..............................

Friday, February 15, 2008

မလြတ္လပ္ေရးေန႔ အေၾကာင္း

ဂါမဏိ

က်ေနာ္တုိ႔ ကေလးဘ၀ သိတတ္စအခ်ိန္တြင္ လြတ္လပ္ေရး ေန႔ကုိ စတင္ေတြ႔ထိ ခဲ့ရပါသည္။ မုန္႔စား ေျပးၿပိဳင္ပဲြ၊ ဂုန္အိတ္စြပ္ ေျပးၿပိဳင္ပဲြမ်ားကုိ ၀င္ေရာက္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ကစားရသည္။ က်ေနာ့္ထက္ ႀကီးေသာ ကုိကုိ၊ မမတုိ႔ ကေတာ့ ေရအုိး႐ြက္ ေျပးၿပိဳင္ပဲြ၊ မ်က္စိအ၀တ္စည္ းသံပုံး႐ုိက္ၿပိဳင္ပဲြ စသည္တုိ႔ကုိ ဆင္ႏဲႊရပါသည္။ က်ေနာ္လည္း ကုိကုိတုိ႔ အ႐ြယ္ ေရာက္လာေသာအခါ ထုိကစားပဲြမ်ား၌ ရယ္ေမာေပ်ာ္႐ႊင္ ပါ၀င္ခြင့္ ရလာပါသည္။ အကုိႀကီးမ်ား၊ ဦးေလးမ်ားကေတာ့ ေခ်ာတုိင္တက္ပဲြ၊ ေခါင္းအုံး ရုိက္ၿပိဳင္ပဲြမ်ားကုိ တေပ်ာ္တပါး ဆင္ႏဲႊၾကပါသည္။

ဇန္န၀ါရီ (၄) ရက္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ဆုိသည္မွာ ကစားနည္းမ်ဳိးစံု ကစားရ၊ မုန္႔မ်ဳိးစံု စားရၿပီး လြတ္လပ္စြာ ရယ္ေမာ ေပ်ာ္ရႊင္ ေသာ ေန႔တေန႔ အျဖစ္သာ စဲြမွတ္ခဲ့မိပါသည္၊ ထုိရက္ကုိ လြန္ေျမာက္သြားေသာ အခါ ကေလးတုိ႔ ထံုးစံအတုိင္း အျခားအေရး ႀကီး သုိ႔မဟုတ္ ဦးစားေပး ကစားခုန္စားမႈ မ်ားတြင္ နစ္ေမ်ာ သြားခဲ့့ ျပန္ပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ စိတ္ညစ္စရာ ေကာင္းလွေသာ စာသင္ရျခင္းႏွင့္ စာက်က္ရျခင္း တုိ႔ကုိလည္း မေပ်ာ္ရႊင္စြာ ျဖတ္သန္း ရပါေသးသည္၊ အေဆာ့လြန္၍ မိဘမ်ား၏ ဆဲဆုိ ေငါက္ငန္းမႈမွသည္ ႐ုိက္ႏွက္ ကန္ေက်ာက္မႈ အဆံုး မ်က္ရည္ႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရျခင္းမွာလည္း မဆန္းလွ။ စင္စစ္ ကေလးဘ၀ သည္ သီခ်င္းထဲကလုိ လံုး၀ အပူအပင္ကင္းတဲ့ ဘ၀ေတာ့ မဟုတ္ဟု ယူဆမိပါသည္။

ဤသုိ႔ျဖင့္ လြတ္လပ္ေရးေန႔မ်ားကုိ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္စဥ္ ျဖတ္သန္းလာရင္း ထုိတႏွစ္ တႏွစ္စီ၌ မလြတ္လပ္ ေသာေန႔မ်ား ကလည္း အမွတ္ထင္ထင္ ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္၊ ထုိမွသည္ လက္ေတြ႔ လူမႈစီးပြားနယ္ပယ္၌ ကူးခတ္ေနရေသာ ဘ၀မ်ားႏွင့္ တေရြ႕ေရြ႕ နီးကပ္ ယွက္ျဖတ္လာရသလုိ ေရွာင္လႊဲ မရေသာ အေထြေထြ သုတ အသိပညာတုိ႔ကလည္း က်ေနာ္၏အေတြးအေခၚမ်ား အေပၚ အရိပ္ထုိးလာခဲ့ပါသည္။

စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္ စီးပြားေရး အဆုိးဆံုး သံသရာတြင္းမွ မိဘမ်ား၏ မြန္းၾကပ္မႈ၊ ရပ္ရြာ ပတ္၀န္းက်င္မွ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၊ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္းမ်ား၊ အသိအကၽြမ္း အရပ္သားမ်ားတုိ႔၏ ေမာဟုိက္မႈ မ်ားသည္ ကေလးဘ၀မွ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ မ်ားကုိ အရည္အခ်င္းအရ လည္းေကာင္း၊ အေရအတြက္အရ လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲ အေရာင္ဆုိးပစ္လုိက္ပါသည္။

ဇန္န၀ါရီ (၄) ရက္ လြတ္လပ္ေရးေန႔၏ အရိပ္ကုိ က်ေနာ့္ ႏွလံုးသားထဲမွ အၿပီးအပုိင္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားေစခဲ့ေသာ (က်ေနာ့္ အတြက္) ပထမဆံုး မလြတ္လပ္ေရးေန႔မွာ ၁၉၇၄ ဇြန္ (၆) ရက္ေန႔ ျဖစ္ပါသည္။ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ ခြန္အားစုိက္ထုတ္ အလုပ္ လုပ္ရေသာ အလုပ္သမားႀကီးမ်ား စားစရာ မရွိ၍ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ ဆႏၵျပ ေတာင္းဆုိသည္ကုိ အစုလုိက္အၿပံဳလုိက္ ပစ္သတ္ လုိက္ျခင္းအား က်ေနာ္ ႀကံဳေတြ႔ရသည့္ အခါ က်ေနာ့္ဘ၀၌ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ေပ်ာက္ဆံုး သြားပါေတာ့သည္၊ ဇန္န၀ါရီ(၄) ရက္ေန႔သည္ မလြတ္လပ္ေသာ လြတ္လပ္ေရးေန႔ ျဖစ္သြားရပါသည္။

ထုိမွတဖန္ ေနာက္ေျခာက္လအၾကာ ၁၉၇၄ ဒီဇင္ဘာ (၁၁) ရက္တြင္ ကမၻာ့ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဗိသုကာ ဦးသန္႔၏ စ်ာပနကုိ ၿငိမ္း ခ်မ္းစြာစုေ၀းလ်က္ စီစဥ္ခင္းက်င္းေနေသာ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ သံဃာေတာ္မ်ားႏွင့္ ျပည္သူ လူထုမ်ားအား အၾကမ္းဖက္ တုိက္ခိုက္ၿပီး ေထာင္သြင္းအက်ဥ္းခ်၊ ပစ္ခတ္ သတ္ျဖတ္ ျပန္ေသာအခါ က်ေနာ့္အတြက္ ဒုတိယေျမာက္ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ ကုိ ေတြ႔ရွိခဲ့ရ ျပန္သည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ေနာက္ထပ္ ေျခာက္လအၾကာ ၁၉၇၅ ဇြန္ (၁၁) ရက္ေန႔သည္လည္းေကာင္း၊ ၁၉၇၆ ခု မတ္လ (၂၃) ရက္သည္ လည္းေကာင္း ေနာက္ထပ္ေနာက္ထပ္ မလြတ္လပ္ေရး ေန႔မ်ား ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္၊ စင္စစ္ အားျဖင့္ က်ေနာ္ တဦးတည္း အေနျဖင့္ မစဥ္းစားမခံစားဘဲ ျမန္မာႏုိင္ငံ လူ႔အဖဲြ႔အစည္း အရ ၾကည့္လွ်င္မူ ၁၉၆၂ ခု မတ္လ(၂) ရက္ေန႔သည္ ပထမဦးဆံုးေသာ မူလလက္ေဟာင္း မလြတ္လပ္ေရးေန႔ ျဖစ္သည္ကုိ ေနာက္ပုိင္းတြင္ က်ေနာ္ သိလာခဲ့ရပါသည္။ တနည္းအားျဖင့္ ဘ၀မ်ားႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ၿပီး ေလာကအျမင္မ်ား ရရွိလာသလုိ ထုိဘ၀မ်ားကုိ ထင္ဟပ္ေနသည့္ စာေပ၊ စာနယ္ဇင္းတုိ႔မွလည္း ေလာက အသိတရားမ်ား ရရွိလာခဲ့ပါသည္။

