..............................

Saturday, March 27, 2010

မေမ႔ႏိုင္ေသာ ပုံရိပ္မ်ား - ၁

ေမာင္မိုး
March 27, 2010

၂၀၀၅ ခုႏွစ္ေလာက္ကေပါ႔ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ အဲဒီတုန္းက တပ္မမွဴး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ယာယီကိုယ္ေရး အရာရွိ လုပ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္ေပါ႔။ ယာယီလို႔ ေျပာရျခင္း အေၾကာင္းအရင္းက ဒီလိုပါ။ အဲဒီမတိုင္ခင္က ကြ်န္ေတာ္က တပ္ေရးဗိုလ္ၾကီး တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ေနတာဗ်။ တပ္ေရးဗိုလ္ၾကီးဆိုေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ကို စိတ္ပ်က္ျငီးေငြ႔ဖြယ္ရာ ကိစၥေတြကို မနက္ မိုးလင္းကေန မိုးခ်ဴပ္ စိတ္ဆင္းရဲျခင္း မ်ားစြာနဲ႔ လုပ္ေနရတာ။ မဂၤလာ မရွိတဲ႔ ေန႔ရက္မ်ား လို႔ေတာင္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ မနက္မိုးလင္းလို႔ တပ္ရင္းမွဴးဆီကို သြားရင္ "ငါ ... -ီး ဆိုတာနဲ႔ နိဒါန္း ဖြင္႔ျပီးအဆဲခံ၊ ညဘက္ တစ္ေန႔တာ ျပီးစီးမႈနဲ႔ ေနာက္တစ္ေန႔အတြက္ တပ္ရင္းမွဴးရဲ႕ ၾသ၀ါဒနာခံရျပီး "ငါ.... -ီး "ဆိုတဲ႔ အဆဲ စကားေတြနဲ႔ တစ္ေန႔တာ ကုန္ဆုံးရပါတယ္။ အဆဲမခံရတဲ႔ေန႔က လက္ခ်ိဳးေရလို႔ေတာင္ ရပါတယ္။ ဒီတပ္ေရးဗိုလ္ၾကီး ဘ၀မွာ ကြ်န္ေတာ္က ေတာ္ေတာ္စိတ္ကုန္ျပီး တပ္မေတာ္ကေန ႏႈတ္ထြင္ခြင္႔ တင္လုိက္မိတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ ႏႈတ္ထြက္စာက အေပၚထိမေရာက္ဘဲ တပ္မမွဴးဆီမွာ သြားျပီး ေသာင္တင္ေနတယ္။ တင္ရျခင္း အေၾကာင္းအရင္း က...။

တပ္မမွဴးက ကြ်န္ေတာ္႔ကို ေတာ္ေတာ္ေလး ခ်စ္တယ္။ ခ်စ္ရတဲ႔ အေၾကာင္းအရင္းက သူ႔တပ္မမွာ တပ္သစ္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္က တပ္ရင္းမွဴးေတြ မရွိဘဲ ေပးတဲ႔တာ၀န္ အတိုင္း ေအာင္ျမင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခဲ႔လို႔ပါပဲ။ တင္းမာ ခက္ထန္ျပီး စကားေၾကာ မရွည္တဲ႔ တပ္မမွဴးကို ကြ်န္ေတာ္တို႔ အားလုံး ျဖဳံျပီး ထုံသြားေလာက္ေအာင္ ေၾကာက္ရပါတယ္။ သူ႔မွာက သားတစ္ေယာက္၊ သမီးတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူ႔သားက ကြ်န္ေတာ္႔ထက္ ငယ္ေပမယ္႔ အရြယ္ခ်င္း သိပ္မကြာလို႔ သူငယ္ခ်င္းေတြလို ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒါေပမဲ႔ "ငါ..တပ္မမွဴးသား" ဆိုတဲ႔ မာန္မာနလုံး၀ မရွိဘူး။ ေပါင္းလို႔သင္းလို႔ အဆင္ေျပတယ္ ဆိုပါေတာ႔ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္က အဲဒီတုန္းက ၂၄ ႏွစ္ေလာက္ပဲ ရွိဦးမယ္။ အသက္ငယ္ေသးေတာ႔ တစ္ခါတစ္ေလ လူငယ္ဘာ၀ ဘီယာဆိုင္သြားတာ၊ ကာရာအိုေက သြားတာတို႔ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ယူထားရတဲ႔ တာ၀န္က တပ္ေရးဗိုလ္ၾကီး ဆိုေတာ႔ မၾကီးခ်င္လည္း ေမာင္ၾကီးျဖစ္ေနတဲ႔ အခ်ိန္ပါပဲ။ မနက္ ၄း၃၀ ေလာက္ကတည္းက လုပ္လိုက္ရတဲ႔ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ဦး၊ ေရး၊ ေထာက္ လုပ္ငန္းေတြ ည ၁၁း၀၀ နာရီ ေလာက္မွ ျပီးစီးတယ္။ ေနာက္ျပီး တပ္ရင္းမွဴးကလည္း ခပ္ဆိုးဆုိး အရာရွိဆိုေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္နဲ႔က သိပ္ျပီး အဆင္ မေျပဘူး။ ကြ်န္ေတာ္က ေျပာစရာရွိရင္ တဲ႔ထိုး ေျပာတတ္တာကို သူက မၾကိဳက္ဘူး။ ဒါမွားေနတယ္ ဆိုရင္မွားတယ္ပဲ။ မွန္တယ္ဆိုရင္ မွန္တယ္ပဲ။ တပ္ရင္း ရံပုံေငြရွာတဲ႔ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး တပ္ရင္းမွဴးရဲ႕ မူမမွန္တဲ႔ လုပ္ရပ္ေတြကို တပ္ေရးဗိုလ္ၾကီး ပီသစြာနဲ႔ ျငိမ္မေနဘဲ ေထာက္ျပေ၀ဖန္လို႔ ကြ်န္ေတာ႔္ကို သိပ္ျပီး အျမင္မၾကည္ပါဘူး။ တပ္ရင္းမွာရွိတဲ႔ ရဲေဘာ္၊ ဆရာေတြကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ကို ခ်စ္ၾကတယ္။ ဘာလို႔လဲ ဆိုေတာ႔ သူတို႔ အက်ိဳး စီးပြားအတြက္ ကြ်န္ေတာ္က အျမဲတန္း ေရွးရႈလို႔ပါပဲ။ အျခားအဆင္႔ စစ္သည္ဆိုတာမ်ိဳးက သူတို႔အေပၚ ၁ က်ပ္ဖိုးေလာက္ ေကာင္းျပရင္ သူတို႔က ၁၀၀ ဖိုးေလာက္ ျပန္ေကာင္းျပတယ္။ ဒါဟာ ရုိးသားပြင္႔လင္းတဲ႔ ဆက္ဆံမႈအျဖစ္ ကြ်န္ေတာ္ တာ၀န္က်ရာ တပ္ေတြတိုင္းမွာ ၾကဳံခဲ႔ရတယ္။

