..............................

Wednesday, March 21, 2012

ျပည္သူေတြနဲ႔ ကၽြန္မ အၾကား ..

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္

ေစာင့္ၾကိဳေနတဲ့ ျပည္သူေတြရဲ့ မ်က္ႏွာေပး တစ္မ်ိဳးကေတာ့ အာရံုစူးစိုက္ျပီး ဘယ္ကားမွာမ်ား ကၽြန္မ ပါလာလိမ့္မလဲလို႔ အၾကည့္ပါပဲ။ ခရီးရွည္တဲ့ အခါ တစ္ခ်ိန္လံုး အမိုးဖြင့္ျပီး ေနလို႔က မလြယ္ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ထိုင္ျပီး ျပတင္းေပါက္ကပဲ ႏႈတ္ဆက္ရင္ အဆင္ေျပမဲ့ ေနရာေတြမွာ ထိုင္ေနေတာ့ ကၽြန္မ ဘယ္ကားမွာ ပါသြားမွန္း မသိလို႔ စိုက္ေငးေနရင္း လြတ္သြား သူေတြလဲ ရိွပါတယ္။

အဲဒီလိုျဖစ္ရင္ ကၽြန္မစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရပါတယ္။ ဘယ္တုန္းက ေစာင့္ေနမွန္းလဲ မသိ ေစာင့္ရက်ိဳး မနပ္ ျဖစ္သြား ေလရဲ့လို႔ အားနာမိတယ္။ အခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ သတိျပဳမိတာက မ်က္လံုး မေကာင္းသူေတြ၊ မစြမ္း မသန္သူေတြ တန္းစီတဲ့ အခါ လာလမ္းဘက္ အက်ဆံုး ေနရာေတြမွာ ေနၾကတယ္။ ပိုျပီး လြယ္လြယ္ျမင္ေအာင္ ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ျဖစ္မွာပါ။

ဒါေပမဲ့ ကားက တစ္ခါတစ္ေလ ခ်က္ခ်င္း အရိွန္မသတ္ ႏိုင္ေတာ့ အဲဒီလို ပုဂိဳလ္ေတြကို လြန္သြားျပီးမွ ရပ္ႏိုင္တယ္။ ျပန္ဆုပ္လို႔ကလည္း မရ။ အျခား ေစာင့္ေနသူေတြ ကလည္း ၀ိုင္းလာေတာ့ ကိုယ္အဂၤါ အားနည္းသူေတြဟာ ႏႈပ္ဆက္တဲ့ အထဲ ၀င္မတိုးႏိုင္ ျဖစ္ရပါေတာ့တယ္။

ကၽြန္မတို႔ သံုးခြအသြား သာေကတအနား ျဖတ္သြားတဲ့ အခါက ေစာင့္ေနသူေတြရဲ့ အစြန္မွာ ခ်ိဳင္းေထာက္နဲ႔ အမ်ိဳးသား တစ္ေယာက္ကို ေက်ာ္သြားျပီးမွ ကားအရိွန္ သတ္သြားေတာ့ ျပတင္းေပါက္နား ေရာက္လာတဲ့ လူငယ္ တစ္ေယာက္ကို ကၽြန္မက ျပန္ေျပးခိုင္းျပီး ခ်ိဳင္းေထာက္နဲ႔ လူကို ကၽြန္မ ႏႈတ္ဆက္လိုက္ေၾကာင္း ေျပာေပးပါ ဆိုေတာ့ လူငယ္ကလည္း ျပန္ေျပး သြားပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔လဲ ေရွ႕ဆက္ထြက္ရလို႔ ပါးလိုက္တဲ့စကား ေရာက္သြား မေရာက္သြား မသိလိုက္ရ ပါဘူး။ ခရီးစဥ္ တစ္ခုမွာေတာ့ ခ်ိဳင္းေထာက္ကို လက္တစ္ဖက္နဲ႔ ေျမွာက္ျပီး ေျခတစ္ဖက္နဲ႔ ခုန္လို႔ တက္တက္ၾကြၾကြ ႏႈတ္ဆက္ ၾကိဳဆိုတဲ့ အမ်ိဳးသားေၾကာင့္ အားေတြ ျပည့္ခဲ့ရပါတယ္။

ဒီလိုေနရာအေတာ္မ်ားမွာ မသန္းစြမ္းသူေတြနဲ႔ မႏႈတ္ဆက္ ျဖစ္လိုက္တာကို ၀မ္းနည္းစြာနဲ႔ ဒီေဆာင္းပါး ကပဲ ေတာင္းပန္ ပါရေစ။ လူစုေလးေတြ ခပ္က်ဲက်ဲ ေစာင့္ေနတဲ့ ျမိဳ႕ျပင္လမ္းေတြမွာ ခရီးခ်ိန္ ဇယားနဲ႔ ကိုက္ေအာင္ တက္ႏိုင္သေလာက္ ၾကိဳးစားရလို႔ ကားအရိွန္ မသတ္ႏိုင္ဘဲ ျပတင္းေပါက္ ကသာ လက္ျပ သြားရပါတယ္။ ေစာင့္ေနတဲ့သူေတြ ေတြ႔လိုက္တဲ့ အခါရိွသလို မေတြ႔လိုက္တဲ့ အခါလည္း ရိွပါတယ္။

