..............................

Monday, November 21, 2011

NLD မွတ္ပံုတင္ဖို႔ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ျပည္ပတိုင္းရင္းသားေကာင္စီ ေထာက္ခံ

ကုိသားညႊန္႔ဦး
တနဂၤေႏြ, 20 ႏိုဝင္ဘာ 2011

အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖဲြ႔ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ တရား၀င္ပါတီအျဖစ္ ျပန္မွတ္ပံုတင္ဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တဲ့ အေပၚ ျပည္ပေရာက္ တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ား ေကာင္စီ (ENC) က ႀကိဳဆိုလိုက္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖဲြ႔ခ်ဳပ္ အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္တြင္း ၀င္ေရာက္ၿပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ ရယူ ေဆာင္ရြက္မွသာ တႏိုင္ငံလံုးလိုလားတဲ့ ဒီမိုကေရစီေရး၊ တိုင္းရင္းသား အေရး ျပႆနာေတြကို ေျဖရွင္းႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္တဲ့အေၾကာင္း ENC ရဲ႕ ဒုဥကၠ႒ျဖစ္သူ ေဒါက္တာဆလိုင္းလွ်ံမုန္းက ေျပာပါတယ္။ ေဒါက္တာ လွ်ံမုန္းကို ကိုသားညြန္႔ဦးက ဆက္သြယ္ ေမးျမန္းတဲ့အခါ ENC အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး ျပႆနာေတြကို ႏိုင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းႏိုင္ဖို႔ လိုလားတာေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္လို႔ အခုလို ေျဖၾကားသြားပါတယ္။

“က်ေနာ္တို႔ တုိင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေကာင္စီအေနနဲ႔ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးျပႆနာကို ႏိုင္ငံေရး နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔ အၿမဲတမ္း ႀကိဳးစား ေနပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ပဲ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ ႏို၀င္ဘာလမွာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ လြတ္လာၿပီးခ်င္း ေနာက္တစ္ရက္မွာ ေပါ့ေနာ္ က်ေနာ္တုိ႔ တုိင္းရင္းသား လူမ်ိဳးမ်ား ေကာင္စီကေနၿပီးေတာ့ အလားတူ ေၾကညာခ်က္ တစ္ခု ထုတ္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳဆိုခဲ့ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆိုေတာ့ ေဒၚစုပါမွ က်ေနာ္တို႔ ျပည္ေထာင္စု ျပႆနာကို ေျဖရွင္းလို႔ရမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္တုိ႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။”

ျပည္တြင္းမွာ အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္လိုပဲ ျပန္ၿပီးမွတ္ပံု မတင္တဲ့ တိုင္းရင္းသားပါတီေတြ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ SNLD (ရွမ္းအမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္)၊ ရခိုင္ တိုင္းရင္းသား တို႔ပါ၊ UNA ရဲ႕ သေဘာထားထဲမွာေတာ့ UNA က ယတိျပတ္ ေထာက္ခံတယ္ ဆိုတာေတာ့ ထြက္မလာ ေသးပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္တို႔ သိရသေလာက္ေတာ့ တခ်ိဳ႕ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းက မႀကိဳက္တဲ့ သေဘာ လကၡဏာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ သူတုိ႔ပါတီ ေခါင္းေဆာင္ေတြ၊ ဥပမာ ဦးခြန္ထြန္းဦးတို႔ ဆိုရင္ ေထာင္ထဲမွာပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒီေတာ့ ENC ရဲ႕သေဘာထားနဲ႔ အထဲမွာ တိုင္းရင္းသား ပါတီေတြရဲ႕ သေဘာကေကာ ဒီမွာ နည္းနည္း သေဘာ ကြာဟေနတဲ့ သေဘာ မရွိဘူးလား။ -

“ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ျပႆနာကို ႏုိင္ငံေရးနည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းဖို႔အတြက္ဆိုရင္ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ႏုိင္ငံေရး ပါတီေတြ အေနနဲ႔ ႏိုင္ငံေရး မွတ္ပံု တင္ၿပီးေတာ့မွ လႈပ္ရွားတာ ပိုေကာင္းတယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သံုးသပ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ျပည္ပမွာ ေရာက္ေနတဲ့ က်ေနာ္တို႔ အဖြဲ႔အစည္း ေတြကလည္းပဲ အခု သမၼတ ဦးသိန္းစိန္ အစိုးရနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးတဲ့နည္းနဲ႔ အေျဖရွာဖို႔လိုတယ္ ဆုိၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔ သံုးသပ္ပါတယ္။”

အခုအေနအထားကေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ျမန္မာအာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ မၾကာခဏ ေတြ႔ဆံုတာ ေတြေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ တုိင္းရင္းသားေတြ၊ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြ ေတာက္ေလွ်ာက္ ေတာင္းဆိုလာတဲ့ သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးေရးနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဘယ္ေလာက္ထိ ေမွ်ာ္လင့္စရာ ရွိေသးလဲခင္ဗ်။ -

