..............................

Wednesday, January 5, 2011

လူတိုင္းမွာ စဥ္းစားဖို႔ ေခါင္းတစ္လံုး ရွိတယ္

လူထုစိန္၀င္း

ဒီေဆာင္းပါးကို ဆရာ လူထုစိန္၀င္းက ၂၀၁၀ျပည့္ႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာလအတြင္းမွာ ေရးသားခဲ့ပါတယ္။ ဆင္ဆာ (ျဖဳတ္) ထိခဲ့တာေၾကာင့္ ေဖာ္ျပခြင့္မရခဲ့တဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။

‘ ျမန္မာေတြ ဒီမိုကေရစီအတြက္ အဆင္သင့္ျဖစ္ရဲ႕လား’ ႏိုင္ငံျခားသား မဟုတ္တဲ့ ျမန္မာ လူမ်ဳိး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ပါးစပ္က ဒီလိုေမးခြန္းမ်ဳိး ထြက္လာတာ ၾကားရေတာ့ ျပံဳးလိုက္မိတယ္။ ‘ ဒီပုတ္ ထဲက ဒီပဲေတြခ်ည့္ ပါပဲလား’ လို႔လည္း ေကာက္ခ်က္ ခ်လိုက္တယ္။

ပညာေရခ်ိန္နိမ့္ေသးလို႔
‘ျမန္မာေတြ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ မတန္ေသးဘူး’ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္၊ ရွစ္ဆယ္ တုန္းကလည္း ဒီစကားမ်ဳိးေတြ ေျပာခဲ့ ၾကဖူးတယ္။ ႏိုင္ငံျခားသား ကိုလိုနီနယ္ခ်ဲ႕ သမားေတြက ေျပာခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြ ပါးစပ္က ေျပာခဲ့ၾကတာ။ နယ္ခ်ဲ႕ သမားေတြက လက္သပ္ ေမြးထားတဲ့ ဘိလပ္ျပန္ေတြ၊ ၿမိဳ႕အုပ္ ၀န္ေထာက္ေတြက ေျပာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြ ပညာေရ နိမ့္က်ေနေသးလို႔ ရာႏႈန္းျပည့္ လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ မထုိက္တန္ ေသးဘူး။ ဟုမၼ႐ူးလို ဘုရင္ခံရဲ႕ လက္ေအာက္ခံ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးလို စနစ္မ်ဳိးကိုသာ ေတာင္းသင့္တယ္လို႔ ဆိုခဲ့ ၾကတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယႏၲရားႀကီး တစ္ခုလံုးကို ကိုင္လႈပ္ခဲ့တဲ့ ေတာင္သူ လယ္သမား သူပုန္ ထမႈႀကီးကို နယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရက ေသာင္းက်န္းသူ ဓားျပေတြလို႔ တံဆိပ္ တပ္ခဲ့သလို၊ အလို ေတာ္ရိ ျမန္မာ အရာရွိေတြ ကလည္း ဘုရင္႐ူး ႐ူးေနသူ တစ္ေယာက္ရဲ႕ လံႈ႕ေဆာ္မႈ ေနာက္ကို လိုက္ပါ သြားခဲ့ၾကတဲ့ ပညာမဲ့ ေတာသားမ်ားရဲ႕ ေသာင္းက်န္းမႈလို႔ ေခၚခဲ့ၾကတယ္။

