ေျပာၾကေၾကးဆိုရင္ ဆရာ တက္တိုး မကြယ္လြန္ခင္က ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာဖူးတာ မ်ိဳးေတြလည္း ေပၚထြက္လာႏိုင္ တယ္ဗ်။

ဆရာတက္တိုးက-

‘ဦးေနဝင္းဟာ ငါ့အေပၚ အလြန္ ေကာင္းခဲ့တယ္။ ငါ့ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ တစ္ေယာက္လုိ႔ေတာင္ ေျပာႏိုင္တယ္။ ငါ့ကုိ ၫႊန္ၾကား ေရးဝန္၊ ဦးေဆာင္ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴး စတဲ့ ရာထူးႀကီးေတြ ေပးၿပီး ခ်ီးေျမွာက္ ခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းသူ ျပည္သားေတြဘက္ က စာနာစိတ္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ သူ႔ေၾကာင့္ တုိင္းျပည္မွာ အင္မတန္မွ နစ္နာခဲ့တယ္’ လု႔ိ ေျပာခဲ့ပါတယ္ဗ်ာ။

ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းဆံုး ကေတာ့ အလားတူ တစ္ဦးခ်င္း အာေဘာ္မ်ားကို ေပါင္းစုၿပီး တုိက္ဆိုင္ စစ္ေဆးကာ သမိုင္း ျပဳစုနည္းနဲ႔ ျပဳစု မွတ္တမ္း တင္ျခင္းပါပဲ။

အမ်ိဳးသားပညာဝန္ ဦးဖိုးက်ားေရးတဲ့ ေခတ္မီရာဇဝင္ အက်ဥ္းကို ေက်ာင္းမွာလည္း သင္ခဲ့ရတယ္။ ခုထိလည္း လက္တစ္ကမ္း အမီ ထားၿပီး သတိရတိုင္း ျပန္ဖတ္ေနပါတယ္။

‘ဤရာဇဝင္က်မ္းငယ္တြင္ ပါဝင္ေသာ မ်ားစြာေသာ အေၾကာင္းအခ်က္တုိ႔မွာ ထိုငယ္ရြယ္သူတို႔သည္ အမွားႏွင့္ အမွန္၊ အဆုိးႏွင့္ အေကာင္း တုိ႔ကို ခြဲျခမ္း သိျမင္ေရး၌ မ်ားစြာ အကူအညီ ရေစႏုိင္ရန္ ရည္သန္ေရး ထားေပသည္။ သို႔ေၾကာင့္ လည္း ထိုလူငယ္တုိ႔၏ စိတ္ေန သေဘာထား၊ အက်င့္စာရိတၱကို ျပဳျပင္ႏိုင္ေသာ ‘ႏွလံုးရည္ပညာ’ သို႔မဟုတ္ ကိုယ္က်င့္ ပညာ အတြက္လည္း ပါသြားေလသည္။’ လုိ႔ ဆရာႀကီး ဦးဖုိးက်ားရဲ႕ စကားခ်ီးမွာ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။

ဆရာႀကီးဟာ ရာဇဝင္က်မ္းျပဳ ဆရာတစ္ေယာက္ ထားရွိရမယ့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို အရွင္းလင္းဆံုး ေျပာျပခဲ့တာ အလြန္ ေက်းဇူး မ်ားပါတယ္။ ထုိငယ္ရြယ္သူတုိ႔သည္ အမွားႏွင့္ အမွန္၊ အဆိုးနွင့္ အေကာင္းတုိ႔ကုိ ခြဲျခား သိျမင္ေရး၌ မ်ားစြာ အကူအညီ ရေစႏိုင္ရန္’ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ေႏွာင္းေခတ္မွာ စာေပမ်ား ေရးသား ေနၾကသူေတြ၊ ေရွးေဟာင္း ေႏွာင္းျဖစ္ ျပန္ေျပာသူေတြ အေနနဲ႔ ဆက္လက္ ကိုင္စြဲ ထားၾကရမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဟာ အနာဂတ္ကို သြားေနၾကရာမွာ အတိတ္ကို ျပန္မၾကည့္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဘိုးေဘး ဘီဘင္ ေတြေခတ္က အျဖစ္ အပ်က္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ၿပီး သင္ခန္းစာေတြ ယူကိုယူရမွာပါ။

ယေန႔ေခတ္ ရွင္သန္ေနၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သမိုင္းကုိ ျဖတ္သန္း ေနၾကတာပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ ကိုယ္တုိင္ သမိုင္း ဇာတ္ေကာင္ေတြ ျဖစ္ၿပီး တစ္ခါတစ္ရံ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဟာ သမိုင္း ျဖစ္ရပ္ေတြရဲ႕ သက္ေသေတြ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာင္အႏွစ္ ငါးဆယ္ အႏွစ္တစ္ရာ ၾကာျမင့္သြားခ်ိန္မွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ႀကီးျပင္း ရွင္သန္တဲ့ ေခတ္ဟာ သမိုင္းထဲ ေရာက္သြား ပါၿပီ။ ေႏွာင္းလူေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ သမိုင္းကို ျပန္ေလ့လာ ၾကလိမ့္မယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ သူတို႔ေခတ္ရဲ႕ စံေပတံနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို တိုင္းတာမွာပဲ။ ဥပမာ ဒီေန႔ေခတ္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ဒီမုိကေရစီ စနစ္ကို ဦးထိပ္ထက္ရြက္ ပန္ဆင္ထားကာ ဒီမုိကေရစီ သာလွ်င္ အလုိလား အပ္ဆံုး ႏိုင္ငံေရး စနစ္လို႔ ယံုၾကည္ ေနၾကေပမယ့္ ေနာင္ အႏွစ္ ၁၀၀ မွာ ရွိေနမယ့္ လူသားေတြက သူရဲေကာင္း ဘုရင္တစ္ပါးကို စၾကာဝေတးမင္း အျဖစ္ တင္ေျမႇာက္ ကိုးကြယ္ေကာင္း ကုိးကြယ္ေနၾကလိမ့္ မယ္။ အဲသလို မျဖစ္ရဘူးလို႔ ယေန႔ေခတ္ လူသားေတြ ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က အမိန္႔ေပးလို႔ မရပါဘူး။ ေသတမ္းစာ ေရးခဲ့လုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ သူတို႔ေခတ္ သူတို႔ အသိဉာဏ္က ေစစားရာကို သူတို႔ လုပ္ၾကမွာပါပဲ။

သို႔ေပမယ့္ သမိုင္းသင္ခန္းစာ ဆုိတာကိုေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က ေႏွာင္းလူေတြ အတြက္ ခ်န္ထားခဲ့မွာ ျဖစ္တယ္။ ယူတာ မယူတာ သူတို႔ အလုပ္ပါ။

အလားတူပဲ ယေန႔ေခတ္ အသက္ ရွင္သန္ေနတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ေနာက္ေၾကာင္းကို ျပန္ၾကည့္ၾကၿပီး ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္ရဲ႕ စံေပတံနဲ႔ တိုင္းတာၾကဖုိ႔ လိုတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘိုးေဘးေတြ ဆီက ေကာင္းတာေတြကို ယူ၊ မေကာင္းတာေတြကို ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေခတ္မွာ ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဖုိ႔ပဲေပါ့။

၁၁ မတ္ ၂၀၁၁


Ref: ပိေတာက္ေျမ

0 comments:

အေပၚသို႔