..............................

Friday, May 15, 2009

ျပည္သူလူထုထံ မ်က္ႏွာမူရန္ လိုအပ္

ျမင့္ေမာင္
ၾကာသပေတးေန႔၊ ေမလ 14 2009

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ)။ ။ ပါတီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ယေန႔တြင္ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္မွ အက်ဥ္းေထာင္အတြင္း ထားရွိခံရကာ တရားစဲြဆို ခံေနရခ်ိန္တြင္ ပါတီ၏ ထိပ္တန္း ေခါင္းေဆာင္တဦးျဖစ္သူ ဦးဝင္းတင္က ပါတီ၏ အေျခခံ မူဝါဒမ်ားအတုိင္း ဆက္လက္၍ ကိုင္စဲြကာ လုပ္ကိုင္သြားမည္ဟု ဆိုသည္။

သူက ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရး၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးႏွင့္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးပဲြမ်ား က်င္းပႏုိင္ရန္ႏွင့္ ၉ဝ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြ ရလဒ္ အသိအမွတ္ ျပဳေရးမ်ား လိုအပ္ေနဆဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိ႔အျပင္ ပါတီမ်ား၊ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားအေနျဖင့္ ျပည္သူလူထုထံ မ်က္ႏွာမူသည့္ လႈပ္ရွားမႈမ်ား လုပ္ကိုင္ သြားပါရန္ႏွင့္ ဒီမိုကေရစီေရး လႈပ္ရွားသူမ်ားႏွင့္ ျပည္သူလူထု အေနျဖင့္ မတရားမႈကို ရင္ဆုိင္ရန္ စိတ္ဓာတ္ ေရးရာအားျဖင့္ ေဖာက္ထြက္ပါရန္လည္း ထပ္မံ ေျပာဆိုလိုက္သည္။

ျမန္မာ့ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ ေနအိမ္အတြင္း တိတ္တဆိတ္ ဝင္ေရာက္ခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံျခားသား တဦး၏ ျဖစ္ရပ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ တရား စီရင္ေရးအေပၚ သေဘာထား၊ ေဖာက္ထြက္ေရး အေတြး အေခၚႏွင့္ ညီညြတ္ေရး အျမင္မ်ားကို မဇၥ်ိမ သတင္းေထာက္ ျမင့္ေမာင္က ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းရာတြင္ တံု႔ျပန္ ေျဖၾကားခဲ့သည္မ်ားကို တင္ျပလိုက္ပါသည္။

ဒီေန႔ အျဖစ္အပ်က္ေလးကို ေျပာျပေပးပါ ခင္ဗ်။


ဒီေန႔ အျဖစ္အပ်က္က ဒီလိုဗ်ာ။ မေန႔တုန္းကဟာကိုပဲ အေျခခံၿပီး ေျပာရမွာပဲ။ မေန႔ ညေန ၅ နာရီ ေလာက္မွာ ေရွ႕ေနၾကီး ဦးၾကည္ဝင္းကို လွမ္းၿပီးေတာ့ ေခၚတယ္။ မနက္ျဖန္ က်လို႔ရွိရင္ ေဒၚစုကို တရားစဲြမယ္၊ ေဒၚစုကို အင္းစိန္ကို တရားစဲြမယ္၊ တရားစဲြဖို႔ အတြက္ မနက္ ၇ နာရီမွာ ေဒၚစုကို လာေခၚမယ္၊ ေဒၚစုနဲ႔အတူ အိမ္မွာေနတဲ့ အမ်ဳိးသမီး ႏွစ္ဦးကိုပါ ေခၚသြားမယ္၊ အဲဒီအတြက္ အိမ္မွာ အိမ္ေစာင့္ေတြ ဘာေတြ ရွာထားပါ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ ေဒၚစုကို သူ႔အိမ္ကို ျပန္မပို႔ဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္။ ဒါက မေန႔တုန္းက ျဖစ္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္။

အဲဒီေတာ့ ဒီေန႔မနက္က်ေတာ့ ေဒၚစုကို လာေခၚသြားတယ္။ အင္းစိန္ တရား႐ံုးမွာ တင္တယ္ေပါ့ေလ။ ေရွ႕ေနေတြကလည္း သူ႔ဘာသာသူ သြားရတယ္။ ႐ံုးမွာက် ဦးၾကည္ဝင္းနဲ႔ ေဒၚစုနဲ႔ ခဏေတြ႔တယ္။ ဒါေပမယ့္ ႐ံုးရဲ႕ အေနအထားက ဘယ္လိုလဲ ဆိုလို႔ရွိရင္ တရား႐ံုးမွာ ေရွ႕ေနေတြက ေနၿပီးေတာ့ ပါဝါလဲႊ စာေတြေတာင္ မတင္ႏုိင္ဘူး။ တရားသူၾကီးက ႐ံုးခန္းေပၚ တက္လာၿပီးေတာ့ ၁၈ ရက္ေန႔မွာ ႐ံုးခ်ိန္းရွိတယ္လို႔ ေျပာၿပီးေတာ့ ဆင္းခ်သြားတယ္။

အန္ကယ္ ဦးၾကည္ဝင္းနဲ႔ အန္တီ စု ေတြ႔တဲ့အခါမွာ ဘာေတြမ်ား ေျပာခဲ့ၾကလဲခင္ဗ်။

အျပင္ကိစၥေတြ ဘာမွ ေျပာခြင့္ မရခဲ့ဘူး။ သူတို႔ေဘးမွာလည္း ေထာက္လွမ္းေရး ေတြနဲ႔။ ေျပာတဲ့ဟာကေတာ့ အမႈကိစၥပဲ။ ေရွ႕ေနက ၃ ဦး လုပ္မယ္။ ဦးၾကည္ဝင္းရယ္၊ ဦးၾကည္ဝင္းရဲ႕ လက္ေထာက္ရယ္၊ ဦးဉာဏ္ဝင္းရယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ ဦးဉာဏ္ဝင္းက အတြင္းကို ဝင္လို႔မရဘူး၊ ႐ံုးကို သြားလို႔ မရဘူး။ ခြင့္မျပဳဘူး။ ဦးၾကည္ဝင္းနဲ႔ ဦးၾကည္ဝင္းရဲ႕ လက္ေထာက္ပဲ ဝင္လို႔ရတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဒီလို ေရွ႕ေနလိုက္မယ့္ကိစၥ၊ ပါဝါလဲႊမယ့္ ကိစၥ၊ ဒါေလးပဲ ေျပာဆိုႏုိင္ခဲ့ၿပီး က်န္တဲ့ ကိစၥကိုေတာ့ ေဒၚစုနဲ႔ ေျပာရျခင္း မရွိဘူးလို႔ ေျပာတယ္ခင္ဗ်။

ဘာမွ ေျပာဆိုႏုိင္တာမ်ဳိး မရွိဘဲ ၁၈ ရက္ေန႔ ရက္ခ်ိန္းေပးလိုက္တာနဲ႔ စစ္အစိုးရဘက္က တဖက္သတ္ သတင္းထုတ္ျပန္တဲ့အေပၚ ဘယ္လိုျမင္လဲဗ်။

ဘာမွ ေက်နပ္စရာေကာင္းတဲ့ အေနအထား မရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ေျပာခ်င္တယ္။ ပထမဆံုး စေျပာခ်င္တာက သတင္းထုတ္ျပန္တဲ့ ပံုသ႑ာန္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔က ဘာလဲဆိုရင္ တရားခံ တေယာက္ကို ဖမ္း၊ ဖမ္းလို႔ ရပါတယ္။ ဥပေဒနဲ႔ ၿငိတယ္ဆိုရင္ တရား႐ံုးမွာ တင္ႏုိင္တယ္။ ဒါ သေဘာတူတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိဘူး။ အဲဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မွန္ကန္တဲ့၊ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ သတင္းထုတ္ျပန္မႈေတာ့ ရွိရမယ္။ တရားခံကို ဘာပုဒ္မနဲ႔ ဖမ္းတယ္၊ ဘယ္႐ံုးမွာ တရားစဲြမယ္၊ ေနာက္တခုက ဘယ္ေနရာမွာ ထားတယ္ဆိုတာေတာ့ ေျပာရမယ္ဗ်။ အခ်ဳပ္နဲ႔ ထားသလား၊ အင္းစိန္ေထာင္ထဲမွာ ထားသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ေထာက္လွမ္းေရး စခန္းတခုမွာ ထားသလား။ ဒါက ေျပာကို ေျပာရမယ္။ ေနာက္တခါ ဘယ္ေန႔ ဘယ္ရက္မွာ ႐ံုးခ်ိန္းေပးတယ္ ဆုိတာေတြကို စနစ္တက် ေျပာရမယ္။ ဒါက သတင္းျပန္ၾကားမႈနဲ႔ ပတ္သက္တာ။ အဲဒီ ျပန္ၾကားမႈမွာလည္း အစိုးရဟာ အမ်ားၾကီး ပ်က္ကြက္ေနတယ္။ မျပည့္မစံု၊ မလံုမေလာက္နဲ႔၊ တြန္႔တြန္႔ ဆုတ္ဆုတ္နဲ႔၊ တြန္႔တြန္႔ တိုတို လုပ္ေနတယ္လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ ဒါဟာ မွားယြင္းတဲ့ သေဘာထား၊ မွားယြင္းတဲ့ အျပဳအမူ၊ မွားယြင္းတဲ့ အက်င့္အၾကံလို႔ ေျပာခ်င္တယ္။

