..............................

Friday, March 6, 2009

ျမန္မာလုိင္းကားဆန္႔က်င္ေရး မဲေဆာက္ထုိင္းလုိင္းကား မ်ား ဆႏၵျပ

NEJ / ၅ မတ္ ၂၀၀၉

ယေန႔နံနက္က ထိုင္းဘက္ကမ္း ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားမွ မဲေဆာက္သို႔ ေျပးဆြဲသည့္ ထိုင္း ခရီးသည္တင္ လိုင္းကား အသင္းက မဲေဆာက္ၿမိဳ႕တြင္း ျမန္မာခရီးသည္ တင္ကား ေျပးဆြဲမႈကို ရပ္တန္႔ရန္ ဆႏၵျပေတာင္းဆိုကာ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစီး (၁၅၀) ခန္႔ျဖင့္ ပိတ္ဆို႔ လိုက္သျဖင့္ မဲေဆာက္-ျမဝတီ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း ရပ္တန္႔သြားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ ျမဝတီဘက္မွလာသည့္ ခရီးသည္တင္ကား အစီး (၁၀၀) ခန္႔သည္ ေန႔စဥ္ ျမဝတီမွ မဲေဆာက္သို႔ ေျပးဆြဲရာတြင္ ခရီးသည္မ်ား သြားလိုရာသို႔ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ လိုက္လံ ပို႔ေဆာင္ေပးမႈေၾကာင့္ ျမန္မာကားမ်ား ခရီးသည္ ပိုမိုရရွိၿပီး ထိုင္းလိုင္းကား စီးသူဦးေရ က်ဆင္းလာကာ ဝင္ေငြ ထိခိုက္မႈေၾကာင့္ ယခုကဲ့သို႔ ဆႏၵျပျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ ႏိုင္စံု ဘြန္းထဝီဖိုင္းဘြန္းစကြန္ ကေျပာသည္။

၎က “ျမန္မာကား ေျပးတာမ်ားေတာ့ က်ေနာ္တို႔လိုင္းကား အစီး (၃၀၀) ေလာက္ဟာ ဝင္ေငြမရွိေတာ့ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အခုလို ဆႏၵျပၿပီး တံတားကို ပိတ္လိုက္တာပါ။ က်ေနာ္တို႔ ေတာင္းဆိုခ်က္ မရမခ်င္း ပိတ္ထားတဲ့ ကားေတြကို လံုးဝမဖယ္ဘူး။ ထိုင္းလိုင္းကားေတြဟာ သူ႔လိုင္းနဲ႔သူ ဆြဲရတယ္။ အဲဒါကို ဗမာကားေတြက ေတြ႔ကရာ ေနရာအႏွ႔ံ ခရီးသည္ လိုက္တင္ေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဒုကၡ ေရာက္ကုန္တာေပါ့။ အရင္က ေတာင္းဆိုတာကို ခ႐ိုင္အဆင့္ အာဏာပိုင္ေတြက ထိထိေရာက္ေရာက္ မေျဖရွင္းေပးဘူး။ အခုကိစၥကိုေတာ့ အစိုးရအဖြဲ႔က လာၿပီး တိုက္႐ိုက္ ေျဖရွင္းေပးတာကိုပဲ လက္ခံမယ္” ဟုေျပာသည္။

ျမဝတီခ႐ိုင္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အဖြဲ႔မွ တာဝန္ရွိသူတဦးက ျမဝတီ-မဲေဆာက္ ေျပးဆြဲသည့္ ျမန္မာကား အစီး (၇၀) ခန္႔သာ ရွိသည္ဟု ေျပာၾကားၿပီး ထိုင္းကားမ်ားမွာ ျမဝတီသို႔ေန႔စဥ္ အစီးေရ (၂၀၀) ခန္႔ ကုန္စည္မ်ား တင္ေဆာင္ကာ ဝင္ထြက္လ်က္ရွိသည္ဟု ေျပာသည္။

