..............................

Sunday, November 16, 2008

မရွိတာထက္ မသိတာခက္(ေရႊရည္စိမ္ဒီမိုကေရစီ)

ဂါမဏိ

နအဖက စစ္ကိုလိုနီအေျခခံဥပေဒကို လူထုဆႏၵခံယူပြဲနဲ႔ အတည္ျပဳေတာ့မယ္လို႔ ဆိုလာတဲ့အခါ မိုးသံ ေလသံၾကားရင္ ဖားေတြအံုးအြမ္ေအာ္သလို အခ်ဳိ႕အခ်ဳိ႕ေသာ ျပည္တြင္းျပည္ပက အေတြ႔ အႀကံဳ ရင့္က်က္သူ၊ အၾကားအျမင္ ဗဟုသုတမ်ားသူဆိုတာေတြက “အေျခခံဥပေဒ လံုးဝမရွိတာ ထက္စာရင္ အေျခခံဥပေဒ တခုခုရွိေနတာက ေတာ္ေသးတယ္” လို႔ ေဟာင္သံေပးလာတာေတြ ၾကားရပါတယ္။
အမွန္ကေတာ့ တိုင္းျပည္တျပည္မွာ အေျခခံဥပေဒရွိမရွိထက္ ပိုအဓိကက်တဲ့အခ်က္ေတြ ရွိတာ ကိုသိဖို႔က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။

၁၉၄၂ ခု မတ္လမွာ ဂ်ပန္က ဗမာျပည္ကိုသိမ္းပိုက္ခဲ့ၿပီး စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးခ်ခဲ့ပါတယ္။ ဘာအေျခ ခံဥပေဒမွ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ၁၉၄၃ ၾသဂုတ္ (၁) ရက္မွာေတာ့ ဂ်ပန္က ဗမာႏိုင္ငံေတာ္ကို “လြတ္လပ္ ေရးေပး” လိုက္တဲ့အခါ အေျခခံဥပေဒတခုနဲ႔ အုပ္ခ်ဳပ္ေစပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ အေျခခံဥပေဒ မရွိတာထက္ စာရင္ေတာ့ (၄၃) ၾသဂုတ္လ ေနာက္ပိုင္း အေျခခံဥပေဒ ရွိလာတာက ပိုေကာင္း လာတယ္လို႔ သမိုင္းမွာ ဘယ္သူမွ ေကာက္ခ်က္ခ်တာမေတြ႔ရဘဲ “ေရြႊရည္စိမ္လြတ္လပ္ေရး” လို႔ပဲ သမိုင္းတြင္ခဲ့ ပါတယ္။

၁၉၄၇ အေျခခံဥပေဒ ရွိတာဟာ မရွိတာထက္စာရင္ ေတာ္ေသးတယ္လို႔လဲ အျပည့္အဝ မေျပာ ႏိုင္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ မြန္၊ ရခိုင္နဲ႔ ပအို႔ဝ္တိုင္းရင္းသားေတြအတြက္ ဘယ္လိုမွ မမွန္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးတာနဲ႔ လပိုင္းအတြင္းမွာ လက္နက္ကိုင္ခုခံ ေတာ္လွန္ရတဲ့ အေျခ ဆုိက္သြားခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ (၁ဝ) ႏွစ္အၾကာမွာလည္း ဒီ (၄၇) အေျခခံဥပေဒ ရွိေနတာ ဆိုးက်ဳိးပဲ ပိုျဖစ္လာလို႔ ရွမ္းနဲ႔ကခ်င္တိုင္းရင္းသားေတြက ေနာက္ထပ္လက္နက္ စြဲကိုင္ ခုခံ ေတာ္လွန္ရျပန္ပါတယ္။ (၄၇) အေျခခံဥပေဒဟာ ဒီမိုကေရစီပိုင္းမွာလည္း ခ်ဳိ႕ယြင္းခ်က္ တခ်ဳိ႕ရွိေနလို႔ သတင္းစာတုိက္ေတြ ႐ိုက္ခ်ဳိးတာတို႔၊ ဗကပ၊ ျပည္သူ႔ရဲေဘာ္နဲ႔ တပ္မေတာ္ အစိတ္အပိုင္းတခ်ဳိ႕ လက္နက္ကိုင္ပုန္ကန္တာတို႔ ျဖစ္ခဲ့ရတယ္။

