..............................

Thursday, October 9, 2008

ဝင္းေဖလြယ္အိတ္ အမွတ္ ၂

၀င္းေဖ

ေအာက္တုိဘာ ၈၊ ၂၀၀၈

“ဝင္းေဖလြယ္အိတ္” အစီအစဥ္ အမွတ္ ၂ ကုိ တင္ဆက္ပါေတာ့မယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့အပတ္က က်ေနာ့္ဖခင္ႀကီးဆီက ပညာေတြသင္ရပါတယ္လုိ႔ အစပ်ိဳးၿပီး သူ မသင္တဲ့ကိစၥေတြအေၾကာင္း ေရာက္သြားပါတယ္။ ဒီတပတ္ေတာ့ က်ေနာ့္ ဖခင္ဆီက ပညာရင္ႏုိ႔ ေသာက္စုိ႔ခဲ့ရတာကုိ နည္းနည္းပါးပါး တင္ျပပါမယ္။

က်ေနာ္ငယ္ရြယ္စဥ္ ကေလးဘဝ သူငယ္တန္းေတာင္ မတက္ရေသးခင္ကတည္းက ဖခင္က က်ေနာ့္ကုိ ျမန္မာ့ရုိးရာ မဟာဂီတနဲ႔ ပန္းခ်ီကုိ စတင္ သင္ၾကားေပးပါတယ္။ သူကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ျမန္မာ့ရုိးရာ မဟာဂီတကုိ ျမန္မာထီးနန္းမွာ အမႈထမ္းခဲ့တဲ့ အေဝးေရာက္မင္း ဦးေအာင္ႀကီးနဲ႔ အဆုိေတာ္ႀကီးဦးထြန္းအုိင္ဆီမွာ သင္ၾကားခဲ့တာပါ။ သူက ပတၱလားလည္း တီးပါတယ္။ အဆုိမွာ ပုိၿပီး ကြၽမ္းက်င္ပါတယ္။ က်ေနာ့္အေဖ တတ္ထားတဲ့ ထံတ်ာ၊ သီတာ၊ သာယာ၊ ေထြတလာ၊ ေဝဘာဂီရိ၊ ဘံုေဆာင္ျမင့္၊ ေဇယ်ာၿမိဳ႕၊ စိမ္းလဲ့လဲ့ညဳိျပာ နဲ႔ သာႏုိးေပ်ာ္ဘြယ္ ငါးပုဒ္ ေပါင္းလုိက္ေတာ့ ႀကိဳး ဆယ့္သံုးပုဒ္ ပတၱလားပညာကုိ က်ေနာ္ တႏွစ္ေလာက္ သင္ယူလုိက္ေတာ့ ကုန္ဆံုးသြားပါတယ္။

ေရွ႕ဆက္သင္ဖုိ႔ အလကၤာေက်ာ္စြာဘဲြ႔ရ ဆရာဘကေလးကုိ ငွားရမ္း သင္ၾကားရပါတယ္။ အဲဒီ ၁၉၄၆ခုႏွစ္ဆီေလာက္ကကုိပဲ ဘုိးေလးဘ အသက္က ၇၀ ေက်ာ္ေနပါၿပီ။ က်ေနာ့္ အထက္ကအစ္ကုိ ကုိဝင္းေမာင္နဲ႔အတူ သင္ၾကရတာပါ။ ၄ ႏွစ္ေလာက္ သင္လုိက္ေတာ့ မဟာဂီတအေျခခံေတြျဖစ္တဲ့ ႀကိဳး၊ ဘဲြ႔၊ သီခ်င္းခံ၊ ပတ္ပ်ိဳး၊ ယုိးဒယား၊ မြန္၊ ေလးေထြ၊ သံကပ္၊ ေလွာ္ကနတ္ စတာေတြ အပုဒ္ ၈၀ ေလာက္ တီးမိေခါက္မိသြားၿပီေပါ့ခင္ဗ်ာ။