၁၉၇၄ ဇြန္ (၆) ရက္၊ ၁၉၇၄ ဒီဇင္ဘာ (၁၁) ရက္၊ ၁၉၇၅ ဇြန္ (၁၁) ရက္၊ ၁၉၇၆ မတ္ (၂၃) ရက္တုိ႔သည္ ၁၉၆၂ မတ္လ (၂) ရက္ေန႔မွစတင္ခဲ့ေသာ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ ရွည္ႀကီး အတြင္းမွ ၁၉၆၂ ခု ဇူလုိင္ (၇) ရက္လုိ မလြတ္လပ္ေရးေန႔၊ ကစား ခုန္စားပဲြမ်ားသာ ျဖစ္ေနသည္ကုိ တုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ခ်ားစြာ ေတြ႔ရွိ သြားမိပါသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ ၁၉၈၈ ခု မတ္လ (၁၃) ရက္ သည္လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၈ ခု ဇြန္လ (၂၁) ရက္သည္ လည္းေကာင္း၊ ၁၉၈၈ ၾသဂုတ္ (၈) ရက္သည္ လည္းေကာင္း၊ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ မေပ်ာ္ပဲြ မရႊင္ပဲြမ်ား အထူး၀ွဲ ခ်ီးက်င္းပရာ ကာလမ်ား ျဖစ္သြားပါေတာ့သည္။

၁၉၈၈ ခု ၾသဂုတ္ (၁၂) ရက္ ဖက္ဆစ္လက္႐ုံး လူသတ္သမၼတ ရာထူး က်ၿပီးေနာက္ ၾသဂုတ္ (၂၆) ရက္ ေရႊတိဂံု အေနာက္ မုခ္၌ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ထူထုရင္ထဲသုိ႔ လြတ္လပ္ေရးပန္း မ်ဳိးေစ့ခ်လုိက္ သည့္အခါ ေပ်ာက္ဆံုးေနခဲ့ေသာ လြတ္လပ္ ေရးေန႔၏ ရနံ႔မ်ားကုိ ေ၀့ခနဲ ႐ွဴလုိက္ရပါသည္၊ သုိ႔ေသာ္ လြပ္လပ္ေရးေန႔၏ ရနံ႔ ေမႊးျမျမေလးမွာ တလမၾကာမီ လြင့္ျပယ္သြား ခဲ့သည္။ ၁၉၈၈ ခု စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္သည္ ႐ုိင္းစုိင္း ညစ္ေထးလွေသာ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ သစ္အျဖစ္ ယမ္းေငြ႔ တလူလူ လြင့္ကာ မေပ်ာ္ပဲြ မရႊင္ပြဲ အႀကီးအက်ယ္ ပဲြခံခဲ့ပါသည္။

မလြတ္လပ္ေရးေန႔သည္ ၁၉၆၂ ခု မတ္လ (၂) ရက္ သို႔မဟုတ္ ၁၉၈၈ ခု စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္တုိ႔ တြင္သာ ျမစ္ဖ်ားခံခဲ့ သည္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာျပည္ဖြား တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ား အတြက္ သီးသန္႔ မလြတ္လပ္ ေရးေန႔မ်ား ေစာစြာ ကတည္းက ရွိခဲ့သည္ကုိ ၾကည့္ေသာသူ ျမင္ေတြ႔ သိမွတ္လာရပါသည္။