ေနာက္ တရားစဲြတဲ့ကိစၥ၊ သူတို႔ ေျပာတဲ့ စကားလံုးက ႏုိင္ငံေတာ္အား ေႏွာင့္ယွက္ ဖ်က္ဆီးလိုသူမ်ား၏ ေဘးအႏၲရာယ္မွ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္သည့္ ဥပေဒ ပုဒ္မ ၂၂၊ အဲဒီအရ တရားစဲြတာကိုး။ ဒီဟာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ တရားစဲြတာက စဲြ။ ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔က တရားစဲြတာ မွားတယ္လို႔ ယူဆတယ္ေလ။ ေဒၚစုမွာ ဘာမွ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ ဒါကို က်ေနာ္တို႔ ေၾကညာခ်က္ထဲမွာ အတိအက် ေျပာထားတယ္။

ေနာက္တခုက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ တရားစီရင္ေရး တခုလံုးကုိ က်ေနာ္တို႔က မယံုဘူး။ တရားစီရင္ေရးဟာ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့၊ တရားမွ်တတဲ့၊ တရားဥပေဒ စိုးမုိးမႈ ရွိတဲ့ တရားစီရင္ေရး မဟုတ္ဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ အခု ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေရးကိစၥ ေပၚလာမွ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ မင္းကိုႏုိင္တို႔ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ခြန္ထြန္းဦးတို႔ တုိင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ား အေရးကိစၥေတြ၊ အမႈကိစၥေတြ အပါအဝင္ က်န္တဲ့ အျခားအျခားေသာ အန္အယ္ဒီ လူငယ္ေတြ၊ သံဃာေတာ္ေတြ၊ ဒါေတြ တေလွ်ာက္လံုး တႏွစ္ေလာက္အတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ တရား စီရင္ေရးေတြဟာ ဒီေလာက္ ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေနတယ္၊ ဒီေလာက္အထိ တရားမဲ့ေနတယ္၊ ဒီေလာက္အထိ ဥပေဒမဲ့ လုပ္ေနတယ္၊ ဒီေလာက္အထိ ထင္ရာ လုပ္ေနတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ အမွန္အတုိင္း ေျပာရရင္ ဒီတရားစီရင္ေရးကို က်ေနာ္တို႔က အယံုအၾကည္ မရွိဘူးဗ်။ ရွင္းရွင္းေျပာရမွာပဲ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိစၥ ေပၚလာလို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ ခုနေျပာသလို လူေပါင္းမ်ားစြာ၊ ေနရာေပါင္းမ်ားစြာ။ အဲဒီေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကိစၥမွာ သူတို႔ ဘယ္လိုလုပ္မယ္ ဆိုတာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ အယံုအၾကည္ မရွိဘူး။ တရားစီရင္ေရးဟာ မွ်တတဲ့ တရားစီရင္ေရး၊ စစ္မွန္တဲ့ တရားစီရင္ေရး မဟုတ္ဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔က ထင္ေနတယ္။

က်ေနာ္တို႔ သေဘာထားကေတာ့ ဒီကေန႔ ေၾကညာခ်က္ထဲမွာ အတိအလင္း ပါၿပီးသား။ ေဒၚစုမွာ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔က ယံုတယ္။ ေနာက္တခုက ေဒၚစုကို တရားစဲြတာ မွားတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔က ယံုတယ္။ ေနာက္တခုက ေဒၚစုကို တရားစီရင္မႈ မလုပ္သင့္ဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ အဲဒါပါပဲ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ လံုၿခံဳေရးကို စစ္အစိုးရက တာဝန္ယူထားတယ္ ဆိုေတာ့ လံုၿခံဳေရး လစ္ဟာမႈေၾကာင့္လို႔ ေျပာခ်င္တာလားခင္ဗ်။

လြန္ခဲ့တဲ့ တပတ္၊ ၾကာသပေတးေန႔မွာ စၿပီးေတာ့ သတင္းေၾကညာလုိက္တယ္။ အေမရိကန္ ႏုိင္ငံသားက ေရကူးၿပီး ၿခံထဲကို ဝင္တဲ့ကိစၥအတြက္ က်ေနာ့္ကို မီဒီယာေတြက အင္တာဗ်ဴးတဲ့အခါ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့တဲ့အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ရွိတယ္ဗ်ေနာ္။

အဲဒါ ဘာလဲဆိုရင္ ေဒၚစု ၿခံဆိုတာက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ ေထာင္ပဲဗ်။ ၿခံေဘးမွာ အေစာင့္ေတြရွိတယ္၊ ကန္ဘက္မွာ အေစာင့္ေတြရွိတယ္၊ အင္းလ်ားကန္မွာ ခ်ထားတယ္၊ ရဲေတြ ခ်ထားတယ္။ တကၠသိုလ္ ရိပ္သာလမ္းေပၚမွာ အေစာင့္ေတြ ခ်ထားတယ္၊ ကင္းေတြ ခ်ထားတယ္။ အိမ္ထဲမွာလည္း ရဲ စခန္းရွိတယ္။ အိမ္ကိုလည္း ေသာ့ခတ္ထားတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဒီေလာက္လုပ္ထားတဲ့ ၾကားထဲကေနၿပီးေတာ့ ဝင္တယ္ဆိုရင္ ဒါဟာ အစိုးရရဲ႕ ညံ့ဖ်င္းမႈပဲ။ လံုၿခံဳေရး ပ်က္ကြက္မႈပဲ။ အက်ဥ္းသားကို ေစာင့္ေရွာက္တဲ့အခါ လံုၿခံဳေရး ပ်က္ကြက္တာက အစိုးရရဲ႕ တာဝန္ပ်က္ကြက္မႈပဲ။

အေမရိကန္တေယာက္ ဝင္လာသည္ျဖစ္ေစ၊ ဒီပဲယင္းက လူတေယာက္ ဝင္လာသည္ျဖစ္ေစ ဘယ္လို သြားတားမလဲ။ အက်ဥ္းသားရဲ႕ လံုၿခံဳေရးဟာ အလြန္ အင္မတန္ကို စိုးရိမ္စရာ အႏၲရာယ္ ေရာက္သြားတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာလို႔ ရတယ္။ ဒါကို တခ်က္အေနနဲ႔ ေျပာခဲ့တယ္။

ေနာက္တခုက ဒီလိုဆိုရင္ ဒီလိုပ်က္ကြက္မႈေတြ ၾကားထဲမွာ ေဒၚစုကို အမႈ လုပ္ခ်င္ေနသလားလို႔။ ေဒၚစုက ေမလ ၂၇ ရက္ေန႔မွာ လြတ္ရက္က ေစ့ေနၿပီ။ အဲဒီ လြတ္မယ့္သူကို အမႈဆင္ဖို႔ ၾကံတာလား။ က်ေနာ္ ဒီ ႏွစ္ခ်က္ ေျပာခဲ့တယ္ဗ်။ ဒီဗီဘီတို႔၊ ဗီအိုေအတို႔မွာ က်ေနာ္ ေျပာခဲ့တယ္။ က်ေနာ့္သေဘာထားက ရွင္းေနတာပဲ။ ဒီအတိုင္းပဲ သေဘာထားတယ္။ လြယ္လြယ္ကူကူနဲ႔ ျဖစ္႐ိုးျဖစ္စဥ္ တရားစဲြတာပဲ ဆိုၿပီး လက္မခံႏုိင္ဘူး၊ သည္းမခံႏုိင္ဘူး။

လြတ္ရက္နီးမွ အခုလို ျဖစ္လာတဲ့အေပၚ ဘယ္လိုခံစားရတယ္၊ ထင္ျမင္ရတယ္ဆုိတာေလး ေျပာျပေပးပါ ခင္ဗ်။