ဒီေတာ့ တုိတုိပဲေျပာပါ့မယ္၊ ရကန္တုိ႔ အဲတုိ႔ အုိင္တုိ႔ ဆုိတာေတြကုိ အဆုိသင္ေတာ့မယ္လုိ႔ က်ေနာ့္ဖခင္ကုိ ေျပာပါတယ္။ ရတု၊ ရကန္၊ အဲ၊ အံ၊ လူးတား ဆုိတာေတြက လကၤာဝစနလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အရပ္သားစကားနဲ႔ ရွင္းေအာင္ ေျပာရရင္ သံေနသံထားနဲ႔ ကဗ်ာဖတ္နည္း (Poem Reciting)ေတြပါပဲ။ တူရိယာပစၥည္း အတဲြ အဖက္ေတာင္ မလုိပါဘူး။ ဒီအတုိင္း ရြတ္ရဖတ္ရတာမ်ိဳးေတြပါပဲ။ က်ေနာ္က အတီးေရာ အဆုိေရာပါတဲ့ ေသာတာ ဝစနေတြကုိ ၄ ႏွစ္ေလာက္ သင္ထားၿပီဆုိေတာ့ အတီးေတာင္မပါတဲ့ လကၤာဝစနေတြကုိ သိပ္အထင္မႀကီးဘူးေပါ့ဗ်ာ။

အဲဒီမွာ ဖခင္ႀကီးက ရွင္းျပပါတယ္။ တူရိယာ ပစၥည္း အတဲြအဖက္ မပါေတာ့တဲ့အတြက္ကုိ လကၤာဝစနေတြက အသံထိန္းခ်ဳပ္မႈ၊ သံေနသံထား ရင့္က်က္မႈ မွင္ေမာင္း စတာေတြ ပုိၿပီး အေရးႀကီးလာတယ္၊ အဲဒီ လကၤာဝစနေတြကုိဆုိဖုိ႔ က်ေနာ့္အေနနဲ ့ ႏုေသးတယ္၊ ေစာေသးတယ္ ဆုိၿပီး ဆုိခြင့္မေပးပါဘူး။ အဲဒါကုိ က်ေနာ္ ငယ္ငယ္က ေကာင္းေကာင္း နားမလည္ခ့ဲပါဘူး

ေနာက္ ၂ႏွစ္ေလာက္ၾကာေတာ့ က်ေနာ့္ဟာက်ေနာ္ အိမ္ေနာက္ေဖးမွာ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ သီခ်င္းေအာ္ဆုိေနတာကုိ ဖခင္ႀကီးက အိမ္ေရွ႕က လွမ္းေခၚၿပီး မင္း ခုခ်ိန္ေလာက္ဆုိ ရကန္ဆုိရင္ ရေလာက္ၿပီကြ လုိ႔ ေျပာပါတယ္၊ သူကုိယ္တုိင္ သင္ေပးပါတယ္။ ေသာတာဝစနဆုိတဲ့ အဆုိေရာ အတီးေရာပါတဲ့ နားေထာင္လုိ႔ ပုိၿပီးလြယ္ကူတဲ့ ရုိးရာဂီတေတြကုိေတာင္ ဒီေခတ္လူငယ္ေတြ သည္းမခံႏုိင္ၾကေတာ့ပါဘူး၊ အေတာ္ႀကီးကုိ ေပ်ာက္ကြယ္ကုန္ပါၿပီ၊ တူရိယာပစၥည္းအတဲြအဖက္မပါတဲ့ လကၤာဝစနေတြကေတာ့ အေလ့အလာအေတာ္ကုိ အားနည္းသြားၿပီျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတပတ္ က်ေနာ္ ရကန္နဲ႔ အဲ ကုိ နည္းနည္းစီ အျမည္းေလာက္ ဆုိျပပါမယ္၊ ေဖ်ာ္ေျဖတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ေရွးေဟာင္း အေမြပစၥည္းမ်ားအျဖစ္ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။ ရကန္ဦးတုိးရဲ ့သဇင္ပန္းရကန္ပါ။

“စိမ့္ႀကီးျမိဳင္ႀကီး ရိပ္ႀကီးေတာေတာင္ ေနေရာင္မခံ ပန္းပ်ံ ပင္ဆင့္ ေနႏွင့္ရန္ဖက္ ခက္လက္စိမ္းျမ မုိးမခဘူး ေႏြလသံေပါက္ ရင့္ခ်ိန္ေရာက္ခါကမ ပြင့္ေသာက္ကဲ့ရႊင္ရႊင္ ပြင့္ဖူးေတြဆင္ၾကသည္၊”

ဒါက အစပုိဒ္ကေလးပါ၊ အဆံုးပုိဒ္က်ေတာ့ဒီလုိပါ....

“ပါရမီဂုဏ္ သင့္ရုံဟုတ္ဘူး အဟုတ္ထူးသည့္ပန္း လမ္း ခ်ဲ႕ခ်ဲ႕ မခ်ဲ႕ခ်ဲ႕ ဆုတ္ဟဲဘဲ ဆုိဆုိ မဆုိဘဲ လာလာ သူမုိ႔ ပါလွ်င္ျဖင့္ ေရႊအာဏာေခါင္ သုိင္းေျပာင္ေျပာင္ႏွင့္မုိ႔ ေရွာင္ရမည္ ရွားရမည္ ပန္းပ်ံ႔မ်ားဘုရင္ကုိ၊”

လူငယ္မ်ားအတြက္ လြယ္လြယ္နဲ႔ နားေပါက္ေအာင္ေျပာခ်င္တာကေတာ့ Spiritual Blues ေတြကုိ နားေထာင္သလုိ၊ ေတးသြားအၾကားဆန္းမႈ အသံထိမ္းခ်ဳပ္မႈကုိ ခံစားၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါပဲ။ ကဲ ခုဆက္ၿပီး “အဲ”တပုဒ္ရဲ႕ အစပုဒ္ကုိ ျမည္းၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါပဲ။ စာဆုိ မယ္ေခြရဲ႕ ေနနတ္ကယ္မွရာဇာ ခ်ီ တန္ခူးလဘဲြ႔ အဲ ျဖစ္ပါတယ္ ။

“ ေနနတ္ကယ္မွ ရာဇာ၊ အသဝဏီ ၾကယ္ႏွင့္ငယ္ညီ စႏၵီစိတၱရ တူယွဥ္ၿပိဳင္ပၾကတယ္၊ လအတာကုိတဲ့ေလး၊ သီတာငယ္မွျပန္႔မႊန္း သေျပျမရည္ တေသာင္းျပည္ကုိ ေအာင္စည္ရြမ္းလုိ႔ ေရသြန္းကမွခါခ်ိန္ ေသာက္ရွဴးဥပါ ၾကယ္နီလာႏွင့္ ေရႊဇာေပါက္လုိ တိမ္ခုိးညိဳႏွင့္ ၿပိဳမည့္ႏွယ္ ခ်ိန္ နဂါးလိမ္လြန္း အိမ္ဖဲြ ့ပါလုိ ့မယ့္ဆီ ကမဲ အဲ၊ ”

ဒါကေတာ့ “အဲ” ရဲ႕ အစပုိဒ္ကေလးေပါ့ခင္ဗ်ား၊ အဆံုးထိဆုိရင္ေတာ့ သိပ္ေလးသြားမွာမုိ႔ ဒါေလာက္ပဲ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။ ျမန္မာ့ရုိးရာ လကၤာဝစန အႏုပညာအေမြေတြကုိ ဆက္လက္ ထိန္းသိမ္းထားၾကဖုိ႔ သင့္ေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ပါတယ္။ က်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ ၊ က်ေနာ္ဝင္းေဖပါ။

(ref: ဘီဘီစီ ျမန္မာပုိင္း အသံလႊင့့္ဌာန)

0 comments:

အေပၚသို႔