..............................

Wednesday, December 31, 2008

သုညဘဝ သာသနာ

ဂါမဏိ

အခ်ိန္မွာ ၂ဝ၁၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာလ (၁၈) ရက္။

ေနရာကား ယခင္က ေမၿမိဳ႕ဟုေခၚေသာ ျပင္ဦးလြင္ၿမိဳ႕။

နံနက္ပိုင္း၌ တပ္မေတာ္ ကာကြယ္ေရးဦးစီးခ်ဳပ္သည္ တပ္မေတာ္သာသနာျပဳ တကၠသိုလ္ ဗိုလ္ေလာင္း သင္တန္း အပတ္စဥ္ (၁) သင္တန္းဆင္းပြဲသို႔ တက္ေရာက္ၿပီး သင္တန္းဆင္းမိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။ မိန္႔ခြန္းမႁမြက္ၾကားမီ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားက ခ်ီတက္အေလးျပဳသည္ကို ခံယူၿပီး စစ္ေရးျပ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားအား စစ္ေဆးၾကည့္႐ႈခဲ့သည္။

ဗိုလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီးက သင္တန္းဆင္းမိန္႔ခြန္း ေျပာၾကားရာ၌ ယခု သင္တန္းဆင္းမည့္ ဗိုလ္ေလာင္း မ်ားသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သန္႔ရွင္းစစ္မွန္သည့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာ ထြန္းကားျပန္႔ပြားေရးအတြက္ အမာခံ တာဝန္ယူရမည့္ ရဲေဘာ္မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း၊ တာဝန္ခ်ထားရာ နယ္ေျမမ်ားရွိ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ရဟန္းငယ္ ဦးပဥၨင္းမ်ားအျဖစ္ စတင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ၿပီး ေနာင္တြင္ ေက်ာင္းထုိင္ဘုန္းႀကီးအဆင့္ထိ တက္လွမ္း တာဝန္ယူသြားရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်ဳိး-ဘာသာ-သာသနာအက်ဳိးအတြက္ တပ္မေတာ္သာ အမိ တပ္မေတာ္သာအဖ ဟူသည့္ ခံယူခ်က္ျဖင့္ သာသနာ သန္႔ရွင္းတည္တံ့ျပန္႔ပြားေရးကို ေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ မွာၾကားသြားသည္။

ေန႔လည္ပိုင္းတြင္ စစ္ရာထူးခန္႔ခ်ဳပ္က သင္တန္းဆင္း ဗိုလ္ေလာင္းမ်ားအား ျပန္တမ္းဝင္ ဒုဗိုလ္
မ်ားအျဖစ္ ခန္႔အပ္လႊာ အပ္ႏွင္းၿပီးေနာက္ တဆက္တည္းတြင္ တိုင္းႏွင့္ျပည္နယ္ အသီးသီးရွိ ေက်ာင္းတိုက္မ်ားသို႔ တာဝန္ခ် အမိန္႔စာမ်ား ေပးအပ္ခဲ့သည္။ ထို႔ေနာက္ ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့ မဟာနာယက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ဝိနည္းႏွင့္အညီ ရဟန္းျပဳေပးခဲ့သည္။ ညေနပိုင္းတြင္ ဘြဲ႔ႏွင္းသဘင္ အခမ္းအနား က်င္းပၿပီး ဘီေအ (ဓမၼစာရိယ) (ဒီအက္စ္ေအ)ဘြဲ႔ႏွင့္ ပထမျပန္ဘြဲ႔မ်ား ဆက္ကပ္ ခ်ီးျမႇင့္ခဲ့သည္။