ေသဒဏ္ေပးခဲ့တာ ျမန္မာ
ဆရာစံ ေခါင္းေဆာင္တဲ့မ်ဳိးခ်စ္ သူပုန္ေတြကို ႐ံုးတင္စစ္ေဆးၿပီး ေသဒဏ္ ေပးခဲ့တာလည္း ျမန္မာေတြ ျဖစ္တယ္။ အဲဒီေခတ္ ဘိလပ္ျပန္ ေတြနဲ႔ ၿမိဳ႕အုပ္ ၀န္ေထာက္ စတဲ့ ေရေပၚဆီ လူတန္းစား အားလံုး လိုလိုက နယ္ခ်ဲ႕ အစိုးရ ဆက္လက္ အုပ္ခ်ဳပ္ ေနတာကိုပဲ လိုလားၾကတယ္။ လြတ္လပ္ေရး ရသြားရင္ သူတို႔ မ်က္စိ ဆံပင္ေမႊး စူးေနတဲ့ သခင္ ေပါက္စေတြက သူတုိ႔ အထက္က ေနၿပီး အစိုးရ တက္လုပ္ ၾကမွာကို နည္းနည္းေလးမွ မ႐ႈဆိတ္ႏိုင္ၾကဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ မ်က္ႏွာျဖဴဘုရင္ခံ မင္းႀကီးေအာက္က ဟုမၼ႐ူး အဆင့္ေလာက္ ဒိုမီနီယံ အဆင့္ေလာက္ပဲ ေတာင္းသင့္တယ္လို႔ ေျပာခဲ့ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ျမန္မာေတြ ပညာတတ္ေအာင္ အရင္ လုပ္ၾကဦးလို႔လည္း ၾသ၀ါဒ ေခြၽခဲ့ ၾကတယ္။

သားေျမးေရေပၚဆီေတြ
နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္လက္ကိုင္တုတ္ ေရေပၚဆီ လူတန္းစားေတြက လြတ္လပ္ေရးနဲ႔ မတန္ေသးဘူးလို႔ ေျပာခဲ့ ၾကသလုိ အခုေခတ္ သူတို႔ရဲ႕ သားေျမး ေရေပၚဆီေတြ (အီလစ္)ေတြ ကလည္းျမန္မာေတြ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မထိုက္တန္ ေသးဘူးလို႔ ေျပာဆို ေနၾက ျပန္တယ္။ အေၾကာင္း ျပခ်က္ကေတာ့ တစ္ သံတည္း အတူ ထြက္ၾကတယ္ ‘ပညာေရခ်ိန္ နိမ့္ေသးလို႔’ တဲ့။ ပညာတတ္မွပဲ စကားေျပာခြင့္ ရွိသလို၊ နားၾကားခြင့္ ရွိသလို ျဖစ္ေနေတာ့တယ္။ အမွန္ စင္စစ္ေတာ့ ဒီမိုကေရစီ ဆုိတာ လူတိုင္း လူတိုင္းရဲ႕ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး ျဖစ္တယ္။ ေပးမွ ရတာမ်ဳိး မဟုတ္ဘူး။ သဘာ၀ တရားက လူတုိင္းကို ေမြးကတည္းက စဥ္းစားဖို႔ ေခါင္းတစ္လံုး၊ စကားေျပာဖို႔ ပါးစပ္တစ္ေပါက္၊ နားေထာင္ဖို႔ နားရြက္တစ္စံု အျပင္ အသက္ရွင္ ေနထိုင္ ႏိုင္ဖို႔ အတြက္ လိုအပ္သမွ် အားလံုး ဖန္တီး ေပးလုိက္တယ္။ လူျဖဴကိုမွ ပါးစပ္ ထည့္ေပးထားၿပီး လူမည္း၊ လူညိဳ၊ လူ၀ါေတြကို ပါးစပ္ ထည့္ မေပးဘူး ဆိုတာမ်ဳိး မရွိဘူး။