တပ္ေရးဗိုလ္ၾကီးတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ အလုပ္ပင္ပန္းတာရယ္၊ တပ္ရင္းမွဴးနဲ႔ အေစးမကပ္တာရယ္၊ ေနာက္ထပ္ အေၾကာင္းေတြရယ္ေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္ တပ္မေတာ္ကို စိတ္ကုန္ေနတာေတြကို တပ္မမွဴးက နားလည္ေပးတယ္။ နားလည္ေပးတယ္ ဆိုတာက အထက္မွာ ကြ်န္ေတာ္ေရးခဲ႔တဲ႔ အေၾကာင္းအရာေတြက အေျခခံပါပဲ။ အဲဒါနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္႔ကို သူ႔တပ္မကို ေခၚျပီး ယာယီကိုယ္ေရး အရာရွိ PSO လုပ္ခိုင္းတယ္ ဆိုပါေတာ႔ဗ်ာ။ ဒီၾကားထဲမွာ သူအားရင္ အားသလို ကြ်န္ေတာ္႔ကို ေဖ်ာင္းဖ်တယ္။ တပ္မေတာ္အတြင္းက နမူနာယူစရာ၊ ေရွာင္စရာ အခ်က္ေလး ေတြကို ေျပာျပတယ္။ တပ္မမွာရွိတဲ႔ အရာရွိေတြကေတာ႔ ေတာ္ေတာ္ကို အံ႔ၾသေနၾကတယ္ဗ်။ တပ္မမွဴးက စကားတစ္ခြန္းကို ၃ မိနစ္ျပည္႔ေအာင္ ေျပာခ်င္တာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္ျပီး ကြ်န္ေတာ္က တပ္ရင္းမွဴးရဲ႕ သတင္းပို႔ လံၾကဳတ္ ဇာတ္လမ္းေတြအရ ခပ္ဆိုးဆိုး အရာရွိျဖစ္တယ္လို႔ နာမည္ၾကီးေနတာေၾကာင္႔ တပ္မက အရာရွိေတြ မ်က္စိ လည္ေနၾကတယ္ေပါ႔ဗ်ာ။ ဒီေကာင္ ဘာေကာင္လဲေပါ႔။ ဒါေပမဲ႔ ျပႆနာေတာ႔ မရွိပါဘူး။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ႔ ပိုေနျမဲ က်ားေနျမဲပါပဲ။ ၾကီးသူကိုရုိေသ၊ ငယ္သူကို ေလးစားဆိုတဲ႔ ဆုံးမစကားနဲ႔အညီ ေနပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္ တပ္မမွဴးနဲ႔ေနရတာ ေပ်ာ္တယ္ဆိုေပမယ္႔ ကြ်န္ေတာ္႔စိတ္ခံစားခ်က္ ေတြကေတာ႔ ေပ်ာက္မသြားပါဘူး။ ဒါကို တပ္မမွဴးက သိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ အၾကံေတြကို နည္းမ်ိဳးစုံနဲ႔ လိုက္ဖ်က္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ သူသြားေလရာ ေခၚေတာ႔တာပဲ။ အထူးသျဖင္႔ တပ္စစ္ထြက္တဲ႔ အခါမ်ိဳးမွာပါ။ တပ္စစ္သြားတယ္ ဆိုတာက တပ္မအတြင္း မွာရွိတဲ႔ တပ္ရင္းေတြ၊ ေရွ႕တန္း စခန္းေတြကို ( ၆ ) လ တစ္ခါ သြားစစ္ရတာပါ။ အဲဒီမွာရွိတဲ႔ တပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေတြ၊ စစ္ဆင္ေရး ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေတြကို မွန္မွန္ကန္ကန္ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ဖို႔ သြားျပီး ၾကီးၾကပ္ရတယ္ ဆိုပါေတာ႔ဗ်ာ။ ခရီးသြားရတာကေတာ႔ ေတာက္ေလွ်ာက္ပါပဲ။ တပ္ေတြကမ်ားေတာ႔ ဆက္တိုက္ဆိုသလို ခရီးထြက္ရ ပါတယ္။