အမႈၾကီးတခုလံုးရဲ႕ ျဖစ္ပံုကို က်ေနာ္ ေျပာမယ္။ သာမန္အားျဖင့္ အစိုးရဟာ အေရးၾကီးျဖစ္တဲ့ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ေပၚေပါက္လာရင္ ခ်က္ခ်င္း သတင္းထုတ္ျပန္သင့္တယ္။ ဥပမာဗ်ာ - ေကအန္ယူ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ ဖမ္းမိတယ္၊ လက္နက္ခ်တယ္ ဆိုတာမ်ဳိးေပါ့။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔က အခ်ိန္ယူ စဥ္းစားတယ္ဗ်။ သတင္းစာရွင္းလင္းပဲြ ဘယ္လို လုပ္ရမလဲ။ စဥ္းစားၿပီးေတာ့မွ ဒီအမႈကို ေၾကညာတယ္။ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္၊ သူပုန္ေယာက္ မိလာလို႔ ခ်က္ခ်င္း ဘယ္ေတာ့မွ မေၾကညာဘူးဗ်။ အခု ဒီကိစၥမွာက ခ်က္ခ်င္း သိ၊ ခ်က္ခ်င္း ေၾကညာတယ္။ လုပ္ပံုကို ေျပာတာက။ ေနာက္ အဲဒါျဖစ္ၿပီးတာနဲ႔ ခ်က္ခ်င္း ေဒါက္တာတင္မ်ဳိးဝင္းကို ဖမ္းတယ္။ ေဒၚစုကိုလည္း ဖမ္းၿပီးေတာ့ တရားစဲြတယ္။ ေထာင္ခ်တယ္ဆိုတာက ဒီေကာက္ခ်က္ေတြက သိပ္မွန္တယ္ဗ်။ --- အဲဒါကို ဆက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ေဟာကိန္း ထုတ္ရမယ္ဆိုရင္၊ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ေဒၚစုကို ဒီ ၂၇ ရက္ေန႔မတုိင္ခင္ သူတို႔ အမိန္႔ခ်ရမယ္ဗ်။ သူတို႔ ၾကံရြယ္ခ်က္ၾကီး အတုိင္းပဲ တြန္းလုပ္ေနတယ္။

ဘာလို႔တြန္းလုပ္သလဲဆိုတာ က်ေနာ္ ေျပာႏုိင္တယ္။ အဲလိုမွ တြန္းမလုပ္ဘူးဆိုရင္ ေဒၚစုကို ၂၇ ရက္ေန႔မွာ လႊတ္ေပးရမယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ အခုအခါက်ေတာ့ အမႈကုိရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ အခါက်ေတာ့၊ တရားရင္ဆိုင္ရတဲ့ အခါက်ေတာ့ ေနအိမ္ကို ျပန္ပို႔ရမယ္။ လြတ္လပ္စြာ ေတြ႔ရမယ္။ သူဟာ အက်ဥ္းသား မဟုတ္ေတာ့ဘူးဗ်။ ၂၇ ရက္ေန႔ ေက်ာ္သြားရင္ ေဒၚစုဟာ လြတ္လပ္တဲ့သူ ျဖစ္သြားၿပီ။ ပထမ ထိန္းသိမ္းထားတဲ့ အမႈကေန လြတ္သြားၿပီ။ လြတ္လပ္သူသည္ လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ျခင္းကို ရင္ဆုိင္ႏုိင္ရမယ္။ အဲလို အေနအထားမွာ ရွိတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ့္ အထင္ကေတာ့ သူတို႔က တြန္းလုပ္ၿပီး ၂၇ ရက္ေန႔ မတုိင္ခင္မွာ ေဒၚစုကို ျပစ္ဒဏ္ ခ်လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ေနတယ္ဗ်။

ေရကူးဝင္တဲ့သူက ၂၀၀၈ ခုႏွစ္တုန္းကလည္း တၾကိမ္ ဝင္ခဲ့ေသးတယ္လို႔ သတင္းေတြ ထြက္တာမ်ဳိးလည္း ၾကားရတယ္ဗ်။ အန္ကယ္တို႔ေရာ ဘယ္လိုသိထားလဲခင္ဗ်။

က်ေနာ္တို႔ေတာ့ မသိဘူးဗ်။ က်ေနာ္က ႏွစ္ကုန္ခါနီး ေနာက္ပိုင္းမွ ေထာင္ထဲက လြတ္လာတာကိုး။ ေနာက္တခုရွိတာက ဟုတ္တယ္လည္း မထင္ဘူး၊ သိလည္း မသိဘူး။ အခု ေဒါက္တာတင္မ်ဳိးဝင္းကို ဖမ္းတဲ့ေနရာမွာ ဒီကိစၥဟာ အရင္တုန္းကဟာနဲ႔ ပတ္သက္တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့လည္း သူတို႔ ေျပာဆို ေနၾကတယ္။ အဲဒီတုန္းကလည္း ဒီလူဟာ အခုလို လုပ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္၊ ပထမ တခါတုန္းကလည္း ေဒၚစုဟာ အက်ယ္ခ်ဳပ္ က်ခံေနရတာပဲေလ။ ပထမ အၾကိမ္တုန္းကလည္း ဥပေဒပုဒ္မ ၇ အရ ႏုိင္ငံျခားသားနဲ႔ မေတြ႔ရဘူး၊ ႏုိင္ငံေရးသမားနဲ႔ မေတြ႔ရဘူး၊ ေနအိမ္မွာ ေနရမယ္ဆိုတဲ့ သူ႔ရဲ႕ ကန္႔သတ္ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကလည္း အဲဒီအခ်ိန္တုန္း ကလည္း ရွိတာပဲ။ အဲဒါဆိုရင္ ပထမ အၾကိမ္တုန္းကလည္း သူတို႔ ဘာျဖစ္လို႔ အေရးမယူလဲ။ သူတို႔ မသိဘဲ ဘယ္ေနမလဲ။

သူတို႔ မသိဘဲ လြတ္သြားတယ္ဆိုရင္၊ ဒီသတင္းက ရွိေနတယ္ဆိုရင္၊ အခုေတာင္မွ အရပ္ထဲမွာ ေျပာေနရေအာင္ ျဖစ္တယ္မွန္တယ္ဆိုရင္ ဘာျဖစ္လို႔ သူတို႔ အေရးမယူသလဲ။ ဘာျဖစ္လို႔ ေနာက္တခါ ဒီလူကို သြင္းလာသလဲ။ အဲလိုဆိုရင္ ႐ိုး႐ိုးသားသား ျဖစ္တဲ့ဟာလား။ ပထမတခါတုန္းက ျဖစ္ရဲ႕သားနဲ႔ အေရးမယူဘူး။ အေရးမယူတဲ့အျပင္ ေနာက္တခါ ဒုတိယအၾကိမ္ ျပန္ဝင္လာေတာ့လည္း ဘာျဖစ္လို႔ ဝင္ခြင့္ေပးလဲ။ အစိုးရက ဗီဇာဝင္ခြင့္ မေပးရင္ ဒီလူဟာ ဝင္လာလို႔ မရဘူး။ သူ႔ဟာသူ ပညာရွင္ အေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္၊ သတင္းစာဆရာ အေနနဲ႔ျဖစ္ျဖစ္ တိုးရစ္ဗီဇာနဲ႔ ျပည္တြင္း ဝင္လာလို႔ရွိရင္ အစိုးရ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရွိရင္ ဝင္လာလို႔ မရဘူး။ အဲဒါကို ဝင္လာတယ္ဆိုေတာ့ ဘာသေဘာလဲ။ အဲဒီေတာ့ ဒီဟာၾကီး တခုလံုးကို လုပ္ၾကံမႈ အေနနဲ႔လည္း ယူဆတယ္။ ဒါၾကီးတခုလံုးကို လက္မခံဘူး။ အဲဒါမ်ဳိး ျဖစ္တာမ်ဳိး မွန္တယ္ ဆိုရင္လည္း ဒါဟာ အစိုးရတာဝန္သာ ျဖစ္တယ္။ ပထမတခါ ျဖစ္ခဲ့တယ္ဆိုရင္ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္တဲ့ ပံုစံနဲ႔ အေရးယူရမယ္၊ ဒါမွမဟုတ္ ျပန္ဝင္လာရင္ တားရမယ္။ သူက အကြက္ဆင္ၿပီး လုပ္ေနတယ္လို႔ပဲ က်ေနာ္က ေျပာရမွာေပါ့ဗ်ာ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အေပၚ အခုလို လံုၿခံဳေရး လစ္ဟာတဲ့ အျပင္ တရားစဲြခံရတဲ့ အထိပါ လုပ္လာတာကို ပါတီေခါင္းေဆာင္ တေယာက္အေနနဲ႔ ဘယ္လိုခံစားရတယ္၊ အမႈအတြက္ ဘယ္လို ေမွ်ာ္လင့္ထားတယ္ ဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္။

