..............................

Friday, May 22, 2009

အင္းစိန္ေထာင္ေရွ႔ ဆႏၵေဖာ္ထုတ္ပြဲ (ဦးဝင္းတင္ႏွင့္ အင္တာ ဗ်ဴး)

ကုိဝိုင္း ၾကာသပေတးေန႔၊ ေမလ 21 2009 13:49 - ျမန္မာစံေတာ္ခ်ိန္

ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ)။ ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အား တရားစီရင္ေနသည့္ အခ်ိန္ ကာလတြင္ အင္းစိန္ေထာင္ေရွ႕ သြားေရာက္ စု႐ံုးေနသူမ်ားသည္ ဆႏၵျပေနျခင္း မဟုတ္ဘဲ ‘ဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္ေနျခင္း’ သာ ျဖစ္ေၾကာင္း အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ဗဟို အလုပ္အမႈေဆာင္ ဦးဝင္းတင္က ေျပာသည္။

လက္ရွိျပဳလုပ္ေနေသာ တရားခြင္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သူ႔အျမင္ကို ဦးဝင္းတင္က မဇၩိမ သတင္းေထာက္ ကိုဝိုင္းသို႔ ေျဖၾကား ထားသည္။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အမ်ားျပည္သူေရွ႕မွာ တရားစီရင္တာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ အခုလိုမ်ဳိး တံခါးပိတ္ စီရင္ေနတဲ့ ကိစၥ အေပၚမွာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ ခင္ဗ်ာ။

တရားစီရင္တဲ့အခါမွာ တစ္က ဒါေတြက ဘာမွ မဆန္းသလို ျဖစ္ေနတယ္။ က်ေနာ္ ေနခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ ေလာက္ အတြင္းမွာ မဆလေခတ္ တေခတ္လံုး ကလည္း အလား တူပဲဗ်ေနာ္။ အမ်ား ျပည္သူရဲ႕ ေရွ႕ေမွာက္မွာ တရားစီရင္တာ မဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ တံခါးပိတ္ တရားစီရင္ေရး ပံုစံနဲ႔ပဲ အမ်ားၾကီး က်ေနာ္ ၾကံဳခဲ့ဖူးေတာ့ က်ေနာ့္ အဖို႔ကေတာ့ မဆန္း သလိုပဲလို႔ ေျပာလို႔ ရတယ္ဗ်ာ။

သို႔ေသာ္လည္း ဘာပဲေျပာေျပာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လို ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိး၊ သို႔မဟုတ္ ရင္လည္း ဒီမိုကေရစီလို႔ ေၾကြးေၾကာ္ေနတဲ့ ေခတ္ကာလမ်ဳိး၊ ေနာက္တခါ ပါတီအဖြဲ႔အစည္း ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔အစည္း တခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ကို တရားစီရင္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အမ်ားျပည္သူ နားေထာင္ သင့္တယ္လို႔ က်ေနာ္ ယူဆတယ္။

ဥပမာ - ဆိုပါေတာ့ သခင္စိုးအမႈ တရားစီရင္တဲ့ အခါမွာ လြတ္လပ္စြာ တရားစီရင္ခြင့္ မရဘူး။ တံခါးပိတ္ စီရင္တယ္။ အဲဒီလို စီရင္တဲ့အခါမွာ သူလည္း ႏိုင္ငံေရးသမားပဲ ဘာလို႔ သူ႔ကို တံခါးပိတ္ စီရင္တာ မကန္႔ကြက္ ဘဲနဲ႔ ေဒၚစုက်မွ ဘာလို႔ ကန္႔ကြက္လဲ ေျပာစရာ အေျခအေနက ေပၚလာတယ္။ သခင္စိုးကိုက ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ အေနနဲ႔ တရားစီရင္တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္အေနနဲ႔ တရားစီရင္တာ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္က သူပုန္ေခါင္းေဆာင္ မဟုတ္ဘူးဗ်။ ႏိုင္ငံေရးပါတီ အဖြဲ႔အစည္းတခုရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္။