၁၉၆၂ ခုမွာ ေနဝင္း စစ္အုပ္စုက (၄၇) အေျခခံဥပေဒကို ဖ်က္သိမ္းလိုက္ၿပီး စစ္အစိုးရအျဖစ္ (၁၁) ႏွစ္ၾကာ အုပ္စိုးခဲ့ရာက ၁၉၇၄ ခုမွာ အေျခခံဥပေဒတခုကို ျပ႒ာန္း၊ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေနဝင္းကေန ဦးေနဝင္း အျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းခဲ့ပါတယ္။ အေျခခံဥပေဒ မရွိတာထက္စာရင္ ရွိတာက ဘာမွပို မထူးေၾကာင္းကို ၁၉၇၄ ေမ-ဇြန္ အလုပ္သမားအေရးေတာ္ပံု၊ ၁၉၇၄ ဒီဇင္ဘာ ဦးသန္႔အေရး ေတာ္ပံု၊ ၁၉၇၅ ဇြန္ ေရႊတိဂံုအေရးေတာ္ပံု၊ ၁၉၇၆ မတ္ မႈိင္းရာျပည့္အေရးေတာ္ပံုေတြက သက္ေသျပခဲ့ၿပီး၊ ရွိတာပိုမေကာင္းတဲ့ တပါတီ အာဏာရွင္ စနစ္ အေျခခံဥပေဒကို ေနာက္ဆံုးမွာ (၈) ေလးလံုး အေရးေတာ္ပံုႀကီးက ေျမာင္းထဲလႊင့္ပစ္လိုက္ပါ ေတာ့တယ္။

အခုတခါ လာျပန္ပါၿပီ။ နအဖရဲ႕ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အေျခခံဥပေဒကလည္း (၄၃) အေျခခံဥပေဒ၊ (၇၄) အေျခခံ ဥပေဒေတြနဲ႔ မတိမ္းမယိမ္းျဖစ္တာကို တကယ္ပဲမသိၾကတာလား။ အေျခခံဥပေဒ မရွိတာကိုျမင္သလို ျဖစ္လာမယ့္အေျခအေနေတြကို သိႏိုင္ဖို႔က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အနာဂတ္ကို သိဖို႔လိုပါတယ္။ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အေျခခံဥပေဒရဲ႕ အႏွစ္သာရဟာ ၁၉၄၃ တုန္းကလို ဖက္ဆစ္အႏွစ္သာရေတြပဲျဖစ္တာ၊ “ေရႊရည္စိမ္ဒီမိုကေရစီ” ကိုဘဲ ဦးတည္တာ ထင္ထင္ရွားရွား ေတြ႔ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီထဲမွာ ဒီမိုကေရစီကို တိုက္႐ိုက္ထိခိုက္တဲ့ မူေတြနဲ႔ တိုင္းရင္းသားတန္းတူေရးကို တိုက္႐ိုက္ ထိခိုက္တဲ့မူေတြ ပါဝင္ေနတယ္။