က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္တေယာက္ဟာ၊ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ ဆိုတာက ႐ိုး႐ိုး ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဆိုတဲ့ နာမည္ေခါင္းေဆာင္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ျမန္မာျပည္တင္ မကဘဲ ကမၻာ့လူထုက ပါ ဝိုင္းရံထားတဲ့ ေခါင္းေဆာင္။ ဒီလိုေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ဟာ ေထာင္ထဲ ဝင္ရမယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အေနနဲ႔ အလြန္ကို စိတ္ပ်က္ အားငယ္ျခင္း ျဖစ္ရတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္း တေယာက္ ဆံုး႐ံႈးတာ။ ဒါက တခု။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ဒီေခါင္းေဆာင္ဟာ အလုပ္မရွိ ထိုင္ၿပီးေတာ့ ေနရာကေန ေထာင္ထဲ ေရာက္သြားတာ မဟုတ္ဘူး။ ႏုိင္ငံေရး ဦးေဆာင္မႈေတြ ေပးေနရာကေန ေရာက္သြားတာ။ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္။ တကယ္လည္း ဦးေဆာင္မႈေပးႏုိင္တဲ့ ပုဂၢဳိလ္၊ တကယ္လည္း ႏုိင္ငံေရး ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္း ႏုိင္ေလာက္တဲ့ ႏုိင္ငံေရး ၾသဇာရွိတဲ့ ပုဂၢဳိလ္။ ဒီလိုပုဂၢဳိလ္မ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔ ဆံုး႐ႈံးတယ္ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သြားေနတဲ့ ႏုိင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းအေနနဲ႔ အလြန္ကို အေရးၾကီးတဲ့ ပုဂၢဳိလ္၊ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပဲြ စားပဲြဝိုင္းမွာ ထုိင္မယ့္သူက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္။ တျခားသူ မဟုတ္ဘူး၊ ေဒၚေအာင္ဆန္စုၾကည္။ ဒီ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးကို ဆြဲထုတ္လိုက္တာက ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တို႔ ႏိုင္ငံေရး လမ္းေၾကာင္းက ပ်က္သြားသလို ျဖစ္တယ္လို႔ ခံစားရတယ္။ ဒါက တခုေပါ့။

က်ေနာ့္အေနနဲ႔ ေထာင္ထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေထာင္ထဲမွာ ေနခဲ့ဖူးသူ လူတေယာက္ အေနနဲ႔ ၾကည့္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနနဲ႔ ပုဂၢိဳလ္ေရး ခံစားမႈေတြက သိပ္ၿပီးေတာ့ စာနာမိတယ္။ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီေလာက္ထိ လုပ္တာ တရားလြန္ၿပီ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေထာင္ထဲမွာ ေနရတဲ့ဟာ ႏွစ္ေပါင္း ေရမယ္ဆိုရင္ သူလည္း ႏွစ္ေပါင္း ေတာ္ေတာ္မ်ားၿပီ။ အခုလည္း ေနာက္ထပ္ ထပ္က်မယ္ဆိုရင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေတာင္ ေက်ာ္သြားေတာ့မယ့္ အေနအထားေတာင္ ရွိေနၿပီ။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီလို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး၊ လူတေယာက္ အေနနဲ႔လည္း က်ေနာ္ စာနာတယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမား တေယာက္အေနနဲ႔ မကဘူး၊ လူတေယာက္ အေနနဲ႔ စဥ္းစားတဲ့ အခါက်ေတာ့ သူ႔မွာ သားေတြနဲ႔၊ သူ႔မွာ သူ႔ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး လုပ္ငန္းေတြ ရွိတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရး အစီအမံေတြ ရွိတယ္။ သူ႔ရဲ႕ ေလ့လာမႈေတြ၊ သူ႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြ ရွိတယ္။ ဒါေတြ အကုန္လံုးကို စြန္႔လႊတ္ၿပီး ေထာင္ထဲမွာ ေနရတာ နည္းတာ မဟုတ္ဘူး။ အခုပဲ ၾကည့္ေလ၊ ၆ ႏွစ္ ျပည့္သြားၿပီ၊ ၆ ႏွစ္ေစ့သြားၿပီ၊ တရားလြန္တယ္လို႔ ထင္တယ္ဗ်ာ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သြားေတြ႔တာမ်ဳိး မဟုတ္ဘဲ၊ ကိုယ့္အိမ္ထဲမွာ ေနေနတာကိုေတာင္ ခဲမွန္တဲ့ ပံုစံမ်ဳိးျဖစ္ရတဲ့ အေပၚမွာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ။

ဒီကိစၥနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး ေျပာမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ကိုယ့္အိမ္ထဲမွာ ေနတဲ့ လူတေယာက္ ဒီလိုဟာမ်ဳိး လုပ္တယ္ ဆိုတာက တရားဥပေဒ စိုးမိုမႈ မရွိတဲ့ ႏိုင္ငံမွာသာ ျဖစ္ႏိုင္တာကိုး။ သူလို တိုင္းသူျပည္သား တေယာက္အေနနဲ႔ ကိုယ့္ထမင္း ကိုယ္စား၊ ကိုယ့္အလုပ္ ကိုယ္လုပ္္၊ ကိုယ့္လုပ္ငန္း ကိုယ္လုပ္ေနတဲ့ လူတေယာက္ဟာ ဆိုလို႔ရွိရင္ ျဖစ္စရာအေၾကာင္း မရွိဘူး။ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ ကင္းမဲ့တဲ့ ႏိုင္ငံေတြမ်ဳိးမွာသာ ဒီလိုဟာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္တာ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ဆိုရင္လည္း အက်ဥ္းက်ေနတဲ့ သူတဦးျဖစ္တယ္ ဆိုေသာ္ျငားလည္း သူဟာ ရွင္းရွင္းေျပာရရင္ သူ႔ရဲ႕အေနအထားက ကိုယ့္အိမ္ထဲမွာ အက်ဥ္းက်ခံေနတာ၊ လံုၿခံဳေရး အထပ္ထပ္ ခ်ထားတဲ့အထဲ အက်ဥ္းက်တာ။ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိး ေပၚတယ္ဆိုတာဟာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးမႈ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ လံုၿခံဳမႈ ကင္းမဲ့ျခင္း၊ လံုၿခံဳစြာ ေစာင့္ေရွာက္မႈ ကင္းမဲ့ျခင္း ဆိုတာေတြတင္ မကဘူး။ မတရား လုပ္ၾကံ ဖန္တီးမႈေတြရဲ႕ တိုးႏွက္ခ်က္ေတြ ခံရျခင္း ဆိုတာေတြလည္း ပါလာတယ္။ သူတို႔က သူတို႔ဘာသာ စီမံခ်င္သလို စီမံ၊ လံုၿခံဳမႈ ကင္းမဲ့႐ံုတင္ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ၾကံမႈေတြပါ ခံရတယ္လို႔ က်ေနာ္က ထင္ျမင္တယ္။ အဲလိုပဲ ခံစားရတယ္။

အခုျဖစ္ရပ္က အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရး၊ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးေရး အေပၚ ဘယ္လို အက်ဳိး သက္ေရာက္မႈေတြ ျဖစ္ေစႏုိင္တယ္လို႔ ယူဆပါသလဲ။

ေစာေစာက က်ေနာ္ေျပာခဲ့သလိုပဲဗ်ာ။ ေဒၚစုဟာ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲ၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးအတြက္ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာကို ႏိုင္ငံေရး နည္းလမ္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေရးေတြ အေပၚမွာ အလြန္အေရးပါတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ အလြန္ စြမ္းရည္ ထက္ျမက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ အလြန္ ဦးေဆာင္မႈ ၾကီးမားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အေနနဲ႔ ဘာပဲေျပာေျပာ က်ေနာ္တို႔မွာ အမ်ားၾကီး ဆံုးရႈံးသြားတာေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြလည္း ဆံုးရႈံးသြားၿပီးေပါ့ဗ်ာ။ သို႔ေသာ္ ဒီဟာနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ေစာေစာက က်ေနာ္ေျပာတဲ့ အတိုင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ဒီလိုင္းကို က်ေနာ္တို႔ မစြန္႔ဘူး၊ ဒီေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ မစြန္႔ဘူး။ ဒါေတြက က်ေနာ္တို႔ ဆက္လုပ္သြားမွာပဲ။

