..............................

Monday, March 5, 2012

အရင္းစစ္ေတာ့ စနစ္တစ္ခုလံုးၿပင္ရမွာ

လူထုစိန္၀င္း


ေက်ာင္းဆရာလုပ္တုန္းက တပည့္ၿဖစ္ခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ အခုအခ်ိန္ ၿပန္ေတြ႔ႀကတဲ့ အခါမွာ သူတို႔အားလံုး လိုလုိဟာ ေက်ာင္းသား မိဘေတြ ၿဖစ္ေနႀကၿပီ။ အိမ္နားက သံရံုးမွာဖြင့္ထားတဲ့ အဂၤလိပ္စာ သင္တန္းကို ကေလးေတြ လိုက္ပို႔ရင္း ၀င္၀င္လာတတ္ႀကတယ္။

သူတို႔လို မၿဖစ္ေစခ်င္လို႔

တပည့္ေဟာင္းေတြနဲ႔ စကားေၿပာရင္း သိလိုက္ရတာတစ္ခုက သူတို႔အားလံုးေလာက္ နီးပါးဟာ သားသမီးေတြကို အစိုးရ ေက်ာင္းေတြမွာ မထားႀကေတာ့ဘူး ဆိုတာပဲ။ ႏိုင္ငံၿခားသားေတြ လာသင္တယ္ ဆိုတဲ့ ရန္ကုန္က ႏိုင္ငံတကာေက်ာင္းေတြမွာ ထားသူက ထားႀကၿပီး စင္ကာပူက ေက်ာင္းေတြ သြားထားသူက ထားႀကတယ္။ ဘယ္မိဘမဆို သားသမီးကို အေကာင္းဆံုး ပညာေပးခ်င္ ႀကတာကေတာ့ ဘယ္ေခတ္ၿဖစ္ၿဖစ္ အတူတူပါပဲ။ တပည့္ေတြက သူတို႔လိုဘြဲ႔ရၿပီး ဘာမွမသိ၊ ဘာမွ မတတ္တဲ့သူေတြ မၿဖစ္ေစခ်င္လို႔ ေငြကုန္ေႀကးက် အမ်ားႀကီးခံၿပီး သားသမီးေတြကို ပညာေပးေနရတာ ၿဖစ္ေႀကာင္း ေၿပာႀကတယ္။

က်ဳရွင္က်မွသင္တယ္

ကေလးေတြ အေႀကာင္းကစၿပီး ပညာေရးအေႀကာင္းေၿပာႀကေတာ့ အစိုးရ ေက်ာင္းေတြ ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ ဆိုးေနၿပီ။ ဆရာဆရာမေတြက ေက်ာင္းမွာ ေကာင္းေကာင္း မသင္ဘဲ၊ က်ဴရွင္က်မွ ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ႀကတယ္။ က်ဴရွင္ မယူတဲ့ ကေလးေတြဆို မ်က္ႏွာေကာင္း မရဘူး။ အဲဒီ က်ဴရွင္လခနဲ႔ ၀ိုင္းက်ဴရွင္ လခနဲ႔ ဂိုက္အတြက္ ေပးရတာနဲ႔ အားလံုးေပါင္းလိုက္ရင္ အၿပင္ေက်ာင္း ကုန္က်စရိတ္နဲ႔ သိပ္မကြာလွေတာ့ဘူးလို႔ ဆိုႀကတယ္။ အစုိးရေက်ာင္းမတက္ေတာ့ တကၠသိုလ္တက္ရင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲလို႔ေမးေတာ့ ဒီက တကၠသိုလ္ေတြ ဘာလုပ္မွာလဲ၊ ႏိုင္ငံၿခား တကၠသိုလ္ေတြ တက္ႀကမွာေပါ့တဲ့။ ၿခံဳစရာရွိလို႔ ခ်မ္းႀကတာမို႔ ဘာမွမေၿပာခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ့ က်ဴရွင္ေႀကာင့္ အစိုးရ ေက်ာင္းေတြ ပ်က္တာဆိုတဲ့ စကားကိုေတာ့ တယ္ၿပီး ဘ၀င္ မက်ခ်င္ဘူး။