ေရေပၚဆီေတြလက္ထဲထားခ်င္လို႔
ဒါျဖင့္ရင္ ဘယ္လိုလူမ်ဳိးေတြက ဘာေၾကာင့္ ‘ပညာေရခ်ိန္ျမင့္မွ ဒီမိုကေရစီနဲ႔ ထိုက္တန္တယ္’ လို႔ ေျပာဆို ေနၾကတာလဲ။ အေျဖက ရွင္းပါတယ္။ ေက်းပိုင္ ကြၽန္ပိုင္စနစ္က်င့္ သံုးတဲ့ ေရွးေရာမ ေခါမေခတ္က ေပၚထြန္းခဲ့တဲ့ ‘ပညာရွင္ မ်ားကသာ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သင့္တယ္’ ဆိုတဲ့ အယူ အဆကို စြဲကိုင္ ထားသူေတြက ေျပာၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီ အယူအဆကို စြဲကိုင္ထားသူ ေတြက ေျပာၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ဒီမိုကေရစီစနစ္ စတင္ ထူေထာင္ခဲ့တဲ့ အဲဒီေခတ္ အခါက မိန္းမ ေတြနဲ႔ ကြၽန္ေတြဟာ မဲေပးခြင့္ မရွိခဲ့ၾကဘူး။ ဂုဏ္သေရရွိ သခင္ လူတန္းစား ေယာက်္ား ေတြပဲ မဲေပးခြင့္၊ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ ရွိတယ္။ နယ္ခ်ဲ႕ေခတ္ ေဒသႏၲရ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေရြးေကာက္ပြဲေတြ မွာလည္း ေျမပိုင္၊ ယာပိုင္၊ အိုး ပိုင္၊ အိမ္ပိုင္နဲ႔ အလုပ္အကိုင္ ရွိသူေတြ သာ မဲေပးခြင့္ ရွိခဲ့တယ္။ အေၾကာင္း ကေတာ့ ႏိုင္ငံသားအားလံုး တန္းတူညီမွ် အခြင့္အေရး မေပးလိုဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာကို ေရ ေပၚဆီ လူတန္းစား ကသာ ခ်ဳပ္ကိုင္ ထားလိုတဲ့ သေဘာ ျဖစ္တယ္။

ဘ၀ေပးအသိ
ဘယ္ေခတ္က ဘယ္အခါမဆို ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးေတြမွာ ေနတဲ့ အုပ္ခ်ဳပ္သူ လူတန္စားနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕ လက္ေ၀ခံ ကုန္သည္ပြဲစား လူတန္းစားေတြ ကသာ ခ်မ္းသာ ၾကြယ္၀ ၾကၿပီး ေတာင္သူ လယ္လုပ္ ဓားမခုတ္ေတြနဲ႔ လက္လုပ္ လက္စားေတြက ဆင္းရဲၾကတယ္။ ဆင္းရဲေတာ့ ပညာေကာင္း ေကာင္း မသင္ႏိုင္ဘူး။ ပညာေရခ်ိန္ နိမ့္က်ေပမယ့္ မိုးရြာခ်ိန္မွာ မ်ဳိးေစ့ခ် စိုက္ပ်ဳိးရမယ္။ ရင့္မွည့္ လာခ်ိန္မွာ ရိတ္သိမ္းရမယ္။ မိုးေခါင္ရင္ ေခ်ာင္းေတြ၊ ေျမာင္းေတြက ေရေတြကို ေျမာင္းေဖာက္ သြယ္ယူၿပီး လယ္ကို ေရေပးရမယ္ ဆိုတာေတြကို သိၾကတယ္။ ဘယ္သူကမွ လာၿပီး သင္ေပး စရာမလိုဘူး။ သူတို႔ရဲ႕ ဘ၀ေပး အသိနဲ႔ လုပ္တတ္ၾကတာ ျဖစ္တယ္။ ပိုက္ဆံဆိုတာ ေပၚလာခ်ိန္က စၿပီး စားသံုးလို႔ ပိုလွ်ံတဲ့ သီးႏွံေတြကို ေစ်း ၿမိဳ႕တက္ေရာင္းမယ္။ ကိုယ္လိုတဲ့ ပစၥည္း ျပန္၀ယ္ မယ္။ ဒါေတြလည္း ဘ၀ေပး အသိနဲ႔ လုပ္တတ္ ခဲ့ၾကတာပါပဲ။ ဘယ္သူကမွ သင္ေပးစရာ မလိုဘူး။