၂ဝဝ၈ ခုတြင္ စတင္ေခၚယူခဲ့သည့္ ယေန႔သင္တန္းဆင္း ဗိုလ္ေလာင္းမွာ (၅၄၅) ဦးရွိၿပီး ေနာက္ပိုင္း အပတ္စဥ္မ်ားတြင္ ဗိုလ္ေလာင္းအေရအတြက္ တိုးျမႇင့္ေခၚယူခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္။ ျမန္မာတျပည္လံုးရွိ သံဃာမ်ား၏ သံုးပံု ႏွစ္ပံုကို တပ္မေတာ္သာသနာျပဳ တကၠသိုလ္ဆင္း အရည္အခ်င္းျပည့္ တပ္မေတာ္ အရာရွိ သံဃာေတာ္မ်ားျဖင့္ ျဖည့္ဆီးရန္ ႏိုင္ငံေတာ္မွ (၁ဝ) ႏွစ္ စီမံကိန္းခ်ထားသည္။

တပ္မေတာ္သာသနာျပဳတကၠသိုလ္မွ ဗိုလ္ေလာင္းမ်ား သင္တန္းဆင္းၿပီးလွ်င္ ဓမၼစက္ႏွင့္ အာဏာစက္ ေပါင္းစပ္မႈ ၿပီးျပည့္စံုသြားၿပီး ႏိုင္ငံေတာ္၏ သာသနာေရး လုပ္ငန္းအားလံုးကို စည္းကမ္းတက် စီမံခန္႔ခြဲ ႏိုင္ေတာ့မည္ ျဖစ္သည္။ ရွင္ျပဳရဟန္းခံ အလွဴဒါန တရားေဟာ စာခ် စသည့္ ပဋိပတ္ ပရိယတ္ လုပ္ငန္းအားလံုးကို ႏိုင္ငံေတာ္မွ စီမံကိန္းရွိရွိ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲသြားႏိုင္မည္ျဖစ္၍ ၂ဝ၁ဝ ျပည့္ႏွစ္ အေထြေထြ ေရြးေကာက္ပြဲၿပီးေနာက္ လက္ရွိက်င့္ သံုးေနေသာ စည္းကမ္းျပည့္ဝသည့္ ဒီမိုကေရစီစနစ္ကို ႀကီးမားစြာ အေထာက္အကူျပဳသြား မည္ျဖစ္သည္။

ဤအိပ္မက္ဆိုးမွာ နအဖ စစ္အာဏာရွင္တို႔ သက္ဆိုးရွည္ခဲ့ပါက က်ေနာ္တို႔တိုင္းျပည္ ေတြ႔ႀကံဳရမည့္ အေနအထားျဖစ္သည္။ ဇန္နဝါရီ (၁၃) ရက္က သာသနာ့ဥေသွ်ာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေသာ ပီနန္ဆရာေတာ္ ဦးပညာဝံသႏွင့္ ဦးဥတၱရတို႔ မဲေဆာက္ၿမိဳ႕သို႔ႂကြြေရာက္ ၾသဝါဒ ခ်ီးျမႇင့္မႈကို ၾကားနာခဲ့ရာမွ နအဖလက္ေအာက္ ဗုဒၶသာသနာ၏ အနာဂတ္ကို ဤသို႔ ေျခာက္ျခားဖြယ္ ခံစားခဲ့ရသည္။
နအဖသည္ ေက်ာင္းသားလႈပ္ရွားမႈကို ေခ်မႈန္းႏိုင္ရန္အတြက္ တကၠသိုလ္ႏွင့္ ေကာလိပ္ေက်ာင္းမ်ားကို အေရအတြက္ မ်ားစြာ ျဖန္႔ခြဲပစ္၍ ေဝးလံလွေသာ ၿမိဳ႕ျပင္သို႔ပို႔ၿပီး အေဆာင္ေန ေက်ာင္းသားစနစ္ကို ဖ်က္သိမ္း ခဲ့သည္။ ထို႔အျပင္ အင္အားျပန္႔က်ဲသြားေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားကို ေက်ာင္းဝင္းအတြင္းသို႔ ေက်ာင္းသားမွတ္ပံုတင္ျပ၍ သတ္မွတ္ခ်ိန္အတြင္း ဝင္ေရာက္ေက်ာင္း တက္ေစၿပီး ျပင္ပေလာကႏွင့္ အဆက္ျဖတ္ခံရသည္။ ေန႔ေက်ာင္းတက္ဖို႔စရိတ္ကို အႀကီးအက်ယ္ ျမင့္တက္သြားေစၿပီး အေဝးသင္ စနစ္ျဖင့္ ဘြဲ႔လက္မွတ္ကို ေပါေပါေလာေလာ ဝယ္ႏိုင္ေအာင္ အေျခအေန ဖန္တီးေပးခဲ့သည္။