ယခုျဖစ္ရပ္ေၾကာင့္ ထိုင္းကုန္သည္ႀကီးမ်ားႏွင့္ ေဒသခံမ်ားမွာ ျမန္မာဘက္မွ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတား ပိတ္လိုက္မည္ ဆိုပါက ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား ထိခိုက္ႏိုင္သျဖင့္ အထူးစိုးရိမ္ ပူပန္ေနၾကသည္။ ယခင္က အလားတူ ျဖစ္ရပ္မ်ဳိး ေပၚေပါက္ခဲ့စဥ္ ျမန္မာဘက္မွ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားကို အကန္႔အသတ္ မရွိ ပိတ္ေလ့ပိတ္ထ ရွိ၍ ထိုင္းကုန္စည္မ်ား နယ္စပ္တြင္ ပိတ္မိေန ၿပီး ကုန္စည္ စီးဆင္းမႈ မရွိသျဖင့္ ကုန္သည္မ်ား အ႐ႈံးႏွင့္ ရင္ဆိုင္ရမႈမ်ား ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။

ထုိင္းလိုင္းကားမ်ားမွာ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားထိပ္မွ မဲေဆာက္သို႔ လူတဦးလွ်င္ (၁၅) ဘတ္ ႏႈန္းျဖင့္ ေျပးဆြဲၿပီး ျမန္မာ လိုင္းကားမ်ားမွာ ျမဝတီ-မဲေဆာက္ လူတဦးလွ်င္ ဘတ္ (၅၀) ႏႈန္းျဖင့္ အစစ္အေဆး မရွိ၊ ခ်စ္ၾကည္ေရး တံတားေပၚမွ သြားလာ ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ လူစီးမ်ားျခင္း ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လာေရာက္သူမ်ားမွာ ခ်စ္ၾကည္ေရးတံတားထိပ္မွ တဆင့္ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ သို႔ (၄) မိုင္ခန္႔ လမ္းေလွ်ာက္ လာေနရၿပီး အငွား ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ မ်ားကိုလည္း ခရီးသည္မ်ား မတင္ရန္ ဆႏၵျပသူမ်ားက တားဆီးထားသည္။

ယခုဆႏၵျပမႈေၾကာင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္း ရပ္တန္႔သြားၿပီး ၿမိဳ႕တြင္း လုိင္းကား ေျပးဆြဲမႈ မရွိေတာ့သျဖင့္ ႏွစ္ႏိုင္ငံ ခရီးသည္မ်ားႏွင့္ ကုန္တင္ကားမ်ား၊ လုိင္းကားမ်ား နယ္စပ္တြင္ ပိတ္မိလ်က္ရွိသည္။ ျမဝတီ-မဲေဆာက္ ကုန္သြယ္ေရး လမ္းေၾကာင္းမ ွတဆင့္ ထုိင္းႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာဘက္သို႔ လစဥ္ ဘတ္ သန္း (၁,၀၀၀) တန္ဖိုးရွိ ကုန္စည္မ်ား ပံုမွန္ တင္ပို႔လ်က္ရွိသည္။

မတ္လ (၄) ရက္ေန႔ကလည္း ေျပာင္းဖူးစုိက္ပ်ိဳးသည့္ ထိုင္းေတာင္သူမ်ားအား ထိုင္းအစုိးရမွ ေထာက္ပံ့ေၾကး မေပးႏိုင္သည့္ ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျပာင္းဖူးတင္သည့္ ထုိင္းကုန္တင္ကား တဒါဇင္ေက်ာ္ခန္႔ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ အ၀င္အထြက္ လမ္းမ်ားအား ပိတ္ဆို႔ ဆႏၵျပခဲ့သည္။ ထိုဆႏၵျပမႈေၾကာင့္ ဘန္ေကာက္ႏွင့္ ခ်င္းမိုင္သြားမည့္ ကားမ်ား မထြက္ႏိုင္သည့္ အျပင္ ျမန္မာႏိုင္ငံဘက္ ကူးမည့္ သူမ်ားလည္း မကူးႏိုင္ျဖစ္ခဲ့သည္။

Ref: ေခတ္ၿပိဳင္

0 comments:

အေပၚသို႔