သို႔ေသာ္ ေဒၚစု မရွိတဲ့အတြက္ ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာ္ေတာ္ၾကီး၊ မ်ားမ်ားၾကီး က်ေနာ္တို႔မွာ ဆံုးရႈံးသြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ နစ္နာသြားတယ္။ က်ေနာ္တို႔မွာ ေလ်ာ့ပါးသြားတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အဲလိုပဲ ယူဆလို႔ ရတယ္။ ေရွ႕ အလားအလာေတြ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရး ျပႆနာမ်ား၊ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာမ်ား ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔ အလား အလာမ်ားဟာ အလြန္ကို ေမွးမွိန္သြားတယ္။ အလြန္ကို အားနည္း သြားတယ္။ ဒီဟာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အားေလ်ာ့ သြားေသာ္ျငားလည္းပဲ၊ အားနည္း သြားေသာ္ျငားလည္းပဲ လုပ္စရာ ရွိတာကို ဆက္ရမွာပဲ။ ဒီလိုင္းကို မစြန္႔ဘူး။ တိုင္းျပည္မွာ ဒီနည္းနဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းမယ္။ တျခားတျခားေသာ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းမယ္ ဆိုရင္လည္း ျဖစ္ႏိုင္ေခ် မရွိဘူး၊ ျဖစ္ဖို႔လည္း မေကာင္းဘူးလို႔ က်ေနာ္တို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး လမ္းေၾကာင္းကိုေတာ့ စြန္႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ အစိုးရက ပ်က္ေအာင္လို႔ ဘယ္လိုပဲ ပိတ္ဆို႔ ပိတ္ဆို႔၊ ဘယ္လိုပဲ ေႏွာင့္ယွက္ဟန္႔တား ဟန္႔တား၊ က်ေနာ္တို႔က ဒီလမ္းေၾကာင္းအတိုင္း ဆက္ေလွ်ာက္ ေနတာနဲ႔အတူ ေဒၚစုလို ပုဂၢဳိလ္၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ လႊတ္ေပးဖို႔ ဆိုတာကို ဆက္ေတာင္းဆိုေနမွပဲ။ ေဒၚစုနဲ႔အတူျဖစ္တဲ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ဦးတင္ဦးတို႔၊ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ဦးခြန္ထြန္းဦးတို႔ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတြ၊ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္မ်ားျဖစ္တဲ့ ကိုမင္းကိုႏိုင္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးေတြ ဆက္လြတ္ဖို႔ရာ အတြက္ ဆက္ေတာင္း ေနမွာပဲခင္ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းကို က်ေနာ္တို႔ လုပ္သြားမွာပဲ။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေဒၚစုရွိလို႔ မရွိလို႔ဆိုတဲ့ ဟာေပၚမွာ မၾကည့္ဘူး။ ဒါကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ အား ဘယ္ေလာက္ပဲ ေလ်ာ့ေလ်ာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းကို က်ေနာ္တို႔ ဆက္ကိုင္ ထားမွာပဲလို႔ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က အခုလို တရားရင္ဆိုင္ေနရတဲ့ အေပၚမွာ အန္အယ္ဒီကေရာ ဘယ္လိုမ်ဳိး ရပ္တည္ၿပီး၊ ဘယ္ေလာက္ ႐ုန္းကန္သြားရမယ္လို႔ ေျပာႏုိင္မလဲခင္ဗ်။

ဒါကေတာ့ ခုန က်ေနာ္ ေျပာသလို က်ေနာ္တို႔ လုပ္ၿမဲ အလုပ္ေတြကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္မွာပဲ။ က်ေနာ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေျပာသလိုပါပဲ။ ဒီရက္အတြင္းမွာပဲ က်ေနာ္ အမ်ားၾကီး ေျပာပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အေျခခံမူဝါဒေတြ ျဖစ္တဲ့ ဒီမိုကေရစီေရး မူဝါဒေတြ၊ အေျခခံ မူဝါဒေတြ၊ မူလတရားေတြ ေပါ့ဗ်ာ။ အာဏာရွင္ စနစ္ ဆန္႔က်င္ေရးလို ဟာမ်ဳိးေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ေမွ်ာ္မွန္းခ်က္ေတြ၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးေတြ၊ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရး လိုဟာေတြ၊ ခြင့္တူညီမွ်ေရးလို ဟာမ်ဳိးေတြကို က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ စြန္႔လႊတ္ျခင္း မရွိဘူး။ လုပ္ၿမဲလုပ္ေနမွာပဲ။ အားျပတ္ေနရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ လုပ္ၿမဲအတုိင္း လုပ္ေနမွာပဲ။

ခုန က်ေနာ္ ေျပာသလိုပဲ။ ေဒၚစု က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ၾကီး ေဒၚစု မရွိတာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာၿပီဗ်ာ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ၿမဲ လုပ္ေနတယ္။ သို႔ေသာ္ အားေကာင္းေမာင္းသန္ ျဖစ္ခ်င္မွေတာ့ ျဖစ္မယ္ေပါ့။ ဒါကေတာ့ မသိဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ၾကည့္ရမွာပဲ။ သို႔ေသာ္ အရွိန္အဟုန္ေတာ့ မပ်က္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ဆက္လုပ္ၾကမွာပဲ။ ဆက္ၿပီးေတာ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ ခ်သြားမွာပဲ။ အဲဒီေတာ့ ေဒၚစု ဒီလို တရားရင္ဆိုင္ ေနရတဲ့ ကာလအတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ကေတာ့ ခုနေျပာသလို ဒီတရား စြဲဆိုျခင္းသည္ လံုးဝကို မွားယြင္းတယ္။ လံုးဝကို မမွန္ကန္ဘူး။ ေဒၚစုမွာ လံုးဝကို အျပစ္မရွိဘူးလို႔ တစ္ ေျပာမယ္။ ေနာက္တခုက ေကာင္းၿပီ၊ ဒီၾကားထဲမွာပဲ သူတို႔က တရားစြဲလာလို႔ ရွိရင္လည္း ဒီတရားစီရင္ေရးဟာ မွန္ကန္တဲ့ တရားစီရင္ေရး ဟုတ္မွာ မဟုတ္ဘူး။

က်ေနာ္တို႔ကလည္း တရားစီရင္ေရးကို အယံုအၾကည္ မရွိဘူး။ ေရွ႕ေန ေရွ႕ရပ္ေတြနဲ႔ ေသခ်ာ က်က်နန ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးခြင့္ ရွိရမယ္။ သတင္းထုတ္ျပန္ ခြင့္ေတြ မွန္ကန္တဲ့ သတင္း ထုတ္ျပန္မႈေတြ ရွိရမယ္။ ေနာက္ၿပီး အမ်ားျပည္သူ ၾကားနာႏုိင္တဲ့ အေနအထားေတြ ရွိရမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ေျပာသြားမွာပဲ ခင္ဗ်။ ဒါကို ဆက္ေျပာသြားမွာပဲ။

အဲဒီကေနတဆင့္ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အလုပ္ကို လုပ္ေနတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔ဟာ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ပါတီလူထုေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ကမၻာ့လူထုေတြ၊ ဗမာျပည္က လူထုေတြ၊ အကုန္လံုးကို ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က က်ေနာ္တို႔အလုပ္ ဆက္လုပ္ေနမွာပဲ။ ေအာင္ျမင္ေအာင္လည္း ဝိုင္းဝန္းၾကပါ၊ က်ေနာ္တို႔ကို ဝန္းရံၾကပါ။ ေဒၚစု ေထာင္က်ေနတယ္၊ ေနာက္ထပ္ ေထာင္က် အံုးမယ္ဆိုရင္လည္း မတတ္ႏိုင္ဘူး။ ဒီလိုေပါ့ဗ်ာ၊ တိုင္းျပည္မွာ တရားဥပေဒမဲ့ေနတဲ့ ေခတ္ၾကီးမွာ ဒီလို အျဖစ္မ်ဳိးေတြ ၾကံဳမွာပဲ။

အဲဒါအတြက္ က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာမွ အားငယ္မေနဘူး။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ႏိုင္တဲ့ဟာ လုပ္ေနမွာပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ကို ဝန္းရံၾကပါ၊ က်ေနာ္တို႔ကို ကူညီၾကပါ၊ က်ေနာ္တို႔ကို အားေပးၾကပါ။ ဒါပဲ က်ေနာ္တို႔ ေျပာရမွာပဲ။ ေျပာဖို႔ ရွိတာပဲခင္ဗ်။

ျပည္သူလူထုကို ဝန္းရံၾကပါ၊ အားေပးၾကပါ ဆိုတဲ့အေပၚမွာ ေရွ႕ဆက္ၿပီးေတာ့ ေျခလွမ္းသစ္ေပါ့ေနာ္၊ နဂိုက ေျခလွမ္း ထပ္တိုးၿပီးေတာ့မ်ား လုပ္ေဆာင္ဖို႔ရာ ရွိပါေသးသလား ခင္ဗ်။

အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုေျပာရမလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကုိ လူေတြက ေျပာၾကတာေပါ့ဗ်ာ၊ လုပ္ကိုင္တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အားရတယ္တို႔၊ အားမရဘူးတို႔ ဒါက အမ်ားအျမင္။ ေျပာခြင့္ျပဳတယ္၊ ေဝဖန္ခြင့္ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔အေပၚမွာ အားမရတဲ့ အခြင့္အေရးလည္း ရွိတယ္။ အားမရတဲ့ သေဘာ ရွိတာလည္း က်ေနာ္တို႔ ဘာမွ မေျပာလိုပါဘူး။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနတာကေတာ့ လုပ္သင့္လုပ္ရမယ့္ မူဝါဒေတြအတိုင္း က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနတာပဲ။