သခင္စိုးလက္ထက္မွာ တရားစီရင္တယ္ ဆိုတာေတာင္မွ သခင္စိုး တရားစီရင္ခ်က္ ေတြကို သတင္းစာမွာ ပံုမွန္ေဖာ္ျပတာ ရွိေသးတယ္ဗ်။ လူေတြလည္း သတ္မွတ္ထားတဲ့ အတိုင္း ၁ဝ ေယာက္၊ ၁၅ ေယာက္ တေန႔ကို စသည္ျဖင့္ နားေထာင္ခြင့္ ရေသးတယ္ဗ်။ မီဒီယာလည္း အဲဒီမွာ သြားၿပီး နားေထာင္ခြင့္ ရတယ္။

က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာက ေခတ္ကာလနဲ႔ လံုးဝ မကိုက္ညီဘူး။ ဒီလို ဟာမ်ဳိးေတြ ႏွစ္ေပါင္း ၄ဝ ေလာက္ ေတြ႔ခဲ့ဖူးတယ္ ဆိုေသာ္ျငားလည္း၊ ဥပမာ - ေထာက္လွမ္းေရး အမႈေပါ့ဗ်ာ။ တံခါးပိတ္ ဆိုတာေတာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အခု ျဖစ္ေနတာထက္ ပိုၿပီးေတာ့ အမ်ားၾကီး လြတ္လပ္တယ္။ ေငြစကၠဴ အမႈေတြ စစ္ေဆးတာေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က လက္မခံႏိုင္ဘူး။ ကန္႔ကြက္ေနတာ။

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အခုလိုမ်ဳိး အမ်ားျပည္သူ ေရွ႕ေမွာက္မွာ ႐ံုးထုတ္တာ မလုပ္ဘဲနဲ႔ သီးသန္႔ တံခါးပိတ္ စစ္ေဆးတာဟာ အမ်ားျပည္သူရဲ႕ မူလ အခြင့္အေရးရယ္၊ ကာယကံရွင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ မူလ အခြင့္အေရးရယ္ ေတြကို ခ်ဳိးေဖာက္ ခံရတယ္လို႔ေရာ ယူဆပါသလား ခင္ဗ်ာ။

က်ေနာ္က ယူဆပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ လူတေယာက္ဟာ တရားခြင္ကို သြားရတယ္ ဆိုတာ သူ႔ရဲ႕ဘဝကို ေခ်ာက္ကမ္းပါးနား သြားေနရတာ။ သူ ေခ်ာက္ထဲကို လိမ့္ၾကသြားမလား၊ ကမ္းေပၚမွာပဲ တင္က်န္ ေနမလား၊ မသိရတဲ့ အေျခအေနမ်ဳိး။ အဲဒီ လူကို သူ႔ရဲ႕ အမႈကို လြတ္္လပ္စြာ တရားစီရင္ျခင္း၊ မွန္ကန္မွ်တစြာ စီရင္ျခင္း မရွိ႐ံုတင္ မကဘူး၊ သူ႔ တရား စီရင္ျခင္းကို အမ်ားျပည္သူ ၾကားနာႏိုင္ဖို႔ ဥပေဒအရ အခြင့္အေရး ရွိပါရဲ႕နဲ႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ မရဘူးဆိုတာက သူ႔ လူ႔အခြင့္အေရး ခ်ဳိးေဖာက္ ခံရတာပဲလို႔ ေျပာႏိုင္ပါတယ္။

အလားတူပဲ အမ်ားျပည္သူက ၾကားနာခြင့္ မရတာလည္း တရားခြင္မွာ အမ်ား ျပည္သူ ေရွ႕ေမွာက္ ခံရမယ္လို႔ ဥပေဒျပ႒ာန္းခ်က္ ရွိရဲ႕သားနဲ႔ နအဖ အစိုးရ လက္ထက္မွာလည္း ဒီဥပေဒကို ဆက္လက္ ျပ႒ာန္း ထားပါလ်က္နဲ႔ နားေထာင္ခြင့္ မရဘူး၊ ေလ့လာခြင့္ မရဘူး။ ဒါလည္း ခ်ဳိးေဖာက္ခံရတာပဲ။