၁၇၅၇ ခု ေမလ (၆) ရက္သည္ မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ လြတ္လပ္ေသာ ဟံသာ၀တီ ႏုိင္ငံကုိ မုဆုိးဘုိ ရြာသူႀကီး တျဖစ္လဲ ေရႊဘုိဘုရင္ ဦးေအာင္ေဇယ်က သိမ္းပုိက္ ဖ်က္ဆီးလုိက္ေသာ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ တေန႔ ျဖစ္ပါသည္။ မြန္တုိ႔မွာ ၁၇၄၀ ခုႏွစ္စ၍ အင္း၀ဘုရင္ မဟာ ဓမၼရာဇာဓိပတိကုိ စတင္ ေတာ္လွန္ခဲ့ ေသာ္လည္း ၁၇၅၁ ခုႏွစ္က်မွ လြတ္လပ္ေသာ တတိယမြန္ႏုိင္ငံ ျပန္လည္ ထူေထာင္ႏုိင္ခဲ့သည္ ျဖစ္၍ လြတ္လပ္ေရးေန႔ကုိ (၆) ႏွစ္သာ ခံစားလုိက္ရပါသည္။ သည့္အရင္ကမူ ၁၀၅၇ ခု အေနာ္ရထာဘုရင္ သထံုမသိမ္းမီ ပထမမြန္ႏုိင္ငံ ႏွစ္ေပါင္း (၅၀၀) ခန္႔၊ ပုဂံပ်က္ၿပီးေနာက္ပုိင္း ၀ါရီ႐ူမင္း၏ အဆက္အႏြယ္မ်ား ယုိးဒယားမင္း ၾသဇာခံဘ၀မွ ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ခဲ့သည့္ ၁၃၄၀ ခုႏွစ္ႏွင့္ ေတာင္ငူဘုရင္ တပင္ေရႊထီး ဟံသာ၀တီ သိမ္းသည့္ ၁၅၃၆ ခုၾကား ဒုတိယ မြန္ႏိုင္ငံ ႏွစ္ေပါင္း (၂၀၀) နီးပါး စသည္ျဖင့္ လြတ္လပ္ ေရးေန႔မ်ားကို ခံစားခဲ့ရပါသည္။ ပထမဦးဆံုး ေသာ မြန္လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပဲြျဖစ္သည့္ ၁၀၈၃ ခု ငရမန္ကန္း၏ ေတာ္လွန္ေရးကုိ က်န္စစ္သားက ေခ်မႈန္း ပစ္ခဲ့သလုိ ေနာက္ဆံုး မြန္လြတ္လပ္ေရး တုိက္ပဲြ ျဖစ္သည့္ ၁၈၂၇ ခုႏွစ္ဆန္း သမိန္ဗ႐ူး ေခါင္းေဆာင္ေသာ မြန္ႏွင့္ ကရင္တုိ႔၏ ေတာ္လွန္ေရးကုိလည္း ဘႀကီးေတာ္မင္းက ႏွိမ္နင္းပစ္ခဲ့ပါသည္။