လြယ္လြယ္ေလး ေျပာရမယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ အေျခခံ ဝါဒက ခုနကေျပာတဲ့ ယံုၾကည္မႈ တည္ေဆာက္ေရးတို႔ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္သင့္ျမတ္ေရးတို႔ ဟုတ္လား၊ စစ္မွန္ေသာ ျပည္ေထာင္စု တည္ေဆာက္ေရးတို႔ဆိုတဲ့ မူဝါဒေတြ ရွိတယ္၊ အေျခခံ တရားေတြ။ အေျခခံ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ ဥပမာ စုလႊတ္ေတြ႔ လိုဟာမ်ဳိးေတြ။ ေဒၚစုနဲ႔တကြ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား အားလံုး လႊတ္ေပးဆိုတဲ့ ဟာမ်ိဳးေတြ။ ေနာက္ေတာ့ လႊတ္ေတာ္ ေခၚယူက်င္းပေပးေရး ဆိုတာေတြ၊ ေနာက္တခါ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးပြဲ က်င္းပေရးဆိုတဲ့ ဒီလို အေျခခံ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ ရွိတယ္ဗ်။

ဒါေတြဟာ က်ေနာ္တင္တယ္၊ လံုေလာက္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး အစီအမံေတြ၊ ႏိုင္ငံေရး အစီအစဥ္ေတြ၊ မူဝါဒ သေဘာတရားေတြ၊ ဒါေတြ က်ေနာ္တို႔မွာ အျပည့္အစံု ရွိတယ္။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တို႔ကို ျပည္သူလူထုက အားရတဲ့ အခါေတြ အားမရတဲ့ အခါေတြ ရွိမယ္လို႔ထင္တယ္။ ဒါေတြကို ေျပာမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က က်ေနာ့္ကို ဥပမာအားျဖင့္ လက္ညိႇဳး ထိုးမယ္ဆိုရင္ က်ေနာ္က ေနာက္ကို လက္ညိႇဳးထိုးျပမယ္။ ေနာက္မွာ ၾကည့္ပါအံုးဗ်ာ၊ ေနာက္မွာ စစ္အစိုးရၾကီးက က်ေနာ္တို႔ကို ဖိႏွိပ္ေနတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ကို ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေနတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ကို ဟန္႔တားေနတယ္၊ က်ေနာ္တို႔ကို လည္ပင္း ညႇစ္ေနတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဟုတ္လား။ အဲလိုပဲ က်ေနာ္တို႔ ေျပာရမွာပဲ။

က်ေနာ္တို႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ လုပ္ငန္းေတြထဲမွာ အားနည္းခ်က္ေတြ ရွိမယ္။ အဲဒီအားနည္းခ်က္ေတြ ထဲမွာ က်ေနာ္တို႔ ည႔ံဖ်င္းမႈေတြ၊ က်ေနာ္တို႔ ေပ်ာ့ညံ့မႈေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔အတူပဲ အစိုးရရဲ႕ မတရား ဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ၊ ကန္႔သတ္မႈေတြေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ အဲဒီေတာ့ ေရွ႕ေလွ်ာက္လုပ္မယ့္ လုပ္ငန္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ကလည္း ျပည္သူလူထု အေနနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ကို ဝန္းရံၾကပါ၊ က်ေနာ္တို႔ကို ကူညီၾကပါ၊ က်ေနာ္တို႔ကို အားေပးၾကပါလို႔ ေျပာတဲ့ေနရာမွာ အလားတူပဲ က်ေနာ္တို႔ ေဝဖန္ခ်က္ေတြ ေပၚလာႏိုင္တယ္။ ခင္ဗ်ားတို႔ လုပ္ငန္းေတြက၊ ခင္ဗ်ားတို႔ အစီအမံေတြက ေပ်ာ့ညံ့တယ္၊ မွားယြင္းတယ္၊ တိမ္းေခ်ာ္တယ္ အဲလိုေတြ ေျပာလာမယ္။ အဲလိုေျပာလာတိုင္း ေျပာလာတိုင္း က်ေနာ္ေျပာတာက မွားလို႔ရွိရင္ က်ေနာ္တို႔ ဝန္ခံမယ္ ျပင္မယ္။ ဟုတ္လား။

ဒါေပမယ့္ က်ေနာ္တို႔ သြားေနတာကေတာ့ ဆက္သြားေနမွာပဲ။ အဲဒီဟာက ဘာလို႔ ခ်ဳိ႕ယြင္းေနလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ညံ့ဖ်င္းေနလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ထိ တိမ္းေခ်ာ္ေနလဲ ၾကည့္ရင္ ခုန က်ေနာ္ေျပာသလုိ ေနာက္က စစ္အစိုးရကုိ လက္ညိႇးထိုးျပရမွာပဲ။ စစ္အစိုးရ ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေနပါတယ္ဗ်ာ၊ စစ္အစိုးရ ဖိႏွိပ္ေနပါတယ္၊ စစ္အစိုးရက ေနၿပီးေတာ့ ကြပ္ညပ္ ေနပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းေတြကို ေထာက္ခံမႈနဲ႔အတူ ဒီစစ္အစိုးရ ဆန္႔က်င္ေရး လုပ္ငန္းေတြကို္လည္း တိုးျမႇင့္ၿပီး လုပ္ၾကပါ။ တိုင္းျပည္ကေနလည္း ပါဝင္ၾကပါ။ စစ္အစိုးရကိုလည္း ဆန္္႔က်င္ၾကပါအံုး။ က်ေနာ္တို႔ ေျပာတာလည္း က်ေနာ္တို႔ ခံမယ္။ က်ေနာ္တို႔ မွားရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ ျပင္မယ္။

သို႔ေသာ္ တခ်ိန္တည္းမွာဘဲ စစ္အစိုးရကို ဆန္႔က်င္ဖို႔ရာလည္း စဥ္းစားၾကပါအံုး။ ျပည္သူလူထုက ဝိုင္းဝန္းၾကပါ။ ျပည္သူလူထုက မဆန္႔က်င္ဘဲ က်ေနာ္တို႔ကို ညံ့ဖ်င္းလွခ်ည္လားလို႔ အျပစ္တင္လို႔ေတာ့ သိပ္ၿပီးေတာ့ ျပည့္စံုတဲ့ အေျဖမ်ဳိး ဘာေခၚမလဲ အင္အားေတြ ရလာမွာ မဟုတ္ဘူး။ လုပ္ရပ္ေတြ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ေတာ့ က်ေနာ္ေတာ့ အဲလိုပဲ ေျပာခ်င္တယ္။

ေဖာက္ထြက္ဖို႔ရာ စဥ္းစားၾကပါဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမွာ အန္အယ္ဒီကေရာ ဘယ္ေတြလုပ္ဖို႔ အစီအစဥ္ေတြ ရွိပါသလဲလို႔ ေမးရင္ေရာခင္ဗ်။

ဒီဟာနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိေနမွာပါ။ ဒီစစ္အစိုးရဟာ တိုင္းျပည္မွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေနတာ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ၿပီေပါ့။ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ၿပီ။ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔ ေဖာက္ထြက္တယ္ ဆိုတာက က်ေနာ္ အခုမွ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ဟိုတုန္းကတည္းက ေျပာေနတာ။ ဒါက စိတ္ဓာတ္ပဲဗ်။ ေဖာက္ထြက္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ေမြးၾကရမယ္လို႔ က်ေနာ္ ေျပာေနတာ။ တံတားၾကီး ႐ိုက္ခ်ဳိးဖို႔ ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အဲလိုေျပာေတာ့ တခ်ဳိ႕ အင္တာဗ်ဴးတဲ့ လူေတြက က်ေနာ့္ကို ေမးတယ္။ ခင္ဗ်ား ေဖာက္ထြက္ရမယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဘယ္ေတာ့ ေဖာက္ထြက္မွာလဲ။ သို႔ေသာ္ ခင္ဗ်ား ေဖာက္ထြက္မယ့္ေနာက္ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ပါမွာလဲ။ သို႔မဟုတ္ ခင္ဗ်ား ေဖာက္ထြက္တာ ဘယ္ဘက္က ေဖာက္မွာလဲ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ေျပာတာက မဟုတ္ဘူး။ က်ေနာ္ ေနာက္ကို လွည့္မၾကည့္ဘူး။ က်ေနာ့္ ေနာက္မွာ လူဘယ္ႏွစ္ေယာက္ပါတယ္ မပါဘူးဆိုတာ အေရးမၾကီးဘူး။

က်ေနာ္လုပ္ေနတာက က်ေနာ္တို႔ လုပ္ေနတာက ပိတ္ဆို႔ေနတဲ့ အခါမ်ဳိးမွာ လူတေယာက္က တံခါးကေန ေဖာက္ထြက္ရမွာပဲ။ အဲဒီစိတ္ဓာတ္ ေမြးရမယ္။ ဘယ္နားမွာလဲတို႔၊ ဘယ္အခန္းမွာလဲတို႔၊ ဘယ္နံရံၾကီး မွာလဲတို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ တကယ္ေတာ့ ဒါက အဓိကပဲ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက ဘာလဲဆိုေတာ့ ေဒၚစုကိုယ္တိုင္ ပင္လွ်င္ နံရံၾကီးကို အၾကိမ္ၾကိမ္ ေဖာက္ထြက္ေနတာပဲ။ ဟုတ္တယ္မလား။