အလားတူ သံဃာ့အင္အားစုမ်ားကိုလည္း ၿဖိဳခြဲဖို႔ ၾကံစည္မည္မွာ ေသခ်ာေပါက္ျဖစ္သည္။ စစ္အုပ္စုသည္ ၁၉၆၂ ခု အာဏာသိမ္း ၿပီးေနာက္ မၾကာမီ ၁၉၆၅ ခုမွစ၍ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဗုဒၶ သာသနာအမာခံ သံဃာေတာ္ မ်ားကို စစ္အာဏာေအာက္၌ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ရန္ စတင္ႀကိဳးပမ္းခဲ့သည္။ ၁၉၈ဝ တြင္ သံဂါယာနာအတု က်င္းပၿပီး သာသနာ့တံခြန္ကို ဦးႏွိမ္ပစ္ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ သံဃာေတာ္တို႔သည္ ဘုရားသားေတာ္မ်ား ျဖစ္ျမဲျဖစ္ေနသည္ကို ၂ဝဝ၇ စက္တင္ဘာတြင္ တကမာၻလံုးက ၾကက္သီးေမႊးညႇင္းထဖြယ္ မ်က္ဝါးထင္ထင္ ျမင္ေတြ႔သြားခဲ့သည္။

ဤသို႔ျဖင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ သံဃာေတာ္မ်ား၏ လႈပ္ရွားမႈအားလံုး စစ္အာဏာရွင္တို႔ လက္ေအာက္ လံုးလံုး လ်ားလ်ား က်ေရာက္ေအာင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမ်ားကို အေရအတြက္ ေလွ်ာ့ခ် ခ်ိတ္ပိတ္ ဖ်က္သိမ္းကာ ရပ္ကြက္ ၿမိဳ႕နယ္ လူဦးေရအလိုက္ သံဃာအေရအတြက္ ကန္႔သတ္၊ ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳမႈ အားလံုးႏွင့္ ဆြမ္းေလာင္း အလႉအတန္းမွအစ ဘာသာေရး ပြဲလမ္းသဘင္အားလံုး ရယက၊ မယက၊ ခယက၊ သက္ဆိုင္ရာ ရဲစခန္း၊ ၾကံ့ဖြတ္၊ အက္စ္ဘီ၊ စရဖတို႔ထံ အနည္းဆံုး (၆)လ ႀကိဳတင္ ေလွ်ာက္ထား ခြင့္ျပဳခ်က္ယူ၊ စာသင္တိုက္မ်ားကို ပိတ္ပစ္ၿပီး အေဝးသင္ ပရိ ယတၱိပညာေရး က်င့္သံုး၊ သံဃာမ်ား၏ သြားလာမႈကို အဆင့္ဆင့္ သတင္းပို႔ ခြင့္ျပဳခ်က္ယူ၊ ေစတီပုထိုးႏွင့္ ေက်ာင္းကန္မ်ားသို႔ ဝင္ထြက္သြားလာမႈ အားလံုး မွတ္ပံုတင္ျပ ခြင့္ျပဳခ်က္ ႀကိဳတင္ ေလွ်ာက္ထား၊ ေနာက္ဆံုးတြင္ စစ္ဗိုလ္ စစ္သားမ်ားကိုယ္တိုင္ အထက္တြင္ မွန္းဆၾကည့္ခဲ့သလို ေျဗာင္အတိအလင္း သဃၤန္းဝတ္ၿပီး ဘာသာေရးလုပ္ငန္းမ်ား လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္၊ ဤသည္မွာ ၂ဝဝ၈ ေမလ ဆႏၵခံယူပြဲျဖင့္ ေညာင္ႏွစ္ပင္ ဖြဲ႔စည္းပံုအေျခခံဥပေဒကို အတည္ျပဳလိုက္ပါက ေပၚေပါက္ျဖစ္တည္လာမည့္ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ေအာက္မွ အနာဂတ္သာသနာ၏ ႐ုပ္ပံုလႊာ ပင္ျဖစ္သည္။

