..............................

Friday, September 9, 2011

တပတ္ရစ္ကားသြင္းခြင့္ နယ္စပ္တြင္ပိတ္

Thursday, 08 September 2011

ဧရာ၀တီတြင္ ေဖာ္ျပခ့ဲသည့္ သတင္းတပုဒ္ေၾကာင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕မွ ကရင္ျပည္နယ္ ျမ၀တီၿမိဳ႕သို႔ တပတ္ရစ္ ကားမ်ား နယ္စပ္ျဖတ္ တင္သြင္းေနမႈကို ျမန္မာ အာဏာပုိင္ တုိ႔က ယခုလဆန္းပိုင္းမွ စ၍ ပိတ္ပင္ လုိက္ေၾကာင္း သိရသည္။

"ကားေတြ ျမန္မာဘက္ တရားမ၀င္ ကုန္သြယ္တဲ့ကိစၥမွာ ျမန္မာ အာဏာပုိင္ေတြ၊ လူႀကီးေတြ ပါ၀င္ ပတ္သက္တယ္ ဆုိျပီး ဓာတ္ပံုေတြနဲ႔ သတင္း တင္လိုက္တာကို ျမန္မာဘက္က မေက်နပ္လို႔ ပိတ္လိုက္တာ" ဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ ေသာင္ရင္းျမစ္ ေဘးတြင္ ကားအေရာင္းဌာန ဖြင့္ထားသည့္ ထိုင္းလုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

ျမန္မာအာဏာပုိင္တုိ႔က မဲေဆာက္ရိွ ဌာနဆုိင္ရာတခ်ဳိ႕ႏွင့္ တပတ္ရစ္ကား ကုမၸဏီမ်ားကုိ ထုိသတင္း မိတၱဴ ေပးပုိ႔ၿပီး မေက်နပ္ေၾကာင္း အသိေပး ခ့ဲသည္ဟု ဆုိသည္။

"အေတာ္ေလးကို စိတ္ဆိုးေနတယ္။ ျမန္မာဘက္က ကန္႔ကြက္တာက ဧရာ၀တီသတင္းကို ပရင့္ ထုတ္ၿပီးေတာ့ကို ေပးတာ။ ဒီတခ်ီ ျမန္မာဘက္က ပိတ္တာ ၾကာႏိုင္တယ္။ ကုန္သည္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ကား၀ယ္ထားၿပီး ျမန္မာဘက္ သယ္လို႔ မရဘူး" ဟု ကားတင္သြင္းသည့္ လုပ္ငန္းရွင္ တဦးက ေျပာသည္။

ကား စီးဆင္းမႈ ရပ္သြားသည့္အတြက္ ေသာင္ရင္းျမစ္ေဘး ကားအေရာင္းဌာနမ်ားတြင္ ဂ်ပန္ တပတ္ရစ္ကား စီးေရ တေထာင္ေက်ာ္ ေသာင္တင္ ေနသည္ဟု သူက ေျပာသည္။

ေသာင္ရင္းျမစ္ေဘး ထိုင္းဘက္ျခမ္းရိွ ေလွဆိပ္မ်ားတြင္ တပတ္ရစ္ကားမ်ိဳးစုံကုိ တရား၀င္ ေရာင္းခ်ေနသည့္ ထိုင္းကုမၸဏီ ၄၀ ေက်ာ္ ရိွသည္ဟု ကားအေရာင္းဌာန ၀န္ထမ္းတဦးက ေျပာသည္။

"ထိုင္းဘက္က တရား၀င္ ေရာင္းတာပါ။ ျမန္မာဘက္ကို ေရာက္မွပဲ တရားမ၀င္ ျဖစ္တာပါ။ ထိုင္းဘက္မွာ ကားစီးေရ ေထာင္ခ်ီ ရိွတဲ့အတြက္ ကားမထြက္ရင္ က်ေနာ္တို႔ ဘက္ကလည္း နစ္နာ ဆံုးမႈေတြ ရိွပါတယ္။ လုပ္ငန္း လုပ္ပိုင္ခြင့္ တရား၀င္ အခြန္ အေကာက္ေတြ ေပးရသလို ဒီလက စၿပီး ေနာက္တိုးအခြန္ အျဖစ္ ကားတစီးကို တရက္ ဘတ္ တေထာင္ႏံႈးနဲ႔ အေကာက္ခြန္ ဌာနကို ေပးရမွာ" ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။

"ၾကာၾကာပိတ္ေလ ႏွစ္ဘက္ ကုန္သည္ေတြ နစ္နာေလပဲ" ဟု ၎က ဆုိသည္။

ယခင္က ျမ၀တီသုိ႔ ကားတင္ပုိ႔မႈမွာ တရက္လွ်င္ အစီး ၂၀၀ ၀န္းက်င္ ရိွသည္ဟု မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ အေကာက္ခြန္ ဌာန အရာရိွ တဦးက ဧရာ၀တီကုိ ေျပာသည္။

ျမ၀တီသုိ႔ ေရာက္လာသည့္ တပတ္ရစ္ကားမ်ားကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အသုံးျပဳသက့ဲသုိ႔ တျခားေသာ အိမ္နီးျခင္း ႏိုင္ငံ တခ်ဳိ႕ကုိ တင္ပို႔ ေရာင္းခ်ၾကသည္ဟု ျမန္မာျပည္သား ကားကုန္သည္မ်ားက ေျပာသည္။

Ref: ဧရာဝတီ

0 comments:

အေပၚသို႔