ဝီရ / ၁၂ ေအာက္တိုဘာ ၂၀၁၀
ထုိင္းဘတ္ေငြ ဘီလီယံ (၄၀၀) ေက်ာ္ ကုန္က်မည့္ ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေဆာက္ေရး စီမံကိန္းကုိ ႏွစ္ႏုိင္ငံ အထူး စီးပြားေရးဇုန္ အျဖစ္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရန္ ျမန္မာႏုိင္ငံႏွင့္ သေဘာတူညီမႈ ရရွိခဲ့ေၾကာင္း ထုိင္းအစုိးရက ေျပာၾကားသည္။
ယင္းသေဘာတူညီခ်က္ကုိ ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ မစၥတာ အဘီဆစ္ ဝဲခ်ာခ်ီဝက ၎၏ တရက္တာ ခရီးစဥ္အတြင္း ျမန္မာစစ္အစုိးရ ဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ဦးသိန္းစိန္ႏွင့္ ေနျပည္ေတာ္၌ ေတြ႔ဆုံ ေဆြးေႏြးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယခု ေအာက္တုိဘာ လကုန္ပုိင္းတြင္ လက္မွတ္ ေရးထုိးရန္ရွိေၾကာင္း ထုိင္းအစုိးရ ေျပာခြင့္ရ မစၥတာ ပန္နိတန္ ၀မ္တနာ ယာဂြန္က ေျပာၾကားသည္။
ထားဝယ္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းတြင္ ပါဝင္ေသာ ေရနံဓာတုႏွင့္ သန္႔စင္ခ်က္လုပ္ေရး စက္႐ုံမ်ား၊ အဆင့္ျမင့္ သံမဏိ စက္႐ုံမ်ား၊ လွ်ပ္စစ္ ဓာတ္အားေပး စက္႐ုံမ်ား၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရး က႑အတြက္ ကားလမ္းမ်ား၊ အေျခခံ အေဆာက္အဦမ်ား အတြက္ ေျမအက်ယ္အဝန္း ဟက္တာ (၆၄,၀၀၀) အသုံးျပဳ သြားမည္ဟု စီမံကိန္း အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေနေသာ Italian Thai Development ကုမၸဏီမွ ဒု-ဥကၠ႒ နီဂ်ာပြန္ ခ်ာရဏီတာက ေျပာၾကားသည္။
အေနာက္ႏုိင္ငံတုိ႔မွ ကုန္စည္မ်ားအတြက္ ခရီးေဝးၿပီး လုံၿခဳံေရးဆုိင္ရာ အာမခံခ်က္ နည္းပါးေသာ မလကၠာ ေရလက္ၾကားကုိ ျဖတ္သန္း သယ္ပုိ႔ရသည့္ လမ္းေၾကာင္းထက္ ထားဝယ္ ေရနက္ ဆိပ္ကမ္းမွတဆင့္ ကုန္းတြင္းပုိင္းမွ လ်င္ျမန္စြာ သယ္ယူ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္မည္ ျဖစ္၍ အဆုိပါ စီမံကိန္းသည္ အာရွတုိက္ တခုလုံးအတြက္ ပဓာနက်သည့္ အေရွ႕ႏွင့္ အေနာက္ ႏုိင္ငံမ်ားအတြက္ အေရးပါလာမည့္ မဟာ စီမံကိန္ႀကီးတခု ျဖစ္ေပၚ လာႏုိင္ေၾကာင္း သိရသည္။
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း တည္ေနရာကုိ တနသၤာရီတုိင္း၊ ထားဝယ္ၿမဳိ႕အနီး ေမာင္းမကန္ ကမ္းေျခ အထက္ပုိင္း နဘူးလယ္ ေက်းရြာႏွင့္ ပင္လယ္ဘက္ ဟိန္းဇဲ ကြၽန္းစု အၾကားဟု သတ္မွတ္ထားၿပီး အနီးဝန္းက်င္ရွိ ေက်းရြာေပါင္း (၁) ဒါဇင္ေက်ာ္ တုိ႔ကုိလည္း ၿပီးခ့ဲသည့္ မတ္လကတည္းက စတင္ ေျပာင္းေရႊ႕မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခ့ဲေၾကာင္း ေဒသခံမ်ား၏ အဆုိအရ သိရသည္။
အဆိုပါ စီမံကိန္းကုိ ထုိင္းႏုိင္ငံမွ ပညာရွင္မ်ားက ၂၀၀၅ ခုႏွစ္ကတည္းက လာေရာက္ ေလ့လာခဲ့ၿပီး အာရွ လမ္းမႀကီး စီမံကိန္း၏ တစိတ္တပုိင္း၌ ပါဝင္သည့္ ကီလုိမီတာ (၁၃၀) ေက်ာ္ ရွည္လ်ားသည့္ ကန္ခ်နဘူရီၿမဳိ႕-ထားဝယ္ ကားလမ္းပုိင္း စီမံကိန္းကုိလည္း ၿပီးခ့ဲသည့္ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေမလက ႏွစ္ႏုိင္ငံ အစုိးရတုိ႔က နားလည္မႈ စာခြၽန္လႊာ ေရးထုိးခဲ့သည္။