ယခုအခါ ေထရဝါဒ ဗုဒၵဘာသာ၏ ျပည္ပသာသနာျပဳလုပ္ငန္းမွာ မ်ားစြာေအာင္ျမင္လ်က္ရွိသည္။ ျမန္မာ၊ ထိုင္း၊ သီရိလကၤာ၊ ကေမာၻဒီးယား၊ ေလာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးမ်ားသည္ ကမာၻအရပ္ရပ္၌ ဗုဒၶ သာသနာ ျပန္႔ပြားေအာင္ စြမ္းေဆာင္ႏိုင္ၾကသည္။ အာဖရိကတိုက္မွာပင္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ စတင္ေျခခ်လ်က္ ရွိသည္မွာ အမ်ားအသိပင္ျဖစ္သည္။ သို႔ရာတြင္ ယခုလို ျပည္ပတြင္ ျမတ္ေန ေသာ္လည္း ျပည္တြင္း၌ သာသနာမွာ အႀကီးအက်ယ္ ဖ်က္ဆီးခံေနရသျဖင့္ အရင္း႐ႈံးေနသည္ဟု ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက သံုးသပ္ျပသည္။

၁၉၇၅ ခု ဧၿပီလတြင္ ခမာနီတို႔က ကေမာၻဒီးယားေခၚ ကမ္ပူခ်ားႏိုင္ငံကို သိမ္းပိုက္လုိက္သည္။ “သုညသကၠရာဇ္” ဟု ခမာနီတို႔က ကင္ပြန္းတပ္ခဲ့သည့္ ထိုအခ်ိန္မွစ၍ ႏိုင္ငံ့လူဦးေရ၏ (၉ဝ) ရာခိုင္ႏႈန္း ကိုးကြယ္ေသာ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာကို ပိတ္ပင္ခဲ့သည္။ သံဃာမ်ားကို အဓမၼလူဝတ္ လဲပစ္ခဲ့သည္။ လူဝတ္လဲရန္ ျငင္းသည့္ သံဃာမ်ားကို သတ္ပစ္ခဲ့သည္။ သံဃာအခ်ဳိ႕သာ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ ထြက္ေျပး လြတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကသည္။

ထိုစဥ္က ျမန္မာႏိုင္ငံသို႔ပင္ ကေမာၻဒီးယား ဆရာေတာ္ႀကီးတပါး ထြက္ေျပးေရာက္ရွိလာခဲ့သည္။ အသတ္ မခံရသည့္ သံဃာအခ်ဳိ႕က လူဝတ္ျဖင့္ လူမ်ားအၾကား ေရာေႏွာေနထိုင္ၿပီး ဘာသာေရး ဓေလ့ထံုးတမ္း မ်ားကို လွ်ဳိ႕ဝွက္ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည္။ လွ်ဳိ႕ဝွက္စြာတရား အားထုတ္ခဲ့ၾကသည္။

