..............................

Saturday, March 20, 2010

ျမန္မာသေဘၤာသားမ်ားကံၾကမၼာ- ဆိုမာလီဓားျပမ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္း

ေက်ာ္ခ | ေသာၾကာေန႔၊ မတ္လ ၁၉ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္

ခ်င္းမိုင္ (မဇၥ်ိမ) ။ ။ ဆိုမာလီပင္လယ္ဓားျပမ်ားက ယခုလဆန္း၌စ၍ ျပန္ေပး ဆြဲထားသည့္ ျမန္မာႏိုင္ငံသား ၂၁ ဦး ပါေသာ ေနာ္ေဝႏိုင္ငံသားပိုင္ UTB Ocean သေဘၤာ ျပန္လြတ္ေရးအတြက္ ဓားျပမ်ားႏွင့္ ညွိႏိႈင္းေနၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

UTB Ocean သေဘၤာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထိခိုက္ပ်က္ဆီးမႈ အဝဝကို တာဝန္ယူေပးေနၿပီး ဓားျပတိုက္ခံရမႈ တြင္လည္း တာဝန္ယူ ေျဖရွင္း ေပးေနသည့္ စင္ကာပူ အေျခစိုက္ Ship Management Associates Pte Ltd မွ ေရေၾကာင္း ညႊန္ၾကားေရးမႉး ကပၸတိန္ ဦးစည္သူသြင္ ကေျပာသည္။

“ဆိုမာလီေတြက ပိုက္ဆံလိုခ်င္လို႔လုပ္တာဆိုေတာ့ ဒီက တာဝန္ရွိတဲ့လူေတြနဲ႔ ညွိႏိုင္းေနၾကပါၿပီ။ က်ေနာ္ တို႔ လူေတြက ဓါးျပေတြ လက္ထဲမွာ ေနရတာဆိုေတာ့ ေနရထိုင္ရေတာ့ က်ပ္တာေပါ့ဗ်ာ။ က်န္းမာေရး ကေတာ့ ေကာင္းတာေပါ့” ဟု သူက မဇၥ်ိမကိုေျပာသည္။

အခင္းျဖစ္ပြားမႈႏွင့္ပတ္သက္ျပီး ေရေၾကာင္းဦးစီးဌာနသို႔ ကုမၺဏီက အေၾကာင္းၾကား ထားေသာ္လည္း ျမန္မာ အာဏာပိုင္မ်ားဘက္က တစံုတရာ လုပ္ေဆာင္ေပးျခင္း မရွိဟု သိရသည္။

အေရွ႕အလယ္ပိုင္းရွိ အာရပ္ေစာ္ဘြားမ်ားႏိုင္ငံ UAE မွ ေလာင္ဆာဆီမ်ား သယ္ေဆာင္လာသည့္ ယင္းသေဘၤာသည္ အာဖရိက အေရွ႕ပိုင္းရွိ တန္ဇန္းနီးယား ႏိုင္ငံသို႔အသြား တန္ဇန္းနီးယား ေတာင္ဘက္ ႏွင့္ ေမာရစ္ရွႏိုင္ငံ ေျမာက္ဖက္အၾကား ယခုလ ၅ ရက္ မနက္ပိုင္းတြင္ ျပန္ေပး ဆြဲခံရျခင္းျဖစ္သည္။

“အဲဒီကေနၿပီးေတာ့ မိုင္ ၁၂ဝဝ ေဝးတဲ့ ဆိုမာလီကမ္းကိုဖမ္းေခၚသြားၿပီးေတာ့ ဆိုမာလီ ကမ္းေျခက တံတားနားမွာ ေက်ာက္ခ်ထားတယ္” ဟု ကပၸတိန္ စည္သူသြင္ ကဆက္ေျပာသည္။

ျပန္ေပးဆြဲခ့ရသည့္ သေဘၤာအတြက္ သေဘၤာသားရွာေပးျခင္း၊ ကုန္ပစၥည္းရွာေပးျခင္း စသည့္ဝန္ ေဆာင္မႈေပးေသာ စကၤာပူ အေျခစိုက္ NAUTIC TANK ႐ုံးႏွင့္ ရန္ကုန္အေျခစိုက္ Sai Beacon Maritime ကုမၸဏီ တို႔မွတဆင့္ အေျခအေန အရပ္ရပ္ကို ျမန္မာသေဘၤာသား မိသားစုမ်ားထံ အေၾကာင္းၾကား ထားေၾကာင္း သိရသည္။

UTB Ocean သေဘၤာ ကို ယမန္ႏွစ္က တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ဓာတုပစၥည္းႏွင့္ ေရနံ ႏွစ္မ်ဳိးတင္ ေဆာင္ႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရသည္။

ယခင္ႏွစ္ ေအာက္တိုဘာ ၁၅ ရက္ေန႔ကလည္း စကၤာပူကုမၸဏီပိုင္ PIL (Pacific International Line) ကုန္တင္သေဘၤာႏွင့္အတူ ျမန္မာႏိုင္ငံသား အင္ဂ်င္နီယာတဦး ဆိုမာလီႏိုင္ငံအနီး Aden ပင္လယ္ ေကြ႔ထဲတြင္ ျပန္ေပးဆြဲ ခံခဲ့ရကာ ယခင္လ ၂၈ ရက္ေန႔က ျပန္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။

၂ဝဝ၈ ခု စက္တင္ဘာလတြင္လည္း ေတာင္ကိုရီးယားကုမၸဏီပိုင္ MV. Bright Ruby သေဘၤာကို ျပန္ ေပးဆြဲရာတြင္ ျမန္မာ သေဘၤာသား ၁၄ ဦး ပါဝင္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္း၌ ျပန္ လြတ္ေျမာက္ခဲ့သည္။

ဆိုမာလီႏိုင္ငံအနီး Aden ပင္လယ္ေကြ႔အတြင္း ႏွစ္စဥ္ ပင္လယ္ကူးသေဘၤာ ၂ ေသာင္းေက်ာ္ ျဖတ္သန္း ေနၿပီး သေဘၤာမ်ားကို ျပန္ေပးဆြဲရာမွ ဓားျပမ်ားအတြက္ ႏွစ္စဥ္ အေမရိကန္ သန္း ၁၅ဝ ေက်ာ္ရရွိ ေၾကာင္း အကဲခတ္မ်ားက ခန္႔မွန္းၾကသည္။

Ref: မဇၽၥိမ

0 comments:

အေပၚသို႔