ခ်စ္ၾကည္ေရးခရီးစဥ္အျဖစ္ ေအာက္တုိဘာ (၁၁) ရက္ေန႔က ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ခဲ့သည့္ ထုိင္းဝန္ႀကီး ခ်ဳပ္သည္ ျမန္မာ စစ္အစုိးရ အႀကီးအကဲ ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးႀကီး သန္းေရႊႏွင့္လည္း ေတြ႔ဆုံခဲ့ၿပီး ထုိင္းႏုိင္ငံ အတြင္း ေရာက္ရွိေနသည့္ တရားမဝင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သားမ်ား၏ အေရးႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ေဆြးေႏြးမႈမ်ားလည္း ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ထုိင္းအစုိးရ ေျပာေရးဆုိခြင့္ ရွိသူက ေျပာၾကားသည္။
ထုိ႔အျပင္ ႏုိဝင္ဘာ (၇) ရက္ေန႕တြင္ က်င္းပမည့္ စစ္အစုိးရ၏ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပဲြႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ဒီေရြးေကာက္ပြဲဟာ ပြင့္လင္း ျမင္သာမႈနဲ႔ တုိးတက္ ျဖစ္ထြန္းမႈေတြ အတြက္ ပထမ ေျခလွမ္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒါက ျပည္တြင္းေရးရာ ျဖစ္တယ္” ဟု ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ အဘီဆစ္ အစုိးရက အကူအညီ ေပးႏုိင္ရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့ေၾကာင္းလည္း ၎က ေျပာဆိုသည္။
ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္၏ ျမန္မာႏုိင္ငံ ခရီးစဥ္အတြင္း တရားမ၀င္ အလုပ္သမားအေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆြးေႏြးခဲ့သည့္ အေပၚ ယာယီ မွတ္ပုံတင္ ျပဳလုပ္ရန္ ကူညီေပးေနသည့္ ဘန္ေကာက္ၿမဳိ႕မွ ကုိဝဏၰေအာင္က “အခုေလာေလာဆယ္ ယာယီ ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ အတြက္ ျမန္မာအလုပ္သမား (၁) သိန္းခြဲ ေလာက္ပဲ စာရင္း ရေသးတယ္ေလ။ ထုိင္းအစုိးရက ျမန္မာ (၈) သိန္းအထိ မွတ္ပံု တင္ႏုိင္ဖုိ႔ ႀကဳိးစား ေနတယ္။ ထုိင္းႏုိင္ငံထဲမွာ တရားမဝင္ ျမန္မာ အလုပ္သမား ပေပ်ာက္ဖုိ႔ အတြက္ ျမန္မာ စစ္အစုိးရက အင္တုိက္ အားတုိက္ ပူးေပါင္း ပါဝင္လာတာ မရွိေသးသေရြ႕ တရားမဝင္ အလုပ္သမား ျပႆနာကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ လြယ္မွာ မဟုတ္ေသးဘူး။ အခုအခ်ိန္မွာ တရားမဝင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ သားေတြရဲ႕ ျပႆနာဟာ ထုိင္းအစုိးရရဲ႕ ျပႆနာ သက္သက္လုိ႔ ျမန္မာ စစ္အစုိးရ ဘက္က သတ္မွတ္ေနတာကုိ ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္က အနည္းအက်ဥ္း ရွင္းျပႏုိင္တာက လြဲရင္ ထူးမွာ မဟုတ္ေသးပါဘူး” ဟု ေျပာၾကားသည္။
Ref: ေခတ္ၿပိဳင္
Wednesday, October 13, 2010
ထုိင္းဝန္ႀကီးခ်ဳပ္ ခရီးစဥ္အတြင္း ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္း စီမံကိန္းအတြက္ သေဘာ တူညီမႈ ရရွိ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment