..............................

Wednesday, June 8, 2011

ေက်ာင္းဖယ္ရီခမ်ား ၂ ဆခန္႔ျမင့္တက္

နရီလင္းလက္
Tuesday, 07 June 2011

ျမင့္တက္ေနသည့္ စက္သံုးဆီ ေစ်းႏႈန္းေၾကာင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳရွိ႕ ေက်ာင္းကားခမ်ား ယခင္ႏွစ္ ကထက္ ၂ ဆခန္႔ ေစ်းတက္ သြားၿပီး ေက်ာင္းကား စီးသူ ဦးေရ ေလ်ာ့နည္းသြား သျဖင့္ ကားပိုင္ရွင္မ်ား အခက္အခဲ ေတြ႔ေနသည္ဟု သိရသည္။

ယခင္ႏွစ္က ဆီေမွာင္ခိုေစ်းကြက္တြင္ ဓာတ္ဆီ ၁ ဂါလန္ က်ပ္ ၂၀၀၀ ႏွင့္ ၃၀၀၀ ၾကားတြင္ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ယခုႏွစ္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္မွာ က်ပ္ ၄၅၀၀ မွ ၅၀၀၀ အထိ ျမင့္တက္ သြားခဲ့သည္။

ဓာတ္ဆီေစ်းမွာ ယခင္ႏွစ္ကထက္ ၂ ဆခန္႔ ေစ်းကြာသြားေသာေၾကာင့္ ကားခမွာလည္း ေက်ာင္းႏွင့္အိမ္ အနီးအေ၀း ေပၚတြင္ မူတည္ကာ က်ပ္ ၅၀၀၀ မွ ၁ ေသာင္း ခြဲခန္႔အထိ ေစ်းတက္ သြားသည္ဟု ရန္ကုန္ ဗိုလ္တေထာင္ အထက ၅ တြင္ ေက်ာင္းကား ေျပးဆြဲသူ ကားပိုင္ရွင္ ဦးဆန္းညြန္႔က ဧရာ၀တီကို ေျပာသည္။

“၀ယ္ထည့္ရတဲ့ ဓာတ္ဆီေစ်းနဲ႔ကိုက္ေအာင္ ကားခေစ်းပါ အကုန္လိုက္တက္ရတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ကုန္တာ။ ကားခ ေစ်းလိုက္ တက္လို႔ ကားသမားက ပိုက္ဆံ ပိုရတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး” ဟု သူက ဆိုသည္။

ယခင္ႏွစ္က ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲမွ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္သို႔ ေက်ာင္းကားခ က်ပ္ ၁ ေသာင္းခြဲ ရွိၿပီး ယခုႏွစ္တြင္ က်ပ္ ၂ ေသာင္းခြဲ အထိ ေစ်းျမင့္တက္ သြားသည္ဟု ဗိုလ္တေထာင္ အထက ၄ မွ ေက်ာင္းသား မိဘတဦးက ေျပာသည္။

“အိမ္နဲ႔ေက်ာင္း နီးရင္ေတာ့ ကိစၥမရွိဘူး။ ေ၀းေတာ့ ကေလးတေယာက္တည္း လိုင္းကား စီးခုိင္းဖို႔လည္း စိတ္မခ် ရဘူးေလ။ လိုင္းကား ေတြကလည္း စည္းကမ္းတက် ေမာင္းတာ မဟုတ္ေတာ့ မတတ္ႏိုင္လည္း ေခ်းငွားၿပီး ရွာႀကံ ေပးရတာပဲ။ အိမ္မွာလည္း ကေလး အငယ္ေလး ရွိေသးေတာ့ ကိုယ္တိုင္ သြားႀကိဳပို႔ လုပ္ဖို႔က အဆင္မေျပဘူး” ဟု သူက ရွင္းျပသည္။

သန္လ်င္ၿမိဳ႕ေန ေက်ာင္းသားမိဘ တဦးကလည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ထဲ ေက်ာင္းသို႔ ပို႔မည့္ ကေလးတဦး အတြက္ ဖယ္ရီခမွာ ယခင္ ႏွစ္ကထက္ က်ပ္ ၁ ေသာင္း ျမင့္တက္သြားသည္ဟု ေျပာသည္။

ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားက ေက်ာင္းကားေစ်း ျမင့္တက္သြားသျဖင့္ ညည္းညဴေနၾကသကဲ့သို႔ ေက်ာင္းကား ေမာင္းႏွင္ သူမ်ားႏွင့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ မ်ားကလည္း ကားစီးမည့္ ေက်ာင္းသား ဦးေရ မျပည့္သျဖင့္ အခက္ ေတြ႔ေနၾကသည္။

တာေမြ အထက ၃ ေက်ာင္းကားေမာင္းႏွင္သူ တဦးက “ကားက လူေတာ့ မျပည့္ေသးဘူး။ အရင္တုန္းက နီးတာေတာင္ ေက်ာင္းဖယ္ရီကား စီးျပန္တဲ့ ကေလးေတြရွိတယ္။ သူတို႔က ဒီႏွစ္ လမ္းေလွ်ာက္ ျပန္ၾကတယ္။ ကားပိုင္ရွင္ေတြ ကလည္း ဆီေစ်းကတက္၊ ေက်ာင္းသားက မရဆိုေတာ့ ကားအနာခံၿပီး ဆြဲေနရသလို ျဖစ္ေနတယ္” ဟု ေျပာသည္။

သူက ဆက္လက္၍ ယခင္ကထက္ ကားခ ေစ်းတက္သြားေသာေၾကာင့္ လိုင္းကားစီးလွ်င္ျဖစ္သည့္ အေနအထား ရွိသူတို႔မွာ ဖယ္ရီ မစီးၾကေတာ့ဟု ဆိုသည္။

“အရင္ ၁ ေသာင္းေလာက္ ေပးေနရတဲ့ လမ္းကို ၁ ေသာင္းခြဲေလာက္ ျဖစ္သြားေတာ့ မစီးလည္းရတဲ့ ခရီးမ်ိဳး၊ ဥပမာ - လသာ ေလာက္ကေန တာေမြကို မစီးေတာ့ဘူး။ တခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေက်ာင္းဖြင့္ခါစ မစီးေသးဘဲ တလ၊ ႏွစ္လေလာက္ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီးမွ စစီးတာ မ်ဳိးေတြလည္း ရွိတယ္ ” ဟု အဆိုပါ ယာဥ္ေမာင္းက ေျပာသည္။

စက္သံုးဆီေစ်း ျမင့္တက္ေသာေၾကာင့္ ယခုႏွစ္တြင္ ေက်ာင္းကားေျပးဆြဲသည့္ ယာဥ္ပိုင္ရွင္ မ်ားလည္း ေလ်ာ့နည္း သြားသည္ဟု ဦးဆန္းညြန္႔က ဆိုသည္။

“ဓာတ္ဆီေစ်း ဆိုတာကလည္း တလတခါ မဟုတ္ဘူး။ တေန႔ တခါေလာက္ ေစ်းအမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ေနတာ။ က်ေနရင္ ကိစၥ မရွိဘူး။

ကိုယ္က ဆီေစ်း ၄၅၀၀ က်ပ္ေလာက္ ျဖစ္ေနလို႔ လမ္းတခုကို ၁ ေသာင္းခြဲ ယူထားတယ္၊ ေနာက္လ ဆီေစ်းတက္လို႔ ၂ ေသာင္း တက္တယ္၊ ၃ ေသာင္းတက္တယ္ လုပ္လို႔မရဘူး” ဟု ၎က ရွင္းျပသည္။

ကားခေစ်းႏႈန္းကို ျပင္ဆင္၍ မၾကာခဏ ေစ်းတက္ပါက ေက်ာင္းသား ေလ်ာ့သြားႏုိင္ေၾကာင္း၊ ထိုအခါ တြက္ေျခ မကိုက္ေတာ့သျဖင့္ ကားမထြက္ၾကေတာ့ေၾကာင္း ဦးဆန္းညြန္႔က ေျပာသည္။

“ခဏခဏ ေစ်းေျပာင္းေနရေတာ့ အာ႐ံုေနာက္တယ္ ဆိုၿပီး မထြက္ေတာ့တာမ်ဳိး ေတြလည္း ရွိတယ္” ဟု သူက ဆုိသည္။

ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆုိင္မ်ားတြင္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ အစုိးရ သတ္မွတ္ေစ်း ၂၅၀၀ က်ပ္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔ ျပင္ပ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္တြင္ ဓာတ္ဆီ တဂါလန္ က်ပ္ ၄၅၀၀ ခန္႔ ရွိေနသည္။

“ဓာတ္ဆီကလည္း တန္းစီၿပီး တိုး၀ယ္ရတယ္၊ လိုခ်င္သေလာက္ ထုတ္လို႔မရဘူး။ ေမွာင္ခို အားကိုးေတာ့လည္း ေစ်းမတန္ တဆေရာင္းတယ္။ အားလံုးက သူ႔ဟာနဲ႔သူ ဆက္ေနတာ။ ကုန္ေစ်းႏႈန္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဓာတ္ဆီေစ်း က်ဖို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အာဏာပိုင္ေတြ ထိန္းခ်ဳပ္ရမယ့္ ကိစၥ” ဟု ေက်ာင္းကားေမာင္းသူ တဦးက ေျပာသည္။

ပုဂၢလိက စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆုိင္မ်ား အားလုံးတြင္ ကားတစီးလွ်င္ တေန႔ ဓာတ္ဆီ ၂ ဂါလန္သာ ေရာင္းခ်ေပးေသာ စနစ္ကို ဧၿပီလမွ စတင္၍ တရား၀င္ က်င့္သုံးခဲ့သည္။

ယင္းကဲ့သို႔ ကန္႔သတ္ အေရအတြက္ျဖင့္ ထုတ္ေပးေသာေၾကာင့္ ေလာက္ငမႈ မရွိျခင္း၊ လိုအပ္သေလာက္ အလြယ္တကူ ၀ယ္ယူ မရျခင္းတို႔ ျဖစ္ေပၚေနရာ စက္သံုးဆီ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္တြင္ ေစ်းႏႈန္းမ်ား ဆက္လက္ ျမင့္တက္လွ်က္ရွိသည္။

အစုိးရ စက္သုံးဆီ အေရာင္းဆုိင္ ၂၄၀ ကုိ ျပည္ေထာင္စုျမန္မာႏုိင္ငံ စီးပြားေရးဦးပုိင္ လီမိတက္၊ ျပည္ေထာင္စု ႀကံ့ခုိင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖဳိးေရး ပါတီ အပါအ၀င္ အစုိးရႏွင့္ နီးစပ္မႈရွိေသာ ပုဂၢလိကကုမၸဏီေပါင္း ၂၀ က စြမ္းအင္၀န္ႀကီးဌာနထံမွ ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇြန္လ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ တရား၀င္ လႊဲေျပာင္း ရယူ လုပ္ကုိင္ခဲ့သည္။

ယင္းသို႔ လႊဲေျပာင္းရယူ ၿပီးေနာက္တြင္ ေမွာင္ခိုေစ်းကြက္အတြင္း စက္သံုးဆီေစ်းႏႈန္းမ်ား ျမင့္တက္လာကာ ေမွာင္ခို ေစ်းကြက္ ပိုမိုႀကီးထြားလာခဲ့သည္။

Ref: ဧရာဝတီ္

0 comments:

အေပၚသို႔