ေဒၚစုကို ႐ံုးထုတ္ေနတုန္း အန္အယ္ဒီအဖြဲ႔ဝင္ေတြ၊ အန္အယ္ဒီကို ေထာက္ခံတဲ့ လူေတြ၊ ဒီမိုကေရစီ လိုလား သူေတြဟာ အင္းစိန္ေထာင္ေရွ႕နဲ႔ အင္းစိန္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းမွာ စုေဝး ေနၾကတာ သတိထား မိပါတယ္။ ဒီကိစၥ အေပၚမွာ ဘယ္လို ျမင္ပါသလဲ ခင္ဗ်ာ။

က်ေနာ္ အဲဒီမွာ လူေတြနဲ႔ စကားေျပာျဖစ္တယ္။ သူတို႔ရဲ႕ အျမင္ေတြ၊ သေဘာထားေတြ၊ ခံစားခ်က္ေတြကို သိရတာေပါ့။ ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္ အပါအဝင္ အဲဒီေရွ႕မွာ ေရာက္လာၿပီးေတာ့ စု႐ံုးေနတဲ့ လူေတြရဲ႕ အေျခခံ အျမင္ေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္ သူတို႔ကိုလည္း ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေျပာႏိုင္တယ္။ သူတို႔ တဦးခ်င္း ကလည္း က်ေနာ့္ကို ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေျပာႏိုင္တယ္။ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းလည္း ကိုယ္စားျပဳၿပီး ေျပာႏိုင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲ ဆိုေတာ့ လူတိုင္းရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ရွိေနတာ။ က်ေနာ္တို႔ ေၾကြးေၾကာ္သံေတြနဲ႔ ေအာ္ဟစ္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ စာရြက္ စာတမ္းေတြ ေရးၿပီး ကမ္းလွမ္းေနတာ မဟုတ္တဲ့ အတြက္ တဦးခ်င္း ကိစၥက သေဘာထား အသီးသီးကို မေျပာႏိုင္ေပမယ့္ အားလံုးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ရွိေနတဲ့ အျမင္၊ အယူအဆ၊ ခံစားခ်က္ကိုေတာ့ ေျပာလို႔ရတယ္လို႔ ထင္တယ္။

ဘယ္လို လူမ်ဳိးေတြ ေရာက္လာၿပီး၊ ဘာလာလုပ္ေနၾကတယ္ ဆိုတာေရာ ေျပာျပ ႏိုင္မလား ခင္ဗ်ာ။

အဲဒီထဲမွာ အန္အယ္ဒီေတြ ပါတယ္။ တျခားေသာ ေက်ာင္းသား၊ လူငယ္ေတြ ပါတယ္ဗ်ာ။ ရဟန္း သံဃာေတြ ပါတယ္ဗ်ာ။ လူမ်ဳိးစံုပါတယ္။ ကေလးပါတယ္။ လူၾကီးပါတယ္။ မိန္းမပါတယ္။ ေယာက္က်ား ပါတယ္ေပါ့ဗ်ာ။ ဒီလူေတြ အားလံုးရဲ႕ ရင္ထဲမွာ ရွိတဲ့ဟာက ဘာလဲဆိုရင္ တစ္က က်ေနာ္တို႔ဟာ နတ္ကရာ ခ်ီးမြမ္း လာၿပီး ထိုင္ေနၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ ေငးေမာၿပီးေတာ့ ပြဲေတာ္တခု လာၾကည့္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ စတုဒိသာ ပြဲတခု လာၿပီး စားေသာက္ေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္တခုက တခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်ေနာ္တို႔ဟာ ဆႏၵျပ ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ ဒါက အေရးၾကီးတယ္။ ဆႏၵ ျပခ်င္တဲ့လူ ကေတာ့ ျပမွာပဲ။ မျပဘူးလို႔ မေျပာႏိုင္ဘူး။ ျပခ်င္တဲ့စိတ္ မရွိဘူး၊ ရွိတယ္လည္း မေျပာဘူး။

သို႔ေသာ္ ပံုသ႑ာန္အားျဖင့္၊ အျမင္အားျဖင့္ဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ တေတြဟာ ေငးေမာၿပီးေတာ့ ေနပူ က်ဲတဲမွာ ထိုင္စရာ မရွိ၊ ေနစရာ မရွိ၊ စားစရာ မရွိ၊ ေသာက္စရာ မရွိ၊ အေပါ့အပါး သြားစရာမွ မရွိတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးမွာ နာရီေပါင္းမ်ားစြာ။ တခ်ိန္တည္းမွာပဲ က်ေနာ္တို႔က ဆူပူျခင္း၊ ဆႏၵျပျခင္း၊ ေအာ္ဟစ္ျခင္း၊ ေတာင္းဆိုျခင္း ဒါေတြ လုပ္ေနတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ အားလံုး တိတ္တိတ္ ၿငိမ္ၿငိမ္ပဲ။ စကားေတာင္ ေအာ္က်ယ္ မေျပာဘူး။

ဒါဆိုရင္ ဘာလုပ္ေနတာလဲလို႔ေမးရင္ က်ေနာ္က ေျပာမယ္၊ အကုန္လံုး ရင္ထဲမွာ ႏိုင္ငံေရး စိတ္ေတြ၊ သေဘာထားေတြ ရွိတယ္။ ႏိုင္ငံေရး ခံစားခ်က္ေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီဟာေတြနဲ႔ သူတို႔ လုပ္ေနတာ။ ႏိုင္ငံေရး လုပ္ေနတာပဲ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးကို ပံုသ႑ာန္ တမ်ဳိးနဲ႔ လုပ္ေနတာ။ အဲဒါ ဘာလဲဆိုရင္ ‘က်ေနာ္တို႔ ဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္ေနတာ’ လို႔ ေျပာခ်င္တယ္။ တဦးခ်င္း တဦးခ်င္း၊ လူတိုင္း လူတိုင္း - ဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္ေနတာ။

‘ဆႏၵ ေဖာ္ထုတ္ေနတာ’ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး နည္းနည္း ထပ္ရွင္းျပ ေပးပါဦး ခင္ဗ်ာ။

ေကာင္းၿပီ။ ဒါျဖင့္ ဘာဆႏၵေတြလဲလို႔ေမးရင္ တစ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဟာ က်ေနာ္ တို႔ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တယ္။ လူထု ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တယ္။ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္တယ္။ ဒီလို ေခါင္းေဆာင္မ်ဳိး တေယာက္ကို ဘယ္ေနရာမွ တရား စီရင္ေနမွန္း မသိ၊ လူေတြလည္း မဝင္ရ၊ ဒီအေၾကာင္းလည္း ဘာမွန္း မသိရ၊ ဆိုတဲ့ အေနအထားမ်ဳိးနဲ႔ လုပ္ေနတာကို က်ေနာ္တို႔ ဒီအတိုင္းပဲ လက္ပိုက္ ၾကည့္ေနမလား။ မၾကည့္ႏိုင္ဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ေလးစား ၾကည္ညိဳတယ္၊ ေထာက္ခံတယ္၊ တသားတည္း ျဖစ္တယ္၊ တေပါင္း တစည္းတည္း ျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ျပခ်င္တယ္။ အဲဒီဆႏၵေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီဆနၵေတြနဲ႔ ေထာင္ေရွ႕မွာ လာၿပီး ထိုင္ေနၾကတာ။

ဒုတိယအခ်က္က ဘာလဲဆိုေတာ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အခုလို တရား စြဲတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး က်ေနာ္က လံုးဝကို လက္မခံဘူး။ ဒီအမႈက အမႈဆင္တာ၊ ရမယ္ရွာၿပီးေတာ့ ပုဒ္မ တပ္တာ။

အမႈဆင္တာလို႔ ဘယ္လို အေျခခံအေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ ေျပာႏိုင္တာလဲ ခင္ဗ်ာ။

အကြက္ဆင္တာ၊ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ထင္ရွားတာ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္ ရွိတယ္။ တစ္က ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို ခ်ဳပ္ထားတာ ဒီလ ၂၇ ရက္ဆို လြတ္ေတာ့မယ္။ လြတ္ခါနီးက်မွ ဒီကိစၥ ေပၚလာတယ္။ ေနာက္ သူနဲ႔ သက္ဆိုင္တယ္ ဆိုတဲ့ လူက ဒုတိယ အၾကိမ္ ျပန္လာတာဗ်။ ဒီ ယက္ေတာ ဆိုတဲ့လူက လြန္ခဲတဲ့ ႏွစ္တုန္းက ေရာက္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ ေရာက္ခဲ့တာကိုလည္း ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကေန ေဒါက္တာ တင္မ်ဳိးဝင္းကေန တဆင့္ ျပည္ထဲေရး ဌာနကို တိုင္ၾကားၿပီးၿပီ၊ အသိေပးၿပီးၿပီ။ အဲဒီ ၾကားထဲကေန ဒီလူ ေရာက္လာတယ္ ဆိုတာ ဘယ္လို ေရာက္လာတာ လဲလို႔။

က်ေနာ့္အေတြ႔အၾကံဳ ေျပာမယ္။ က်ေနာ့္အေၾကာင္း ေလ့လာေနတဲ့ လူက က်ေနာ္ ေထာင္ထဲမွာ ရွိေနတုန္း ဗမာျပည္ လာဖူးတယ္ဗ်။ ဦးစိန္ဝင္းတို႔၊ လူထု ေဒၚအမာတို႔၊ ဒဂံု တာရာတို႔၊ ဦးေမာင္ေမာင္ခင္တို႔ စသည္ျဖင့္ စာေပသမားတို႔၊ သတင္းစာ သမားတို႔နဲ႔ ေတြ႔တယ္။ အဲဒါကို အစိုးရက နည္းနည္းမွ မၾကည္ျဖဴဘူး၊ မွတ္ထားတယ္။ အဲဒါက ၅ ႏွစ္ေက်ာ္ၿပီ။ မၾကာခင္တုန္းက က်ေနာ္ လြတ္လာေတာ့ က်ေနာ့္ကို လာေတြ႔ခ်င္တယ္။ ဗီဇာမရဘူး။ စဥ္းစားၾကည့္ဗ်ာ။ က်ေနာ္က ႏိုင္ငံေရးအရ ၾကီးက်ယ္တဲ့ လူလည္း မဟုတ္ဘူး။ သာမန္ သတင္းစာ သမား တေယာက္။

ေကာင္းၿပီ။ ယက္ေတာက ဘယ္လို ဗီဇာရလဲ။ တခါတုန္းက ေဒၚစုအိမ္ထဲ အိမ္ထဲ ဝင္တယ္ ဆိုတာလည္း သိၿပီ။ ေဒၚစုရဲ႕ ညႊန္ၾကားခ်က္အရ ေဒါက္တာ တင္မ်ဳိးဝင္း ကလည္း ျပည္ထဲေရး ဌာနကို အေၾကာင္းၾကား ၿပီးၿပီ။ အဲဒီေလာက္ အမွတ္အသားျဖစ္ၿပီး မွတ္ထားတဲ့ လူဟာ ဒီလို အခ်ိန္မွာ ဘာ့လို႔ ဗီဇာရသလဲ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဗီဇာေပးသလဲ။ ႏိုင္ငံျခားေရး ဌာနတို႔ ဘာတို႔က ဒီေလာက္ပဲ ေပါ့ေလ်ာ့သလား။ ဒီေလာက္ လက္လြတ္စပယ္ လုပ္သလားဆိုတာ ေမးစရာေတြ ရွိလာတယ္။ မဟုတ္ဘူး၊ မေပါ့တန္ဘူး။ စည္းကမ္းတက် အဖြဲ႔အစည္း၊ ကမၻာ့ အဆင့္အတန္းမီ အဖြဲ႔အစည္း၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ဆက္ဆံေနတဲ့ အဖြဲ႔အစည္း ဝန္ၾကီးဌာန ျဖစ္တယ္ဆိုရင္၊ အဲဒီလို ဆိုရင္ေတာ့ ဒီ ဗီဇာ ေပးလိုက္ျခင္းဟာ လုပ္ၾကံမႈရဲ႕ အစိတ္အပိုင္း တခု ျဖစ္တယ္လို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ထဲမွာ ဒီဟာက လုပ္ၾကံမႈၾကီး။ အဲဒါကို ဒီအမႈကို ဖ်က္သိမ္းေပးပါ။