စစ္တပ္ႀကီးစိုးေရးအေျခခံမူေတြက အခန္း (၁) ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ားမွာ အပိုဒ္(၂-စ) အမ်ဳိး သား ႏိုင္ငံေရးမွာ စစ္တပ္ကအၿမဲဦးေဆာင္ေရး၊ အပိုဒ္ (၆-ဃ) လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ေရြးေကာက္ မခံရတဲ့ စစ္သားေတြ ေလးပံုတပံုပါေရး၊ အပိုဒ္ (၇-ဂ) ကာကြယ္ေရးလံုၿခံဳေရး နယ္စပ္ေဒသေရး ရာတာဝန္ေတြကို စစ္သားေတြကသာ ထမ္းေဆာင္ေရး၊ အပိုဒ္ (၉-ခ၊ ဂ၊ ဃ၊ င၊ စ)နဲ႔ အပိုဒ္ (၂၈-က၊ ခ၊ ဂ) တရားဝင္ စစ္တပ္ႀကီးစိုးခြင့္၊ အာဏာသိမ္းခြင့္၊ အခန္း (၅)အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ အပုိဒ္ (၂-က-၂၊ ခ) (၃-ခ) (၂၂-က-၂၊ ခ) (၃၄-ဃ-၂) (၃၅-ဂ-၃) ကာကြယ္ေရး၊ ျပည္ထဲေရး၊ နယ္စပ္ ေရးရာဝန္ႀကီး ဒုဝန္ႀကီးေနရာမ်ားကို စစ္သားမ်ားခန္႔ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၅-ဂ-၂) (၂၄-ခ-၂) စစ္သား ဝန္ႀကီး ဒုဝန္ႀကီး ထုတ္ျဖဳတ္ရာမွာ တပ္ခ်ဳပ္ အဓိက က်ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၅-စ-၂) (၂၄-ဃ-၂) ဝန္ ႀကီး ဒုဝန္ႀကီး ခန္႔ခံရတဲ့ စစ္သား တပ္ကထြက္ဖို႔ မလိုျခင္း၊ အခန္း (၇) တပ္မေတာ္မွာ အပိုဒ္ (၂) (၃) (၄) (၅) (၆) (၁ဝ) စစ္တပ္၏တရားဝင္ႀကီးစိုးခြင့္၊ အပိုဒ္ (၇) (၈) (၉) (၁၂) တပ္ခ်ဳပ္ရဲ႕ အဆင့္အတန္း သတ္မွတ္ခ်က္၊ အခန္း (၁၁) အေရးေပၚ ကာလဆိုင္ရာ ျပ႒ာန္း ခ်က္မ်ားမွာ အပိုဒ္ (၉) (၁ဝ) အေရးေပၚ အေျခအေနေၾကညာရင္ တပ္ခ်ဳပ္ကိုအာဏာအပ္ရျခင္း။