ခမာနီမ်ားထံ သတင္းေပါက္ၾကားသြား၍ အသတ္ခံရသည့္ လူဝတ္လဲ သံဃာမ်ားလည္း မနည္းလွ။ ဘုရားရွိခိုး ေနသည္ကို ခမာနီတို႔ ေတြ႔သြားသျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေထာက္လွမ္းေရး သတင္းေပးမ်ားက ခမာနီတို႔ထံ သတင္းေပးသျဖင့္လည္းေကာင္း အသတ္ခံရသည့္ သာမန္အရပ္သား ျပည္သူ မ်ားမွာလည္း အမ်ားအျပားျဖစ္သည္။

အေရအတြက္ (၂,၈ဝဝ) ရွိေသာ ဘုရားေက်ာင္းကန္မ်ား အားလံုးကို ဖ်က္ဆီးပစ္၊ သို႔မဟုတ္ ရိကၡာစတိုမ်ား၊ ဂိုေဒါင္မ်ား၊ ႏြားၿခံ ဝက္ၿခံမ်ား၊ စည္းေဝးခန္းမမ်ား၊ အခ်ဳပ္ခန္းမ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲပစ္ခဲ့သည္။ ဆင္းတုေတာ္မ်ားကို ႐ိုက္ခ်ဳိးၿပီး ျမစ္ေခ်ာင္း အင္းအိုင္မ်ားထဲ ပစ္ခ်ခဲ့သည္။ သို႔မဟုတ္ ထင္းအျဖစ္ မီးဆိုက္ခဲ့သည္။ ဌာပနာမ်ား၊ လႉဒါန္းထားသည့္ ေရႊေငြရတနာမ်ားကိုလည္း ခမာနီတို႔က ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာအျဖစ္ သိမ္းယူခဲ့သည္။

ခမာနီတို႔ အာဏာမရမီက ကေမာၻဒီးယားတြင္ သံဃာဦးေရ (၈ဝ,ဝဝဝ) ခန္႔ ရွိခဲ့သည္။ ၁၉၇၅-၇၉ ကာလတြင္ သံဃာမ်ား လံုးဝေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ရာ ထိုင္း၊ အေမရိကန္ စသည့္ ႏိုင္ငံျခား တိုင္းျပည္မ်ားတြင္ ခိုလႈံေနေသာ သံဃာ (၂,ဝဝဝ) ခန္႔သာ က်န္ရွိေတာ့သည္။ ဤကာလအတြင္း ေသဆံုးသည့္ ခမာ ျပည္သူမ်ား အတြက္ သရဏဂံုတင္ေပးမည့္ရဟန္း မရွိေတာ့။ သာသနာပိုင္ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ႀကီး မ်ားလည္း ဤကာလအတြင္း ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ့ရာ ျပန္လည္အစားထိုး ႏိုင္ျခင္းမရွိခဲ့။ ကေမာၻဒီးယား သံဃာ့ ဂိုဏ္းမ်ားအနက္ သံမယုတ္ဂိုဏ္းမွာ ထိုင္းဘုရင္ႏွင့္ ဆက္စပ္မႈရွိသျဖင့္ ခမာနီတို႔က ပို၍ျပင္းထန္စြာ ႏွိပ္ကြပ္ျခင္းကို ခံရသည္။
၁၉၇၆ ဒီမိုကရက္တစ္ ကမ္ပူးခ်ား ဖြဲ႔စည္းအုပ္ခ်ဳပ္ပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၂ဝ) ၌ ဘာသာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ ရွိသည္ဟု ဆိုထားသည္။ သို႔ေသာ္ တဆက္တည္းတြင္ “ဒီမိုကရက္တစ္ကမ္ပူးခ်ားႏွင့္ ကမ္ပူးခ်ား ျပည္သူမ်ားကို အက်ဳိးမျဖစ္ေစေသာ ေဖာက္ျပန္သည့္ ဘာသာေရးအားလံုးကို တင္းၾကပ္စြာတားျမစ္သည္” ဟု ေၾကညာထားသည္။

ခမာနီအစိုးရက ဗုဒၶရဟန္းမ်ားကို ကပ္ပါးမ်ားအျဖစ္ သေဘာထားၿပီး အဓမၼလူဝတ္လဲပစ္ကာ “ျပန္လည္ ပညာေပးစခန္းမ်ား” သို႔ပို႔၍ လုပ္အားေပး တပ္ဖြဲ႔မ်ားအျဖစ္ ဖြဲ႔စည္းပစ္ခဲ့သည္။ ဆည္ေျမာင္းမ်ားတူးေဖာ္ျခင္း၊ လယ္ယာမ်ား ထြန္ယက္ျခင္း လုပ္ခိုင္းသည္။ သံဃာ (၅ဝ,ဝဝဝ) ခန္႔ အသတ္ခံရ သို႔မဟုတ္ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈ ဒဏ္ ငတ္မြတ္ျခင္းဒဏ္ ေရာဂါဘယဒဏ္ တို႔ျဖင့္ အသက္ ဆံုးခဲ့သည္။ တခ်ိန္က ရဟန္းဝတ္ခဲ့ဖူးသည့္ ခမာနီေခါင္းေဆာင္ ပိုးလ္ေပါ့က သံဃာမ်ားသည္ အသံုးမက်သည့္ ေခြးေလ ေခြးလြင့္မ်ားျဖစ္သည္။ ေခတ္ေဟာင္း ပေဒသရာဇ္ အာဏာ၏ အစိတ္ အပိုင္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆဲေရး႐ႈတ္ခ်ခဲ့သည္။

ခမာနီတို႔က ကေမာၻဒီးယားမြတ္ဆလင္ ခ်မ္တိုင္းရင္းသား လူမ်ဳိးစုမ်ားကို ေသနတ္ႏွင့္ခ်ိန္၍ ဇြတ္အတင္း ဝက္သား စားခိုင္းသကဲ့သို႔ အဓမၼ လူဝတ္လဲေပးထားသည့္ သံဃာမ်ားကိုလည္း ခမာနီ တပ္မ်ားအတြက္ ၾကက္သတ္ ဝက္သတ္ခိုင္းျခင္းသာမက 'သူလွ်ဳိမ်ား' 'ေဖာက္ျပန္ေရးသမားမ်ား' ဟု ၎တို႔ စြပ္စြဲ ထားသူမ်ားကိုပါ ကြပ္မ်က္ သတ္ျဖတ္ခိုင္းသည္။ ငါးပါးသီလ ရွစ္ပါးသီလ ဆယ္ပါးသီလမ်ား၊ ဝိနည္းဓိုရ္ မ်ားကို စနစ္တက် ေဖာက္ဖ်က္ခိုင္းသည္။

ထိုင္းႏိုင္ငံ၌ ေတာရေဆာက္တည္ တရားက်င့္ေနေသာ မဟာေဂါသနႏၵ မေထရ္ႀကီးသည္ ထိုင္း နယ္စပ္သို႔ စတင္ေရာက္ရွိလာေသာ ကေမာၻဒီးယားဒုကၡသည္မ်ားထံ ၁၉၇၈ ခုတြင္ ႂကြခ်ီလာၿပီး တရားဓမၼမ်ား ေဟာၾကား သာသနာျပဳခဲ့သည္။ ဤသည္မွာ ကေမာၻဒီးယား လူမ်ဳိးမ်ားအေနျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း ဗုဒၶရဟန္းတပါးကို ပထမဆံုး ဖူးေတြ႔ရျခင္းျဖစ္၍ ဒုကၡသည္အမ်ားအျပားမွာ စိတ္မထိန္းႏိုင္ဘဲ ငိုေႂကြး ခဲ့ၾကသည္။ ဆရာေတာ္ မဟာေဂါသနႏၵ၏ မိသားစုအားလံုးႏွင့္တကြ မိတ္ေဆြမ်ား ဒါယကာမ်ားမွာမူ သုညသကၠရာဇ္မ်ား အတြင္း ခမာနီတို႔၏ သတ္ျဖတ္မႈကို ခံခဲ့ရသည္။

၁၉၇၉ ခုႏွစ္ ခမာနီတို႔ ျပဳတ္က်ခ်ိန္တြင္ ကေမာၻဒီးယားႏိုင္ငံ၌ သံဃာတပါးမွမရွိေတာ့ဘဲ ေစတီပုထိုး ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း အမ်ားစုမွာ ၿခံဳႏြယ္ပိတ္ေပါင္းမ်ား ဖံုးလႊမ္း ပ်က္စီးၿပိဳက်ေနၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ခမာနီေခါင္းေဆာင္မ်ားမွာ လက္လြတ္ခြက္ခြၽတ္ အေသဆိုးႏွင့္ ေသခဲ့ၾကရသည္။ မေသေသးသူမ်ားလည္း မည္သုိ႔မွ ဘဝမေကာင္းေတာ့။ ခမာနီတစံုတေယာက္မွ ဘုရား႐ိုက္ျခင္းမွ ေျပးမလြတ္ ႏိုင္ခဲ့။ သို႔ေသာ္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶသာသနာမွာမူ ယေန႔ကေမာၻဒီးယားတြင္ ျပန္လည္ပြင့္လန္းလ်က္ ရွိေနေလၿပီ။ အလားတူပင္ သက္တမ္းႏွစ္ေပါင္း ၂,၅ဝဝ ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ကို သက္တမ္းႏွစ္ေပါင္း ၃-၄ဝ သာရွိေသးသည့္ ျမန္မာစစ္အာဏာရွင္ ဝါဒက ယွဥ္ႏိုင္မည္ေလာ။

သို႔ေသာ္ျငားလည္း သံဃာေတာ္တို႔အလုပ္မွာ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားေဟာၾကား ျပသျခင္း၊ အားထုတ္ျခင္းသာျဖစ္သည္။ ဆြမ္းခံႂကြလာေသာ ဘုန္းႀကီးကို လိုက္ခတ္သည့္ ကြၽဲအား ခဲႏွင့္ ေပါက္ ဒုတ္ႏွင့္႐ိုက္၍ လက္ထိလက္ေရာက္ ႏွိမ္နင္းဖို႔ရန္မွာ လူဝတ္ေၾကာင္ ကပၸိယမ်ား၊ ဒါယကာမ်ား၏ အလုပ္သာျဖစ္သည္ဟု ပီနန္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆက္လက္ေဟာၾကား အလင္းျပေပးခဲ့သည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကြၽဲဆိုးကို မည္သည့္နည္းလမ္းျဖင့္ ႏွိမ္နင္းရမည္မွာ သာမန္စဥ္းစား ဆင္ျခင္ဥာဏ္ရွိသူတို႔ အဖို႔ ခက္ခဲစြာ စဥ္းစားရမည့္အရာ မဟုတ္။

အေကာင္အထည္ မျမင္ရေသာ နိဗၺာန္ကိုပင္ အစြမ္းကုန္ စြန္႔လႊတ္က်င့္ႀကံပါက မလြဲမေသြ ရရွိမည္ဟု လံုးဝယံုၾကည္ၾကသူမ်ားအတြက္ ဒီမိုကေရစီမွာ နိဗၺာန္ေလာက္ မခက္၊ နိဗၺာန္ေလာက္ မေဝးဟု သံဃာ့ဥေသွ်ာင္ အတြင္းေရးမႉး ဆရာေတာ္ဦးဥတၱရက မဲေဆာက္ၿမိဳ႕ ၾသဝါဒခ်ီးျမႇင့္ပြဲ၌ ႁမြက္ၾကားခဲ့ ေလသည္။

0 comments:

အေပၚသို႔