မ တစ္ရာသားေတြ

မွန္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မူႀကိဳအရြယ္ကေန ဘြဲ႔ရၿပီးတဲ့အရြယ္ထိ က်ဴရွင္နဲ႔ဘယ္သူမွ မကင္းႏိုင္ႀကဘူး။ ဘြဲ႔ရၿပီး ေတာ့လည္း အလုပ္ခြင္ ၀င္ခြင့္ က်ဴရွင္ဆိုတာ တက္ႀက ရေသးတယ္။ က်ဴရွင္ေတြကို ဆရာ၊ ဆရာမေတြက တမင္ ေမြးထုတ္လိုက္တာ မဟုတ္တာေတာ့ ေသခ်ာတယ္။ ေက်ာင္းမွာ တစ္ေန႔လံုး " မ တစ္ရာသား " ေတြကို တဟဲ့ဟဲ့နဲ႔ ထိန္းေက်ာင္းခဲ့ရၿပီး၊ အနားယူရမယ့္ အခ်ိန္ကေလးမွာလည္း ဆက္ၿပီး ထိန္းရင္း ေက်ာင္းရင္း စာသင္ေပးရတာ မ်ိဳးကို ဘယ္ဆရာ၊ ဆရာမမွ လုပ္ခ်င္ႀကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ တပည့္ ေလးေတြကို တတ္ေစခ်င္၊ ေအာင္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ ႀကီးမား လြန္းလို႔သာ သင္ႀကရ ရွာတာပါ။

ငါ့၀မ္းပူဆာမေနသာ

က်ဴရွင္မယူရင္ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းတယ္ဆိုတာကလည္း " စုန္းၿပဴး " တစ္ေယာက္တစ္ေလ ၿဖစ္မွာပါ။ ရတဲ့ လခေလး မၿဖစ္စေလာက္မို႔ " ငါ့၀မး္ပူဆာမေနသာ " တာေႀကာင့္ က်ဴရွင္ေပးရလည္း အရင္းခံကေတာ့ ေစတနာပါ။ ဘြဲ႔ရၿပီး ဘာမွမတတ္ ဘာမွမသိၿဖစ္ရတဲ့ ကိစၥကို က်ဴရွင္အေပၚပံုခ်၊ ဆရာဆရာမေတြကို အၿပစ္ဖို႔လုပ္ရံုနဲ႔ ၿပသနာေၿဖရွင္းႏိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး။ ၿပသနာရဲ့ အရင္း အၿမစ္ကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ရွာေဖြႏိုင္မွ အေၿဖရမွာ ၿဖစ္တယ္။ အရင္းအၿမစ္ကို ရွာတဲ့ အခါမွာလည္း အစည္းအေ၀း ခန္းမႀကီးေတြ ထဲမွာတင္ ရွာေဖြ ေနလို႔ကေတာ့ ပကတိအၿဖစ္မွန္၊ အေၿခအေနမွန္ကို ဘယ္နည္းနဲ႔မွ မရႏိုင္မသိႏိုင္ဘူး။

ေနာက္ေတာ္ပါေတြနဲ႔

ေအာက္ေၿခဆင္းတယ္ဆိုၿပီး ေနာက္ေတာ္ပါ တစ္ၿပံဳႀကီးနဲ႔ သြားႀကည့္ရင္လည္း ပကတိ အေၿခအေန မွန္ကို မသိႏိုင္ဘူး။ သနပ္ခါးလိမ္း၊ ပန္းပန္ၿပထားတာေတြပဲ ေတြ႔ရလိမ့္မယ္။ တကယ့္အၿဖစ္မွန္၊ အေၿခအေန မွန္ကို သိခ်င္ရင္ ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြကို ေတြ႔ဆံု ေမးၿမန္းမွပဲ ၿဖစ္လိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းထဲမွာ အစည္းအေ၀း ေခၚၿပီး ေၿပာပါဆိုရံုနဲ႔ေတာ့ ဘယ္သူမွေၿပာမွာ မဟုတ္တာ ေသခ်ာတယ္။ အတုိင္ ခံရသူေတြက ဘာမွမၿဖစ္ဘဲ၊ တုိင္ႀကားသူသာ အေရးယူခံရတဲ့ အၿဖစ္မ်ိဳးေတြ ႀကံဳဖူးေပါင္း မ်ားၿပီဆုိေတာ့ လူေတြက ေရွ႕ထြက္ၿပီး လူစြမ္းေကာင္း မလုပ္ခ်င္ႀကေတာ့ဘူး။ ဥပေဒ အထက္မွာ ဘယ္သူမွ မရွိ ဆိုတာကလည္း သိသိသာသာၿဖစ္လာတာ မေတြ႔မၿမင္ရေသးဘူး။