နအဖက ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို မျဖစ္မေန ေထာင္ခ်လိုက္မယ္ ဆိုရင္ အန္အယ္ဒီ၊ ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုေတြ အပါအဝင္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေနအထားက တစံုတရာ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္သြားႏိုင္မယ္ ယူဆ ပါသလားခင္ဗ်ာ။

အဲဒီလိုဟာမ်ဳိးကေတာ့ ေျပာရတာေတာ့ ခက္တယ္။ တစ္က က်ေနာ္တို႔က ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔အစည္း တရပ္ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔အစည္း တရပ္ဟာ မွားယြင္းတဲ့ အေျခခံနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ မွန္တဲ့ အေျခခံမွာ ျဖစ္ေစ တရားခြင္ ေရာက္တယ္။ တရားခြင္က လြတ္လပ္တဲ့ တရားခြင္ ဟုတ္ဟုတ္၊ မဟုတ္ဟုတ္ အဲဒီလို အေျခခံ မ်ဳိးကေန တရား စီရင္လိုက္တဲ့ အေပၚမွာ က်ေနာ္တို႔ဟာ တစ္ မမွန္ကန္တဲ့ တုံ႔ျပန္မႈမ်ဳိးနဲ႔ တုံ႔ျပန္ဖို႔ ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ဘာအေၾကာင္းမွ မရွိဘူး။ ဆိုလိုတာက တရားစီရင္ေရးကို မွားသည္ျဖစ္ေစ၊ မွန္သည္ျဖစ္ေစ၊ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆိုးသည္ျဖစ္ေစ တရားစီရင္ေရး စနစ္နဲ႔ သြားတယ္ဆိုရင္ တစံုတရာေသာ အတိုင္းအတာ အထိ လက္ခံရမယ္လို႔ က်ေနာ္တို႔ ယူဆတယ္။ တရားစီရင္ေရး ကေန ထြက္လာတဲ့ ရလဒ္တခုကို လက္လြတ္စပယ္နဲ႔ ျငင္းပယ္ျခင္း၊ ျငင္းဆန္ျခင္း၊ မလုပ္ဘူးလို႔ ေျပာလို႔ရတယ္။

က်ေနာ္တို႔ဟာ အဖြဲ႔အစည္းျဖစ္တဲ့ အတြက္ အဖြဲ႔အစည္းရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ပဲ သြားမွာပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ျပစ္ဒဏ္ ခ်လိုက္ၿပီဆိုတာကို လက္ခံရသည့္တိုင္ ဒီဟာကိုေတာ့ ဆက္ၿပီးေတာ့ တရားဥပေဒ ရႈေထာင့္က တိုက္သြားဦးမွာပဲ။ တရားဥပေဒ ရႈေထာင့္က တိုက္လို႔ မရဘူးဆိုရင္လည္း တုံ႔ျပန္သင့္ တုံ႔ျပန္ထိုက္တဲ့ ပံုသ႑ာန္ တခုနဲ႔ေတာ့ တုံ႔ျပန္မွာပဲလို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။ တရားစီရင္ေရးကေန ထြက္လာတာေတာ့ မွန္တယ္။ တရားစီရင္ေရး အရလည္း ဆံုးခန္းတိုင္ ရင္ဆိုင္သြားမယ္။ အဲဒီၾကားထဲကေန တရားမွ်တ မွန္ကန္တဲ့ တရားစီရင္ေရး မဟုတ္ဘူးဆိုရင္ ဆန္႔က်င္တဲ့ အရာ တစံုတရာေတာ့ ေပၚလာမွာပဲ။ အမ်ားနဲ႔ လုပ္တာေလ။ တေယာက္ကေတာ့ ငံု႔ခံခ်င္ ငံု႔ခံေနမယ္၊ အမ်ားကေတာ့ ငံု႔ခံမေနဘူး။ သည္းခံျခင္း ရွိမယ္၊ ငံု႔ခံျခင္း မရွိဘူး။