မႏၱေလး-စစ္ကိုင္းသြားလမ္းမွာ လူတစ္ရပ္ေလာက္ေတာင္ မရိွတဲ့ လူသား ေနအိမ္လို႔ေတာင္ ေခၚဖို႔ရာ ခက္တဲ့ အင္မတန္ စုတ္ျပတ္ေနတဲ့ တဲယဲ့ယဲ့ေလး တစ္ခုမွာ တန္းစီျပီး လက္ေ၀ွ႔ယမ္း ေစာင့္ႏႈတ္ဆက္ ေနတဲ့ မိသားစုေလး။ ကၽြန္မက အသားကုန္ လက္ျပေပမဲ့ မျမင္လိုက္ၾက။ မ်က္ႏွာေတြ ေပၚမွာက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ အျပံဳးေလးေတြနဲ႔ က်န္ခဲ့တယ္။ ဒါေတြကို ၀မ္းနည္းေနမဲ့ အစား ဒီလို မိသားစုေလးေတြ ဆင္းရဲ ႏြမ္းပါးျခင္းမွ လြတ္ကင္းဖို႔သာ ၾကိဳးစားရမွာပဲလို႔ ကၽြန္မကိုယ္ ကၽြန္မ ေျဖသိမ့္ ရပါတယ္။

ကၽြန္မတို႔ တတ္ႏိုင္သမွ် ၾကိဳးစားျပီး ရပ္ႏႈတ္ဆက္ေနသူမ်ားက ဘီးဆင္ ကုလားထိုင္မ်ား ေပၚက မသန္စြမ္း ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ေဘးကေဖးမ ေပးထားရ သူေတြနဲ႔ သက္ၾကီးရြယ္အိုေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု ကၽြန္မ ကိုယ္တိုင္က ၆၇ ႏွစ္ နီးျပီဆိုေတာ့ ကၽြန္မကို သမီးလို႔ေခၚျပီး ဆုေပးႏိုင္တဲ့ သူေတြကလည္း နည္းလာျပီေလ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလို မိဘ အရြယ္ေတြနဲ႔ ေတြရတဲ့အခါ အထူး ၾကည္ႏူး မိပါတယ္။

မိဘေတြအေၾကာင္းေျပာရင္း ၾကံဳလို႔ ကၽြန္မ သံုးေနက် စကားေလး အေၾကာင္း ရွင္းျပ ခ်င္ပါတယ္။ တစ္ခါက ကၽြန္မကို တပ္မေတာ္ အရာရိွ တစ္ဦးက မိန္႔ခြန္းေတြ ေျပာတဲ့အခါ ေဖေဖလို႔ ေျပာမဲ့အစား တပ္မေတာ္သားေတြ အၾကား ထင္ထင္ရွားရွား ျဖစ္သြားေအာင္ "ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း" လို႔ သုံးႏႈန္းပါတဲ့။ အၾကံေပးတဲ့ သူရဲ့ ေစတနာကို နားလည္ေပမဲ့ ကၽြန္မ မလိုက္ေလွ်ာ ျဖစ္ေနရပါတယ္။ "ေဖေဖ" ဆိုတာက ကၽြန္မအတြက္ ေမတၱာေတြ၊ ေႏြးေထြးမႈေတြ အျပည့္နဲ႔ ငယ္ငယ္ေလး ကတည္းက ကၽြန္မ ဘ၀ကေန ေပ်ာက္ကြယ္ သြားခဲ့ေပမဲ့ မကြဲမကြာ အနားမွာ ရိွေနေသးသကဲ့သို႔ ဖန္တီးေပးတဲ့ အသုံး အႏႈန္းပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္ အဘြားအရြယ္ ေရာက္ေနတာေတာင္ " ေဖေဖ " လို႔ပဲ သုံးႏႈန္းတာကို မ်က္လံုးခ်င္း ဆံုရံုနဲ႔ စကား ဖလွယ္ႏိုင္တဲ့ ျပည္သူေတြ နားလည္ႏိုင္မယ္လို႔ ယံုၾကည္ပါတယ္။ ( တစ္သက္လံုးမွာ သံုး၊ ေလးခါမွ် " ကၽြန္မဖခင္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း " လို႔ ေျပာခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္အခါ တစ္ခုကေတာ့ ရုပ္ျမင္ သံၾကားမွာ လႊင့္မဲ့ မိန္႔ခြန္း ျဖစ္ပါတယ္။ )

ျပည္သူေတြနဲ႔ ေျပာခဲ့တဲ့စကားေတြက ဆက္ရန္ရိွပါေသးတယ္။

ေအာင္ဆန္းစုၾကည္။

ဒီလိႈင္းဂ်ာနယ္ အတြဲ ၁ ။ အမွတ္ ၉။

0 comments:

အေပၚသို႔