ဒီမိုကေရစီဆန္႔က်င္ေရးအေျခခံမူေတြက အခန္း(၁) ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ား မွာ အပုိဒ္(၇-က) ႏိုင္ငံ့ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲဟာ သမၼတျဖစ္ျခင္း၊ အခန္း (၃) ႏိုင္ငံေတာ္အႀကီးအကဲမွာ အပိုဒ္ (၄-ဃ၊ င၊ စ၊ ဆ) သမၼတ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ား၊ အပိုဒ္ (၅-က၊ ခ၊ င) သမၼတနဲ႔ ဒု သမၼတေရြးခ်ယ္ပံု၊ အခန္း (၄) ဥပေဒျပဳေရးမွာ အပိုဒ္ (၂-က၊ ခ) (၃) (၄) (၁၃) (၂၃-ဃ)(၃၄- စ်) လႊတ္ေတာ္ေတြမွာ ေရြးေကာက္ မခံရတဲ့ စစ္သားအမတ္ တမတ္သားပါျခင္း၊ အပိုဒ္ (၁၁-က-၂) (၁၉-ခ) လႊတ္ေတာ္ ကာကြယ္ေရးနဲ႔ လံုျခံဳေရး ေကာ္မတီကို ေရြးေကာက္မခံ စစ္သားအမတ္ မ်ားနဲ႔ ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ အပိုဒ္ (၃၃-ခ၊ ည) (၃၅-ခ၊ ဂ) (၃၇-က၊ ခ) လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ပံုမ်ား၊ အခန္း (၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ အပိုဒ္ (၁-က၊ ဂ) ႏိုင္ငံအုပ္ခ်ဳပ္ေရး အႀကီးအကဲဟာ သမၼတျဖစ္ျခင္းနဲ႔ အစိုးရအဖြဲ႔မွာ သမၼတ ဒုသမၼတမ်ားပါျခင္း၊ အပိုဒ္ (၂-က-၁) (၃-က) အမတ္မဟုတ္သူမ်ား အပါအဝင္ ဝန္ႀကီးႏွင့္ဒုဝန္ႀကီးမ်ားကို သမၼတက ေရြးခ်ယ္ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၂-ဂ) (၂၂-ဂ) သမၼတရဲ႕ ဝန္ႀကီးေလာင္းစာရင္းကို လႊတ္ေတာ္က ျငင္းခြင့္မရွိျခင္း၊ အပိုဒ္ (၂-ဆ) (၇-င) ဝန္ႀကီးမ်ားနဲ႔ ေရွ႕ေနခ်ဳပ္ဟာ သမၼတကို တာဝန္ခံရျခင္း၊ အပိုဒ္ (၃၅-ဂ-၂) ၿမိဳ႕ေတာ္ ေကာင္စီကို သမၼတက ခန္႔ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၃၅-ဌ) ေထြအုပ္ဦးစီးမႉးဟာ ၿမိဳ႕ေတာ္ေကာင္စီ အတြင္းေရးမႉး ျဖစ္ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၃၇) (၃၈) ခ႐ိုင္ ၿမိဳ႕နယ္ ရပ္-ေက်းအုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို ေရြးေကာက္ မခံ အစိုးရဝန္ထမ္းေတြ၊ ႐ိုး႐ိုးလူေတြအား တာဝန္ေပးျခင္း၊ အခန္း (၆) တရားစီရင္ေရးမွာ အပိုဒ္ (၂-ဂ-၁၊ ၂၊ ၃) (၂-ဃ-၁၊ ၂၊ ၃) သမၼတက တရားသူႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ တရား႐ံုးခ်ဳပ္တရားသူႀကီးမ်ား ခန္႔ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၄) သမၼတက တရားသူႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ တရားသူႀကီးမ်ားကို စြဲခ်က္တင္ရာထူးျဖဳတ္ ႏိုင္ျခင္း၊ အခန္း(၈) ႏိုင္ငံသားမ်ား၏ မူလအခြင့္အေရးမ်ားမွာ အပုိဒ္ (၁ဝ) (၁၃) (၁၅) (၂၄) (၂၅) (၃၁) (၃၅) ႀကိဳတင္စည္းကမ္း သတ္မွတ္ ခ်က္ျဖင့္သာ လြတ္လပ္ခြင့္၊ လံုၿခံဳခြင့္၊ အဓမၼလုပ္ အားမေပးခြင့္၊ ပညာသင္ခြင့္၊ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္ ခံခြင့္၊ ပိုင္ဆိုင္ခြင့္၊ ၂၄ နာရီထက္ေက်ာ္ လြန္ခ်ဳပ္ေႏွာင္ မခံခြင့္ရွိျခင္း၊ အခန္း (၁၁) အေရးေပၚ ကာလ ဆိုင္ရာျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားမွာ အပိုဒ္ (၁) (၃-၊ ခ) (၄-ခ) (၈) သမၼတက လႊတ္ေတာ္သေဘာမပါဘဲ အေရးေပၚအေျခအေနႏွင့္ စစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးေၾကညာႏိုင္ျခင္း၊ တပ္ခ်ဳပ္ကို အာဏာလႊဲႏိုင္ျခင္း၊ အခန္း (၁၂) ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံ ဥပေဒျပင္ဆင္ျခင္းမွာ အပိုဒ္ (၄-က၊ ခ) စစ္သားအမတ္ (၂၅) ရာခိုင္ႏႈန္း ပါတဲ့ လႊတ္ေတာ္ ထဲမွာ အမတ္ (၇၅) ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္သေဘာတူမွ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ျခင္း။ တိုင္းရင္းသား ဖိႏွိပ္ေရးအေျခခံမူေတြက အခန္း(၁) ႏိုင္ငံေတာ္အေျခခံမူမ်ားမွာ အပိုဒ္(၄-ခ၊ ဂ) (၆-ဂ) လႊတ္ေတာ္ တခုစီရွိတဲ့ တုိင္းေဒသႀကီး (၇) ခုထားျခင္း၊ အခန္း (၂) ႏိုင္ငံေတာ္ ဖြဲ႔စည္း တည္ေဆာက္ပံုမွာ အပိုဒ္ (၂) (၃) ျပည္နယ္နဲ႔အဆင့္တူ တိုင္းေဒသႀကီး (၇) ခုထားျခင္း၊ အပိုဒ္ (၄) (၁၁) ျပည္နယ္-ကိုယ္ပိုင္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစီရင္စု အမည္ေျပာင္းရာမွာ သက္ဆိုင္ရာလႊတ္ေတာ္ အခန္းက႑မပါျခင္း၊ အပုိဒ္(၅-ခ) ဘယ္နယ္ေျမကိုမဆို သမၼတတိုက္႐ိုက္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ျပည္ေထာင္စုနယ္ေျမအျဖစ္ ႀကိဳက္သလိုသတ္မွတ္ ႏိုင္ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၇) ခြဲထြက္ခြင့္ မရွိလို႔ ျပ႒ာန္း ထားျခင္း၊ အပိုဒ္(၉) ျပည္နယ္နယ္နိမိတ္သတ္မွတ္ရာမွာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္အတည္ျပဳ ခ်က္လိုျခင္း၊ အခန္း (၄) ဥပေဒျပဳေရးမွာ အပိုဒ္ (၁၉-ဂ) လိုအပ္မွသာ တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးမ်ား အေရး လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီကို ကာလသတ္မွတ္ ဖြဲ႔စည္းခြင့္ ရွိျခင္း၊ အခန္း (၅) အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွာ အပိုဒ္ (၁-ဃ) လူမ်ဳိးစုေရးရာဝန္ႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ေရးရာ ဝန္ႀကီးမထားျခင္း၊ အပိုဒ္(၂၁-င၊ စ) ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ကို (ျပည္နယ္အမတ္မ်ားထဲမွ) သမၼတက ေရြးခ်ယ္ခန္႔အပ္ျခင္း၊ အပိုဒ္ (၂၂-ဌ) ျပည္နယ္ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ဟာ သမၼတကို တာဝန္ခံရျခင္း၊ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးမ်ားဟာ ျပည္နယ္ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္မွ တဆင့္ သမၼတကို တာဝန္ခံရျခင္း၊ အပိုဒ္ (၂၆) (၃၄-ဍ) ေထြအုပ္ဦးစီးမႉးဟာ ျပည္နယ္ အစိုးရအဖြဲ႔၊ ကိုယ္ပိုင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးဦးစီးအဖြဲ႔ အတြင္းေရးမႉးျဖစ္ျခင္း၊ အခန္း (၈) ႏိုင္ငံသား မ်ား၏ မူလ အခြင့္အေရးမ်ားမွာ အပိုဒ္ (၂၃) ႀကိဳတင္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ျဖင့္သာ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ အႏုပညာ၊ ဓေလ့ထံုးတမ္း ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိျခင္း၊ ျပည္နယ္ ဥပေဒျပဳအာဏာပိုင္းမွာလည္း အေရးမပါတဲ့ အာဏာ မ်ားသာရွိျခင္း။