“သံုးပြင့္ဆိုင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးပြဲလို႔ က်ေနာ္တုိ႔ေျပာတဲ့အခါမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက နားလည္မႈလြဲပါတယ္။ ဟုိတုန္းက ပင္လံု ညီလာခံကဲ့သို႔ ညီလာခံႀကီးကို ေခၚၿပီးေတာ့ အဲဒီမွာ အဖြဲ႔သံုးဖြဲ႔ လာေတြ႔ဆံု ေဆြးေႏြးမယ္ ဆိုတဲ့ပံုစံမ်ိဳး ျမင္ေယာင္ၿပီးေတာ့ လူေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး စိတ္ကူး ယဥ္ေနတာျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာေနတဲ့ သံုးပြင္ဆုိင္ ေတြ႔ဆံုေဆြးေႏြးေရး ဆိုတာ က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ အဓိက ျပႆနာသံုးရပ္ကို ေျဖရွင္းဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစာေစာက က်ေနာ္ေျပာတဲ့ တိုင္းရင္းသား ျပႆနာ၊ ဒုတိယက ေစာေစာက က်ေနာ္ေျပာတဲ့ ဒီမုိကေရစီျပႆနာ၊ ေနာက္ တတိယ ျပႆနာတစ္ခုက စစ္အာဏာရွင္ ျပႆနာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ သံုးပြင့္ဆုိင္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စု ျပႆနာ သံုးရပ္ေျဖရွင္းဖုိ႔ ဆိုတာ လံုး၀ကို လိုအပ္ပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ မရမေန ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေျဖရွင္းဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္လို႔ ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။”

အခု အမ်ိဳးသားဒီမိုကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ မွတ္ပံုတင္တဲ့ကိစၥေပါ့ေနာ္၊ အခုလက္ရွိအားျဖင့္ေတာ့ တိုင္းရင္းသား ေခါင္းေဆာင္ေတြ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေတြ ေထာင္ေတြထဲမွာ ရွိပါေသးတယ္။ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ဆိုရင္လည္း တိုင္းရင္းသား ေဒသေတြမွာ တိုက္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနတယ္၊ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ိဳးေဖာက္မႈေတြ ရွိေနတယ္။ ဒီလိုအေျခအေန ေအာက္မွာ အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က မွတ္ပံုတင္တာ ေစာတယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ ေ၀ဖန္သံေတြ က်ေနာ္တုိ႔လည္း ၾကားထားပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ ENC ရဲ႕အျမင္ကေရာ ဘယ္လို ရွိပါသလဲခင္ဗ်။ -

“NLD အေနနဲ႔ ခြင္ထဲကို၀င္ၿပီးေတာ့ စင္ျမင့္ေပၚတက္ၿပီးေတာ့ ဒိုင္လုတဲ့ပြဲထဲမွာ ၀င္သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ျမင္မိပါတယ္။ အခု က်ေနာ္တုိ႔ ျပည္ေထာင္စုရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးစင္ ဒိုင္လုရမယ့္စင္က လႊတ္ေတာ္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အျပင္မွာရွိေနၿပီး ေအာ္ေနတာထက္ အထဲကေနၿပီးေတာ့မွ NLD အေနနဲ႔ ၀င္ၿပီးေတာ့ အခုန က်ေနာ္တုိ႔ ေျပာေနတဲ့ ဒီမိုကေရစီျပႆနာ၊ တုိင္းရင္းသားျပႆနာ၊ အခုတိုက္ပြဲေတြျဖစ္ေနတဲ့ အစိုးရထဲမွာ ေသာ္လည္းေကာင္၊ တပ္မေတာ္ ထဲမွာေသာ္လည္းေကာင္း hardliner ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတယ္။ ဆိုေတာ့ ဒီလူေတြကို က်ေနာ္တို counter လုပ္ဖို႔က အျပင္ကေန ေအာ္ေနတာထက္ စာရင္ NLD အေနနဲ႔ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ လႊတ္ေတာ္က ေနၿပီးေတာ့ ၀င္ကစားရင္ ပိုၿပီးေတာ့ ေကာင္းမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ သံုးသပ္မိပါတယ္။

“က်ေနာ္တုိ႔ ညီေနာင္တိုင္းရင္းသား ပါတီေတြေပါ့ေနာ္၊ UNLD၊ UNA မွာလည္း က်ေနာ္ အတြင္းေရးမႉး လုပ္ခဲ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ တစ္ဦးပါ။ အဲဒီအတြက္ေၾကာင့္ က်ေနာ့္ရဲ႕ ပါတီေဟာင္းျဖစ္တဲ့ UNLD အဖြဲ႔၀င္အားလံုး ကလည္းပဲ ျပန္လည္ မွတ္ပံုတင္ၿပီးေတာ့မွ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေရြ႕ရင္း ျမန္ျမန္သြားႏိုင္ဖို႔ပဲ က်ေနာ္တို႔ အားလံုး ႀကိဳးစားၾကရေအာင္လုိ႔ က်ေနာ္ တုိက္တြန္း ခ်င္ပါတယ္။”

တိုင္းရင္းသားလူမ်ိဳးမ်ားေကာင္စီ (ENC) ဒုတိယ ဥကၠ႒ ေဒါက္တာလွ်ံမုန္းကို ကိုသားညြန္႔ဦး ဆက္သြယ္ ေမးျမန္း ထားတာျဖစ္ပါတယ္။

Ref: VOA News

0 comments:

အေပၚသို႔