အေလာင္းဘုရားေခၚ ဦးေအာင္ေဇယ်ႏွင့္ ဗမာအမ်ဳိးသားတုိ႔မွာ ၁၇၅၂ ခု မတ္လ (၁၁) ရက္တြင္ အင္း၀ဘုရင္ မဟာ ဓမၼရာဇာဓိပတိအား ဟံသာ၀တီႏုိင္ငံက လက္ရဖမ္းဆီးၿပီး အင္း၀ တႏိုင္ငံလုံးကုိ သိမ္းပုိက္လုိက္ခ်ိန္မွ ၁၇၅၄ ခု ဇန္န၀ါရီ (၃) ရက္တြင္ အင္း၀ၿမိဳ႕ေတာ္ကုိ မြန္တုိ႔ လက္လႊတ္လုိက္ရခ်ိန္ အထိ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ကုိ ခံစားခဲ့ရသည္။ ယင္း၏ အက်ဳိးဆက္အျဖစ္ ဦးေအာင္ေဇယ်က မြန္ အမ်ဳိးသားတုိ႔ကုိ ၁၇၅၇ ခု၌ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ တန္ျပန္ သက္ေရာက္ ေစခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ လူမ်ဳိးေရးအရ လက္စားေခ် သန္႔စင္ပစ္မႈေၾကာင့္ မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔ ခံစားရေသာ မလြတ္လပ္ေရးေန႔မွာ ပုိ၍ျပင္းထန္ ခါးသီးခဲ့ပါသည္။ တခ်ိန္က မြန္အမ်ဳိးသားတုိ႔ ပ်ံ႕ႏွံ႔ပြားစီးရာ ေအာက္ျမန္မာျပည္ ျမစ္၀ကၽြန္းေပၚ ေဒသႀကီး တခုလံုးတြင္ မြန္မ်ား ေျပာင္တလင္း ခါသြားခဲ့ပါသည္။

၁၇၈၄ ခု ဒီဇင္ဘာ (၂၈) ရက္မွာမူ ရခုိင္အမ်ဳိးသားတုိ႔၏ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းေန႔တြင္ အင္း၀ဘုရင္ ဘုိးေတာ္ဘုရားေခၚ ေမာင္၀ုိင္းက လြတ္လပ္ေသာ ေျမာက္ဦး ႏုိင္ငံကုိ သိမ္းပုိက္ခဲ့ပါ သည္။ ယခင္က ပုဂံမင္း၊ အင္း၀မင္း ဟံသာ၀တီမင္းတုိ႔ထံ လြတ္လပ္ေရး ဆံုး႐ႈံးခဲ့ရျခင္းမ်ား ရွိေသာ္လည္း ယခု ေနာက္ပုိင္း အႀကိမ္လုိ ၾကာရွည္ျခင္း မရွိခဲ့။

ရွမ္းတုိ႔၏ မလြတ္လပ္ေရးမွာမူ ၁၅၅၈ ခုကပင္ စတင္ခဲ့ပါသည္။ ယင္းႏွစ္တြင္ ေတာင္ငူ- ဟံသာ၀တီ ဘုရင္ ဘုရင့္ေနာင္က ယခု အထက္ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ရွိ လြတ္လပ္ေသာ ရွမ္းေစာ္ဘြားနယ္ အားလံုးကို အၿပီးအပုိင္ သိမ္းပုိက္လုိက္ျခင္းျဖင့္ ရွမ္းတုိ႔၏ မလြတ္လပ္ေရးေန႔မ်ား စတင္ခဲ့ပါသည္။ သည့္အရင္က ရွမ္းတုိ႔သည္ ၁၄၅၀ ခုအထိ ေရႊလီကုိ ဗဟုိျပဳေသာ လြတ္လပ္သည့္ ေမာရွမ္း ဘုရင့္ ႏုိင္ငံႀကီးကုိ တည္ေထာင္ စုိးစံ ခဲ့ဖူးပါသည္။ ထုိမွ်မက ပုဂံျပည္ကုိ မြန္ဂုိတုိ႔ သိမ္းပုိက္ဖ်က္ ဆီးၿပီးေနာက္ ရွမ္းတုိ႔က လြတ္လပ္ေသာ အင္း၀ႏုိင္ငံ ထူေထာင္ခဲ့ရာ ၁၅၅၅ ခု အင္း၀ကုိ ေတာင္ငူဘုရင္ တပင္ ေရႊထီး သိမ္းပုိက္သည့္ အခ်ိန္ထိ ရွမ္းမင္းမ်ား၊ ဗမာမင္းမ်ား သုိ႔မဟုတ္ ရွမ္းဗမာ ကျပားမင္းမ်ားက ရွမ္း-ဗမာပူးတဲြ ႏုိင္ငံျဖစ္ေသာ အင္း၀ ထီးနန္းကို အုပ္စုိးခဲ့ၾကပါသည္။