တကယ္ေတာ့ ဒီမူေတြအားလံုးကို ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာ ေရႊဝါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးက တခဲနက္ ပယ္ခ် လိုက္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ လူထုဆႏၵကို ေပးခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၈၈ တုန္းက ေမာင္ေနဝင္းရဲ႕ ပါတီစံု ႀကိဳက္သလား၊ တပါတီ ႀကိဳက္သလား၊ လူထုဆႏၵခံယူပြဲ လုပ္မယ္ဆိုတာကို (၈) ေလးလံုးအေရးေတာ္ပံုႀကီး က ပယ္ခ်လိုက္သလိုပါပဲ။ ဒီေတာ့ ဆႏၵေပၚလြင္ၿပီးသား ျဖစ္ေနတာကို ဆႏၵခံယူပြဲလုပ္မယ္ ဆိုကတည္းက မ႐ိုးမသားကလိမ္ကက်စ္လုပ္ဖို႔ သက္သက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ မဲလိမ္ မဲခိုးမွာ လံုးဝေသခ်ာေနပါတယ္။
က်ေနာ္တို႔တာဝန္က ျပည္သူလူထုက ကန္႔ကြက္မဲေပးေအာင္ စည္း႐ံုးပညာေပးလႈံ႔ေဆာ္ဖို႔ မလိုပါဘူး။ ျပည္သူလူထုဟာ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အေျခခံဥပေဒ အူဘယ္ႏွေခြရွိတယ္ဆိုတာ ေနာေက်ေနပါၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ နအဖ မဲလိမ္မဲခိုးတာကိုပဲ ဆန္႔က်င္တိုက္ပြဲဝင္ဖို႔၊ ေဖာ္ထုတ္ဖြင့္ခ်ပစ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဆႏၵခံယူပြဲ ေအာင္ႏိုင္ေရး ေကာ္မတီေတြ ဖြဲ႔စည္းမယ္ဆိုရင္ အႏွစ္သာရအားျဖင့္ မဲခိုး မဲလိမ္ ဆန္႔က်င္ တိုက္ဖ်က္ေရးေကာ္မတီေတြ ျဖစ္ေစရပါမယ္။ ျပည္သူလူထုႀကီးရဲ႕ဆႏၵက ေညာင္ႏွစ္ပင္ အေျခခံဥပေဒကို လံုးဝလက္မခံဘူး။
“ေရႊရည္စိမ္ဒီမိုကေရစီ” ကို မလိုခ်င္ဘူးဆိုတာ အင္မတန္ေသခ်ာေနပါတယ္။ ၉ဝ ေရြးေကာက္ပြဲ တုန္းက လိုပဲ တကယ္တမ္း ဒီမိုကေရစီက် လြတ္လပ္တရားမွ်တတဲ့ ဆႏၵခံယူပြဲဆိုရင္ ကန္႔ကြက္မဲက ေသခ်ာေပါက္ အျပတ္အသတ္မ်ား ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အေျခခံဥပေဒ ေထာက္ခံမဲက ကန္႔ကြက္မဲထက္ ပိုမ်ားေနမယ္ဆိုရင္ေတာ့ မဲလိမ္ မဲခိုးတာ လံုးဝ ရာႏႈန္းျပည့္ ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ဒီလို မဲ မသမာတာ ကို လူထုအင္အားနဲ႔ ဆန္႔က်င္ တိုက္ခိုက္ဖို႔ဘဲ ဦးတည္ျပင္ဆင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဲခိုးမႈျဖစ္လာရင္ (ခိုးဖို႔ကလည္း လံုးဝေသခ်ာပါ့) လူထုအားလံုးဟာ ဖိလိပိုင္၊ ယူကရိန္း၊ ဆားဘီးယား၊ ေဂ်ာ္ဂ်ီယာ ႏိုင္ငံေတြမွာ လုပ္ခဲ့သလို တခဲနက္ အံုႂကြၾက ဖို႔ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တခု သတိထားဖို႔က နအဖဟာ ၁၉၉ဝ ကတည္းက သူတို႔႐ႈံးလို႔ အာဏာ လႊဲမေပးခဲ့တာ ျဖစ္ေတာ့ ဒီတခါလည္း အတိုက္အခံဘက္က ႏိုင္တာကိုခံမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ေညာင္ႏွစ္ပင္ဥပေဒ ပယ္ခ်ခံရလည္း (၉ဝ) ေရြးေကာက္ခံ ကိုယ္စားလွယ္ေတြကို အာဏာလႊဲေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။