အဲဒီမွာ တပ္ေတြရဲ႕ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမမွန္တာေတြ၊ တရားလက္လြတ္ျဖစ္ၾကတာေတြ၊ ကိုယ္က်ိဳး ရွာေနၾကတာ ေတြကို ကြ်န္ေတာ္ သြားေတြ႔မိတယ္။ ဒီျဖစ္စဥ္ေတြဟာ တပ္ေတြ အားလုံးမွာ သြားတူေနၾကပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာေၾကာင္႔လည္း ဆိုတာ ကြ်န္ေတာ္ သြားျပီးေတြ႔တယ္။ တပ္ေတြအေနနဲ႔ ဒါကို ဘယ္လိုမွ ေျပလည္ေအာင္ မေျဖရွင္း ႏိုင္ဘူး။ တပ္မမွဴး အေနနဲ႔လည္း မေျဖရွင္းႏိုင္ပါဘူး။ ဆူဆဲမာန္မဲျပီး ထိုးၾကိတ္တာေလာက္နဲ႔ပဲ အေရးယူခဲ႔ပါတယ္။ လုပ္ထုံး လုပ္နည္းအရ အေရးယူလိုက္မယ္ ဆိုရင္ တပ္မွာ တပ္ရင္းမွဴး လုပ္ခ်င္တဲ႔သူ ရွိေတာ႔မွာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒါ မွန္ပါသလားလို႔ တပ္မမွဴးကို ထမင္းစားေနတုန္း ေမးလိုက္မိေတာ႔ တပ္မမွဴး ထမင္းနင္သြားလို႔ ေရနဲ႔ေမ်ာခ်တာကို စဥ္းစားမိတုိင္း ရယ္ခ်င္ပါတယ္။ တကယ္လည္း အဲဒီေန႔က ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရယ္ပြဲ က်သြားၾကပါတယ္။ တပ္မမွဴးက ျပဳံးျပဳံးၾကီးနဲ႔ "ေဟ႔ေကာင္..မင္းဒီစကားေတြကို ငါနဲ႔မွေျပာေနာ္" လို႔ ျပန္ျပီး ေခ်ပရွာပါတယ္။

ယေန႔အခ်ိန္မွာေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္ လိုလားေတာင္႔တအပ္ေသာ ဘ၀မ်ိဳးကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္ခဲ႔ျပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔လည္း လူဆိုတာက လိုအင္ ဆႏၵေတြ ျပီးျပည္႔စုံတယ္လို႔မွ မရွိတာဗ်ာ။ လိုအပ္ေနတာေတြ အမ်ားၾကီးရွိေနဆဲပါ။ ကြ်န္ေတာ္႔ တပ္မမွဴးၾကီးလည္း ဒီေန႔အခ်ိန္ထိ တပ္မမွဴးတာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္႔အေပၚမွာ သားတစ္ေယာက္လို၊ ညီငယ္ တစ္ေယာက္လို ဆိုဆုံးမျပီး ခြင္႔လႊတ္နားလည္ခဲ႔တဲ႔ တပ္မမွဴးၾကီး အေၾကာင္းကို ဒီေန႔အထိ သတိရေနဆဲပါ။ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျဖည္႔ဆည္း သင္ၾကားေပးခဲ႔တဲ႔ ေက်းဇူးေတြေၾကာင္႔ ကြ်န္ေတာ္႔မွာ ၀မ္းစာ ျပည္႔ခဲ႔ရပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ႔ ကြ်န္ေတာ္႔ရဲ႕ အတိတ္ကို နည္းနည္းေလး ဖြင္႔ဟျပတာပါ။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ႔ ဒီေန႔ တပ္မေတာ္အတြင္းက ညီငယ္မ်ားနဲ႔ တပ္မေတာ္ အေၾကာင္းကို ဗဟုသုတ ရလိုသူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ ေနာက္ပိုင္းမွာလည္း တပ္မေတာ္ထဲက အေတြ႔အၾကဳံ တစ္ခ်ိဳ႕ကို ၾကဳံၾကိဳက္တိုင္းေရးျဖစ္သြားမွာပါ။

Ref: ေမာင္မိုး

0 comments:

အေပၚသို႔