ျပည္သူ႔အေစခံ
ႏိုင္ငံေရးဆိုတာ ဘာလဲ။ အလြယ္ဆံုး ေျပာမယ္ဆိုရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ နယ္နိမိတ္ အပိုင္း အျခား တစ္ခု အတြင္းမွာ တည္ရွိ ေနတဲ့ တုိင္းျပည္ တစ္ျပည္နဲ႔ အဲဒီ တိုင္းျပည္အတြင္း မွီတင္းေန ထိုင္ၾကတဲ့ တိုင္းသူ ျပည္သားမ်ားရဲ႕ အေရးကိစၥ မွန္သမွ်ဟာ ႏိုင္ငံေရး ျဖစ္တယ္။ ႏိုင္ငံသားအား လံုးရဲ႕ အေရးကိစၥ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ႏိုင္ငံသား အားလံုးနဲ႔ ဆိုင္တယ္။ သက္ဦးဆံပိုင္ ရွင္ဘုရင္ ျဖစ္ေစ၊ သမၼတ အစိုးရမ်ဳိး ျဖစ္ေစ၊ ႏိုင္ငံသူ ႏုိင္ငံသားမ်ား ဆီက ရတဲ့ အခြန္ အတုပ္ကို စားရသူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ႏိုင္ငံသူ ႏိုင္ငံသားရဲ႕ အေရး ကိစၥ အ၀၀ကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္ၾကရတယ္။ ပေဒသရာဇ္ စနစ္မွာ ဘုရင္က အကန္ေတာ့ခံ ေနရာမွာ ေနေပမယ့္လည္း တိုင္းျပည္၀န္ကို ထမ္းရသူ ျဖစ္တယ္။ သမၼတစနစ္၊ ပါလီမန္ စနစ္ ေခတ္ေတြ ေရာက္ေတာ့ သမၼတတို႔၊ ၀န္ႀကီးတို႔ ဆိုတာ ေတြကို အကန္ေတာ့ခံ ေနရာမွာ မထားေတာ့ဘူး။ ျပည္သူ လူအမ်ားရဲ႕ လစာ ရိကၡာကိုစားၿပီး ျပည္သူ႔ ၀န္တာကို ထမ္းေဆာင္ သူမ်ားျဖစ္တဲ့ အတြက္ ‘Public Servant’ ျပည္သူ႔ အေစခံ ဒါမွ မဟုတ္ ျပည္သူ႔ ၀န္ထမ္းလို႔ သတ္မွတ္ၾကတယ္။

ျမက္စားတဲ့လူမရွိ
ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျဖစ္၊ သမၼတျဖစ္ ျဖစ္ ျပည္သူေပးတဲ့ လစာ ရိကၡာကို စားၿပီး ျပည္သူ႔၀န္ကို ထမ္း ၾကရ သူေတြခ်ည့္ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ ဒီမိုကေရစီ ေခတ္မွာ ျပည္သူေတြက အရွင္သခင္ေတြ ျဖစ္ၿပီး အစိုးရေတြက ျပည္သူ႔ အေစခံေတြ ျဖစ္တယ္။ ယဥ္ေက်းတဲ့ စကားနဲ႔ ေျပာရင္ ျပည္သူ႔ ၀န္ထမ္းေတြ ျဖစ္တယ္။ တိုင္းသူ ျပည္သား တိုင္းဟာ ၿမိဳ႕ေနျဖစ္ျဖစ္၊ ေတာေနျဖစ္ျဖစ္ ပညာ တတ္သူ ျဖစ္ျဖစ္၊ ပညာ မတတ္သူျဖစ္ျဖစ္၊ အားလံုး အခြန္အတုပ္ ေပးရသူေတြ ျဖစ္တာေၾကာင့္ လခစား မွန္သမွ်ရဲ႕ အလုပ္ရွင္ေတြလို႔ ဆိုႏိုင္တယ္။ ဒါ့အျပင္ လူမွန္ရင္ ပညာေရခ်ိန္ နိမ့္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ျမင့္သည္ျဖစ္ေစ ပူတာကို ပူမွန္းသိတယ္။ ေအးတာကိုေအး မွန္းသိတယ္။ ေကာင္းတာ ကို ေကာင္းမွန္းသိတယ္။ မေကာင္းတာကိုလည္း မေကာင္းမွန္းသိတယ္။ ပညာမတတ္လို႔ ျမက္စားတဲ့ လူ မရွိဘူး။