ကရင္နီတုိ႔၏ မလြတ္လပ္ေရးေန႔မွာ ၁၉၄၈ ခု ၾသဂုတ္လ (၉) ရက္ျဖစ္ပါသည္၊ ၁၈၇၅ ခု အဂၤလိပ္-ျမန္မာ စာခ်ဳပ္အရ အေနာက္ပုိင္းတျခမ္း လြတ္လပ္ေရး ရထားေသာ ကရင္နီျပည္ကုိ ဖဆပလဦးႏု၏ တပ္မ်ားက ထုိေန႔တြင္ တုိက္ခုိက္သိမ္း ပုိက္လုိက္သျဖင့္ မလြတ္လပ္ သြားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

လက္နက္အားကုိး စုစည္းထားေသာ ေရွးေဟာင္းျမန္မာႏိုင္ငံ အဖုိ႔ ကမၻာ့နယ္ခ်ဲ႕ စနစ္ဟူေသာ ပထမ ဂလုိဘယ္ လုိက္ေဇးရွင္း ႏွင့္ ႀကံဳရသည့္အခါ ျမန္မာႏုိင္ငံ နယ္နိမိတ္အတြင္းရွိ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးအားလံုး အတြက္ မလြတ္လပ္ေရးေန႔မ်ား ေပါင္းဆံု သြားခဲ့ပါသည္။ ရႏၱပုိစာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ၿပီး ပထမအဂၤလိပ္ -ျမန္မာစစ္ အဆံုးသတ္သြားေသာ ၁၈၂၆ ခု ေဖေဖၚ၀ါရီ (၂၄) ရက္သည္ လည္းေကာင္း၊ ဒုတိယစစ္အၿပီး ေအာက္ ျမန္မာႏုိင္ငံကုိ ၿဗိတိသွ် သိမ္းပိုက္ေၾကာင္း ေၾကညာသည့္ ၁၈၅၂ ခု ဒီဇင္ဘာ (၁၇) ရက္သည္လည္း ေကာင္း၊ တတိယ စစ္အၿပီး ျမန္မာ့ အခ်ဳပ္အျခာျပယုဂ္ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူသည့္ ၁၈၈၅ ခု ႏုိ၀င္ဘာ (၂၉) ရက္သည္ လည္းေကာင္း၊ တတိယစစ္အၿပီး ျမန္မာ့ အခ်ဳပ္အျခာ၏ ျပယုဂ္ သီေပါမင္း ပါေတာ္မူသည့္ ၁၈၈၅ ခု ႏုိ၀င္ဘာ (၂၉) ရက္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမန္မာ တႏုိင္ငံလံုးအား ၿဗိတိသွ်အင္ပါယာ တြင္း တရား၀င္ သြတ္သြင္းလုိက္သည့္ ၁၈၈၆ ခု ဇန္န၀ါရီ (၁) ရက္ေန႔သည္ လည္းေကာင္း ထပ္ဆင့္ မလြတ္လပ္ေရးေန႔မ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။