နအဖ ထဲက အျပစ္ရွိတဲ့ စစ္တပ္အရာရွိေတြကို ႏိုင္ငံတကာတ ရား႐ံုး ICC ကို တင္ဖို႔ ၾကိဳးစား ေနတာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တခုခု ေျပာစရာမ်ား ရွိပါသလား ခင္ဗ်ာ။

ဒါက လုပ္ရမယ့္ ကိစၥပဲ။ လူသားေပၚမွာ က်ဴးလြန္တဲ့ ရာဇဝတ္မႈေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဥပေဒလည္း ျဖစ္ေနၿပီ။ ကမၻာမွာလည္း ဒီဥပေဒဟာ တစတစနဲ႔ အလုပ္ျဖစ္လာၿပီ။ ေနာက္ ဒီလူေတြကို ႐ံုးတင္ တရားစြဲျခင္း ဆိုတာကလည္း ကမၻာမွာ ႏိုင္ငံေပါင္း မ်ားစြာေပါ့၊ အာဖရိက ႏိုင္ငံေတြေရာ၊ ယူဂုိဆလပ္တို႔ ဘာတို႔ေရာ လုပ္ေနၾကၿပီ။ အခု ေနာက္ဆံုး ဆူဒန္တို႔ ဘာတို႔ တရားစြဲတာ လုပ္ေနၿပီ။ တခ်ဳိ႕က တရားခြင္ ေရွ႕ေမွာက္ကို ေရာက္တယ္။ တခ်ဳိ႕က ဖမ္းမိန္႔ပဲ ထုတ္ရေသးတယ္။

ဗမာျပည္မွာျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားအရက ဒီအေျခအေန မ်ဳိးကို ေရာက္ေနတယ္။ ေသခ်ာတယ္။ ျငင္းလို႔ မရတဲ့ အေနအထား။ မီဒီယာေတြထဲ ပါလို႔ က်ေနာ္က ျငင္းလို႔ မရတာလို႔ ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး။ သာမန္အားျဖင့္ ျပည္သူေတြဟာ ရွစ္ေလးလံုး ကာလလို ကာလမ်ဳိးက စၿပီးေတာ့ ၂ဝဝ၇ သံဃာေတာ္မ်ား ေရႊဝါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရးလို ကာလမ်ဳိး ေနာက္တခါ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသား မ်ားစြာကို ညွင္းဆဲ သတ္ျဖတ္ ဆိုတဲ့ ဒီလို ဥပမာေတြ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဒီလူေတြဟာ တရားစီရင္ ခံရမယ့္ အေနအထားမွာ ရွိတယ္လို႔ ေျပာတာ။ ဒီလူေတြကို အျပစ္ေပးရမယ္လို႔ က်ေနာ္ေတာ့ မေျပာခ်င္ဘူး။ ဒါက တရား႐ံုးက လုပ္ရမယ့္ ကိစၥ။ က်ေနာ့္ ဘက္ကေတာ့ ဒီလူေတြဟာ အဲဒီလို တရားခြင္မ်ဳိးမွာ ရင္ဆိုင္ရမယ့္ အေနအထားကို ေရာက္ေနတယ္လို႔ တထစ္ခ် ေျပာခ်င္ တယ္။ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေျပာတယ္။

သို႔ေသာ္ အဲဒီ ကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ တခ်ိန္တုန္းက ရွိခဲ့တဲ့ သေဘာထား ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔ ဗမာျပည္မွာ အျပစ္ေတြကို သင္ပုန္းေခ်မယ္ ဆိုတာေတြ ရွိတယ္။ က်ေနာ္တို႔ တိုင္းျပည္မွာ ျဖစ္ေနတဲ့ ဟာေတြအကုန္လံုး တေယာက္နဲ႔ တေယာက္ လက္စား ေခ်ၾကမယ္ ဆိုရင္ မၿပီးေတာ့ဘူး။ သင္ပုန္းေခ်တယ္ ဆိုတာ သေဘာတူတယ္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ဘက္က စဥ္းစားေတာ့ ဘာေပၚလာသလဲ ဆိုရင္၊ ဒါ အန္အယ္ဒီရဲ႕ ေပၚလစီ ရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အစုအဖြဲ႔လိုက္ ေဆြးေႏြးၾကတာ။ သင္ပုန္းေခ်တယ္ ဆိုရင္ ေခ်ခ်င္တိုင္း ေခ်လို႔မရဘူး။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ခံရတဲ့ ကာယကံရွင္ေတြ ရွိတယ္ဗ်ာ။ သို႔မဟုတ္လည္း သူ႔ရဲ႕ ရာဇဝတ္မႈ က်ဴးလြန္မႈဟာ လူသားအေပၚမွာ အလြန္ ၾကီးေလးတဲ့ ရာဇဝတ္မႈလည္း ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