ေဖာက္မထြက္တဲ့လူက အခ်ိန္တန္ရင္ ႐ံုးသြားတက္မယ္။ အခ်ိန္တန္ရင္ အစည္းအေဝး ထိုင္မယ္။ အခ်ိန္တန္ရင္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်မယ္။ အခ်ိန္တန္ရင္္ သူမ်ားဆီပို႔မယ္ ဆိုတာမ်ိဳး။ ဘာမွကို မလုပ္ဘူးဆိုရင္ ဟုတ္လား၊ အသစ္ၾကံဆတယ္၊ အသစ္ေတြးေခၚတယ္၊ အသစ္နည္းလမ္း ရွာတယ္။ ဒါဟာ ေဖာက္ထြက္ျခင္းပဲဗ်။ ေဖာက္ထြက္တယ္ဆိုတာ တံခါး႐ိုက္ခ်ဳိးမွ ေဖာက္ထြက္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ က်ေနာ္ ေျပာတာက ေဖာက္ထြက္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတာ့ ေမြးရလိမ့္မယ္၊ ေမြးပါ။

ေကာင္းၿပီ၊ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္မွာ ေဖာက္ထြက္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ဘယ္လိုရွိလဲ။ က်ေနာ္တို႔ဆီမွာ ေဖာက္ထြက္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ ဒီေန႔အထိ ရွိပါတယ္။ အရမ္းၾကာၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ဟာ အျပဳသေဘာနဲ႔ ေဖာက္ထြက္တယ္၊ လိုက္ေလ်ာမႈနဲ႔ ေဖာက္ထြက္တယ္၊ သာယာ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ေဖာက္ထြက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဆိုလိုတာက ေဖာက္ထြက္ျခင္း ဆိုတာက အဲဒါပါ။

အဲဒီေတာ့ ဒီေန႔ဒီအခ်ိန္မွာ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ အခ်ိန္တန္တဲ့ အခ်ိန္ေရာက္ေနတယ္လို႔ က်ေနာ္ မေျပာခ်င္ဘူး။ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ အခ်ိန္က စစ္အစိုးရက စတင္ၿပီး တိုင္းျပည္ကို စက္ေသနတ္နဲ႔ နင္းတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ေဖာက္ထြက္ဖို႔ အခ်ိန္သင့္ေနတာပဲ။ အဲေတာ့ ႏွစ္တိုင္း ႏွစ္တိုင္းမွာလဲ ေဖာက္ထြက္ဖို႔ အခ်ိန္အခါေတြ သင့္ေနတာပဲ။ ေရွ႕ေလွ်ာက္လည္း ဒီေဖာက္ထြက္ဖို႔ အခ်ိန္အခါေတြ သင့္ေနမွာပဲ။ အဲေတာ့ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ငန္းေတြကေတာ့ က်ေနာ္ လုပ္ေနမွာပဲ။ အဲဒီေဖာက္ထြက္တယ္ ဆိုတာက က်ေနာ္တို႔ တံခါးၾကီးတခု ႐ိုက္ခ်ဳိးတယ္ ဆိုတာထက္ စိတ္ဓာတ္ထဲက လူတိုင္းလူတိုင္းရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ငါတို႔ သိပ္က်ပ္တည္းေနရင္ ေဖာက္ထြက္မယ္၊ ငါတို႔ သိပ္ဆိုးေနရင္ အၾကံသစ္ေတြ ရွာမယ္၊ ေဖာက္ထြက္မယ္။ နည္းလမ္း သေဘာထားေတြ ေပၚမယ္၊ အေတြးအေခၚေတြ ေပၚမယ္၊ အယူအဆေတြ ေပၚမယ္။ အဲဒါ သူတို႔ ေဖာက္ထြက္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ပဲ။ က်ေနာ္ အဲလို ျမင္တယ္။ အဲဒီ စိတ္ဓာတ္ဟာ ေရွ႕ေလွ်ာက္လည္း ရွိအံုးမွာပဲ။ အခုလည္း ရွိေနမွာပဲလို႔ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ျဖည့္စြက္ေျပာခ်င္တာရွိရင္ ေျပာေပးေစလိုပါတယ္ ခင္ဗ်။

ေရႊဂံုတုိင္ အစည္းအေဝးမွာ က်ေနာ္လည္း မိန္႔ခြန္း ေျပာခြင့္ရတယ္ဗ်။ ခုနေျပာတဲ့ အခ်က္ေတြ ပါၿပီးသားပါ။ ဒါေပမယ့္ ထူးျခားခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့၊ က်ဳပ္တို႔ အေျခအေနက ဘာလဲဆိုရင္၊ က်ေနာ္ေျပာတဲ့ မိန္႔ခြန္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ေျပာခဲ့တာက ေထာင္ထဲမွာ ရွိတဲ့ကာလေရာ၊ အျပင္မွာ ရွိတဲ့ ကာလတုန္းကေရာ ေျပာခဲ့တာက မူလဘူတ မူဝါဒမ်ားသို႔ ဆိုတဲ့ ေၾကြးေၾကာ္သံနဲ႔ မူလ မူဝါဒေတြကို မစြန္႔ႏိုင္ဘူး။

မူလ မူဝါဒဆိုတာက မတရားတဲ့ အမိန္႔အာဏာနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ အစိုးရမ်ဳိးကို လက္မခံဘူး၊ အာဏာရွင္ စနစ္ကို လက္မခံဘူး၊ ဖက္ဒရယ္ ျပည္ေထာင္စုၾကီးကို က်ေနာ္တို႔ ေမွ်ာ္မွန္းတယ္၊ တည္ေဆာက္မယ္၊ အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ေရးကို ျပန္လည္ တည္ေဆာက္မယ္၊ ဒီမိုကေရစီ စနစ္ကို ထူေထာင္မယ္ စတဲ့ ဒီလိုဟာေတြက အေျခခံမူဝါဒေတြ။ ဒီလုိ မူဝါဒေတြကို မစြန္႔ဘူး။

အလားတူပဲ အေျခခံ မူဝါဒေတြ မစြန္႔သလို၊ အေျခခံ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ၁၉၉ဝ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပဲြ ရလဒ္ကို အသိအမွတ္ျပဳပါ၊ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကို ေခၚပါ၊ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး က်င္းပပါ၊ ႏုိင္ငံေရးကို ႏုိင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းပါ၊ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသားေတြ အားလံုးကိုလည္း လႊတ္ေပးပါ ဆိုတဲ့ ေတာင္းဆိုခ်က္ ေတြကိုလည္း က်ေနာ္တို႔ မစြန္႔ဘူးဗ်။ ဒါက က်ေနာ္ေျပာခဲ့တဲ့ မိန္႔ခြန္း အစိတ္အပိုင္းတခု။ အခ်က္တစ္ေပါ့ဗ်ာ။

ဘယ္လို အေျခအေနမ်ဳိးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါက အေျခခံပါပဲ။ သို႔ေသာ္ ဒါေတြကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ အတင္းဆုပ္၊ အတင္းညႇစ္ၿပီးေတာ့၊ အေသဆုပ္ကိုင္ၿပီးေတာ့ မလႊတ္တမ္း ကိုင္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သင့္တင့္တဲ့ အေျပာင္းအလဲနဲ႔ အေလွ်ာ့အတင္းနဲ႔ လုပ္မယ္၊ လုပ္တတ္တယ္။ က်ေနာ္တို႔ လုပ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိတယ္ ဆိုတာကို က်ေနာ္တို႔က ေျပာတာ။ ဒီအခ်ိန္မွာ ညီညြတ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တုိင္းျပည္ထဲမွာဗ်ာ သူတို႔ စစ္အစိုးရက အမ်ဳိးမ်ဳိးကို အၿငိႇဳးအေတးနဲ႔ ခဲြေနတာ။ က်ေနာ္တို႔ထဲကို ခဲြတယ္ဗ်ာ၊ လူလူခ်င္း ခဲြတယ္ဗ်ာ၊ ၿမိဳ႕နယ္ ၿမိဳ႕နယ္ခ်င္း ခဲြတယ္ဗ်ာ၊ တုိင္း တုိင္းခ်င္း ခဲြတယ္ဗ်ာ စသည္ေပါ့ဗ်ာ။ တျခားေသာ ပါတီမ်ားနဲ႔လည္း ခဲြတယ္၊ တျခားေသာ လူမ်ဳိးစုေတြနဲ႔လည္း ခဲြတယ္။ အဲဒီလို ေသးစိတ္မႊားၿပီးေတာ့ သြားရေအာင္ လုပ္ေနပါတယ္။ ဒီအေျခအေနမွာ က်ေနာ္တို႔က ညီညြတ္ေရး လုပ္ၾကရမယ္။