အဆင့္ၿမင့္ပါတယ္

ဆရာ၊ဆရာမေတြရဲ့ က်ဴရွင္ေႀကာင့္ မဟုတ္ဘူးဆိုေတာ့ ၊ ၿပ႒ာန္းတဲ့ သင္ရိုးညႊန္းတမ္း စာအုပ္ေတြ ေႀကာင့္လား ဆိုၿပီး သူငယ္တန္းကေန ဆယ္တန္းအထိ စာအုပ္ေတြ လွန္ေလွာ ႀကည့္ေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေတာင္ အံ့အား သင့္သြားတယ္။ စာအုပ္ေတြမွာပါတဲ့ သင္ခန္းစာေတြဟာ အေတာ္ကို အဆင့္အတန္း ၿမင့္ႀကပါတယ္။ မူလတန္း စာအုပ္ထဲက စာေတြဟာ မူလတန္း အရြယ္ ကေလးေတြနဲ႔ေတာင္ မလိုက္ေအာင္ အဆင့္ၿမင့္ပါတယ္။ ကိုးတန္း၊ ဆယ္တန္းမွာသင္တဲ့ သခၤ်ာ၊ ဓာတု၊ ရူပ သင္ခန္းစာ တခ်ိဳ႕ ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ေခတ္ အိုင္အက္စ္စီ (စီနီယာ) တန္းေရာက္မွ သင္ရတာေတြ ၿဖစ္တာေတြ႔ရတယ္။ တကသိုလ္ အတန္း အသီးသီးက စာေတြလည္း အဆင့္မနိမ့္ပါဘူး။

ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို႔လို

ဆရာေတြနဲ႔ က်ဴရွင္ေႀကာင့္လည္း မဟုတ္၊ သင္ရိုးညႊန္းတမ္းေႀကာင့္လည္း မဟုတ္ ဆိုရင္ေတာ့ ဘာေႀကာင့္ ဒီေန႔ လက္ရွိ အေၿခအေနမ်ိဳး ၿဖစ္ေနရတာလဲ။ ေသေသခ်ာခ်ာ စနစ္တက်ေလ့လာ ဆန္းစစ္ႀကဖို႔ လိုပါတယ္။ ပညာေရးဆိုင္ရာ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ ေက်ာင္းသားမိဘေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြ အားလံုး ပါ၀င္ တက္ေရာက္တဲ့ ႏွီးေႏွာဖလွယ္ပြဲေတြ၊ ၀ပ္ေရွာ့ေတြ အမ်ားႀကီး လုပ္ႀကဖို႔ တုိက္တြန္း လိုတယ္။ ေဘးက ပညာေရး စိတ္၀င္စားသူ တစ္ေယာက္ရဲ့ အၿမင္ကို ေၿပာရရင္ေတာ့ ဟုိနားနည္းနည္း ၿပင္လိုက္၊ ဒီနားနည္းနည္း ဖာေထးလိုက္ လုပ္ရံုနဲ႔ လံုေလာက္လိမ့္မယ္ မထင္ဘူး။ အလံုးစံု တစ္ခုလံုးကို ၿပင္ပစ္မွာပဲ ရေတာ့မယ္လို႔ ထင္မိတယ္။

အားလံုးေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ား

ေနာက္ေတာ္ပါ ေၿခြရံသင္းပင္းေတြ တစ္ၿပံဳႀကီးနဲ႔ စစ္ေဆးေရးသြားတဲ့အက်င့္ေတြ လံုး၀ ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔ လို္သလို၊ လူႀကီး လာမယ္ဆိုမွ အက်ည္းတန္ေတြ အားလံုး သနပ္ခါးလိမ္း၊ ပန္းပန္၊ မရွိတာေတြ အရွိလုပ္ၿပ၊ ေမးသမွ် ေမးခြန္းတိုင္း အားလံုး ေကာင္းပါသည္ခင္ဗ်ား လုပ္ႀကတဲ့ ၀န္ထမ္း လက္စြဲ အစဥ္အလာ အားလံုး ကိုလည္း ေဖ်ာက္ပစ္ဖို႔ လိုတယ္။ ဒါ့အၿပင္ ၿမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ ေခတ္မွာ အက်င့္ပါခဲ့ႀကတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကို ထစ္ခနဲဆို ပါတီကေခၚခိုင္း၊ အေရးအေႀကာင္းဆို ေကာင္စီက ေခၚခိုင္း၊ ဘာမွ ခိုင္းစရာမရွိရင္ ေကာင္စီမွာ ကင္းေစာင့္ ခိုင္းတယ္။ တယ္လီဖုန္း ေစာင့္ခိုင္း ဆိုတဲ့ ေခါက္ရိုးက်ိဳး စိတ္ဓာတ္ေတြလည္း လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္သြားဖို႔ လိုတယ္။

အားနာနာနဲ႔ေၿဖရတာ

ၿမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ တစ္ေခတ္လံုး ဆရာ၊ဆရာမေတြမွာ ေက်ာင္းအလုပ္နဲ႔ မဆိုင္တာေတြနဲ႔ခ်ည္း အခ်ိန္ကုန္ ေနရတဲ့ အတြက္ ေက်ာင္းမွာ စာေကာင္းေကာင္း မသင္ႏိုင္ခဲ့ႀကဘူး။ ၿပီးေတာ့ အတန္း တစ္တန္းမွာ လူ ၆၀၊ ၇၀ ၿပြတ္သိပ္ ညပ္ေနတာေတြလည္း ၿပဳၿပင္ဖို႔လိုတယ္။ ဗလာစာအုပ္၀ယ္ရ ေရာင္းရ၊ ေက်ာင္း၀တ္စံု ၀ယ္ရ ေရာင္းရ၊ စာသင္ခံုေတြ ရွာရေဖြရ ၊ ေၿမၿဖဴခဲေတြရွာရ ဆိုတဲ့ ဒုကေပါင္းစံုကလည္း ကင္းလြတ္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔ လုိတယ္။ ဒါဆိုရင္ ရၿပီလား၊ ေကာင္းသြားမွာလားေမးရင္ ဒီေလာက္နဲ႔လည္း မရေသးဘူးလို႔ အားနာနာနဲ႔ ေၿဖရတာကို ခြင့္လႊတ္ပါ။

တြန္းအားေပးႀကဖို႔

စနစ္တစ္ခုက တစ္ခုကို ေၿပာင္းမယ္ဆိုရင္ တစ္ေနရာတည္း တစ္ခုတည္းကြက္ၿပီး ေၿပာင္းလို႔ မရႏိုင္ဘူး။ တစ္စံုလံုး ေၿပာင္းပစ္မွၿဖစ္မွာ။ ပ်က္တာကလည္း ပညာေရး တစ္ခုတည္း မဟုတ္ဘူး။ အားလံုးၿပဳၿပင္ဖို႔ လိုေနတာ ခ်ည္းပဲ။ ဒါေႀကာင့္ အားလံုး တစ္စံုလံုး ၿပဳၿပင္ေၿပာင္းလဲမႈ မလုပ္ဘဲနဲ႔ ပညာေရး က႑တို႔၊ က်န္းမာေရး က႑ တို႔ခ်ည္း ကြက္ၿပီးလုပ္ဖို႔မၿဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အားလံုးၿပင္ႏိုင္ေအာင္ ၀ုိင္းၿပီး တြန္းအားေပးႀကဖို႔ အထူးလိုအပ္ေႀကာင္း တင္ၿပ လိုက္ရပါတယ္။


0 comments:

အေပၚသို႔