ဤသုိ႔ေသာ မလြတ္လပ္ေရးေန႔မ်ားသည္ ၁၉၄၇ ခု ေဖေဖၚ၀ါရီ (၁၂) ရက္၌ တခုတည္းေသာ လြတ္ လပ္ေရးေန႔ အျဖစ္သုိ႔ လွပစြာ ေပါင္းစည္းသြားႏုိင္မည့္ အခြင့္အလမ္း ရရွိခဲ့ပါသည္။ အေျမာ္အျမင္ ႀကီးမားၿပီး စိတ္ရင္းေစတနာ ျပည့္၀လွေသာ အမ်ဳိးသား ေခါင္းေဆာင္ႀကီး ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းသည္ အလားတူ ဉာဏ္ပညာ ႀကီးမားေသာ တုိင္းရင္းသားေခါင္းေဆာင္ တုိ႔ႏွင့္အတူ၊ ပင္လံုစာခ်ဳပ္ အားျဖင့္ ျမန္မာျပည္ဖြား တုိင္းရင္းသား အားလံုးအတြက္ လြတ္လပ္ေရးေန႔ကုိ ေဆာင္ၾကဥ္းႏုိင္ရန္ လံု႔လစုိက္ ထုတ္ခဲ့ပါသည္။
သုိ႔ရာတြင္ ယင္းတုိင္းရင္းသား အားလံုး၏ လြတ္လပ္ေရးေန႔ အလင္းစသည္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ က်ဆံုးျခင္းႏွင့္ အတူ ပိတ္ဖံုးသြားခဲ့ရ ပါသည္။ ၁၉၄၈ ခု ဇန္န၀ါရီ (၄) ရက္ လြတ္လပ္ေရးေန႔သည္ အေနာ္ရထာ-က်န္ စစ္သား၊ တပင္ေရႊထီး-ဘုရင့္ေနာင္၊ ဦးေအာင္ေဇယ်-ဘုိးေတာ္ေမာင္၀ုိင္းတုိ႔၏ မ်ဳိးဆက္သစ္ ဖဆပလ- ဆုိရွယ္လစ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားက တုိင္းရင္းသားတုိ႔အေပၚ မလြတ္လပ္ေရး ေပးေသာေန႔ ျဖစ္သြားခဲ့ပါသည္။ တုိင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားသာ မကဘဲ ေက်ာမဲြနင္းျပား လူတန္းစားမ်ား အတြက္လည္း မလြတ္ လပ္ေရးေန႔ ျဖစ္ေနခဲ့ရ ပါသည္။

ဤမလြတ္လပ္ေရးေန႔မ်ားသည္ ၁၉၆၂ ခု မတ္လ (၂) ရက္တြင္ အဆင့္သစ္ တခုဆီ ေပါင္းဆံု တုိးတက္ သြားခဲ့သည္။ လက္ တဆုပ္စာ စစ္အုပ္စုမွအပျဖစ္ေသာ လူမ်ဳိးအားလံုး၊ လူ႕အလႊာအားလံုး၊ လူတန္းစား အားလံုး၏ မလြတ္လပ္ေရး ေန႔မ်ားသည္ ၁၉၈၈ ခု စက္တင္ဘာ (၁၈) ရက္တြင္ ေနာက္ထပ္တဖန္ တဆင့္ျမင့္ ေပါင္းစည္းသြားခဲ့ၿပီး၊ ၁၉၉၀ ေမ (၂၇) ရက္ေန႔တြင္မူ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ ေအာက္မွ ေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြကို ထူးထူးျခားျခား က်င္းပႏုိင္ခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထံုးစံအတုိင္း ဤေပ်ာ္ပဲြရႊင္ပဲြ သည္ မၾကာမီ ခဏတာ အတြင္း မေပ်ာ္ မရြႊင္ပဲြ အျဖစ္သုိ႔၊ မလြတ္လပ္ေရးေန႔ စစ္စစ္ အျဖစ္သုိ႔ ေၾကကဲြ နာက်င္စြာေျပာင္း လဲသြားရပါသည္။
က်ေနာ္တုိ႔ အားလံုး၏ မလြတ္လပ္ေရးေန႔မ်ားကုိ သာယာေပ်ာ္ရႊင္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ၊ တခုတည္းေသာ လြတ္လပ္ေရးေန႔ အျဖစ္ တေပ်ာ္တပါး ၀ုိင္းဖဲြ႔ဆင္ႏႊဲ ခံစားႏုိင္ဖုိ႔ အားလံုးမွာ အိပ္မက္မ်ား ရွိေနပါသည္။

ဂါမဏိ

0 comments:

အေပၚသို႔