ေကာင္းၿပီ၊ အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ ညီညြတ္ေရး လုပ္ႏုိင္တဲ့ အေနအထား မရွိဘူး၊ အားမရွိဘူး ဆိုရင္ေတာင္မွ မကဲြၿပဲေအာင္ လုပ္ၾကပါ။ မတူဘူးေနာ္။ ညီညြတ္ေရး လုပ္တယ္ဆိုတာက ဆက္ၿပီးေတာ့ ျမင့္သြားေအာင္ တည္ေဆာက္တာ။ မကဲြၿပဲေအာင္ ဆိုတာက ေအာက္အေျခခံက ေနၿပီးေတာ့ ခုိင္မာေနေအာင္ လုပ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ အကဲြအၿပဲ မခံႏုိင္ဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ ေျပာတာက ညီညြတ္ေရး လုပ္ၾကမယ္၊ သို႔မဟုတ္ရင္ အနိမ့္ဆံုးအားျဖင့္ မကဲြၿပဲေအာင္ လုပ္ၾကရမယ္။ ဒါက ဒုတိယအခ်က္ ေျပာတာ။

ေနာက္တခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္မွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အတြင္းမွာ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရးဟာ ဘယ္လိုျဖစ္လဲဆိုေတာ့ ႏုိင္ငံေရးျပႆနာေတြ ေျပာၾကတယ္၊ ဆိုၾကတယ္၊ ေတာင္းဆိုၾကတယ္၊ လုပ္ၾကတယ္။ တခါတေလ လူထုကို ေမ့မေနနဲ႔၊ လူထုရဲ႕ အေရးအရာေတြကို လ်စ္လွ်ဴ႐ႈမေနနဲ႔။ လူထုရဲ႕ ဘဝေတြမွာ ပါဝင္ဆင္ႏဲႊရမွာ၊ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕ရြက္ လုပ္ရမယ့္ေနရာမွာ အားနည္းေနတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ညီညြတ္ေရး လုပ္မယ္ဆိုတာဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ အိမ္တြင္း၊ ကိုယ့္ရဲ႕ မိသားစု အသိုက္အဝန္းကို ဖ်က္ၿပီးေတာ့ လမ္းေပၚထြက္ ရပ္ကြက္ထဲ ဝင္ၿပီးေတာ့ လုပ္တယ္ ဆိုကတည္းက ရပ္ေရးရြာေရးပဲဗ်။ အဲဒီရပ္ေရးရြာေရး ဆုိတာကလည္း အမွန္အတုိင္း ေျပာရရင္ ႏုိင္ငံေရးပဲဗ်။ ႏုိင္ငံေရး လုပ္တယ္ဆိုတာ ဘာအတြက္ လုပ္တာလဲ၊ လူေတြအတြက္ လုပ္တာဗ်။ လူေတြအတြက္ လုပ္ရင္းက ေနၿပီးေတာ့မွ ဒါ့ထက္ပိုၿပီးေတာ့မွ ႏုိင္ငံေရးမွာ အားရွိလာေအာင္၊ စနစ္က်လာေအာင္၊ နည္းမွန္လမ္းမွန္ေတြ ျဖစ္ေအာင္ စသည္ေပါ့ဗ်ာ။

အဲဒီအတြက္ မူဝါဒေတြ ရွာၾကတယ္၊ သေဘာတရား ေတြ ရွာၾကတယ္၊ နည္းလမ္းေတြ ရွာၾကတယ္။ အဖဲြ႔အစည္းေတြ ထူေထာင္ၾကတယ္။ ေနာက္တခါ တျခားေသာ ႏုိင္ငံမ်ားနဲ႔ ကုလသမဂၢနဲ႔ စတဲ့ဟာနဲ႔ ဆက္ဆံၾကတယ္။ သို႔ေသာ္ အေျခခံအားျဖင့္က လူေတြကိစၥ။ က်ေနာ္တို႔ ဘယ္လို လဲဆုိေတာ့ အန္အယ္ဒီ ဆိုလို႔ရွိရင္ လူထု လူထုလို႔ ေျပာတဲ့အခါမွာ လူထုက တံု႔ျပန္မႈ အားနည္းတဲ့အခါ ရွိတယ္။ လူထုက က်ေနာ္တို႔ ဘက္မွာ အမ်ားၾကီး ရွိေသာ္ျငားလည္း၊ တခါတေလ လူထုကလည္း ၿငိဳျငင္တာ မဟုတ္ရင္ေတာင္မွ စိတ္ပ်က္တဲ့ဟာေတြ ရွိတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီလိုဟာမ်ဳိး ျဖစ္ရလဲ ဆိုတဲ့အခါက်ေတာ့ လူေတြရဲ႕ ေနေရးထုိင္ေရး၊ စားေရးေသာက္ေရး၊ အခြင့္အေရး အမ်ဳိးစံု၊ တုိင္းျပည္ၾကီးမွာ လူတုိင္းလိုလို ဘဝပ်က္ေနတယ္ဗ်ာ။ လူေတြရဲ႕ စားဝတ္ေနေရး ျပႆနာေတြ၊ လူေတြရဲ႕ က်န္းမာေရး ပညာေရး စတဲ့ ျပႆနာေတြ၊ လူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ ကုိးကြယ္ ဆည္းကပ္မႈဆိုတဲ့ ျပႆာနာမ်ဳိးေတြ၊ လူေတြရဲ႕ လြတ္လပ္စြာ စည္း႐ံုးလႈပ္ရွား ေျပာဆိုေရးသားခြင့္ ဆိုတဲ့ ျပႆနာမ်ဳိးေတြ၊ လူ႔အခြင့္အေရး ျပႆနာေတြ။ ဒါေတြအကုန္လံုးမွာ ဆံုး႐ႈံးေနတယ္ဗ်ာ၊ ပ်က္ျပားေနတယ္ဗ်ာ။

အဲဒီအခါမ်ဳိးမွာ တခါတေလ က်ေနာ္တို႔ ႏုိင္ငံေရးပါတီေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး အဖဲြ႔အစည္းေတြ၊ ႏုိင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ေတြဟာ လူထုရဲ႕ ကိစၥကို မေျပာႏုိင္ဘူး။ တခါတေလ ကုလသမဂၢတို႔၊ တခါလာ နအဖ၊ တခါလာ အာဆီယံ၊ တခါလာ အီးယူ ဆိုတဲ့ဟာေတြေလာက္ပဲ ေျပးေနသလို ျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့၊ ေအးေနသလို ျဖစ္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ လူထုက နားမလည္ႏိုင္ဘူး။ က်ေနာ္တို႔ကလည္း က်ေနာ္တို႔ဟာ မွားသလားဆိုေတာ့ မွားတယ္လို႔ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေတြလည္း လုပ္ရမွာပဲ။ ကုလသမဂၢနဲ႔လည္း လုပ္ရမွာပဲ၊ အာဆီယံလည္း၊ အီးယူနဲ႔လည္း၊ တ႐ုတ္နဲ႔လည္း၊ အိႏၵိယနဲ႔လည္း၊ ယိုးဒယား၊ အင္ဒိုနီးရွား စသည္အားျဖင့္ လုပ္ေနရမွာပဲ။

သို႔ေသာ္ လူထုရဲ႕ ဟာေတြမွာ ေရွ႕ကေန မားမားမတ္မတ္ ရပ္ေပးရမယ္။ ေရွ႕ကေန ရပ္ေပးရမယ္၊ တိုက္ပဲြဝင္ေပးရမယ္၊ ေရွ႕ေဆာင္ေရွ႕ရြက္ လုပ္ေပးရမယ္။ အဲဒါေတြမွာ အားနည္းေနတာကို က်ေနာ္က ေျပာတယ္။ က်ေနာ့္မိန္းခြန္႔မွာ ၃ ခ်က္ေျပာတယ္။ ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ အေျခခံ မူဝါဒေတြ ကိုင္စဲြမယ္ဆိုတာရယ္၊ အေျခခံ ေတာင္းဆိုခ်က္ေတြ ကိုင္စဲြမယ္ဆိုတာရယ္၊ ညီညြတ္ေရးဆိုတာရယ္နဲ႔အတူ လူထုကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ ႏုိင္ငံေရး လုပ္ၾကပါလို႔ က်ေနာ္က တုိက္တြန္းခ်င္တယ္။

အဲဒါေၾကာင့္ လူထုဘက္ကို မ်က္ႏွာမူတဲ့ ႏုိင္ငံေရးလုပ္မွ လူထုက က်ေနာ္တို႔ကို ပိုၿပီးေတာ့ ဝန္းရံလာမယ္၊ ပိုၿပီးေတာ့ အားျဖစ္လာမယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ ထင္တယ္။ အဲဒီ ၃ ခ်က္ကေတာ့ ခင္ဗ်ားေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ က်ေနာ္ ထပ္ျဖည့္ခ်င္တဲ့ဟာပါပဲ။ ဒါပါပဲ။

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