အဲဒီလို ပံုစံအမ်ဳိးမ်ဳိး က်ဴးလြန္တဲ့လူေတြကို သင္ပုန္းေခ်တယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ခြင့္လႊတ္ လိုက္ရင္ ရမလား။ ႏိုင္ငံေရး ပါတီတခုကေန လုပ္ရင္ရမလား။ သို႔မဟုတ္လည္း ႏိုင္ငံေရး ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ကေန လုပ္ရင္ ရမလား။ မရဘူး။ တရားဝင္ ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ ျပည္ပ တရား႐ံုးတို႔ ဘာတို႔ ဆိုတာကလည္း လြန္ခဲ့တဲ့ အႏွစ္ ၂ဝ ေလာက္က သိပ္ၿပီး မၾကားေသးဘူး ေပါ့ဗ်ာ။ က်ေနာ္တို႔က ဘယ္လိုတြက္လဲ ဆိုေတာ့ လႊတ္ေတာ္တို႔ ဘာတို႔မွာ တင္ၿပီးေတာ့ ဥပေဒ ျပ႒ာန္းၿပီးေတာ့ သင္ပုန္းေခ်တာ ျဖစ္ေစ၊ ဒါက တခုေပါ့ေနာ္။ ေနာက္တမ်ဳိးက ဘာလဲဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔က အမ်ဳိးသား ျပန္လည္ သင့္ျမတ္ခ်င္တယ္။ တရားစီရင္ေရးက အမွန္တရား ျဖစ္ေစခ်င္တယ္။ က်ေနာ္တို႔က ဥပမာ - ေတာင္အာဖရိက Truth and Reconciliation Commission လိုဟာမ်ဳိး လုပ္ရမယ္လို႔ သေဘာေပါက္တယ္။ အနည္းဆံုး အဲဒီလိုမ်ဳိး ေျဖရွင္းမယ္။ သေဘာထားေတြ ဟိုတုန္းက ရွိခဲ့တယ္။

သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရရွိေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ အဆင့္ကို မေရာက္ခဲ့တဲ့ အတြက္ က်ေနာ္တို႔ ဒါ မလုပ္ႏိုင္ဘူး။ ေနာက္တခုက က်ေနာ္တို႔မွာ ဘာအာဏာမွ ရွိတာ မဟုတ္တဲ့ အတြက္၊ က်ေနာ္တို႔ဆိုတာ က်ေနာ္တို႔ ဒီမိုကေရစီ သမားေတြကို ေျပာတာပါ။ အန္အယ္ဒီရယ္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီလိုအေနနဲ႔ Truth Commission တို႔၊ Reconciliation Commission တို႔ ဆိုတာ ဖြဲ႔ႏိုင္တဲ့ အေနအထားမွာ မရွိဘူး။ လႊတ္ေတာ္လည္း မရွိဘူး။ အခုေနာက္ဆံုး ICC လိုဟာမ်ဳိး ေပၚလာတာပဲ။ အဲဒါနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ အမ်ားၾကီး စဥ္းစားမိတယ္။ ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီလူေတြဟာ ICC ေရွ႕ေမွာက္မွာ တရားစီရင္ ခံရမယ္လို႔ တထစ္ခ် မေျပာႏိုင္ ေသးေပမယ့္ ဒီလူေတြဟာ အဲဒီလို တရားစီရင္ ခံရႏိုင္ေလာက္တဲ့ ျပစ္မႈေတြ က်ဴးလြန္ထားတာ အမွန္ပဲလို႔ က်ေနာ္ ယံုၾကည္ပါတယ္။

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