ပိတ္ပင္ခြင့္မရွိ
လူတိုင္းမွာ ေခါင္းရွိလို႔ စဥ္းစားတတ္တယ္။ နားရွိလို႔ နားေထာင္တတ္တယ္။ မ်က္စိရွိလို႔ ၾကည့္ တတ္တယ္။ ပါးစပ္ရွိလို႔ ေျပာတတ္တယ္။ ပညာမတတ္လို႔ မစဥ္းစားရဘူး။ မ ၾကားရဘူး၊ မ ၾကည့္ရဘူး၊ မေျပာရဘူးလို႔ တားဆီးလို႔ မရဘူး။ ဒါဟာ လူတိုင္း အတြက္ သဘာ၀ တရားက ဖန္တီးေပးထားတဲ့ ေမြးရာပါ အခြင့္အေရး ျဖစ္တယ္။ ပညာေရခ်ိန္ နိမ့္ေသးတဲ့ အတြက္ ဒီအခြင့္ အေရးေတြနဲ႔ မထိုက္တန္ ေသးဘူးလို႔ ဘယ္သူကမွ ပိတ္ပင္ တားဆီးပိုင္ခြင့္ မရွိဘူး။ ကိုယ့္ဟာ ကိုယ္ ပညာေရခ်ိန္ ျမင့္တယ္ ထင္ၿပီး လူအမ်ားကို ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မထိုက္တန္ ေသးဘူးလို႔ ေျပာေန သူမ်ားဟာ အမွန္တကယ္ေတာ့ သနားစရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ကို အသိ ဥာဏ္ပညာ နိမ့္က် ႏံုခ်ာသူေတြျဖစ္တယ္။ အဂၤလိပ္ စကားပံု တစ္ခုရွိတယ္။ (He who kinks, he knows everything knows nothing) ‘သူ႕ကိုယ္သူ ဘာမဆိုသိတယ္၊ တတ္တယ္ထင္ေနတဲ့ သူဟာ ဘာမွကို မသိမတတ္သူ ျဖစ္တယ္’ ဆိုတာပါပဲ။

ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္းမီးမႈတ္
ျမန္မာလိုေတာ့ ‘မျပည့္တဲ့အိုး ေဘာင္ဘင္ခတ္’ ေပါ့။ သူ႔ဟာသူ ေဘာင္ဘင္ ခတ္တာ ခတ္ ခ်င္တိုင္း ခတ္ပါေစ။ ဘာမွ ေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ ေဘာင္ဘင္ခတ္သူခ်င္း စုၿပီး တတိယအုပ္စု ဖြဲ႔ဖြဲ႔၊ စတုတၳ အုပ္စုဖြဲ႔ဖြဲ႔ ဖြဲ႔ခ်င္သေလာက္ ဖြဲ႔ပါေစ လူရာ မ၀င္ပါဘူး။ ျမန္မာ လူမ်ဳိးေတြကို ႏွိမ့္ခ်ေစာ္ ကားလုပ္ၿပီး ဒီမိုကေရစီနဲ႔ မထိုက္တန္ေသးဘူး၊ ပညာေရခ်ိန္ ျမင့္ေအာင္ လုပ္ပါဦးမယ္ ဆိုတာမ်ဳိး ေတြေတာ့ မေျပာလာနဲ႔ ျပည္သူေတြ႔ ၾကက္ေခါင္းဆိတ္ မခံဘူးသာမွတ္။ ႏႈတ္ခမ္းပဲ့ခ်င္း မီးမႈတ္ ေန႐ံုနဲ႔ေတာ့ မီးေတာက္ လာမွာ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ေဘာင္ဘင္ ခတ္သူေတြ မသိေပမယ့္ ျပည္သူ ေတြ သိတယ္။ လူတိုင္းမွာ စဥ္းစားဖို႔ ေခါင္းတစ္လံုးစီ ရွိပါတယ္။


Ref: လူထုစိန္၀င္း

0 comments:

အေပၚသို႔