ေနာက္ထပ္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ မ်က္လွည့္ပြဲ အပိုင္း (၂) ထပ္လုပ္ၿပီး ဇာတ္ေမ်ာႀကီး ဆက္ကအံုးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အကယ္၍မ်ား ကံေကာင္းေထာက္မၿပီး တရားမွ်တ လြတ္လပ္တဲ့ ဆႏၵခံ ယူပြဲျဖစ္သြားလို႔ ျပည္သူ လူထုဘက္က ႏိုင္သြားရင္ေတာ့ (၉ဝ) ျပည့္ႏွစ္ႏိုင္တံုးကလို၊ ဖုတ္သြင္း ရထားဆိုက္မွာကို ကိုယ့္အိမ္ထဲကေန မိန္႔မိန္႔ႀကီးထိုင္ေစာင့္ေနလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ လူနာအမဲေျခာက္ ဖုတ္ေတာင္းသလို တက်ီက်ီ ေတာင္းေနလို႔လည္း မကိုက္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ႕ေအာင္သီးေအာင္ႏွံကို ကုိယ့္လက္ထဲ ပိုင္ပိုင္ေရာက္ေအာင္ လူထုအားနဲ႔ တိုက္ပြဲဆင္ရယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဲထည့္ၿပီး ၿပီးေရာလုပ္လို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ က်ေနာ္တို႔ဟာ နအဖထက္ ေရွ႕ကို ႏွစ္ကြက္ သံုးကြက္ေလာက္ႀကိဳျမင္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ အိမ္ထဲက မထြက္ဘဲ ဆႏၵခံယူပြဲကို လံုးဝသပိတ္ေမွာက္ဖို႔ ဒါမွမဟုတ္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ အေျခခံဥပေဒကို ကန္႔ကြက္မဲ ေပးပယ္ခ်ဖို႔ထက္ လူထုအင္အားစုေဝးခြင့္နဲ႔ လူထုတုိက္ပြဲဆင္ႏိုင္တဲ့ အေၾကာင္း ျပစရာ အခ်က္အလက္ အခြင့္အလမ္းကို အမိအရ ဖမ္းဆုပ္အသံုးခ်ဖို႔က ပိုအေရးႀကီးပါတယ္။

0 comments:

အေပၚသို႔